Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 586 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vliv paliva na parametry spalovacího motoru
Bajer, Šimon
Diplomová práce se na začátku teoretické části zaměřuje charakteristikou paliv pro zážehové motory, konkrétně na automobilový benzín a směs kapalných ropných plynů LPG. V další části se zaobírá popisem jednotlivých prvků přestaveb nutných pro provoz automobilu na alternativní palivo. Pozornost je věnována také produkci emisi výfukových plynů těchto motorů, jednotlivým složkám nežádoucích exhalátu, jejich vznikem a působením na člověka, životní prostředí. Vlastní práce představuje samotné měření vozidla Subaru Forester, přestaveného na dvoupalivové, pro provoz jak na benzín, tak na LPG. Na zkoušeném vozidle byly sledovány provozní parametry pro jednotlivá paliva.
Vyhodnocení emisí traktorového vznětového motoru
Tunka, Lukáš
Spalovací motory sice nepatří na první místo globálních znečišťovatelů životního prostředí. Z lokálního hlediska jsou ale bezpochyby nejvýznamnější. Proto jsou jejich vedlejší účinky na životní prostředí podrobně sledovány a je vyvíjen stále větší tlak na jejich minimalizaci. Problematikou škodlivin ve výfukových plynech se zabývá i tato diplomová práce, která je zaměřena na traktorový vznětový motor. Teoretická část obsahuje podrobný rozbor emisí vznětových motorů, evropské emisní limity traktorových motorů a možnosti řešení technických zařízení ke snížení škodlivin v exhalátech. Experimentální část se zabývá vyhodnocením vlivu tvaru spalovacího prostoru na emise vznětového motoru Zetor Z1605, kde je podrobně popsán cyklus NRSC jakožto metodika měření a také měřící zařízení. Měření proběhlo na pracovišti Výzkumu a Vývoje ve společnosti Zetor Tractors a.s.
Analýza vybraných parametrů spalovacích motorů
Němec, Lukáš
Bakalářská práce představuje a stručně charakterizuje technologie, jež jsou aplikovány u moderních vznětových motorů používaných v zemědělské činnosti. Jedná se o technické prostředky, s nimiž je možné dosahovat maximálních produktivních hodnot, při minimálních dopadech na životní prostředí, jenž dnes uživatelé bez výhrad požadují. Dále přibližuje budoucí trendy v konstrukci motorů a nabízí výčet inovací, které jsou v současnosti ve vývoji a mají potenciál parametry vznětových motorů v budoucnosti zlepšit. Dále jsou zde popsány charakteristiky spalovacích motorů, dle kterých se vybrané parametry hodnotí. V neposlední řadě se práce zabývá analýzou vybraných parametrů motorů s vnitřním spalováním v závislosti na jejich konstrukčním provedení. Tato analýza byla provedena na základě dat získaných z institutu DLG a nezávislé zkušebny motorových vozidel University v Nebrasce.
Stuttgart - free of cars with combustion engines - social economic benefits
Rothenhäusler, Andrea
Předkládaná diplomová práce řeší otázku zhodnocení sociálního užitku vzhledem k možnosti zákazu využívání automobilů se spalovacím motorem ve městě Stuttgart. Pro řešení příslušného výzkumného problému jsou v diplomové práci zpracovány dílčí analýzy vážící na nutné související investice a sociální užitek vzhledem k příslušným zájmovým skupinám, kdy faktický zákaz vozidel se spalovacím motorem bude akceptovatelný pouze v případě relevantních identifikovatelných přínosů takovéto změny. Analytická část práce využívá přístupu založeném na sociální návratnosti investice (SROI). Prostřednictvím tohoto přístupu jsou prvotně analyzovány nutné vstupy, tj. co tvoří nutnou investici vzhledem k zájmové skupině municipality Stuttgart a jejích obyvatel. Následně jsou identifikovány příslušné výstupy, a to prostřednictvím vymezených cílů daného strategického projektu změny, dále pak stanoveny související výsledky projektu pro determinaci klíčových podkladů vzhledem k jejich vyhodnocení prostřednictvím metody SROI. Uváděný metodický přístup je relevantně využitelný k ověření opodstatněnosti investice a to vzhledem k potenciálním přínosům pro dotčené zájmové skupiny daného projektu. Výstupy a související komplexní výsledky aplikované metody SROI jsou následně využity k řešení stanoveného výzkumného problému.
Analýza změn parametrů zážehového motoru při změně oktanového čísla paliva
Puchnar, Lukáš
Diplomová práce se zaměřuje na paliva pro zážehové spalovací motory a jejich pro-vozní vlastnosti. První kapitoly popisují požadavky na tyto paliva a způsoby jejich vý-roby. Další část se věnuje rozboru oktanového čísla, způsobům jeho měření a nárokům na oktanový požadavek spalovacích motorů. Dále jsou popsána jednotlivá paliva využívaná k provozu zážehových motorů, jejich výhody a nevýhody. V následující části jsou porovnány rozdíly v konstrukčních složeních palivových soustav pro jednotlivá užívaná paliva. Dále rozbor sledovaných emisních částic ve výfukových plynech, vznikajících při spalování, a legislativních požadavků na jejich produkované množství. Závěrečná část se zaměřuje na porovnání vlivu oktanového čísla paliva na provozní vlastnosti automobilu. Data k porovnání byla získána měřením vozidla na válcové zkušebně. Naměřené hodnoty byly zpracovány do tabulek a graficky znázorněny.
Požadavky současných systémů vstřikování u vznětových motorů na paliva a motorové oleje
Drda, Tomáš
Bakalářská práce Požadavky současných systémů vstřikování u vznětových motorů na paliva a motorové oleje pojednává o způsobech tvorby směsi a rozdělení vstřikovacích systémů u vznětových motorů. Dále se zabývá členěním paliv a parametry motorové nafty jako paliva pro vznětové motory. V souvislosti s tématem práce pojednává o emisích ze spalování motorové nafty, stejně tak o požadavcích kladených na moderní motorové oleje.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 586 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.