Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 95 záznamů.  začátekpředchozí82 - 91další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Sexuální výchova a sexuální zkušenosti adolescentů
MEZEROVÁ, Hana
Práce se zabývá sexuální výchovou a sexuálními zkušenostmi adolescentů. Důraz je kladen na adolescenci jako rizikové období a na důležitost sexuality v životě člověka. Teoretická část zahrnuje tři tematické celky ? adolescence, sexualita a sexuální výchova. V praktické části věnuji pozornost pohledu adolescentů na tuto problematiku. Cílem práce je zjistit, jaké sexuální zkušenosti adolescenti mají a nakolik pojetí sexuální výchovy na ZŠ odpovídá jejich potřebám. Výzkum byl proveden kvantitativně mezi studenty ve věku 15-18 let. Data byla získána pomocí nestandardizovaného anonymního dotazníku. Pak byla zpracována do tabulek a grafů. Výsledky výzkumu ukázaly, že podle adolescentů není sexuální výchova na základních školách dostačující. Další výsledky nám přiblížily sexuální život adolescentů a jejich pohled na význam sexu ve vztahu.
Úloha porodní asistentky v sexuální výchově žáků ZŠ
KADLECOVÁ, Zdeňka
Úloha porodní asistentky v sexuální výchově žáků ZŠ Sexuální výchova by měla být především záležitostí výchovy rodinné, nicméně také školní výchova má být její samozřejmou součástí. V současné době probíhá na ZŠ sexuální výchova, která je vedena z pozice slovně názorné koncepce a trpí nedostatky našeho vzdělávání a výchovy vůbec. Budoucí učitelé, přesto, že jsou na svou profesi připravováni v rámci vysokoškolského studia, nemají možnost, vzhledem ke studijním programům se dokonale seznámit s problematikou sexuální výchovy. Jedním ze základních problémů realizace sexuální výchovy na základních školách je nepřipravenost učitelů pro tuto specifickou oblast. Myslím si, že by určitým řešením byla spolupráce učitelů se zdravotníky (porodními asistentkami, lékaři) v sexuální výchově žáků. Cílem této práce bylo zjistit úroveň znalostí žáků ZŠ v oblasti sexuální výchovy, jejich zájem o sexuální výchovu v rámci výuky na ZŠ a zájem vedení školy o vedení sexuální výchovy porodní asistentkou. Byl zvolen kvantitativní výzkum kombinovaný s kvalitativním. Výzkum probíhal na ZŠ v Českých Budějovicích a výzkumným souborem pro kvantitativní výzkum byli žáci ZŠ, pro kvalitativní výzkum byli vybráni učitelé z těchto ZŠ. Byly stanoveny dvě hypotézy a jedna výzkumná otázka. Hypotéza 1 předpokládala, že žáci postrádají znalosti v oblasti způsobu přenosu pohlavních chorob. Tato hypotéza se nepotvrdila. Většina žáků ví o způsobu přenosu pohlavních chorob. Hypotéza 2 předpokládala, že žáci mají zájem o sexuální výchovu v rámci výuky na ZŠ. Tato hypotéza se potvrdila. Žáci odpovídají, že by uvítali, kdyby se výuce o sexuální výchově věnovalo více času, informace chtějí získávat hlavně od učitelů a rodičů. Jak jsme zjistili, na školách, ve kterých byl prováděn výzkum, zájem o vedení sexuální výuky porodní asistentkou byl. Na dvě školy již porodní asistentka dochází, na dvou školách se již projednávalo, že porodní asistentku pozvou a na jedné škole zatím zájem neprojevili. Tím jsem si odpověděla na výzkumnou otázku, zda školy vnímají porodní asistentku jako vhodnou osobu pro výuku sexuální výchovy. Byla bych ráda, kdyby výsledky naší práce sloužily ke zkvalitnění sexuální výchovy na ZŠ a případně se do této výchovy zapojili odborníci, lékaři a porodní asistentky.
Sexuální výchova osob s mentálním postižením v ústavní péči.
KOCIHOVÁ, Veronika
Práce shrnuje dosavadní poznatky v oblasti sexuality a sexuální výchovy osob s mentálním postižením. Cílem bakalářské práce je zjistit názory a postoje poskytovatelů služeb CSS Empatie a rodičů uživatelů služeb CSS Empatie k sexualitě a sexuální výchově osob s mentálním postižením. Hlavním cílem je pak porovnání těchto názorů a postojů k sexualitě a sexuální výchově u jedinců s mentálním postižením. Práci lze rozdělit na teoretickou a výzkumnou část, kdy se teoretická část zabývá aspekty mentální retardace, sexuality, sexuální výchovy a také službami sociální péče o osoby s mentálním postižením. Ve výzkumné části jsou popsány zjištěné postoje a názory rodičů osob s mentálním postižením a pracovníků CSS Empatie a jejich porovnání.
POJETÍ SEXUÁLNÍ VÝCHOVY V ČR: VÝVOJ A SOUČASNÁ PRAXE
SATTRAN, Jan
Práce se zabývá vývojem pojetí sexuální výchovy v České republice ve státních dokumentech a v praxi. Teoretická část se věnuje vymezení základních údajů a náhledů na sexuální výchovu. Také se věnuje vývoji začleňování sexuální výchovy do českých škol. Praktická část porovnává z literatury získané údaje s výpověďmi tří odborníků angaţovaných v sexuální výchově. Práce ukazuje na přítomnost pozitivních trendů, převáţně v rámci koncepce výchovy, které jsou však částečně brzděny během přechodu do praxe.
Informovanost žáků základních škol v Milevsku o problematice HIV/AIDS
VINKLEROVÁ, Lucie
AIDS je pandemické onemocnění známé bezmála tři desetiletí a nejúčinnější prevencí je informovanost a uvědomělé sexuální chování jednotlivců. Zejména mladí lidé mají o onemocnění vědět co nejvíce, aby se mohli účinně chránit. Cílem práce je zjistit zdroje informací o HIV/AIDS a úroveň vědomostí o tomto onemocnění dospívající populace, resp. žáků nejvyšších ročníků základních škol v Milevsku. V teoretické části této práce se zaměřuji na dospívající jedince, jejich životní styl a především na probouzející se zájem o sexualitu a jejich sexuální chování. Hledám vlivy, které tyto sexuální aspekty mohou ovlivňovat, včetně sexuální výchovy ve škole a v rodině. Zabývám se vlivem informací o HIV/AIDS na sexuální chování mládeže. Krátce popisuji preventivní programy AIDS určené pro dospívající jedince. Výzkum provedený dotazníkovou metodou ukazuje, že žáci jsou o problematice prevence HIV/AIDS rámcově informovaní, ovšem některým skutečnostem je třeba se věnovat podrobněji. Pozitivním zjištěním je, že až dvě třetiny dotazovaných se domnívají, že získané informace o HIV/AIDS ovlivní v budoucnu jejich sexuální chování tak, aby nedošlo k nákaze. Jen samotná informovanost ale k zábraně šíření infekce nestačí. Je potřeba dále realizovat preventivní programy, poskytovat kvalitní informace v rámci sexuální výchovy, ale i v médiích a směřovat k odpovědnému sexuálnímu chování jednotlivce. V neposlední řadě je důležité zajišťovat a podporovat takové prostředí ve společnosti, které bude pozitivní a nebude napomáhat šíření nákazy.
RIZIKO PŘEDČASNÉHO ZAHÁJENÍ SEXUÁLNÍHO ŽIVOTA ŽEN
SMUTNÁ, Kateřina
Moje bakalářská práce se nazývá {\clqq}Riziko předčasného zahájení sexuálního života žen``. Tato práce má dvě části, část praktickou a teoretickou. Teoretická část popisuje anatomii a fyziologii ženského těla a jeho vývoj. Začátek pohlavního života je důležitou etapou života ženy a je ovlivněn mnoha faktory, které mohou mít kladný i záporný vliv, tyto faktory mohou být kulturní, zdravotní i sociální. Pro mladé ženy uvažující o zahájení vlastního pohlavního života je velmi důležité, aby měly dostatek informací o svém těle a procesech, které v něm probíhají, a prevenci rizik vyplývající z nevhodného chování v dospívání. Pro zdraví pohlavní život ženy je velmi podstatná dostatečná informovanost o péči o tělo a vlastní zdraví, následně i o reprodukční zdraví, důležitá je kvalitní sexuální výchova a biologie na školách spojená s mimoškolními výukovými programy pro mládež. V teoretická části jsem zároveň popsala i legislativní podmínky zahájení pohlavního života v ČR. V praktické části jsem se svým šetřením pokusila zjistit, jaká rizika mladé ženy znají a jaký mají názor na jejich prevenci. Pro své šetření jsem zvolila formu kvalitativního výzkumu, pro tento výzkum jsem vytvořila výzkumné otázky a sestavila dotazník a soubor otázek. Šetření probíhalo ve dvou kategoriích, první kategorie matek, která vyplňovala dotazník a druhá kategorie dcer, s kterou jsem vedla standardizovaný rozhovor. Snažila jsme se zjistit rozsah informací o reprodukčním zdraví a zdroje informací v této oblasti, které ženy využily. Zjišťovala jsem jaké ženy znají rizikové faktory ovlivňují pohlavní život. Na závěr práce jsem utvořila seznam příloh.
Informovanost dospívajících v otázce HIV/AIDS
SOMPEKOVÁ, Zuzana
Abstrakt Bakalářskou prací na téma {\clqq}Informovanost dospívajících v otázce HIV/AIDS`` jsem se snažila o zjištění, jak jsou naši dospívající mladí lidé informování o HIV a AIDS, o prevenci proti sexuálně přenosným chorobách, jaké je jejich sexuální chování, jestli dodržují zásady bezpečného sexu a jaké jsou jejich znalosti o správné manipulaci s potencionálně infikovanými injekčními jehlami. V teoretické části se zabývám úlohou rodiny v sexuální výchově a mluvím o rodině a rolích rodičů ve vztahu k sexuální výchově. Dále se zabývám otázkou, jak a kdy začít s informováním dospívajících potomků. V další části popisuji dospívání, vztah dospívajících k dospělým. V další kapitole rozvádím téma {\clqq}Sexuální výchova ve škole`` , definuji sexuální výchovu jako předmět a jeho cíle, důvody povinné sexuální výchovy. Nedílnou součástí této kapitoly je také téma bezpečného sexu. Dále se zabývám rizikovým chováním a oblastmi rizikového chování dospívajících, zde uvádím faktory ovlivňující rizikové chování, což jsou např. individuální, rodinné či společenské aspekty. Ve své práci se zmiňuji o všech sexuálně přenosných chorobách, dále pak také o jejich prevenci. Prevenci jsem rozvedla do tří skupin {--} primární, sekundární a terciární prevenci, popsala jsem zásady úspěšné prevence. V poslední kapitole teoretické části uvádím rizikové a ochranné faktory, do nichž řadím dědičnost, osobnost dítěte, rodinu, školu, vrstevníky a širší okolí. Pro praktickou část jsem použila dotazníkovou metodu. Chtěla jsem zjistit, zda jsou dospívající dostatečně informováni o HIV a AIDS, jestli dbají na prevenci při sexuálním styku a zda ví, jak bezpečně postupovat při kontaktu s použitou injekční jehlou. Výsledky jsem zpracovala pomocí tabulek a grafů. Z tohoto výzkumu jsem poznala, že dospívající mládež je o problematice HIV/AIDS rámcově informována, ale informace nejsou příliš podrobné detailní a dostačující. Je třeba zintenzivnit a zkvalitnit preventivní programy, rozšířit sexuální výchovu, která by měla být realizována již od nižších ročníků vzhledem k věku. Měl by být zajištěn odborný dohled nad publikovanými informacemi na internetu a v časopisech pro mladé, dbát, aby tento zdroj mladí lidé více využívali jako doplňující a hlavně aby měli jistotu, že zde nebudou žádné nevalidní informace či dokonce desinformace.
Sexuální výchova jako součást výchovy ke zdraví u dospívajících
BRYCHTOVÁ, Michaela
V této práci jsem se zabývala problematikou informovanosti, u žáků ve věku 11 až 15 let, o pohlavně přenosných chorobách. Ve svém výzkumu jsem zjišťovala jaké mají informace o těchto nemocech a jestli ví jak se před nimi chránit. Žáky jsem měla rozdělené podle toho kam dochází do základní školy, jestli na vesnici či ve městě. Stanovila jsem si hypotézy: Hypotéza 1 Žáci základních škol (od 11-15let) nemají informace o prevenci pohlavně přenosných chorob. Hypotéza 2 Žáci základních škol, kteří studují na vesnicích mají méně znalostí o prevenci pohlavně přenosných chorob než žáci studující na základní škole ve městě. Tyto hypotézy se mi nepotvrdily.
Úvahy nad systémem vyškolení pěstounských rodin v České republice
Mitlöhner, Miroslav ; Vanický, J.
Autoři se ve své stati zabývají pěstounskou péčí jako součástí systému péče o ohrožené děti. Pro zajištění odborné přípravy pěstounů je potřeba vybudovat nový systém profesní přípravy, který by vytvořil základní předpoklady pro kvalitní výkon pěstounské péče.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 95 záznamů.   začátekpředchozí82 - 91další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.