Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 98 záznamů.  začátekpředchozí76 - 85dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Využití aktivit za přítomnosti psa u dětí v ústavní výchově
PAPEŽOVÁ, Zdeňka
Abstrakt Využití aktivit za přítomnosti psa u dětí v ústavní výchově Canisterapie je v současné době aktivně využívanou podpůrně rehabilitační technikou, než tomu bylo v předešlých letech. Canisterapie působí v mnoha oblastech, které se týkají dětí, dospělých s určitým typem znevýhodnění nebo také seniorů. Výzkumné práce se doposud nezabývaly působením canisterapie na velmi specifickou skupinu klientů a to dětí v ústavní výchově, konkrétně v dětských domovech. Děti umístěné v dětských domovech jsou obecně velmi rizikovou skupinou z hlediska působení společensky nežádoucích jevů a psychické deprivace. Především z důvodů těchto rizik je canisterapie zajímavou a vhodnou metodou pro zařazení do programu aktivit v dětských domovech. Teoretická část bakalářské práce je rozdělena na 2 oblasti, z nichž jedna prezentuje teoretické poznatky z oblasti ústavní výchovy a dále se věnuje psychické deprivaci. Druhá část teoretické části se zabývá problematikou canisterapie, jejímu vymezení, metodami a konkrétně se zaměřuje na vývoj osobnosti dítěte a potřebu přítomnosti psa při tomto vývoji. Pozornost je věnována také konkrétním aktivitám se psy. Cílem bakalářské práce bylo vymezení aktivit se psem v oblasti zlepšení sociálních vztahů a emočních prožitků u dětí v ústavní výchově. Z důvodu specifické oblasti výzkumu autorka zvolila kvalitativní výzkum, jenž je charakterizován hloubkovým popisem zkoumané problematiky. Technikou výzkumu bylo zúčastněné pozorování přímé ve vybraném dětském domově a dále polořízené rozhovory s canisterapeutkami a vychovateli. Výsledky výzkumu prezentují aktivity, které se v rámci zlepšení sociálních vztahů a emočních prožitků dětí osvědčili. Aktivity se zaměřují především na zvýšení sebedůvěry, zodpovědnosti a navození libých pocitů. Naplnění krátkodobých a dlouhodobých cílů u jednotlivých dětí se prokázalo jen částečně z důvodu krátkého výzkumného období, některé úkoly si vyžadují delší pole působení a bude v nich pokračováno i po skončení výzkumu Tato práce by měla sloužit jako příklad dobré praxe na využívání canisterapie v dětských domovech a v dalších typech zařízení v rámci ústavní výchovy.
Canisterapie v Domově pro seniory Chvalkov
MANOVÁ, Dana
Práce se zabývá canisterapií prováděnou v Domově pro seniory Chvalkov. Teoretická část vymezuje pojem canisterapie, formy canisterapie a její obecný přínos u seniorů. Dále se zabývá stářím a sociálními změnami, se kterými se musí senioři potýkat. Praktická část se věnuje popisu Domova pro seniory Chvalkov. Cílem praktické části je zjistit, zda canisterapie prováděná u vybraných uživatelů tohoto zařízení, je přínosná. Výsledky jsou zpracovány formou kazuistik u vybraných klientů. S pracovníky v přímé péči byly provedeny polořízené rozhovory.
Požadavky na psa a jeho praktické využití při canisterapii
ZÁBRANSKÝ, Václav
Bakalářská práce se zabývá požadavky na psa a jeho praktické využití při canisterapii. Canisterapie je jednou z nejrozšířenějších forem zooterapií používajících se v nemocničních nebo sociálních zařízeních, domovech důchodců nebo školkách a školách. V praktické části práce je pozorován vliv canisterapie na canisterapeutického psa. Sledování probíhalo v období jednoho roku v Dobrovolnickém centru ve Fakultní nemocnici v Motole na tříletém psovi rasy čivava. Předmětem pozorování bylo, jak canisterapie ovlivňuje psa v závislosti na počtu klientů, frekvenci docházení na nemocniční oddělení, délce jednotlivých canisterapeutických sezení, využití jednotlivých aktivit práce se psem a na typu oddělení. V závěru sledovaného období byl proveden pokus, který měl dokázat, že nedodržení doporučení ohledně četnosti canisterapeutických sezení má negativní vliv na psa. Bylo zjištěno, že při častějším praktikování canisterapie během jednoho týdne je pes více unavený a přestává mít chuť k žrádlu ? množství nedožraného krmiva dosáhlo hodnoty až 70 % z denní dávky. Počet klientů ani doba sezení neměly statisticky významný vliv na následnou unavenost psa (F-test = 1,654, resp. 0,067). Pokus prokazuje, že z hlediska zatížení psa při canisterapii je nejvhodnější praktikovat canisterapeutické sezení jednou za týden nebo jednou za dva týdny.
Rozvoj odborných kompetencí studentů prostřednictvím canisterapie
CIMLOVÁ, Ludmila
Tématem mé bakalářské práce je "Rozvoj odborných kompetencí studentů prostřednictvím canisterapie." V teoretické části jsem se zaměřila na objasnění pojmů jako je zooterapie, canisterapie, dobrovolnická služba, odborná kompetence a ostatní související informace. V praktické části práce se věnuji popisu cíle práce, metod výzkumu a vlastních výsledků. Cílem výzkumu bylo zjistit penzum odborných kompetencí studentů k jejichž rozvoji došlo prostřednictvím zapojení se do dobrovolnického programu Canisterapie při Centru zoorehabilitací či v rámci účasti na alespoň jedné pobytové akci pořádané Centrem zoorehabilitací. Pro realizaci výzkumné části jsem zvolila kvalitativní výzkum, techniku focus group, metodu sekundární analýzy dat a jako doplňující zdroj dat byla využita metoda fotodokumentace. Výsledky výzkumu ukázaly, že studenti dosáhli prostřednictvím zapojení se do dobrovolnického programu Canisterapie či díky účasti na pobytové akci rozvoje celkem 16 odborných kompetencí, které měli získat během studia a praxe na Zdravotně sociání fakultě.
Canisterapie u dětí v dětském domově
SIMANOVÁ, Jana
Bakalářská práce je zaměřená na canisterapii v dětském domově pro děti se sluchovým postižením. Canisterapie je účinná forma zoorehabilitace, která má zejména pozitivní vliv na psychický stav člověka. Z tohoto důvodu je vhodnou podpůrnou metodou právě u dětí žijících v dětském domově. Cílem bakalářské práce je popsat využití canisterapeutické metody Animal Assisted Activities (AAA) jako podpůrné metody v dětském domově zřízeném při Mateřské škole, základní škole a střední škole pro sluchově postižené. Bakalářská práce je koncipována do dvou částí ? teoretické a výzkumné. Teoretická část obsahuje dvě kapitoly, jež první z nich pojednává o obecných pravidlech a organizaci canisterapie a vztahu člověka a psa. Druhá kapitola se již zabývá dětským domovem a v něm praktikované canisterapie. Tato kapitola je již konkrétnější a navazuje na ni výzkumná část bakalářské práce. Pro výzkumnou část bakalářské byl zvolen kvalitativní výzkum. Metoda zúčastněného pozorování a polořízených rozhovorů byla uskutečněna v dětském domově, který je součástí Mateřské školy, základní školy a střední školy pro sluchově postižené.
Canisterapie - součást ošetřovatelské péče o seniory v léčebně pro dlouhodobě nemocné
JENERÁLOVÁ, Marta
Práce je zaměřena na seniory hospitalizované v léčebnách pro dlouhodobě nemocné (dále LDN), kde často prožívají nepříjemné prožitky jako je strach, úzkost nebo psychická labilita. Cítí se osamocení, izolovaní, nepotřební a neschopní. V teoretické části jsme si vysvětlili pojem canisterapie a její využití v geriatrii. Dále jsme si přiblížili vztah seniora ke psům, problematiku stáří a stárnutí, specifika ošetřovatelské péče v geriatrii. A seznámili jsme se se zdravotními i sociálními zařízeními, které senioři mohou využít. Šetření probíhalo formou anonymních dotazníků u seniorů hospitalizovaných v LDN nemocnice Třebíč a v LDN nemocnice Havlíčkův Brod. Toto šetření bylo rozšířené o polostandardizované rozhovory s hospitalizovanými seniory v obouch LDN. V práci jsme si stanovili čtyři cíle. První cíl je zmapování vlivu canisterapie na zlepšení sebepéče nemocných seniorů v LDN. Druhý cíl je zmapování vlivu canisterapie na zlepšení průběhu hospitalizace seniorů v LDN. Třetí cíl je zjistit účinek canisterapie na ošetřovatelskou péči na oddělení s již probíhajícím programem canisterapie. A čtvrtý cíl je zjistit zda senioři ví co je canisterapie a zda by ji uvítali na oddělení LDN. Tyto cíle byly splněny. Hypotéza číslo 1, canisterapie vede ke zlepšení sebepéče nemocných seniorů v léčebně pro dlouhodobě nemocné, nebyla potvrzena. Hypotéza číslo 2, canisterapie vede ke zlepšení průběhu hospitalizace seniorů v léčebně pro dlouhodobě nemocné, byla potvrzena. Hypotéza číslo 3, canisterapie má pozitivní účinek na ošetřovatelskou péči o nemocné seniory na odděleních léčebny pro dlouhodobě nemocné s již probíhajícím programem canisterapie, nebyla potvrzena. Hypotéza číslo 4, senioři ví co je canisterapie, byla potvrzena. Hypotéza číslo 5, senioři by uvítali canisterapii na oddělení léčebny pro dlouhodobě nemocné kde canisterapie doposud neprobíhá, byla potvrzena. Výsledky této práce byly předány léčebnám pro dlouhodobě nemocné, kde bylo šetření prováděno a poslouží jako cenné informace pro jejich další práci a motivaci k další činnosti na LDN. Dále byla vytvořena informační brožura pro sestry a ta byla také předána léčebnám pro dlouhodobě nemocné kde šetření probíhalo.
Vliv canisterapie na klienta s poruchami chování a sociální vztahů
PILÁTOVÁ, Kateřina
Hlavním cílem diplomové práce bylo zjistit vliv canisterapie na klienty s poruchami chování a sociálních vztahů, a to zejména v oblasti chování, sociálních vztahů, a dále v přístupu a vztahu k živému tvoru. V teoretické části diplomové práce podává autorka ucelený přehled terminologie v oblasti zooterapie a canisterapie, včetně vymezení náležitostí její praktické realizace, a dále definuje problematiku dětí a dospívajících s poruchami chování a sociálních vztahů. Cílem praktické části bylo především vytvoření mnohopřípadové studie na základě zhodnocení dat získaných kvalitativními technikami. Mnohopřípadová studie předkládá hloubkový popis tří případů, detailně popisuje jednotlivé techniky využité v rámci canisterapie, způsob práce a průběh canisterapeutického procesu u dětí a dospívajících s poruchami chování a sociálních vztahů. Data získaná výzkumem prokázala v různých oblastech pozitivní vliv canisterapie, respektive metody AAT na sledovanou skupinu klientů.
Aktivizační využití psů v rámci péče o seniory
FUJDLOVÁ, Radka
Cílem mé práce je zjištění, jaké jsou aktivizační možnosti využití psů v rámci péče o seniory s demencí. Demence se v populaci vyskytuje převážně u osob vyššího věku. Teoretická část je zaměřena na problematiku stárnutí, demence a canisterapie. Je zde vymezena základní charakteristika syndromu demence, léčba a péče o demencí postižené klienty a možnosti jejich aktivizace. Dále je objasněn termín canisterapie a jsou zde uvedeny formy a metody canisterapie. Praktická část se věnuje aplikaci canisterapie v Domově pro seniory Hluboká nad Vltavou. Ke sběru dat byla využita strategie kvalitativního výzkumu, s využitím metody případové studie, metoda dotazování, metoda analýzy dokumentů a doplňující metodou je fotodokumentace. Cílem práce bylo zjistit možnosti využití psů v rámci péče o seniory s demencí se zaměřením na uplatnění canisterapie v ošetřovatelské péči u osob s demencí. Výsledky výzkumu mohou sloužit v rámci praktické realizace canisterapie u daných klientů a jako informační materiál a vzdělávací materiál pro zájemce o problematiku canisterapie.
Návrh koncepce odborné přípravy v oblasti canisterapie
STANÍKOVÁ, Anna
Bakalářská práce reaguje na nejednotnost odborné přípravy v oblasti canisterapie v České republice. V její teoretické části je poukázáním na historický vývoj a současný stav v oblasti zoorehabilitace, zejména pak canisterapie a hiporehabilitace, upozorněno na důležitost a aktuálnost problematiky, na kterou je práce zaměřena. Výsledný schematický návrh si klade za cíl sloužit k potřebnému sjednocení odborné přípravy v oblasti canisterapie v České republice. Nejedná se pouze o jeden návrh, ale dva dílčí návrhy reagující na současnou situaci v rámci této problematiky, přičemž jsou oba orientovány na přímou aplikaci v praxi.
Možnosti uplatnění canisterapie u dětí se speciálními vzdělávacími potřebami v centru pro rehabilitaci osob s postižením ARPIDA, o.s.
MEZEROVÁ, Jana
Tato bakalářská práce je zaměřena na možnosti uplatnění canisterapie v centru ARPIDA, o.s. Cílem výzkumu bylo zjistit efektivnost canisterapie u dětí se speciálními vzdělávacími potřebami v rámci uceleného systému rehabilitace. Jako metodu sběru dat jsem zvolila zúčastněné pozorování přímé, neřízený rozhovor a obsahovou analýzu sběru dat. Rozhovory jsem prováděla s fyzioterapeuty, psycholožkou, vedoucí denního stacionáře a s rodiči dětí výzkumného souboru. Pozorovaný soubor tvořily čtyři děti se speciálními vzdělávacími potřebami ve věku 11, 14, 15 a 21 let. Všechny tyto děti navštěvovaly denní stacionář centra ARPIDA, o.s. Kasuistiky dětí, průběh vlastní canisterapie včetně obrázkové dokumentace, vyjádření jednotlivých odborníků, včetně zhodnocení efektivnosti canisterapie u každého dítěte se speciálními vzdělávacími potřebami, jsou zaznamenány v praktické části mé bakalářské práce. Nejefektivnější metodou u dětí s diagnózou DMO se jeví metoda AAT formou polohování. Efektivnost canisterapie zde byla zaznamenána především v oblasti motorické. Nejvýznamnějším ukazatelem efektivnosti canisterapie u těchto dětí bylo uvolňování jejich spastických svalů. Výsledky pozorování nám dále potvrdily pozitivní emoční naladění dětí při canisterapii. U dítěte s ADHD syndromem byla využita metoda AAA, prostřednictvím které došlo během canisterapie ke zlepšení schopnosti koncentrovat pozornost a k celkovému zklidnění. Efektivnost canisterapie byla zřetelná i v oblasti jemné motoriky a komunikačních schopností dětí. Domnívám se, že by se poznatky této práce mohly stát návodem a inspirací k častějším návštěvám pro budoucí canisterapeutické týmy, které se rozhodnou pracovat s dětmi v centru ARPIDA.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 98 záznamů.   začátekpředchozí76 - 85dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.