Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Environmentální výchova v mateřské škole a školní zahrada jako součást edukačního procesu
KRÁLOVÁ, Vendula
Bakalářská práce je zaměřena na environmentální výchovu a její začlenění do výuky v mateřské škole. Práce se zabývá možnostmi realizace environmentální výchovy ve vnitřních i venkovních prostorách a využití školní zahrady jako nástroje edukačního procesu. Teoretická část se věnuje termínům propojeným s environmentální výchovou. Zmiňuje soulad předškolního dítěte a přírody v souladu s platným RVP PV. Poukazuje na zásady, metody a rizika environmentální výchovy v předškolním vzdělávání. V neposlední řadě se zabývá historií školních zahrad a užití zahrad všemi smysly. Praktická část se věnuje aktivitám pro rozvoj environmentální výchovy předškolních dětí, které jsou rozdělené do čtyř ročních období.
Zemědělská gramotnost (agricultural literacy) - sonda znalostí na prvním stupni základních škol
BOČKOVÁ, Natálie
Diplomová práce má za cíl zjistit úroveň zemědělské gramotnosti u žáků pátých ročníků základní školy docházejících do škol situovaných na vesnici. Téma zvolení diplomové práce bylo motivováno nedostatečnou pozorností této problematiky v českém, ale i světovém prostředí. I přesto, že některá témata související se zemědělskou gramotností jsou obsažena v rámcovém vzdělávacím programu (RVP ZV), samotný pojem zemědělské gramotnosti je v České republice relativně nový. Literární část je zaměřená na krajinu a její funkce v návaznosti na zemědělskou gramotnost, definici samotného pojmu "zemědělská gramotnost" a vývoj jejího zařazení do výuky. Diplomová práce zároveň analyzuje RVP ZV a v něm výskyt témat směřujících k posílení zemědělské gramotnosti u žáků. V neposlední řadě diplomová práce nabízí přehled výukových metod a forem, které by mohli přispět ve formování zemědělsky gramotné společnosti už od začátku školní docházky. Metodická část obsahuje základní informace o respondentech podílejících se na dotazníkovém šetření a informace o tvorbě dotazníku. Dále je v této části diplomové práce zapsán průběh měření. Výsledky a následné porovnání s výzkumem prováděným v jiném okruhu respondentů je zaznamenán v závěrečné části práce.
Environmentální výchova jako součást ŠVP školní družiny
BAUEROVÁ, Tereza
Bakalářská práce se skládá z teoretické a praktické části. Cílem teoretické části je utřídit a popsat informace spojené s tématem práce. Charakterizuji zde pojem volný čas, pedagog volného času, ekologie a environmentální výchova. Své místo zde má i charakteristika školní družiny, funkce, legislativa a dokumentace, tvoření ŠVP školní družiny a role vychovatele. Teoretickou část uzavírá kapitola o realizaci projektu školních zahrad v rámci školní družiny. V praktické části zjišťuji, jaký má význam na psychiku a chování dětí kvalitní trávení volného času venku v přírodě. V rámci metodologie jsem použila dotazník pro rodiče.
Vliv výuky v prostředí školní zahrady na pěstitelskou vzdělanost
KLIMEŠOVÁ, Eva
Téma bakalářské práce bylo zvoleno v závislosti na trendu, který poukazuje na fakt, že se mládež neustále odcizuje přírodě. S tím také souvisí stagnace zájmu o přírodní vědy a klesající výkonnost žáků. Cílem práce bylo ověřit vliv výuky v prostřední školní zahrady na pěstitelskou vzdělanost žáků. Literární přehled je zaměřen na historii školních zahrad a jejich aktuální stav využívání, ale také na problematiku zbudování nové školní zahrady a na problémy, které s sebou existence školní zahrady může školám přinášet. Dále se věnuje zakotvení využívání školních zahrad ve výuce v Rámcovém vzdělávacím programu pro základní vzdělávání (RVP ZV). V rámci teoretické části práce jsou řešena také témata odcizení dětí přírodě, jeho důsledky, a pěstitelská gramotnost (agriculture literacy). Druhá kapitola, metodika a primární informace o respondentech, popisuje způsob získávání respondentů pro výzkumné šetření a jeho realizaci, počet respondentů, ale také způsob vyhodnocování dotazníků. Třetí kapitola je věnována prezentaci výsledků výzkumného šetření. Ty ukázaly, že na úroveň pěstitelské gramotnosti žáků jednotlivých škol přítomnost školní zahrady vliv nemá. Znalosti se signifikantně lišily mezi jednotlivými školami.
Současná situace výuky v prostředí školních zahrad (přírodních učeben) na 1. a 2. stupni základních škol v regionu města Prachatice
ŽŮRKOVÁ, Gabriela
Bakalářská práce popisuje současnou situaci školních zahrad v regionu Prachatice. Zabývá se reálnými podmínkami využití zahrad pro výuku 1. a 2. stupně základních škol. Je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část uvádí možnosti, které poskytuje školní zahrada, obecné informace o historii, bezpečnosti a prováděných pracích na zahradě. Podrobněji se věnuje součástem a vybavení zahrad. V praktické části je detailněji popsáno 14 škol, které poskytly informace o dané problematice prostřednictvím dotazníků a osobního setkání. Práce mapuje vybavení jednotlivých zahrad, v jakých vzdělávacích oblastech školy využívají své zahrady a jak velké povědomí mají učitelé o badatelsky orientovaném vyučování
Současná situace výuky v prostředí školních zahrad (přírodních učeben) na 1. a 2. stupni základních škol v regionu města Tábor
VÍTŮ, Žaneta
Bakalářská práce se zabývá problematikou využití školních zahrad. U vybraných škol autorka provedla podrobný průzkum školního vzdělávacího programu (ŠVP) s ohledem na zařazování aktivit realizovaných nebo realizovatelných na školních zahradách a průzkum reálných podmínek pro využívání školních zahrad v prostředí základních škol pomocí dotazníkového šetření. Zaměřila se zejména na průzkum vybavení škol pro výuku v prostorách školních zahrad, rozsah vyučovacích hodin, zjistila v jakých tématických okruzích školy zahrady využívají. Dále se také zaměřila na výukové metody v prostorách školních zahrad a zjišťovala, zdali jsou školní zahrady vhodné pro aplikaci prvků Badatelsky orientovaného vyučování (BOV).
Současná situace výuky v prostředí školních zahrad (přírodních učeben) na 1. a 2. stupni základních škol v regionu města Písek
TURKOVÁ, Hana
Bakalářská práce řeší využití školních zahrad na Písecku. Byl proveden podrobný průzkum ŠVP (školního vzdělávacího programu) pěti vybraných škol s ohledem na zařazování aktivit realizovaných na školních zahradách a průzkum reálných podmínek pro využívání školních zahrad v prostředí základních škol pomocí dotazníkového šetření. Autorka se zaměřila zejména na průzkum vybavení škol pro výuku v prostorách školních zahrad, rozsah vyučovacích hodin, zjistila pro výuku jakých tematických okruhů školy zahrady využívají, výukové metody, popřípadě prvky BOV (badatelsky orientovaného vyučování) a shromáždila seznam pěstovaných rostlin a chovaných živočichů. Z výsledků práce je patrné, že nejlépe vybavenou a nejčastěji využívanou zahradu měla ZŠ Tyla v Písku.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.