Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 724 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Objevujeme minulost pokroku s virtuálním pomocníkem
Hanzalová, Linda ; Havlůjová, Hana (vedoucí práce) ; Hnilica, Jiří (oponent)
Ve své diplomové práci hledám cestu, jak probudit, udržet a prohlubovat vztah lidí k technickým památkám v kulturní krajině, a tím zvýšit jejich šanci na uchování pro budoucí generace jako doklad o historii lidského umu. Zabývám se možnostmi propojení interpretace a edukace, resp. průvodce a učitele, na technických památkách za pomoci virtuálního prostředí, které je dnešní mladé generaci blízké. Cílem mé práce je vytvoření takového interaktivního edukačního programu/hry se zaměřením na technické památky, který přiměje účastníky prostřednictvím aplikace v mobilního telefonu nebo tabletu fyzicky technickou památku navštívit, poznávat ji v jejím autentickém prostředí a vytvořit si tak k ní osobní vztah. Zároveň také zkoumám v roli tvůrce tohoto typu edukačního programu prostředí, podmínky k realizaci záměru a také možnosti sdílení herních zážitků, dílčích a celkových výsledků, včetně vlastního bádání, s ostatními uživateli. Hledám způsob, jak učinit památkovou edukaci "živou", vyvíjející se a udržitelnou. KLÍČOVÁ SLOVA Technické památky, hra, interpretace, edukace, řemesla, technologie, virtuální prostředí, zážitek.
Počítačová hra s umělou inteligencí
Ludrovan, Tomáš ; Goldmann, Tomáš (oponent) ; Orság, Filip (vedoucí práce)
Práce se zabývá vývojem počítačové hry pro více hráčů a prozkoumáním možností použití umělé inteligence pro implementaci entit řízených počítačem. Hra je psána v programovacím jazyce C++ a využívá knihovnu SDL2 pro realizaci uživatelského vstupu a výstupu na obrazovku. Mimo jiné jsou zde také popsány různé běžně používané algoritmy z oblasti umělé inteligence, které hra využívá buď přímo, nebo jejich upravenou variantu.
Cooperative Game with Space-Time Duality
Czakan, Vojtěch ; Kapinus, Michal (oponent) ; Polášek, Tomáš (vedoucí práce)
This thesis details the development of a cooperative video game where two players, each in a separate dimension, manipulate time to progress through levels while contending with dangerous obstacles. The game was developed using the Unity engine, enhanced by Netcode for GameObjects and Unity Relay. The solution offers unique multiplayer experience that emphasizes communication, strategy, and timely coordination between players. The implementation demonstrated the feasibility of combining complex time manipulation mechanics with robust multiplayer support to enhance interactive gameplay.
Top Down hra s prvky RPG
Heřmann, Pavel ; Bambušek, Daniel (oponent) ; Milet, Tomáš (vedoucí práce)
Cílem práce je vytvořit 2D hru s prvky RPG za využití herního enginu Unity. Pro naplnění RPG prvků je lze používat sbíraná vylepšení, která upravují chování postavy. Pro obohacení herního zážitku je využito několika metod procedurálního generování k tvorbě herních úrovní. Práce popisuje návrh a implementaci vysvětluje všechny tři metody procedurálního generování a to: celulární automaty, L-systém generující půdorysy budovy a gramatika generující grafovou strukturu. Dále je k tvorbě map využito několika algoritmů: Bresenhamův algoritmus, BFS, Kruskalův algoritmus pro tvorbu cest mezi místnostmi, dilatace a algoritmus náhodné procházky pro tvorbu místností mapy. Taktéž jsou zde rozebrány ostatní systémy, které se starají o správné fungování hry, jako je například: ukládací systém používající formát JSON, bojový systém využívající kolizní prvky Unity, návrh a implementace bosse, pohyb postav a systém vylepšování schopností hráčovy postavy. Výsledkem práce je plně funkční hra, ve které hráč může navštěvovat tři různé druhy map, sbírat a následně používat různá vylepšení, bojovat s nepřáteli a uložit svůj postup.
Game Development for Assessment of a Person’s Reasoning, Auditory & Visual skills
Pejchar, Štěpán ; Hussain, Yasir (oponent) ; Malik, Aamir Saeed (vedoucí práce)
The goal of the thesis is to implement games that assess cognitive functions of the users playing them, specifically audio-visual cognitive functions and reasoning cognitive functions. The nature of the thesis is a pilot study of a bigger project. The first part of the thesis is the theoretical research. It explains what these cognitive functions are, how they work, and how we can assess them. The second part of the thesis talks about the actual game. It explains the game design and the implementation. The game was implemented in Unity using C\# and a Firebase database. This part also talks about how the game assesses and presents the assessment of the cognitive functions to the users. The last part of the thesis deals with the testing of the game. The game was tested on fifteen users. Their answers are presented and evaluated in the final part.
Objekt interakce
Kallus, Martin ; Písaříková, Jana (oponent) ; Korbička, Pavel (vedoucí práce)
Bakalářská práce na téma Objekt interakce se zabývá tělem a jeho obýváním prostoru. Opírá se o můj průzkum manuální hry a vztahů k lidskému tělu. Pro jejich ohledávání využívá metody, postupy a prostředky výtvarné prostorové tvorby. Jedním z výsledků tohoto bádání bude interaktivní kovový objekt, sestávající z několika modulárních jednotek, které bude možné přeskupovat a přetvářet tak prostor vymezený ocelovými moduly.
Game with Haptic Feedback
Prokofiev, Oleksandr ; Beran, Vítězslav (oponent) ; Polášek, Tomáš (vedoucí práce)
This bachelor's thesis details the creation of a digital game called "Cut the Red!" that integrates haptic feedback technology. The game is a 3D puzzle game developed using Unity, and its objective is to defuse a bomb by resolving various mini-games. The thesis includes an introduction to the gaming industry and its history, an exploration of modern alternative approaches to user interface, and their application in game controllers. Additionally, it details the process of creating a game design document and explains the implementation of various game elements. The game is then tested in a short user study to gather feedback on its mechanics and overall player experience.
Demonstrace herních mechanik pro kombinaci 3D a 2D displejů
Hanuš, Jan ; Pečiva, Jan (oponent) ; Chlubna, Tomáš (vedoucí práce)
Cílem této práce je demonstrovat mechaniky použitelné pro hry, které využívají holografický displej Looking Glass ve spojení s klasickým displejem. Holografický displej je využitý jako sekundární a jako doplňující zařízení, které poskytuje rozšířené možnosti interaktivního zobrazení 3D scény. Tyto mechaniky jsou demonstrovány pomocí prototypu jednoduché hry, která tyto mechaniky implementuje. Jedná se jak o klasické herní mechaniky, tak o mechaniky využívající vlastností holografického displeje jako je úhel pohledu nebo skrývání informací v jednotlivých pohledech. Přínosem této práce je prozkoumání herních mechanik použitelných pro tuto kombinaci displejů.
Potkaní domov na kraji odpočívadla
Urbančok, Robert ; Maxmilián, Václav (oponent) ; Janů, Valentýna (vedoucí práce)
V diele s názvom Potkaní domov na kraji odpočívadla spracovávam spomienky na výchovný nátlak z obdobia detstva do environmentu, ktorý stelesňuje psychický priestor prežívania vlastnej pozície vo výchovnom konštrukte rodičovských očakávaní v snahe modelovať osobnosť mladého človeka pomocou politiky športu. Učenie sa v izolovanom a empaticky vyprázdnenom priestore tenisového kurtu, v systéme definitívnych pravidiel, vzťahov a hodnôt založených na jednosmernom stavaní víťazstva nad zlyhanie, šírenia propagandy aktívneho životného štýlu a zdravého tela ako moderného individualistického náboženstva, udržovania selektívnej socializácie, limitovania intuície, kreativity a stigmatizácie inakosti za cieľom triedne legitimizovaného osobného rastu a reprezentácie svojho spoločenského postavenia – na úkor zapretia vlastnej identity. Pomocou apropriácie materiálov a estetiky tenisového kurtu vytváram priestor pre zvedomenie týchto potlačených spomienok z detstva prenesených do prítomnosti, kde sa ich snažím reflektovať, pomenovať vágne pocity a vnútorne sa s nimi vyrovnať.
Rozvíjení rytmického cítění u dětí v mateřské škole
RÁBOVÁ, Barbora
Bakalářská práce se zabývá rozvojem rytmického cítění u dětí v mateřské škole. Zaměřuje se na hudební výchovu, kde je popsána tvořivost dítěte až po přípravy pedagoga a vhodná motivace k hudebním činnostem. Dále se pak zaměřuje na vývoj předškolního dítěte a hudební výrazové prostředky. Ve své práci navrhuji aktivity pro rozvoj rytmického cítění dítěte. Jako prostředek k návrhům jsem zvolila hru, která je velice důležitou součástí předškolního života. Rytmus je zároveň jedním z hlavních hudebních prvků, který doprovází nejen hudební svět, ale také člověka a svět biologický od samotných počátků. Návrhy konkrétních popsaných her v poslední kapitole práce se zabývají nejen rozvojem rytmického cítění, ale také kognitivních, psychomotorických a afektivních funkcí dítěte předškolního věku. Většina her je prováděna s pomocí Orffových hudebních nástrojů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 724 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.