Žádný přesný výsledek pro ""one nebyl nalezen, zkusme místo něj použít one ...

Žádný přesný výsledek pro country, nebyl nalezen, zkusme místo něj použít country ...

Žádný přesný výsledek pro systems"" nebyl nalezen, zkusme místo něj použít systems ...
Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.12 vteřin. 
Ekonomické a politické vztahy Hongkongu a ČLR
Knápek, Ondřej ; Vlčková, Jana (vedoucí práce) ; Vošta, Milan (oponent)
Tématem jsou politické a ekonomické vztahy Zvláštní správní oblasti Čínské lidové republiky Hongkong a Čínské lidové republiky s časovým zaměřením od konce politiky izolace Čínské lidové republiky po nástupu Teng Siao-pchinga na konci 70. let 20. století. Hlavním cílem je zhodnocení vzájemných politických a ekonomických vztahů Zvláštní správní oblasti Hongkong a Čínské lidové republiky a jejich vývoje. Vedlejším cílem je pak zhodnocení role Hongkongu v hospodářském rozvoji Číny. Tato diplomová práce nabízí vhled do unikátně nastaveného vztahu mezi Čínskou lidovou republikou a Hongkongem, který se nazývá jedna země, dva systémy. Čína využila unikátních charakteristik a schopností Hongkongu při své cestě za hospodářským růstem, avšak Hongkong ze vztahu té profituje. V práci jsou užity standardní metody závěrečné práce, zejména deskripce a kvalitativní obsahová analýza informací či zjištěných hodnot. Je využita také metoda kvantitativního porovnávání statistických údajů.
Specifika postavení Hong Kongu v rámci Čínské lidové republiky
Ulrichová, Anna ; Volenec, Otakar (vedoucí práce) ; Knotková, Vladimíra (oponent)
Cílem této práce je poskytnout čtenáři ucelený pohled na problematiku postavení Hongkong v rámci Číny po roce 1997. Je pojednáno o historickém vývoji Hongkongu, právním zakotvení současného stavu a dále o stupních autonomie v jednotlivých oblastech.
Referenční katalog služeb veřejné správy
Mišurec, David ; Chlapek, Dušan (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce je navrhnout referenční katalog služeb veřejné správy, který by měl jeho uživatelům, to jest veřejné správě a široké veřejnosti, podávat přehled o poskytovaných službách veřejné správy. Teoretická část práce nejprve vymezuje pojmy a představuje problematiku poskytování služeb veřejné správy v historickém kontextu polistopadového vývoje České republiky. V návaznosti se práce zabývá především globální situací v Evropské unii a představuje jednu vybranou zemi (Rakousko) a její služby. Při návrhu katalogu byly využity současné poznatky o poskytování služeb, které reflektují zákaznicky orientovaný přístup k občanovi prostřednictvím jednoho kontaktního místa. Zdůrazněna je nutnost oddělení složky dodávky složky, představující komunikaci občana se ?službou? a samotný výkon služby. V rámci návrhu jsou uvedeny dva hlavní modely ? doménový model popisující strukturu samotného katalogu a model služby, který popisuje evidované služby. Na základě analýzy využitelnosti katalogu a jeho integrace s již stávajícími systémy jsou vymezeny hlavní přínosy a navrženo zapojení navrhovaných principů katalogu do portálu veřejné správy.
Zdravotní pojištění a vstup České republiky do Evropské unie
FRČKOVÁ, Lucie
Zdravotní pojištění a vstup České republiky do Evropské unie Česká republika se 1. května 2004 stala členským státem Evropské unie. Členství v Evropské unii s sebou přináší změnu v zajištění nároků na zdravotní péči při pohybu osob v rámci zemí Evropské unie, Evropského hospodářského prostoru (tj. Norska, Islandu, Lichtenštejnska) a Švýcarska. Diplomová práce, která je rozdělena do dvou částí (teoretické a praktické), sumarizuje dostupné informace o problematice zdravotního pojištění po vstupu České republiky do Evropské unie. Cílem teoretické části je pomocí dostupné literatury shrnout problematiku poskytování zdravotní péče v rámci Evropské unie a zjistit důsledky vstupu České republiky do Evropské unie pro český systém veřejného zdravotního pojištění. Stručně se zmiňuji o Evropské unii, koordinaci národních systémů sociálního zabezpečení a českém systému zdravotního pojištění. Práce je především zaměřena na právní úpravu zdravotního pojištění, na základní principy při poskytování zdravotní péče a na rozsah poskytované zdravotní péče v rámci Evropské unie. Zvláštní ohled je brán na problematiku přeshraničních pracovníků a českých turistů. V závěru jsou uvedeny informace o Evropském průkazu zdravotního pojištění a Centru mezistátních úhrad, které v České republice plní funkci styčného orgánu pro oblast zdravotního pojištění. Cílem praktické části je zjistit právní povědomí občanů České republiky znalosti evropského práva pro oblast poskytování zdravotní péče v Evropské unii. K dosažení výzkumného cíle byly stanoveny dvě hypotézy. Byla zvolena strategie kvantitativního výzkumu - technika dotazníku. Výzkum probíhal v Jihočeském kraji, ve městech České Budějovice a Strakonice. Výzkumný soubor byl určen záměrným výběrem respondentů ve věku od 30 do 45 let a zahrnoval celkem 120 respondentů obojího pohlaví. Na základě získaných a procentuálně vyhodnocených dat byly obě hypotézy potvrzeny. Výsledky výzkumu dokazují, že znalosti evropského práva pro oblast poskytování zdravotní péče v Evropské unii jsou u obyvatel Českých Budějovic a Strakonic nízké. Diplomová práce může posloužit jako plnohodnotný zdroj informací pro studenty, pracovníky zdravotních pojišťoven a širokou veřejnost. Problematika poskytování zdravotní péče v Evropské unii není mezi širokou veřejností zcela známa, tudíž obsah této práce ji zajisté osvětlí.
Referenční katalog produktů a služeb veřejné správy
Mišurec, David ; Chlapek, Dušan (vedoucí práce) ; Popílek, Jaroslav (oponent)
Cílem diplomové práce je navrhnout referenční katalog služeb veřejné správy, který by měl jeho uživatelům, to jest veřejné správě a široké veřejnosti, podávat přehled o poskytovaných službách veřejné správy. Teoretická část práce nejprve vymezuje pojmy a představuje problematiku poskytování služeb veřejné správy v historickém kontextu polistopadového vývoje České republiky. V návaznosti se práce zabývá především globální situací v Evropské unii a představuje jednu vybranou zemi (Rakousko) a její služby. Při návrhu katalogu byly využity současné poznatky o poskytování služeb, které reflektují zákaznicky orientovaný přístup k občanovi prostřednictvím jednoho kontaktního místa. Zdůrazněna je nutnost oddělení složky dodávky složky, představující komunikaci občana se ?službou? a samotný výkon služby. V rámci návrhu jsou uvedeny dva hlavní modely ? doménový model popisující strukturu samotného katalogu a model služby, který popisuje evidované služby. Na základě analýzy využitelnosti katalogu a jeho integrace s již stávajícími systémy jsou vymezeny hlavní přínosy a navrženo zapojení navrhovaných principů katalogu do portálu veřejné správy.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.