Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vztah k pohybové aktivitě u žáků ZŠ ve věku 12-14 let
Vičíková, Nikola ; Křivánková, Markéta (vedoucí práce) ; Strnad, Pavel (oponent)
Název bakalářské práce: Vztah k pohybové aktivitě u žáků ZŠ ve věku 12-14 let Cíl práce: Zjistit u žáků sedmých a osmých ročníků povědomost o pojmu pohybová gramotnost. Vyhodnotit celkový postoj k pohybové aktivitě, vztah k tělesné výchově a životní styl u těchto dětí. Metodika: U 226 žáků pražských základních škol (111 chlapců a 115 dívek) ve věku 12-14 let bylo provedeno šetření dotazníkem vlastní konstrukce zaměřené na vztah k pohybové aktivitě a vybrané aspekty životního stylu. Výsledky: TV je oblíbenější u chlapců (78 %) nežli u dívek (57 %). U chlapců byl jako dominantní důvod k PA uváděn význam pro zdraví a zdatnost (47 %), u dívek pak redukce tělesné hmotnosti a zlepšení postavy (43 %). 71 % chlapců a 64 % dívek se aktivně věnuje nějakému sportu. 33 % má zkušenost s řešením obtíží pohybového systému na rehabilitaci. V otázce: "co je to pohybová gramotnost?" se správné odpovědi přiblížilo 14 dívek a 20 chlapců. Děti z dotazovaného souboru prakticky neměly povědomí o pojmu pohybová gramotnost. K TV i volnočasovým PA převažoval pozitivní postoj. V motivaci bylo možné zaznamenat rozdíly mezi chlapci a dívkami. Klíčová slova: RVP ZV, žák, životní styl, tělesná výchova, pohybová aktivita
Porovnání vybraných oborů vzdělávací oblasti Člověk a příroda českého kurikula RVP ZV s integrovaným předmětem Přírodní vědy v evropských kurikulech
Blaško, Michal ; Stratilová Urválková, Eva (vedoucí práce) ; Janoušková, Svatava (oponent)
Vzdělávací politika patří k důležitým cílům každé země, neboť má vliv na život a uplatnění jejích obyvatel. V České republice je povinné vzdělávání definováno Rámcovým vzdělávacím programem pro základní vzdělávání (RVP ZV), přičemž přírodovědné vzdělávání je stanoveno ve vzdělávací oblasti Člověk a příroda. Ta je sice rozdělena do jednotlivých vzdělávacích oborů, ale umožňuje svým rámcovým pojetím integrovat obsah oborů dle uvážení školy. Dlouhá desetiletí však byly přírodní vědy na většině základních škol vyučovány odděleně, a tak jsou případné snahy o integraci zatíženy chybějícími příklady dobré praxe. Cílem této práce je proto porovnat vzdělávací obsah oblasti Člověk a příroda českého RVP ZV a integrovaných přírodovědných kurikul vybraných evropských zemí na úrovni nižšího sekundárního vzdělávání (ISCED 2), vytipovat témata, která jsou v těchto kurikulech zařazována navíc a mohou tak být inspirací (ve smyslu policy learning), jaká integrující témata zařazovat do přírodovědného vzdělávání žáků základních škol. Teoretická část diplomové práce popisuje integraci přírodních věd, jak z pohledu historického, tak z hlediska tvorby kurikula. Představeny jsou teoretické modely, popisující různé úrovně integrace, doplněné o porovnání výhod a limitů tohoto pedagogického přístupu k výuce přírodních věd....

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.