Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 877 záznamů.  začátekpředchozí865 - 874další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Problematika šikany na základní škole, možnosti prevence a řešení
KNÍŽKOVÁ, Jana
Svou práci, která pojednává o problematice šikany, jsem pojala ryze teoreticky. Účel vidím v tom, že ji jakýkoli pedagog, ať už budoucí či stávající, může použít jako pomocné vodítko v momentě, kdy se ocitne v situaci, kdy bude muset tento jev řešit mezi svými svěřenci. Práce je zpracována na základě příslušné prostudované literatury. Opírá se především o publikace autorů zabývajících se touto problematikou a o publikace, které s tímto tématem souvisejí.
Komparace informací o marihuaně mezi pedagogickými pracovníky a studenty na středních školách.
BARTONÍČKOVÁ, Irena
Otázka drog je v současné době velice aktuálním problémem. Snižuje se věk prvního užití a to je velice nebezpečné. Důvodů k prvnímu užití a vůbec k užívání drog je mnoho. Souvislosti můžeme vidět v genetických dispozicích jedince, ve způsobu výchovy, kdy jsou rodiče moc přísní nebo příliš liberální. Člověk se celý život učí a pokud jeho vlastní rodič drogy užívá a má k nim pozitivní přístup, je velice pravděpodobné, že dítě začne brát užívání drog jako zcela normální jev a pak je samozřejmé, že bude mít k užívání drog snadnější přístup. Důležitým vlivem je také vrstevnická skupina, se kterou se jedinec snaží identifikovat, především v období dospívání. V tomto období člověk prožívá osobní krizi, kdy ještě není dospělým, ale už není ani dítě. Každý se s tím musí vyrovnat po svém, ale někteří mladiství řeší tuto krizi prostřednictvím drog, které jim zajistí {\clqq}útěk z reality``. Často je jedinci droga nabídnuta a on ji přijme jen z čisté nevědomosti, kdy neví, jaké její užití bude mít následky. Proto by především preventivní programy měly zajistit hlavně mladistvým dostatek informací, které by měly jedince odradit od užívání drog, nebo aspoň posunout první užití do pozdějšího věku. Pokud člověk drogy užívá, měl by znát všechna rizika a následky tohoto rizikového chování. Ve své práci jsem se zabývala zjišťováním informací o marihuaně mezi pedagogickými pracovníky a studenty na středních školách. Dále jsem také zjišťovala, kolik z dotazovaných studentů i pedagogů někdy ve svém životě užili marihuanu. Na základě dotazníkového šetření bylo zjištěno, že počet studentů, kteří někdy marihuanu užili, je velice vysoký, což by mohlo svědčit o nedostatečnosti preventivních programů na středních školách v okresu České Budějovice. Dále bylo zjištěno, že pedagogové mají více informaci o této problematice než studenti. Právě proto by měli pedagogové dbát na předávání těchto informací svým studentům, měli by se sami dále vzdělávat a svým studentům zajišťovat dostatečnou primární prevenci v oblasti drog.
Preference zájmových aktivit u studentů středních zdravotnických škol
POLÍVKOVÁ, Radka
V teoretické části diplomové práce se zabývám zájmovými aktivitami studentů a faktory, které je ovlivňují. V empirické části diplomové práce jsem zjišťovala informace o zájmových aktivitách studentů ve volném čase, spokojenost studentů se zájmovými aktivitami pořádaných na zdravotnických školách a jejich účast na těchto aktivitách. Cílem mé práce bylo zjištění, které zájmové aktivity patří mezi oblíbené a neoblíbené. Byly stanoveny tři hypotézy. Jako výzkumnou techniku jsem zvolila dotazník. Výzkum byl prováděn na zdravotnických školách. Cíle mé práce byly splněny. Hypotézy byly potvrzeny.
Řádné plnění povinné školní docházky v kontextu sociálních dávek
JINDROVÁ, Markéta
Základním úkolem a cílem této bakalářské práce bylo zmapovat informovanost veřejnosti v oblasti existence dávek vázaných na plnění školní docházky a také informovanost o možnosti jejich odebrání při neplnění povinné školní docházky. Dalším cílem bylo podat ucelený přehled o zmiňované problematice. Kromě těchto hlavních cílů byly stanoveny ještě i dílčí cíle. Těmi jsou např. zjistit kvalitu komunikace mezi úředními osobami a klienty a dále zjistit pohledy obou stran na vzájemnou úroveň komunikace. Pro účely zjištění těchto cílů byly stanoveny hypotézy. Hypotéza 1: Uchazeči o dávku jsou přesvědčeni, že nárok na dávku mají za jakýchkoli okolností. Hypotéza 2: Klienti, kteří jednali s pracovnicemi na úřadě, nepovažují jejich chování ve většině případů za ochotné. Hypotéza 3: O existenci dávek vázaných na plnění školní docházky vědí z řad respondentů-poživatelů spíše lidé, kteří dosáhli středoškolského vzdělání. Bylo použito metod kvalitativního a kvantitativního výzkumu. Konkrétně se jedná o metody dotazování a pozorování, z technik byl použit dotazník a rozhovor. Jeden ze souborů pro dotazník tvořili poživatelé dávek z důvodu hmotné nouze, druhý soubor tvořili respondenti z ostatní populace. Soubor tazatelů pro rozhovor byly pracovnice na odboru sociálních věcí Městského úřadu v Klatovech a v Domažlicích. Potvrdila se hypotéza 2, že klienti ve většině případů považují chování pracovnic za ne příliš ochotné. Ovšem toto tvrzení zjištěné dotazníkem přichází do rozporu s výpověďmi sociálních pracovnic. Pro zjištění skutečného stavu věci by určitě stálo za to, provést další šetření, ovšem na větším vzorku respondentů a bez ohledu na typ dávek. Stejně tak se potvrdila i hypotéza 1, že uchazeči o dávku jsou nevývratně přesvědčeni o jejich nároku na dávku. Jen hypotéza 3 zůstala nepotvrzena. Průzkum prokázal, že informovanost a povědomí mezi poživateli i nepoživateli sociálních dávek je dobrá. Důvodem pro tento stav může být rozvoj a zpřístupnění internetu a dalších informačních technologií, zájem populace o sociální sféru a nebo poskytování informací v rámci výuky.
Aplikace informačních technologií pro I. st ZŠ. Návrh, ověření a vyhodnocení výukového programu v Aj.
DUDOVÁ, Veronika
Diplomová práce se zabývá aplikací informačních technologií na 1. stupeň základních škol. Je rozdělena na dvě části, teoretickou a praktickou. Teoretická část nejprve osvětluje některé důležité pojmy např. informační technologie, výukový software, atd. Dále pojednává o kladných i záporných stránkách využití počítače při vyučování, komentuje postavení učitele při počítačové výuce a klasifikuje výukový software. Práce se také zabývá pojmem výukové programy, jejich tříděním a evaluací. Praktická část obsahuje výzkumné šetření a projekt. Cílem výzkumného šetření je zjistit, zda jsou na 1.stupni našich základních škol při výuce anglického jazyka využívány počítačové výukové programy. Toto šetření bylo prováděno na pěti školách v bývalém okrese Tábor. Plánem projektu je navrhnout, ověřit a vyhodnotit výukový program využitelný na 1. stupni ZŠ ve výuce anglického jazyka.
Návrh preventivního programu proti násilí pro 2.stupeň ZŠ
ROSKOVÁ, Lenka
Podnětem k napsání této práce je rostoucí násilí v celé společnosti a malá povědomost dospívajících o možnostech nápravy takového stavu, o nesprávném vnímání morálních hodnot nezanedbatelnou částí mladé populace nemluvě. Záměrem tedy je přispět k prevenci sociálně patologických jevů zajímavou formou nad rámec školních osnov.
Turistika a sporty v přírodě na 1. stupni ZŠ\\
HOLÍKOVÁ, Edita
Smyslem diplomové práce je snaha proniknout do oblasti turistiky a sportu na 1.stupni ZŠ.Zjistit míru zájmu, schopností a dovedností týkající se tohoto tématu. Diplomová práce nabízí hlavní úkoly, obsahy a cíle turistiky a zejména jednotlivé projekty, vhodné k využití v praxi na základních školách. Výzkumná část obsahuje několik vyhodnocených dotazníků, mapující situaci v oblasti turistiky a sportu. Jako přílohy jsou přidány fotky, mapy a obrázky.
Prevence sociálně patologických jevů na základní škole
MACHUTKOVÁ, Jana
Diplomová práce pojednává o problematice sociálně patologických jevů vyskytujících se na základní škole a o jejich prevenci. Teoretická část je zaměřena na obecnou charakteristiku jednotlivých jevů ohrožující mládež, systém prevence na základních školách a s ním spojenou roli učitele v preventivních programech a v závěru se zaměřuje na zadání pro prevenci, které škola dostává od nadřízených orgánů. Důležitou součástí diplomované práce je analýza minimálních preventivních programů několika základních škol a výzkum na těchto školách provedený je zaměřený na žáky pátých tříd. Smysl výzkumu spočívá ve zjištění informovanosti žáků o sociálně patologických jevech a o zkušenostech s nimi.
Povědomí učitelů o problematice dětí v pěstounské péči
DVOŘÁKOVÁ, Martina
Diplomová práce se věnuje problematice dětí v náhradní rodině z pohledu učitelů. Výchova dítěte v náhradní rodině (adoptivní či pěstounské) má svá specifika a přináší řadu problémů, které vyplývají například z možné deprivace dítěte v průběhu jeho raného vývoje. Svá specifika má samozřejmě i vzdělávání a školní příprava dítěte. Proto je důležité, aby učitelé měli dostatečné vědomosti v této oblasti. V teoretické části se práce zaměřuje na charakteristiku náhradní rodinné péče, na problematiku psychické deprivace a subdeprivace, její příčiny, projevy a diagnostiku. Věnuje se také charakteristikám související se vzděláváním dětí psychicky deprivovaných a subdeprivovaných. Bylo provedeno šetření pomocí metody ohniskových skupin s cílem zjistit povědomí učitelů o náhradní rodinné péči, jejich postoje, názory, očekávání, zkušenosti, porozumění problematice psychické deprivace a subdeprivace. Průzkum byl proveden u dvou skupin: zkušených učitelů z praxe a budoucích učitelů (studentů). Další část tvoří kasuistiky dvou pěstounských rodin se zaměřením na fungování spolupráce mezi rodinou a školou. Získané výsledky mohou být východiskem pro další výzkum a zdrojem námětů pro případné doplnění vzdělávacích programů pedagogického studia.
Evaluace Obchodní akademie Ostrava podle modelu zvyšování kvality školy
Čimburová, Karin ; Plášková, Alena (vedoucí práce) ; Steinbachová, Štěpánka (oponent)
Práce se zabývá hodnocením Obchodní akademie Ostrava, podle Modelu zvyšování kvality školy. Model hodnotí jednotlivé oblasti: Vizi školy, podmínky ke vzdělávání, školní vzdělávací program, průběh vzdělávání, kulturu školy, řízení školy, zajišťování kvality školy, výsledky vzdělávání.V závěru jsou objasněny důvody zákonné povinnosti provádění sebehodnocení, ale také přínosy, které sebehodnocení přináší V přílohách je dále uvedena SWOT analýza, dotazník pro rodiče a studenty

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 877 záznamů.   začátekpředchozí865 - 874další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.