Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Informovanost veřejnosti v České republice o sluchovém postižení
Seydlová, Marie ; Hádková, Kateřina (vedoucí práce) ; Kotvová, Miroslava (oponent)
Tato bakalářská práce je zpracována speciálně pedagogicky. Bakalářská práce se zabývá informovaností veřejnosti České republiky o sluchovém postižení. Jejím hlavním cílem je zjistit více informací právě o této problematice. První část je teoretická a je zde popsána veškerá důležitá teorie, nutná pro lepší pochopení a orientaci v otázkách sluchových postižení. V praktické části se věnuje základům surdopedie, obsažena je i kapitola o postojích veřejnosti ke sluchovému postižení. V této části je pomocí anonymního dotazníkového šetření zkoumáno, zdali je veřejnost obeznámena se základními pojmy, jestli zná druhy sluchového znevýhodnění, nebo zda se již se sluchově postiženou osobou setkali a jak by v situaci, kdy by se na ně neslyšící osoba obrátila o pomoc, komunikovali. Dále dotazníkové šetření zkoumá, jaké postoje zaujímají respondenti ke sluchovému postižení a jestli se proti poškození sluchu chrání. Z výsledků šetření vyplynulo, že oslovení respondenti jsou poměrně informovaní o základech sluchového postižení, a osobám se sluchovým znevýhodněním by byli ochotni pomoci i přes občasný stud. Ale například, i přesto že vědí, jak si chránit svůj sluch, tak pravidla sluchové hygieny příliš nedodržují.
Poruchy sluchu u geriatrických pacientů jako ošetřovatelský problém
TERBEROVÁ, Eliška
Hlavním cílem předložené práce je zmapovat specifika přístupu a komunikace při poskytování ošetřovatelské péče geriatrickým pacientům s poruchou sluchu. V návaznosti na tento cíl byly stanoveny tři výzkumné otázky, které zněly: Jaké problémy v každodenním životě přináší geriatrickým pacientům porucha sluchu?; Jaké potřeby mají geriatričtí pacienti s poruchou sluchu vůči přístupu ošetřujícího personálu?; S jakými chybami v komunikaci ze strany ošetřujícího personálu se setkávají geriatričtí pacienti s poruchou sluchu? Empirická část práce byla zpracována metodami kvalitativního výzkumného šetření, které bylo provedeno formou polostrukturovaného rozhovoru. Celý rozhovor obsahoval celkem 15 otázek, z nichž některé byly dle průběhu doplněny o podotázky. Výzkumný vzorek tvořilo 7 informantů starších 60 let trpících poruchou sluchu různého stupně. Rozhovory byly zaznamenávány na mobilní telefon pomocí aplikace Záznamník a následně zpracovány do písemné formy, nebo byly písemně zaznamenávány již při jejich průběhu. Získané výsledky byly následně zpracovány metodou otevřeného kódování technikou "tužka papír". Výsledky práce jsou členěny do tří kategorií, kterými jsou: adaptace, komunikace a specifická péče. Obecně vyšlo najevo, že informanti jsou se svou poruchou sluchu poměrně smířeni. Ztrátu sluchu různého stupně jim kompenzují především naslouchátka, se kterými je většina uživatelů spokojena. Často směřované otázky na hodnocení kvality poskytované ošetřovatelské péče ukázaly převážně spokojenost pacientů. Nejvíce požadavků bylo orientováno zejména na specifika při komunikaci, v níž se personál dopouští občasných omylů. Chyby a nedostatky mohou následně komplikovat spolupráci pacientů s personálem. Práce přináší ucelený pohled na problematiku poruch sluchu v geriatrickém věku a její dopad na každodenní život všech, kteří jí trpí. Výsledky mohou posloužit sestrám v praxi, ale i studentům lékařských i nelékařských zdravotnických oborů a každému, kdo chce zjistit více o životě s poruchou sluchu ve stáří.
Uspokojování potřeby komunikace u klientů s poruchou sluchu na ORL
HOLAROVÁ, Erika
Práce byla vypracována na téma: Uspokojování potřeby komunikace u pacienta s poruchou sluchu na ORL. Poruchy sluchu jsou nejčastějším onemocněním. Ke zhoršování sluchu dochází u člověka již od puberty. Proto, aby sestra pracující na ORL mohla pochopit pacienty s poruchou sluchu, musí nejdříve pochopit jejich myšlení a to, co prožívají. Komunikace s těmito pacienty je velice různorodá a odvíjí se od toho, s jak těžkou poruchou sluchu pacienti do nemocnice přicházejí. Uspokojování potřeby komunikace je nedílnou součástí ošetřovatelského procesu. Pokud sestra vede rozhovor s pacientem, musí si všímat nejen toho, co ji pacient povídá, ale všímá si také jeho neverbálního projevu, jelikož i ten sestře může napovědět více než jeho projev verbální. Sestra vždy zvolí vhodnou formu komunikace, která pacientovi pomůže porozumět. Sestavili jsme dva typy dotazníků, pro sestry a pro pacienty. Oba typy obsahovaly základní identifikační otázky a další otázky byly směřovány tak, abychom zjistili, zda dochází k uspokojování potřeby komunikace. Dle výsledků ze získaných dat od sester jsme zjistili, že komunikace u pacientů s poruchou sluchu není uspokojována. Toto nám potvrzují také výsledky z dotazníků, které jsme rozdali pacientům. Hypotéza naší práce zněla: Klientům s poruchou sluchu na ORL oddělení je více uspokojována potřeba komunikace než na ORL ambulanci. Tato hypotéza se nám potvrzuje dle získaných dat od pacientů a sester. Práci bude možno využít pro edukaci sester Zdravotně sociální fakulty i pro zkvalitnění ošetřovatelské péče sester pracujících na oddělení a ambulanci ORL.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.