Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 107 záznamů.  začátekpředchozí97 - 106další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Obraz morální autority a zkušenost dětského hrdiny v moderní anglické fantastické próze pro děti
MRZENOVÁ, Petra
Diplomová práce se zabývá moderní anglickou fantastickou prózou pro děti a mládež a její úlohou v etickém kontextu a morálním poselství. První část je obecným úvodem do problematiky zkušenosti dětského hrdiny, jeho prožívání dobra a zla a jeho vymezování se vůči daným pravidlům, konvencím i okolnostem. Praktická část se zabývá interpretací dané problematiky, tématu tzv. jiného světa a vnímání autority jako morálního příkladu a ideálu, ale i výrazu moci a manipulace. Práce vychází z analýzy konkrétních příběhů britských autorů (C.S. Lewis, P. Pullman, J.K. Rowlingová), v nichž se tato různá pojetí zmíněné problematiky odrážejí. Závěr přináší obecné shrnutí toho, co mají díla společné.
Možnost realizace Frommova pojetí svobody v Hayekově liberálním systému
Soukup, Michal ; Sigmund, Tomáš (vedoucí práce) ; Toman, Prokop (oponent)
Tato práce je čistě teoretickou úvahou a srovnáním dvou významných myšlenkových proudů, humanistického socialismu a liberální konkurence, které se střetávají v každodenním dění dnešního světa. Snažím se zde zvážit argumenty, které F.A.Hayek používá k obhájení své představy o fungování liberálního řádu, který podle něj zcela spontánně vytváří nejlepší možné prostředí pro uplatnění a rozvoj svobodného jedince a na tyto argumenty se následně snažím navázat humanistické myšlení Ericha Fromma s důrazem na jeho odlišné pojetí individuální, leč také spontánní, svobody a zanalyzovat, zda je možné, aby takovýto humanisticky orientovaný jedinec mohl nalézt plné uplatnění svých vnitřních potřeb a zároveň zůstat platným členem v právě takové společnosti, jakou nám Hayek předkládá. Cílem práce je zvážení všech objevených rozporů těchto dvou odlišných pojetí a zamyšlení se nad tím, zda jsou humanistické ideje pro liberální řád pouhou minulostí utopenou v sobeckém konkurenčním jednání, a nebo zda jsou stále aktuální, či snad dokonce mají možnost se v takovém řádu plně rozvíjet. Přínos práce považuji především v analýze sice ne zcela vyhledávaného ale přesto nesmírně aktuálního problému, a to zda je svobodný jedinec v průběhu času schopen spontánně vytvářet takový společenský řád, v němž se jeho individualita bude moci plně rozvíjet nebo zda zanikne v nevědomě vytvořené všeobjímající konformitě.
Reflexe krize autority z hlediska filosofie výchovy
VAŇKOVÁ, Karolína
Práce se zabývá analýzou krize autority ve výchově. První část práce se zabývá rozborem současné koncepce autority (definování jejich dimenzí: legitimita, moc, byrokracie, charizma, poslušnost k autoritám a autoritářství) a definováním krize autority ve společnosti. Druhá část práce zhodnocuje tyto poznatky, definuje krizi autority ve výchově, nabízí plán řešení této krize, hledá kořeny této krize v tradiční škole, upozorňuje na roli alternativních koncepcí výchovy v krizi autority. Poslední část práce se věnuje definování animace jako třetí dimenze výchovy (po formaci a edukaci) a definování možnému přínosu animace v otázce krize autority.
Komunikační dovednosti učitele
ZIKLOVÁ, Hana
Diplomová práce je zaměřena na problematiku sebeprezentace učitele a efektivního používání komunikačních dovedností. Práce je rozdělena na dvě části. V části teoretické autorka definuje základní pojmy sociální komunikace a vymezuje komunikační dovednosti nezbytné pro efektivní vyučování. V praktické části autorka zjišťuje prostřednictvím dotazníkového šetření, jak hodnotí studenti pedagogické fakulty svou připravenost pro profesi učitele, kde shledávají největší nedostatky a jaký je jejich přehled v oblasti komunikace. Shrnutí hlavních pravidel komunikace, nezbytných dovedností a praktických rad je zároveň návodem, který by měl napomoci problémům se sebeprezentací předcházet, zmírňovat či odstraňovat nedostatky v této oblasti.
Kázeň v odborném výcviku na středních odborných učilištích
ROSOVÁ, Ludmila
Kázeň v současné době poukazuje na zvýšenou problematiku a to nejen ve škole, ale také v celé společnosti. I přes velké úsilí nás všech se k viditelnému zlepšení a uspokojivému výsledku bohužel nedochází. Je třeba najít řešení tohoto problému, které by bylo efektivní a dlouhodobé. Dalo by se říci, že kázeň je něco, co v naší společnosti chybí. Cílem práce bude vysvětlení samotného pojme kázně a objasnění nevhodného chování s možnostmi řešení k daným problematikám. V teoretické části práce budou popsány nejčastěji užívané pojmy a formy kázně a dále bude rozebíráno hlavní vymezení problému. Praktická část bude zpracována pomocí metody dotazníkového šetření u učitelů ze Středního odborného učiliště Netolice a Prachatice. Dotazník pro učitele bude zaměřen na vnímání kázně svých žáků a jak posuzují a řeší nevhodné chování.
Elitářství v ošetřovatelství
KUČEROVÁ, Kateřina
Téma {\clqq}Elitářství v ošetřovatelství`` bylo zvoleno na základě zájmu autorky o tuto problematiku, která je považována za velmi atraktivní a poplatnou dnešní době, kdy ošetřovatelství prochází v naší zemi převratným vývojem. Sestry získávají nové kompetence a stávají se partnery lékařů, průběžně vstupují v platnost nové legislativní předpisy týkající se této profese, je snaha o zvýšení prestiže sester a tím i zvýšení jejich statusu v očích jak zdravotnické, tak laické veřejnosti. Jak již bylo výše zmíněno, celý obor ošetřovatelství, systém vzdělávání sester a celá sesterská profese u nás již nějaký čas prochází zásadní transformací, která klade vysoké požadavky na informovanost, celoživotní vzdělávání a možnost volného a bezbariérového přístupu sester k aktuálním informacím o dění nejen na naší, ale zejména pak na mezinárodní odborné scéně. Ošetřovatelství je oborem, který má více vrstev {--} od základní ošetřovatelské péče, která je v kompetenci všeobecných sester, až po specializovanou a superspecializovanou ošetřovatelskou péči, která díky pokrokům ve vědním oboru ošetřovatelství vyžaduje nejvyšší možný stupeň vzdělání. Chceme-li definovat elitu v ošetřovatelství, je nutné ji blíže specifikovat jako výlučnou sociální skupinu. Prostřednictvím této studie se pokusila autorka alespoň v trochu ucelené formě přiblížit problematiku elitářství v ošetřovatelství. Snahou bylo stručně charakterizovat současnou situaci, co se vztahů mezi jednotlivými skupinami sester týče a také polemizovat nad otázkou: {\clqq}Co dělá sestru sestrou?`` Znalost složité techniky nebo empatické otírání zpoceného čela pacienta? Nové století přivádí sestru k zamyšlení nad koncepcí rozšířených rolí v rámci ošetřovatelství, která by měla pomoci tomuto povolání pozdvihnout společenskou prestiž. Negativním rysem je, že při této snaze dochází k nenápadnému odvádění sestry od práce, pro kterou se staly sestrami, tedy od ošetřovatelské péče o pacienta, od péče o základní biologické a potřeby. Díky tomuto aspektu mnoho sester věří, že zvýšení prestiže ošetřovatelského povolání není slučitelné s tzv. {\clqq}špinavou`` prací ošetřovatelství. Z provedeného výzkumného šetření vyplynulo, že v českém ošetřovatelství existuje stav zvaný elitářství a že existují obory, které jsou vnímány jako výlučné, stejně tak se potvrdil existující vztah mezi profesionalizací a elitářstvím. Šetření zaznamenalo velký posun oproti letům minulým ve zlepšení komunikace sester s pacienty a autorka vyjadřuje naději, že i výraznější komunikace sester navzájem přispěje ke zlepšení vztahů na obou frontách, výlučné i tzv. obyčejné, neboť skutečně elitní {--} výjimečná sestra je ta, která má od každé kousek, vzdělanost i charakter.
Odměna a trest v předškolním vzdělávání
HEJDOVÁ, Eva
Zvolené téma bakalářské práce naznačuje ústřední problematiku, kterou se práce zaobírá. Teoretická část shrnuje oblast odměn a trestů se specifickým zaměřením do oblasti předškolního vzdělávání. Jedná se především o pohledy současného pedagogického přístupu v porovnání s teologickým a společenským názorem na uvedenou problematiku. Praktická část mapuje oblast odměn a trestů tak, jak je ve společnosti akceptována a užívána. Výzkum, zaměřený do rodin věřících a ateistických, porovnáná vlastní zkušenosti rodičů v oblasti odměn a trestů a jejich požadavky ve vztahu k vlastním dětem. Cílem práce je prokázat vliv rodinné filosofie a vlastních zkušeností na užívání odměn a trestů ve výchově dětí. Závěr práce shrnuje zjištěné skutečnosti a vyvrací navrženou hypotézu.
Vliv organizovaných volnočasových aktivit na chování a kázeň žáků ve třídách primárního vzdělávání.
CERMANOVÁ, Michaela
Diplomová práce se zabývá vlivem organizovaných volnočasových aktivit na kázeň a chování dětí ve třídě na základní škole. Aktivity, kterými se děti ve svém volném čase zabývají, mohou výchovně vzdělávací proces výrazně ovlivňovat a podporovat, ale za určitých okolností také oslabovat. Cílem práce je zjišťování různých projevů chování žáků na 1. stupni základní školy a posouzení, zda volnočasové aktivity mají možnost výrazně ovlivnit chování a projevy žáků ve škole. Teoretická část vymezuje pojmy chování a kázeň. Charakterizuje pojmy volný čas, organizované i neorganizované volnočasové aktivity a poukazuje na různé projevy chování dětí. V praktické části se pomocí dotazníkového šetření zjišťují a analyzují poznatky učitelů o různých projevech chování a jednání žáků. Mapují se zde také možnosti organizovaných volnočasových aktivit pro podporu vhodného chování a kázně žáků ve vyučování.
Význam informace a komunikace v procesu interakce reálného a virtuálního světa
Chaloupka, Jan ; Rosický, Antonín (vedoucí práce) ; Šubrta, Václav (oponent)
Práce se zabývá významem informace a komunikace v procesu, kdy se virtuální svět stává reálným světem. Rozebírá tak význam lidského faktoru, vazeb mezi účastníky komunikace a význam přenosových médií. V souvislosti s tím je zmiňován i význam znaků či metody sdělování informací, které slouží k přeměně virtuálního světa v reálný. Na základě empirických údajů a teoretických poznatků pak autor určuje obecné faktory, které ovlivňují změnu virtuálního světa v reálný.
Použití elektronického podpisu v ČR
Janošek, Tomáš ; Tichý, Vladimír (vedoucí práce) ; Lukašovská, Renáta (oponent)
Elektronický podpis je metoda zabezpečení a odstranění anonymity při elektronické komunikaci. Práce představuje elektronický podpis se všemi přednostmi i nedostatky, ukazuje jeho možnosti jak při komunikaci mezi přáteli tak zejména při komunikaci s orgány státní správy a soukromými společnostmi. Dala si za cíl poskytnout zájemcům konkrétní návod na získání dat pro tvorbu elektronického podpisu, podpisových i šifrovacích certifikátů, jejich integraci do operačního systému, webového prohlížeče i e-mailového klienta. V závěru navrhuje možné substituty pro placené služby certifikačních autorit jako např. zabezpečení komunikace pomocí OpenSSL, nebo OpenPGP.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 107 záznamů.   začátekpředchozí97 - 106další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.