Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 108 záznamů.  začátekpředchozí99 - 108  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.08 vteřin. 
Přístup vychovatele k mediální výchově a počítačovým hrám ve volném čase dětí mladšího školního věku
MORAVCOVÁ, Dagmar
Práce popisuje, jak je možné přistupovat k hraní počítačových her ve volném čase dětí školního věku, a zabývá se významem mediální výchovy ve volnočasové sféře. Zpočátku upřesňuje chápání volného času a jeho funkce. Poukazuje na některé pozitivní i negativní vlivy médií. Dále popisuje klasické počítačové hry a problematiku nadměrného hraní počítačových her a způsoby prevence. Práce se zabývá osobností vychovatele, významem mediální výchovy pro jeho práci. Popisuje filosofii pro děti jako způsob přemýšlení o počítačových hrách s dětmi.
Utváření hodnotové orientace v pubertě a užívání internetu
KOHOUT, Pavel
Práce se zabývá utvářením hodnotové orientace v pubescenci v návaznosti na užívání internetu. Celé zaměření práce je teoretické, využívající nejvíce metody deskriptivní a z části relační. Celková struktura práce je členěna na čtyři základní kapitoly. První kapitola vymezuje pojmy postojů a hodnot z hlediska filosofického, psychologického, sociologického a pedagogického. Druhá kapitola se zabývá etapou pubescence, jejími úskalími z pohledu utváření hodnotové orientace. Třetí kapitola je věnována internetu, ve které jsou všeobecně zmíněné případné vlivy vyplývající z jeho užívání. Čtvrtá kapitola poté shrnuje jednotlivé předešlé kapitoly s důrazem právě na utváření hodnotové orientace v pubescenci v souvislosti s užíváním internetu.
Život v kyberprostoru
CIMPOVÁ, Martina
Práce pojednává o komunikaci a bytí člověka v kyberprostoru. Teoretická část se zabývá se komunikací a médii s přihlédnutím k počítačům. Dále pokračuje historií internetu a charakteru virtuálního prostoru. Následuje popis toho, jakou roli dnes hraje kyberprostor pro část společnosti a nakonec nastiňuje problematiku internetových vztahů. Praktická část zkoumá sociodemografické údaje respondentů, dobu, jakou internet užívají, co na něm nejčastěji dělají. Pokračuje zkoumáním vlivu internetu na sociální vztahy, vliv anonymity na chování na internetu a intimní internetové vztahy. Respondenti byli převážně lidé kolem dvaceti let, pracující nebo studující, kteří používají internet déle než pět let. Nejčastěji provozovanou aktivitou na internetu je používání emailu. Většina z nich komunikuje po internetu s lidmi, které znají z reálného života. Někteří mají i zkušenosti se setkáváním se s lidmi, se kterými se seznámili přes internet. Mnozí mají zkušenost s intimními internetovými vztahy a s jejich následným převáděním do reálného světa.
Mýty a cyberspace
Navrátil, Marek
Autor se zabývá problematikou cyberspace a novými psychologickými jevy zachytitelnými v tomto prostředí. Jedná se o míru otevřenosti prostoru, vznik a dynamiku "virtuálních komunit". V článku přibližuje některé nové vztahové fenomény vznikající díky novému způsobu interakce člověka s počítačem, charakterizované třemi Lévyho principy cyberkultury: konektivitou, spontánním vznikem "cyberkomunit" a fenoménem globální inteligence. Prizmatem aplikované sociální psychologie autor na konkrétních případech prezentuje specifika cyberspace a uvádí je do vztahu s některými poznatky z oblasti počítačových her, komunikace prostřednictvím internetu, respektive tematiky "člověka pohybujícího se v cybesrapce" jako takové.
Virtuální konstrukce sociální reality skrze online komunikaci a sociální sítě
Klouček, Viktor ; Rosický, Antonín (vedoucí práce) ; Sigmund, Tomáš (oponent)
Tato práce je studií vlivu internetu na formování sociální reality. Hlavním faktorem na tvorbě sociální reality je prvek socializace, tedy komunikace. V této práci se zaměřuji na online komunikaci a socializaci, probíhající pomocí chatů, diskusí, blogů, fór shrnutě existující pod pojmem sociální sítě, které si dnes dobyly velmi silné postavení mezi komunikačními aplikacemi, přístupnými na internetu. Pokusil jsem se zjistit, jak online komunikace působí na člověka a jak blízké vazby si člověk může ve virtuálním prostředí vytvořit s ostatními členy těchto prostředí. Dnešní technologie vytvářejí nové formy komunikace a způsoby a vazby mezi online členy komunikačních skupin jsou odlišné od reálných. Vzdálenost již není rozhodující a je bráno jako samozřejmé interagovat a tedy i ovlivňovat a být ovlivňován člověkem z rozdílého geografického, sociálního, ekonomického, či politického prostředí. To vše má vliv na konstrukci sociální reality komunikujících. Studie proběhla formou dotazníku. Dotazník byl rozeslán dvěma stům lidem, od kterých se mi jich vrátilo celkem 107. Více než polovina ze 107 respondentů se navzájem nezná, pocházejí z různých sociálních vrstev a různých oblastí v rámci České Republiky. Věkové rozmezí respondentů je 15-63 let. Respondenti byli dotazováni na otázky směřující na reálnost virtuální komunikace, virtuální přátelství a vazby mezi členy skupin. Dále pak na autenticitu informací a částečně i na vliv reklamy při rozhodování. Vlastním příspěvkem byla konstrukce dotazníku a analýza odpovědí směrem k vytvoření závěrů o vlivech online komunikace na vnímání a formování sociální reality. Analýza zaměřená na respondenty trávící na internetu většinu času přinesla zajímavé závěry ve srovnání se skupinami, u nichž je podíl času tráveného online menší. Práce začíná teoretickým shrnutím reality, její konstrukce a vlivy, dále pak online aplikacemi a vědeckými pracemi zahrnující jejich dopady, jak pozitivní, tak negativní. Následuje studie a představení vzorku respondentů, spolu se základními otázkami, hypotézami a interpretace odpovědí s přihlédnutím na předchozí práce. V závěru shrnuji výsledky práce a načrtávám přibližný pohled do budoucnosti, co se virtuální komunikace a jejích vlivů týče. V části přílohy je uveden dotazník a podrobnější odpovědi respondentů na čas trávený u různých aplikací.
vybrané důsledky informatizace ve společnosti
Zíma, Stanislav ; Rosický, Antonín (vedoucí práce) ; Pavlíček, Antonín (oponent)
Cílem práce je popsat vybrané důsledky informatizace na základě kritické syntézy třech odlišných pohledů na informační společnost. Prvním pohledem je historické hledisko ve smyslu vývoje medializace informace a její vliv na formování myšlení člověka, kde jsou na pozadí technologického pokroku uvedeny hlavní milníky ve změnách sociální reality. Další pohled spočívá v popisu informační společnosti jako současného fenoménu, kde jsou uvedeny obecné charakteristiky. Poslední pohled se opírá o hypotézu globálního mozku, která lidstvo popisuje jako síť nervových buněk vzájemně pospojovaných globální počítačovou sítí. Práce se nesnaží být uceleným přehledem dopadů informatizace na současnou společnost, nýbrž myšlenkovou kostrou, která v sobě zahrnuje základní přístup k vysvětlení problémů spojených s informační společností, který spočívá v uvědomění si širších souvislostí.
Psychologické aspekty komunikace v sociálních sítích
Štěpánovský, Petr ; Hubinková, Zuzana (vedoucí práce) ; Kašparová, Eva (oponent)
Diplomová práce se zabývá velmi aktuální problematikou sociálních sítí a komunikace v nich. V teoretické části se její čtenář seznámí s pojmy virtuální realita a sociální sítě. Dále s jednotlivými specifikami komunikace v nich se zaměření na platformu Facebook.com. Cílem výzkumu v praktické části je pomocí hloubkových rozhovorů nalézt motivy, které působí na člověka ve směru založení a aktivního využívání svého profilu na sociální síti. Jednotlivé rozhovory jsou prováděny s příkladovými representanty jednotlivých skupin uživatelů Facebooku diferencovaných dle předem specifikovaných veličin, kterými jsou věk a názorový přístup k této platformě. Přínosem této práce je nalezení zjevných i skrytých motivů a jejich popis dle významu a intenzity v rámci jednotlivých skupin.
Cyberspace a jeho vliv na dnešek
Koželuh, Viktor ; Rosický, Antonín (vedoucí práce) ; Brixí, Radim (oponent)
V této práci se zabývám tím jak na nás cyberspace působí v naší každodenní činosti. Jaká nová negativa a pozitiva nám tento technologický posun přináší. Další část se zabývá kyberkulturou, jejími vlivy a co pro nás znamená žít kulturní život na internetu. V závěru práce hodnotím důsledky a zvažuji důležité faktory dalšího vývoje.
Důsledky rostoucí mediallizace informace
Soukup, Michal ; Rosický, Antonín (vedoucí práce) ; Švarcová, Eva (oponent)
S touto prací se Vám do rukou dostává materiál, který se snaží nezaujatě přiblížit aspekty, jež se objevují s rozvojem moderních informačních technologií a přinášejí tak změny v trendech myšlení a diverzifikaci společnosti. Setkáte se tak zde s pojmy jako informace, znalosti, komunikace, masová média, vznik subkultur a fenomén kyberprostoru. V úvodu práce je věnována pozornost objasnění informační podstaty pro chod společnosti, s čímž také úzce souvisí proces komunikace. Pro ukotvení souvislostí je dále popsán vývoj jednotlivých mediálních epoch, které vytvářely vhodné prostředí pro rozvoj lidské civilizace, která vyústila v dnešní elektronickou dobu s aktivním informačním obsahem a masmediálním způsobem komunikace. Celá práce ústí v kritické shrnutí trendů současné společnosti a nastiňuje jejich možné řešení. Společnost má stále veliké rezervy ve využívání potenciálu moderních technologií, které bude potřeba podporovat vhodnou stimulací kritického myšlení jeho publika.
Počítačové hry a simulace (se zaměřením na MMOG)
Šach, Martin ; Rosický, Antonín (vedoucí práce) ; Brixí, Radim (oponent)
Cílem této práce je nejen popsání obecnějších charakteristik Massive Multiplayer Online Games (včetně jejich třídění, nevyjímaje platforem, na kterých jsou provozovány), ale také jejich začlenění do všeobecně širšího rámce -- do kyberprostoru. Kyberprostor zde prostupuje všemi snahami o doporučení a specifika her. Je základní složkou, autoritou, ke které se všechny části práce odvolávají a vrací. A s tím také souvisí druhý a hlavní cíl, a sice nutnost, do tohoto virtuálního světa -- kyberprostoru, zařadit hráče. Pokusit se nalézt jeho touhy a tužby, jeho skutečnou povahu. Ať už se tak tedy děje pomocí popisů rozličných herních zařízení a způsobů připojení jejich uživatelů do kyberprostoru, či rozšiřováním obzorů čtenáře na jemu dosud neznámá místa, je celá práce vedena snahou o jediné. Aby ten, kdo podrobně toto pojednání prostuduje, byl sám schopen si odpovědět na otázku, zda hráči dostávají od hry to, co chtějí. A to dříve než si přečte kapitolu závěrečnou.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 108 záznamů.   začátekpředchozí99 - 108  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.