Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 81 záznamů.  začátekpředchozí72 - 81  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Etická dilemata v pomáhajících profesích pracujících s týranými a zneužívanými dětmi z pohledu různých etických přístupů
FOUSKOVÁ, Eliška
Práce se zabývá otázkou, jak mohou být etická dilemata hodnocena a řešena pomocí jednotlivých etických teorií. Jedná se o dilemata, která pociťují pomáhající pracovníci, kteří se během výkonu své profese setkávají se skupinou týraných a zneužívaných dětí. První část práce poskytuje ukotvení konkrétních pojmů, které se k práci vztahují. V další části je věnována pozornost faktorům, které mohou vznik dilematu ovlivnit, a která jsou v rámci řešení dilemat reflektována. Následuje hlavní část práce, která se zabývá etickým rozborem konkrétních zjištěných dilemat. Dilemata jsou analyzována pomocí odborné literatury a etických přístupů. Ke každému dilematu je připojena reflexe jeho řešení podle etických teorií a podle etických kodexů daných pracovníků, ze které vyplývají možné nedostatky. Práce je ukončena kapitolou o navrhovaných řešeních této situace a praktickým přínosem práce.
Případy řešení situací ohrožených dětí pedagogy na základních školách.
ŠVEHLOVÁ, Petra
Bakalářská práce se zabývala případy řešení ohrožených dětí pedagogy na základních školách. Pedagogové základních škol mají důležitou úlohu při rozpoznání a následném řešení situací, kdy se dítě nachází v tíživé situaci. Cílem bylo zjistit, jaké jsou tíživé situace ohrožených dětí na základních školách a jakým způsobem je následně řeší pedagogové základních škol v případě jejich podezření na ohrožení dítěte. Pro výzkum byla využita metoda dotazování, technika polostrukturovaného rozhovoru. Z výsledků výzkumu byly zformulovány hypotézy, týkající se pohledu pedagogů základních škol na tíživé situace dětí a způsobu řešení těchto situací v případě jejich podezření na ohrožení dítěte. Výzkum poskytl přehled o souboru nejdůležitějších faktorů ovlivňujících řešení případů ohrožených dětí v základních školách. Získané informace odhalily skutečnost, že je potřeba zvýšit nabídku pomoci školám a jejím zaměstnancům orientovat se v dané problematice. Praktickým výstupem bakalářské práce je leták určený pedagogům ZŠ, který může být jednoduchou a rychlou pomůckou pro jejich orientaci při řešení problému ohroženého dítěte.
VZDĚLÁVACÍ PROGRAM PRO RODIČE V OBLASTI NÁSILÍ NA DĚTECH
AUBRECHTOVÁ, Kateřina
Násilí na dětech, zejména pak fyzické týrání, zneužívání a zanedbávání dětí, je téma, na které je v poslední době upozorňováno stále častěji mediálními kauzami. Je smutné, že se i přes velké množství hlášených případů skrývá mnoho dalších za zdmi domácností. Fyzické týrání, zneužívání a zanedbávání je velice závažné a zároveň zajímavé téma, o které jsem se začala zajímat již na střední škole. To je důvod, proč jsem si toto téma zvolila pro vypracování své závěrečné bakalářské práce. Teoretická část byla zaměřena na rodinu, dítě a jejich postavení ve společnosti. V práci nalezneme popsané druhy týrání, zneužívání a zanedbávání. Dále se z textu dozvídáme jaká je charakteristika, následky, oběti a pachatelé z každého druhu týrání. Cílem této práce je nalézt v problematice násilí na dětech oblasti, kde doposud rodiče nemají dostatek informací. Výzkumnou metodou bylo písemné dotazníkové šetření. Dotazníky byly rozdány rodičům dětí, navštěvujících 1. {--} 4. ročník Základní školy v Sázavce a Základní školy v Habrech. V práci byly stanoveny tři hypotézy. První hypotéza říká, že informovanost rodičů souvisí s věkem. Tato hypotéza se nepotvrdila. Druhá hypotéza říká, že informovanost rodičů souvisí se vzděláním. Tato hypotéza se rovněž nepotvrdila. Poslední třetí hypotéza říká, že rodič, který je informován, by měl znát jeden příklad ze čtyř základních druhů násilí. Podle získaných výsledků se tato hypotéza potvrdila. Dle odpovědí má 87 % rodičů informace o fyzickém týrání, 86 % o psychickém týrání, 74 % o sexuálním zneužívání a zanedbávání zná 33 % rodičů. Na základě zjištěných výsledků bude možné vytvořit vzdělávací program pro rodiče v oblasti násilí na dětech.
Informovanost o preventivních programech zaměřených na syndrom CAN
MÜLLEROVÁ, Pavla
Bakalářská práce na téma {\clqq}Informovanost o preventivních programech zaměřených na syndrom CAN`` je rozdělena do dvou hlavních částí. Teoretická část bakalářské práce je zaměřena na syndrom CAN neboli syndrom týraného, zneužívaného a zanedbávaného dítěte. Popisuje jeho jednotlivé formy a projevy, uvádí charakteristiku nejčastějších obětí a pachatelů a situaci v České republice z hlediska právní úpravy i výskytu syndromu CAN. Podstatná část práce je věnována prevenci týrání, zneužívání a zanedbávání dětí na všech jejích úrovních {--} tedy prevenci primární, sekundární, terciární a kvartérní. Jako příklady preventivních opatření uvádí práce kampaň STOP násilí na dětech a metodické opatření určující postup lékařů při podezření ze syndromu CAN. Cílem práce je zjistit míru informovanosti laické a odborné veřejnosti o těchto preventivních programech. K dosažení cíle byl v praktické části práce realizován výzkum. Výzkumnou metodou bylo dotazníkové šetření mezi studenty středních škol a dětskými lékaři, pracovníky sociálně právní ochrany dětí a policisty. Na základě stanoveného cíle byly formulovány dvě hypotézy. První z nich říká, že studenti posledních ročníků středních škol v Táboře neznají kampaň STOP násilí na dětech. Tato hypotéza se nepotvrdila. Druhá hypotéza pak říká, že dětští lékaři, pracovníci sociálně právní ochrany dětí a policisté v Jihočeském kraji nejsou seznámeni s metodickým opatřením určujícím postup lékařů při podezření ze syndromu CAN. Ani tato hypotéza nebyla potvrzena. Bakalářská práce může být využita jako zdroj ucelených informací o syndromu CAN. Její hlavní přínos spočívá ve zmapování informovanosti laické i odborné veřejnosti o problematice týrání, zneužívání a zanedbávání dětí a preventivních programech zaměřených na syndrom CAN.
Sociální prostředí jako faktor ovlivňující použití tělesných trestů při výchově předškoláků Sociální prostředí jako faktor ovlivňující použití tělesných trestů při výchově předškoláků
KLÍMOVÁ, Alžběta
Úvod diplomové práce je věnován historickým souvislostem postavení dítěte ve společnosti. Dále jsou definovány pojmy výchova, výchovný styl, výchovné prostředky i tělesné tresty. Nedílnou součástí práce je výčet a charakteristika faktorů ovlivňujících volbu výchovných prostředků. Pozornost je věnována i problematice důsledků tělesných trestů. Závěrem je přiblížena legislativa související s tělesnými tresty. Primárním cílem práce je zmapovat postoje rodičů k používání tělesných trestů pří výchově předškoláků. Dalším cílem je analyzovat zjištěné údaje z hlediska věku, vzdělání, pohlaví, rodinného stavu a příjmové skupiny. Praktickou část práce tvoří kvantitativní výzkum provedený technikou standardizovaného dotazníku. Na základě provedeného výzkumu a následné analýzy získaných výsledků je možné konstatovat, že většina respondentů považuje tělesný trest za přiměřený výchovný prostředek, a že faktorem nejvýznamněji ovlivňujícím výběr výchovných prostředků jsou zkušenosti s tělesným trestem v dětství.
Problematika objasňování domácího násilí
POSTRÁNECKÁ, Hana
Pro svoji bakalářskou práci jsem zvolila téma ?Problematika objasňování domácího násilí?. Cílem této bakalářské práce je, definovat problémy při objasňování domácího násilí a zároveň zjistit specifické aspekty při objasňování domácího násilí. První kapitola teoretické části se věnuje definici pojmu domácího násilí a charakteristice oběti a pachatele. Dále se zabývá formami, druhy, specifiky a příčinami domácího násilí. Je zde nastíněna problematika syndromu týrané ženy a stockholmského syndromu. Další kapitola, se věnuje kriminalistickému hledisku trestných činů souvisejících s domácím násilím a jejich objasňování. Kapitola zahrnuje trestnou činnost, specifika objasňování a typické motivy, problematiku svědectví a spolupráci se znalci související s domácím násilím. Následující kapitola se zabývá činností institucionálních aktérů u domácího násilí, kde jde především o orgány činné v trestním řízení, intervenční centrum a orgán sociálně právní ochrany dětí. Poslední kapitola je zaměřena na legislativu. Praktická část si stanovila hlavní cíl: ?Definovat problémy při objasňování domácího násilí?. Dále si stanovila dva dílčí cíle: ?Zjistit specifické aspekty objasňování domácího násilí? a ?Zjistit míru pomoci institutu vykázání při objasňování domácího násilí.? Pro naplnění cílů byla zvolena metoda kvalitativního výzkumu s technikou polostandardizovaného interview. V rámci sběru dat, bylo položeno sedm otázek šesti odborníkům. Podklad pro interview je uveden v kapitole přílohy spolu s individuálním bezpečnostním plánem. Pro získání vypovídajících dat jsem oslovila odborníky působící ve státních a nestátních institucích, kteří se zabývají domácím násilím. Na základě výzkumu byly stanoveny hypotézy, které jsou popsány v kapitole Diskuze a Závěr. Na hlavní cíl bakalářské práce odpovídá hypotéza 1: ?Nejčastějšími problémy při objasňování domácího násilí jsou vysoká latence, dlouhodobost týrání, místo činu, nedostatečnost důkazního materiálu a svědectví, nespolupráce oběti a specifikum oběti?. Cíle práce byly naplněny. Práci lze využít k dalšímu rozvoji interdisciplinární pomoci ohroženým osobám domácím násilím a rozvoji prevence. Dále práce může být využita při výuce.
Pachatel domácího násilí
ŠTĚPKOVÁ, Miloslava
Práce se zabývá problematikou domácího násilí, se zaměřením na osbobu pachatele. Nastiňuje rizikové faktory, které napomáhají vzniku násilí a představuje základní charakteristiky pachatelů dle odborné literatury. Praktická část práce nabízí možné východisko situace a předkládá návrh projektu na zřízení intervenčního centra pro pachatele.
Dopady týrání dětí na člověka v dětství a dospělosti
DIVIŠOVÁ, Markéta
Práce se zabývá dopady syndromu týraného, zneužívaného a zanedbávaného dítěte (CAN) na člověka v dětství a dospělosti. První část je zaměřena na uspokojování potřeb zdravého vývoje dítěte. Další text je již věnován problematice syndromu CAN. Charakterizuje konkrétní formy a projevy syndromu CAN. Podrobněji informuje o týrání, sexuálním zneužívání a zanedbávání dítěte. Poté uvádí dopady syndromu CAN na člověka v dětství a dospělosti. V této části se také nacházejí případy rizikového chování dětí a rodičů. Převážně se zaměřuje na psychickou deprivaci. Poslední část práce popisuje následnou péči o týrané, zneužívané a zanedbávané děti. Taktéž podává informace o pomáhajících organizacích pracujících s dětmi zasaženými syndromem CAN. Celou problematiku více přibližují přiložené kazuistiky.
Syndrom zanedbávaného, zneužívaného a týraného dítěte
JANEČKOVÁ, Petra
Práci se věnuje problematice, která začala být v posledních několika letech, na rozdíl od let předchozích, hodně medializovaná. Jedná se o problematiku syndromu CAN (zanedbávaného, zneužívaného a týraného dítěte). Cílem této práce je upozornění vedoucí k odstranění lhostejnosti k tomuto problému. Z tohoto důvodu jsou v práci uvedené teoretické poznatky, definovány základní pojmy a vymezeny právní úpravy de lege lata a de lege ferenda vztahující se k problematice CAN. Dalším cílem je na základě případové studie zobecnit a vyhodnotit postup orgánů činných v trestním řízení a OSPOD při řešení CAN. Následně navržení možností koordinace zúčastněných orgánů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 81 záznamů.   začátekpředchozí72 - 81  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.