Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 109 záznamů.  začátekpředchozí78 - 87dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Analýza vzdělávacího systému Městské knihovny Louny
Hrbková, Petra ; Jirsáková, Jitka (vedoucí práce) ; Gubani, Přemysl (oponent)
Tématem bakalářské práce je Analýza vzdělávacího systému Městské knihovny Louny. Práce má za cíl popsat celkový proces zaměstnaneckého vzdělávání v instituci. Zaměřuje se na analyzování potřeb zaměstnanců, plánování a vytváření cílů vzdělávacího programu, samotnou realizaci vzdělávání na pracovišti a následnou evaluaci výsledků a efektivity vzdělávacího programu. Hlavním účelem je však zmapování konkrétního fungování vzdělávacího systému Městské knihovny Louny. K získání podrobných informací o stávajícím systému a průběhu zaměstnaneckého vzdělávání byl použit rozhovor s ředitelkou Městské knihovny Louny Mgr. Dagmar Kučerovou a dotazníkové šetření, které bylo provedeno mezi zaměstnanci zvolené instituce. Přínos bakalářské práce spočívá ve zjištění funkčnosti systému vzdělávání ve zvolené instituci jak pro potřeby zaměstnavatele, tak i zaměstnanců. Stávající nabídka vzdělávání pro zaměstnance knihovny je velmi bohatá a neustále se aktualizuje dle potřeb instituce i jednotlivých pracovníků. V závěru práce byly navrženy úpravy v nabídce vzdělávání pro zaměstnance na pozicích ekonom a asistent volnočasového zařízení. Z dotazníkového šetření vyplynulo, že zaměstnanci na uvedených pozicích nepovažují nabídku, která jim je poskytována k rozvoji v oboru, za dostatečnou.
Srovnání systému odborného vzdělávání v České republice a Spojených státech
Bouček, Jan ; Votava, Jiří (vedoucí práce) ; Miroslava, Miroslava (oponent)
Cílem bakalářské práce je porovnat systémy odborného vzdělávání ve Spojených státech amerických a v České republice. Práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. Teoretická poskytuje přehled školských systémů obou prostředí zaměřeného zejména na střední školství. Praktická část obsahuje dotazníkové šetření, rozhovor s pedagogem a analýzy dokumentů. Systémy vzdělávání popisují přidanou hodnotu, kterou žáci získávají v průběhu studia. Pohlíží na žáky jako na jmění a zdůrazňuje, že investice do vzdělávání přinesou výhody pro celou společnost.
Analýza zlepšení kvality vzdělávacího procesu na Moldavské státní agrární univerzitě (SAUM)
Conea, Cristina ; Kandakov, Alexander (vedoucí práce) ; Ivanova, Tatiana (oponent)
Moldavsko je považováno za nejchudší zemi evropského kontinentu. Nejdůležitějším sektorem národního hospodářství v Moldavsku je stále zemědělský sektor. 75 % obyvatel Moldavské republiky žije ve venkovské oblasti a jejich živobytí je na zemědělství závislé. I přesto je zemědělství v Moldavsku nejméně rozvinuté ze všech evropských států a tento sektor čelí velkým problémům. Z těchto důvodů, společně se vstupem Rumunska do Evropské unie, kterým se Moldavsko stalo sousední zemí EU, se země dostala do centra pozornosti mezinárodních organizací v souvislostech zahraniční rozvojové spolupráce. Rozvoj kvality moldavského vysokého zemědělského školství zcela souvisí se zlepšením situace v moldavském zemědělství. Díky transferům znalostí, know-how a dalších faktorů a lepší přípravě odborníků se tak muže výrazně zlepšit konkurenceschopnost moldavského zemědělství na evropském trhu. V Moldavské republice proběhla řada projektů zabývajících se zlepšením vzdělávání ve státě. Z tohoto důvodu se tato práce zabývá analýzou zlepšení kvality vzdělávacího procesu na Moldavské státní agrární univerzitě. Výzkum práce byl zaměřen na pedagogy Moldavské státní zemědělské univerzity, kteří absolvovali české kvalifikační kurzy pedagogické přípravy. Výsledky dokazují, že české kurzy postrádali pobyty pedagogů přímo na českých zemědělských univerzitách a dalších zemědělských institucích a bylo nedostačujícím více praktických lekcí nežli teoretických. Přesto dotazovaní považují kvalifikační kurzy českých odborníků v rámci realizovaných projektů za velice přínosné a efektivní a respondenti by měli nadále zájem o realizaci dalších podobných kurzů na univerzitě.
Spolupráce pedagogických pracovníků se speciálním pedagogem v systému běžné základní školy
SKOPCOVÁ, Nikola
Speciální pedagog ve školském systému je odborník, který zajišťuje činnost v rámci školního poradenského pracoviště. Jeho pozice je zatím, v rámci České republiky, novým jevem, a proto se k této problematice staví školy rozdílně. Má bakalářská práce Spolupráce pedagogických pracovníků se speciálním pedagogem v systému běžné základní školy se věnuje právě spolupráci třídních učitelů a jejich asistentů s tímto odborníkem. V teoretické části práce, v její první kapitole, se věnuji vzdělávacímu systému. Rozpracovávám v ní strukturu našeho systému vzdělávání, ale i systému v jiných evropských zemích jako je např. Slovensko nebo Německo. Řeším zde i typy základních škol a druhů poradenství, které se na nich mohou poskytovat. Ve druhé kapitole se věnuji problematice samotného školního speciálního pedagoga. Jsou zde popsány jeho činnosti na škole, přínos pro školu ale i pro učitele nebo rodiče. V poslední kapitole teoretické části je vymezen pojem pedagogický pracovník, jeho osobnost a předpoklady k práci. Empirická část přináší výzkum, ve kterém mapuji postoje pedagogických pracovníků k odbornému působení speciálního pedagoga na základní škole, kde je jeho místo zřízeno. Výzkum je veden pomocí polostrukturovaných rozhovorů s třídními učiteli a jejich asistenty. Provedla jsem šetření na pěti základních školách na benešovském okrese, kde mají zřízeno místo speciálního pedagoga, a udělala rozhovor vždy se dvěma pedagogickými pracovníky. Cílem těchto rozhovorů bylo zjistit, jak spolupráce probíhá, jak často se scházejí, kdo komunikuje více se speciálním pedagogem, jaká je jejich spokojenost apod. Z výzkumu vychází, že vesměs všichni pedagogové jsou s působením školního speciálního pedagoga na své škole spokojeni. Komunikace probíhá nenásilně, neformálně, v dobré atmosféře. Pedagogičtí pracovníci berou speciálního pedagoga jako kolegu, nebojí se říci si o radu. Tato komunikace probíhá většinou jen mezi nimi, další pracovník pedagogického sboru v ní nefiguruje. Tato bakalářská práce by měla sloužit jako informační zdroj pro zkvalitnění práce s žáky se speciálními vzdělávacími potřebami. Může být využita i ke zvýšení povědomí o daném tématu mezi lidi a pedagogické pracovníky.
Současné vzdělávání a profese učitele střední školy
Piňosová, Jana
V bakalářské práci bude pozornost věnována tématu dnešního vzdělávání s vazbou na profesi učitele střední školy. Cílem teoretické části bude definovat vzdělávací systém v ČR po roce 1989, popsat stupně a typy vzdělávání. Dále bude charakterizována učitelská profese, porovnávána její dřívější a stávající podoba. Následně bude analyzován významný dosavadní dokument Národní program rozvoje vzdělávání v České republice z roku 2002, který bude porovnán s aktuálním strategickým materiálem současného vzdělávání, tj. Strategií vzdělávací politiky České republiky do roku 2020 z roku 2014. Další dílčí cíl bude pojednávat o prestiži učitelského povolání a popisovat hlavní problémy, které dnešní české učitele při výkonu jejich profese trápí a zatěžují. Metodou použitou pro zpracování teoretické části bude studium odborných literárních zdrojů, tvorba výpisků, jejich analýza, srovnání a syntéza. V praktické části bude cílem zjistit hlavní příčiny možné nespokojenosti učitelů s jejich profesí. Nástrojem pro sběr dat bude strukturovaný dotazník, navržený pro účely průzkumu. Respondenty budou pedagogičtí pracovníci středních odborných škol a středních odborných učilišť v Jihomoravském kraji. Zjištěná data budou zpracována za využití popisné statistiky.
Vzdělávání a vzdělávací soustava Karlovarského kraje a její vazba na trh práce
Mužíková, Hana ; Kouřilová, Jana (vedoucí práce) ; Říhová, Gabriela (oponent)
Cílem diplomové práce je odpovědět na otázku, zda nabídka absolventů středních, vyšších odborných a vysokých škol odpovídá potřebám trhu práce v Karlovarském kraji. K dosažení tohoto cíle jsou v teoretické části nejprve vysvětleny základní pojmy z oblasti vzdělávání a trhu práce. Následně je popsána role vzdělávání na trhu práce a v regionálním rozvoji. Dále je charakterizována vzdělávací soustava a trh práce České republiky a s tím spojená legislativa a základní koncepční dokumenty. V následující kapitole jsou charakterizovány všechny stupně vzdělávací soustavy Karlovarského kraje. Poslední část je věnována trhu práce, analýze volných pracovních míst evidovaných úřady práce a situaci absolventů na trhu práce. Z výsledků práce vyplývá, že především absolventů technicky zaměřených středních škol je na trhu nedostatek. Tuto situaci se snaží představitelé kraje řešit a podpořit u žáků zájem o studium technických oborů. Nabídka oborů vyšších odborných škol odpovídá potřebám trhu práce, u vysokoškolského vzdělání je situace složitější. Jednak je zde nedostatek technických oborů a druhým problémem je odchod vysokoškolských absolventů z kraje. Nicméně i v tomto případě je patrná snaha představitelů kraje o sladění vzdělávací soustavy s potřebami trhu práce.
Analýza financování současného vzdělávacího systému v České republice a Rakousku
Widholmová, Adéla ; Prachař, Ondřej (vedoucí práce) ; Vebrová, Ludmila (oponent)
Bakalářská práce se zabývá komparací vzdělávacích systémů České republiky a Rakouska. V první teoretické části je stručně popsána struktura vzdělávacích soustav České republiky a Rakouska a je uvedena charakteristika obou školských systémů a institucionálních zařízení od preprimárního po terciární vzdělávání. Další praktická část se již zaobírá komparací systémů obou zemí na jednotlivých stupních. Následně se práce zabývá analýzou financování vzdělávacích systémů obou zemí se zaměřením na problematiku terciárního vzdělávání. Poslední část obsahuje zhodnocení výsledků komparativní analýzy, stručně popisuje vybrané výhody a nevýhody systémů, jejich trendy a zvláštnosti a naznačuje doporučení na aplikaci určitých pozitivních prvků rakouského systému a jeho financování do českého prostředí.
Srovnávací analýza primárního a sekundárního vzdělávání ve Finsku a Jižní Koreji v letech 2012 až 2014
Bernášková, Alice Olivie ; Prachař, Ondřej (vedoucí práce) ; Procházka, Pavel (oponent)
Bakalářská práce se ve své teoretické části zabývá mezinárodní evaluací vzdělávání. Ukazuje poslední data z šetření PISA 2012 a indexu vzdělání společnosti Pearson. Dále vysvětluje základní teoretická východiska, zejména mezinárodní normu pro klasifikaci vzdělávání, teorii národního kurikula, modely vzdělávacích systémů a základní poznatky z edukačního prostředí. Praktická část se zaměřuje na analýzu dat OECD a výsledky studií jiných autorů. Podrobně popisuje fungování vzdělávacích systémů ve Finsku a v Jižní Koreji. Dále přináší výsledky, že vzdělávací systémy vybraných zemí fungují na opačném principu. Zatímco finský vzdělávací systém pracuje s pozitivní motivací a spoluprací, korejský vzdělávací systém pracuje s negativní motivací a konkurencí. Společným rysem jsou kvalitní učitelé a model jednotné školy bez selektivního vzdělávání.
Analýza české a španělské odborné terminologie v oblasti "vzdělávání"
DUDOVÁ, Štěpánka
Cílem naší práce je představit vzdělávací systém na území České republiky a Španělska a analyzovat lexikální jednotky z oblasti vzdělávání vyskytující se v teoretické části. Práce je rozdělena do dvou částí, teoretické a praktické. Teoretická část obsahuje komparaci českého a španělského vzdělávacího systému a praktická část analýzu lexikálních jednotek z oblasti vzdělávání. Po analyzování všech lexikálních jednotek v praktické části následuje dvojjazyčný glosář a resumé ve španělském jazyce.
Systém sociální práce s rodinou imigrantů v ASOCIACIÓN LA CASA GRANDE ve Valencii ve Španělském království
DONÉEOVÁ, Hana
Práce se zabývá systémem sociální práce s rodinou imigrantů v Asociación (Sdružení)La Casa Grande ve Valencii ve Španělském království. Teoretická část práce je rozdělena na 4 kapitoly. V první kapitole jsou uvedeny základní informace o Sdružení La Casa Grande a služby, které jsou klientům nabízeny. Druhá kapitola je věnována sociální práci s rodinou ve Španělském království. V třetí kapitole je popsána sociální práce s imigranty ve Španělském království. Následující kapitola poukazuje na rozdíl vzdělávacího systému v České republice a v Španělském království. V praktické části je prostřednictvím empirického šetření analyzována aktuální situace klientů zapojených do programu pro rodiny, které Sdružení La Casa Grande nabízí. Prostřednictvím šetření jsou zjištěny důvody jejich imigrace, současný stav a zapojení se do programů Sdružení La Casa Grande a na budoucí plány těchto klientů. V neposlední řadě je v práci popsán postup práce s rodinou imigrantů v České republice a ve Španělském království.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 109 záznamů.   začátekpředchozí78 - 87dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.