Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Deficit dětských kosterních pozůstatků v funerálních celcích Evropy.
Vejnarová, Rebeka ; Brůžek, Jaroslav (vedoucí práce) ; Brzobohatá, Hana (oponent)
Tato práce hledá vysvětlení pro deficit nedospělých koster na pohřebištích minulých populací. Nejprve stručně popisuje proces vymírání lidských populací, ve kterém je rozlišeno vymírání v dnešních vyspělých a rozvojových zemích. Právě věkově specifická úmrtnost v rozvojových státech se především výší dětské úmrtnosti nejvíce blíží úmrtnosti minulých preindustriálních populací. Dále jsou nastíněny metody studia dětské úmrtnosti v minulosti a jejich problémy a překážky. Následně jsou uvedeny příčiny, které vedly k vyšší dětské úmrtnosti v minulosti, a z dostupné literatury, v níž jsou použity výše zmíněné metody, je zjištěn interval hodnot, kterých dětská úmrtnost pravděpodobně dosahovala v preindustriálních společnostech. Zvláštní pozornost je pak věnována zastoupení dětských kosterních pozůstatků na pohřebištích. Porovnáním empirických hodnot počtu dětí z dvanácti středoevropských pohřebišť s teoretickými hodnotami bylo zjištěno podhodnocení počtu dětí především v nejnižších věkových kategoriích. Proto se práce následně zabývá vysvětlením tohoto jevu pomocí biologických, kulturních a metodických faktorů. Na základě dostupných zdrojů se práce přiklání k názoru, že biologické a fyzikálně-chemické vlastnosti dětských kostí vedou k horšímu zachování těchto kosterních pozůstatků a univerzálnost těchto vlastností...
Deficit dětských kosterních pozůstatků v funerálních celcích Evropy.
Vejnarová, Rebeka ; Brůžek, Jaroslav (vedoucí práce) ; Brzobohatá, Hana (oponent)
Tato práce hledá vysvětlení pro deficit nedospělých koster na pohřebištích minulých populací. Nejprve stručně popisuje proces vymírání lidských populací, ve kterém je rozlišeno vymírání v dnešních vyspělých a rozvojových zemích. Právě věkově specifická úmrtnost v rozvojových státech se především výší dětské úmrtnosti nejvíce blíží úmrtnosti minulých preindustriálních populací. Dále jsou nastíněny metody studia dětské úmrtnosti v minulosti a jejich problémy a překážky. Následně jsou uvedeny příčiny, které vedly k vyšší dětské úmrtnosti v minulosti, a z dostupné literatury, v níž jsou použity výše zmíněné metody, je zjištěn interval hodnot, kterých dětská úmrtnost pravděpodobně dosahovala v preindustriálních společnostech. Zvláštní pozornost je pak věnována zastoupení dětských kosterních pozůstatků na pohřebištích. Porovnáním empirických hodnot počtu dětí z dvanácti středoevropských pohřebišť s teoretickými hodnotami bylo zjištěno podhodnocení počtu dětí především v nejnižších věkových kategoriích. Proto se práce následně zabývá vysvětlením tohoto jevu pomocí biologických, kulturních a metodických faktorů. Na základě dostupných zdrojů se práce přiklání k názoru, že biologické a fyzikálně-chemické vlastnosti dětských kostí vedou k horšímu zachování těchto kosterních pozůstatků a univerzálnost těchto vlastností...
Změny reprodukčního chování z pohledu druhého demografického přechodu ve vybraných evropských zemích
Polesná, Helena ; Kocourková, Jiřina (vedoucí práce) ; Fialová, Ludmila (oponent)
Zm ny reproduk ního chování z pohledu druhého demografického p echodu ve vybraných evropských zemích Abstrakt Cílem práce je analyzovat zm ny v reproduk ním chování v p ti evropských zemích z pohledu druhého demografického p echodu. Mezi analyzované zem pat í eská republika, Estonsko, Nizozemsko, Finsko a Portugalsko. Každá zem reprezentuje jeden model pr b hu druhého demografického p echodu ve vybraném evropském regionu. Na základ prozkoumání teoretické základny druhého demografického p echodu bylo p istoupeno k analýze zvlášt kulturních faktor , které mohou zm ny v daných zemích stimulovat. Pozornost byla zam ena na vývoj hodnotové orientace populací na základ dat European Values Study (EVS) a International Social Survey (ISSP). Tato analýza byla dopln na o rozbor reproduk ního chování v daných zemích. Bylo zjišt no, že zm ny v hodnotové orientaci v postkomunistických zemích nemohly být jediným determinantem zm n v reproduk ním chování a také to, že zm na hodnot dosud probíhá i v zemích, kde druhý demografický p echod za al o t i až ty i desetiletí pozd ji. Poda ilo se identifikovat celoevropský mechanismus diferenciace hodnotových orientací. Nositeli liberálních a individualistických hodnot se stávají spíše více vzd laní, mladí, svobodní a žijící ve v tších m stech. Takto provedené analýzy v mnoha...
Selected Aspects of Cultural Differences and their Influence on the International Marketing Mix
Svendsen, Anne Sakseide ; Lhotáková, Markéta (vedoucí práce) ; Cook, Gina (oponent)
Kultura jako jeden z důležitých aspektů podnikání může rozhodovat o úspěchu či neúspěchu při expanzi firmy na zahraniční trhy. Rozdíly mezi kulturami dvou států nemusí být obrovské nicméně rozhodně by měly být brány v potaz. Z tohoto důvodu by znalost kultury neměla být opomíjena při rozhodnutích společností. Tato diplomové práce se zabývá vybranými aspekty rozdílů mezi rozlišnými kulturami a jejich vlivem na mezinárodní marktetingový mix. Úvodní teoretická část diplomové práce obsahuje popis jednotlivých složek kultury a popisuje výsledky vybraných výkumných prací zabývajících se kulturou (zejména Hofstede a Trompenaars). V teoretické části jsou dále popsány 4P Philipa Kotlera stejně spolu s kulturními elementy, které ovlivňují mezinárodní marketingový mix. Praktická část diplomové práce zahrnuje případovou studii mezinárodního marketingového mixu společnosti Häagen-Dazs na čínském trhu. V této části je obecně popsána tato společnost a její strategie na jejím domácím trhu v USA. Následuje popis základních informací o Číně, čínské historii a kultuře, což je velmi důležité pro pochopení rozdílů v marketingových mixech Häagen-Dazs pro USA a Čínu. V diplomové práci je provedena detailní analýza tohoto mixu a jsou zdůrazněny prvky mixu, které byly upraveny z důvodu kulturních specifik Číny. Praktická část zahrnuje taktéž Hofstedeho analýzu Číny a zkoumá, zda-li je tato analýza v rozporu s marketingovým mixem Häagen-Dazs na čínském trhu. V závěrečné části práce jsou na základě předchozích částí práce firmě dána doporučení pro její marktetingový mix, která vycházejí z důrazu na kulturní aspekty Číny.
Factors influencing Consumer Behaviour on the Czech Market
Hasan, Maher Mohamad ; Král, Petr (vedoucí práce) ; Cook, Gina (oponent)
Důležitých problémů pro marketing společnosti v Česká republika jsou jak expozice, faktory, které vedou spotřebitele k rozhodnutí o koupi některých výrobků, a které faktory ovlivňují kupní, Takto lze České marketingové společnosti hluboce pochopit jejich chování spotřebitelů a vydávat vhodných strategií a tak mohou rozvíjet jejich společnosti a celé odvětví více. Cílem studie je: Chcete-li využít faktory, které ovlivňují nákupní rozhodování při nákupu určitého výrobku (voda) u mladých spotřebitelů na českém trhu. Příspěvek na studium Tato práce přispívá k současné akademického výzkumu prostřednictvím; 1. Je schopen identifikovat faktory, které ovlivňují chování spotřebitelů na českém trhu určitého výrobku. 2. To může přispět k další akademický výzkum jako odkaz. 3. Výzkumy mohou využít poznatky získat hluboké porozumění pro rozhodování spotřebitele při nákupu určité kategorie výrobků, Česká republika.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.