Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Dvojí kvalita potravin jako klamavá obchodní praktika
Kotápišová, Petra ; Patěk, Daniel (vedoucí práce) ; Liška, Petr (oponent)
60 Dvojí kvalita potravin jako klamavá obchodní praktika Abstrakt Předložená práce se zabývá problematikou dvojí kvality potravin, jakožto klamavou obchodní praktikou jednak před novelou Směrnice o nekalých obchodních praktikách z roku 2019 a především i po ní. Cílem práce je obchodní praktiku dvojí kvality potravin charakterizovat, zařadit ji do systému nekalých obchodních praktik podle Směrnice o nekalých obchodních praktikách a Zákona o ochraně spotřebitele a následně popsat novelu Směrnice o nekalých obchodních praktikách a její dopad na český právní řád. V první části práce je dvojí kvalita potravin definována jako obchodní praktika, při které výrobci uvádějí na trh členského státu potraviny, jež mají odlišné složení od potravin prodávaných v jiných členských státech, i když jsou prodávány pod stejnou značkou a ve stejném nebo zaměnitelném obalu. Zároveň jsou v této části práce popsány provedené testy porovnávající kvalitu potravin, pomocí kterých bylo zjištěno, že dvojí kvalita potravin není problémem pouze východních zemí Evropské unie, ale vyskytuje se nahodile bez geografického či jiného vzorce. Druhá část práce se zaměřuje na popis systému právní úpravy nekalých obchodních praktik. Tedy na Směrnici o nekalých obchodních praktikách na evropské úrovni a Zákon o ochraně spotřebitele na úrovni české....
Právní ochrana spotřebitele se zaměřením na nekalé obchodní praktiky
Rysová, Markéta ; Hásová, Jiřina (vedoucí práce) ; Švarc, Zbyněk (oponent)
Ochrana spotřebitele je tématem, které je v současné době stále aktuálnější, neboť běžný zákazník se musí potýkat s celou řadou případů nezákonného jednání ze strany podnikatelů. Cílem této bakalářské práce proto bylo přiblížit, s jakými protiprávními obchodními praktikami se lze setkat, a jak je možné se proti nim bránit. Snahou autorky bylo touto prací přispět k větší informovanosti spotřebitele a tím zvýšit jeho ochranu. Za tímto účelem byla podrobně představena problematika ochrany spotřebitele, zákony České republiky a směrnice Evropské unie věnující se tomuto tématu, i konkrétní případy nekalých obchodních praktik a následných soudních sporů. Tezí této bakalářské práce bylo, že zákony České republiky i normy Evropské unie chrání spotřebitele dostatečně, avšak spotřebitel sám o nich není dostatečně informován. Teze byla analýzou současného stavu ochrany spotřebitele v ČR a EU potvrzena. Závěrem této práce proto je, že by odpovědné české a unijní orgány měly věnovat více pozornosti vzdělávání spotřebitelů, neboť informovanost je podstatnou součástí ochrany spotřebitele proti nekalým obchodním praktikám.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.