|
Optimalizace prodejní strategie pobočky Sklizeno
Selucká, Michaela
Selucká, M., Optimalizace prodejní strategie pobočky Sklizeno. Bakalářská práce. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2018. Tato bakalářská práce se zabývá analýzou prodejní strategie pobočky sítě Sklize-no. Cílem práce je navrhnout doporučení sledované pobočce, aby mohla lépe uspokojovat potřeby svých stávajících zákazníků a získávat nové. Pro splnění zvo-leného cíle je třeba kromě prozkoumání prodejní strategie samotné pobočky, ana-lyzovat i její dodavatele a potenciální konkurenci.
|
|
Výroční trhy
Strašilová, Eva ; Kabele, Jiří (vedoucí práce) ; Čepelák, Václav (oponent)
Tématem mé bakalářské práce jsou výroční trhy v České republice se zaměřením na prodejce na řemeslných výročních trzích. Práce je rozdělena na dvě části, teoretickou a analytickou. V první části se věnuji charakteristice výročních trhů ve spojitosti s výzkumy realizovanými na toto téma a charakterizuji stručný historický kontext výročních trhů. Dále je popsána metodologie výzkumu. Pro výzkum jsem zvolila metodu analýzy dokumentů, polostrukturované rozhovory s prodejci na výročních řemeslných trzích a neformální rozhovory. Celkem jsem analyzovala 12 internetových stránek výročních trhů a provedla rozhovor se třinácti respondenty. Druhá část práce se věnuje analýze dokumentů a analýze rozhovorů s respondenty. Na základě analýzy dat jsem charakterizovala výroční trhy na základě jejich tradice, doby pořádání, dostupnosti na internetu a typu organizátora. V následující části jsem se věnovala charakteristice výročních trhů z pohledu prodejců. Zjišťovala jsem, jak si trhy vybírají, jak se o nich dozvídají, jaká je komunikace mezi prodejci a organizátory, kdo je konkurence, jaký význam má rodina a kdy je sezóna prodeje ne výročních trzích.
|
|
Výroční trhy
Strašilová, Eva ; Kabele, Jiří (vedoucí práce) ; Čepelák, Václav (oponent)
Tématem mé bakalářské práce jsou výroční trhy v České republice se zaměřením na prodejce na řemeslných výročních trzích. Práce je rozdělena na dvě části, teoretickou a analytickou V první části se věnuji charakteristice výročních trhů ve spojitosti s výzkumy realizovanými na toto téma. Dále je popsána metodologie výzkumu. Pro výzkum jsem zvolila metodu zúčastněného pozorování a polostrukturovaný rozhovor s prodejci na výročních řemeslných trzích. Celkem jsem navštívila dva výroční řemeslné trhy a provedla rozhovor s osmi respondenty. Druhá část práce se věnuje analýze rozhovorů s respondenty a poznatků z pozorování. Na základě analýzy dat jsem identifikovala hlavní faktory ovlivňující úspěšnost trhu z pohledu prodejce. Jedná se o atmosféru na trhu, kvalitu doprovodného programu, typ nabízeného zboží a pravidelnost konání trhu. V následující části popisuji kolektiv prodejců a vztahy mezi jednotlivými skupinami prodávajícími na výročních trzích. Jedná se především o vztah prodejců, kteří své zboží vyrábějí a prodejců, kteří zboží nakupují. Posledním tématem mé práce je zjištění, zda mají prodejci ještě jiné zaměstnání. Na základě analýzy dat z rozhovorů jsem došla k závěru, že prodejci na trhu mají prodej na trhu jako své hlavní zaměstnání.
|
|
Prodejní strategie firmy Jan Becher - Karlovarská Becherovka, a.s.
Darebník, Martin ; Cimler, Petr (vedoucí práce) ; Hommerová, Dita (oponent)
Diplomová práce se zabývá šířeji pojatou prodejní strategií firmy. Má za cíl představit společnost Jan Becher -- Karlovarská Becherovka, a. s., její fungování v oblastech marketingu, prodeje a exportu, a analyzovat současnou situaci, ve které se firma nachází v kontextu trhu alkoholických nápojů, využívaných distribučních cest a exportního směřování. Práce je strukturována do šesti kapitol. První kapitola představuje firmu a jejího vlastníka - francouzskou skupinu Pernod Ricard. V druhé kapitole je analyzován trh alkoholických nápojů v prostředí České republiky - zmíněny jsou charakteristiky trhu, jeho regulace, jednotlivé kategorie a jejich vývojové trendy. Třetí kapitole je zaměřena na pozici vybraných značek z portfolia distribuovaného zkoumanou společností. Vybrané části marketingové strategie jsou zpracovány ve čtvrté kapitole. Pátá analyzuje prodejní síť společnosti, specifika trhů on-trade a off-trade a podporu obchodních zástupců. V šesté kapitole je představena exportní strategie. Výstupem práce je kritické zhodnocení současné situace a procesů a formulace doporučení, na co by se měla firma zaměřit při tvorbě plánů pro následující roky.
|
|
Strategie obchodní firmy a optimalizace jejích procesů
Novák, Patrik ; Filipová, Alena (vedoucí práce) ; Zeman, Jiří (oponent)
Cílem práce je analyzovat, zhodnotit obchodní strategii a procesy ve vybrané firmě a na případně nedostatky/problémy navrhnout řešení. Postupy, jak těchto cílů dosáhnout, jsou převážně praktické, zejména měření, průzkumy, ankety. Přínosem práce by mělo být zvýšení efektivity v rámci procesů probíhajících ve firmě, dále samozřejmě vhodné nastavení obchodní, prodejní a marketingové strategie. Cílem je, aby si firma uderžela na svém trhu svůj podíl. Práce je sestavena od charakteristiky malých a středních podniků a jejich postavení na trhu, přes charakteristiku vybrané firmy, idetifikaci nedostatků ve firmě až po návrhy na jejich řešení.
|