Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 641 záznamů.  začátekpředchozí603 - 612dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Adaptace dětí na ZŠ
MUDRUŇKOVÁ, Klára
Vstup dítěte do školy je důležitý vývojový mezník. Každé dítě je osobnost, a tak existují různé varianty přizpůsobení se novým podmínkám. Teoretická část diplomové práce seznamuje se základními pojmy předškolního a školního období a adaptací dětí. Na základě kvalitativního šetření pak dochází k jejich srovnávání s prezentovanými výsledky. Praktická část kopíruje teoretickou a je zaměřena na srovnání úspěšnosti či neúspěšnosti ve stanovených kategoriích. Z důvodu možnosti pozorovat adaptaci na základní školu u výrazně odlišných dětí, byly do šetření vybrány děti, které se svými dovednostmi a schopnostmi lišily již v mateřské škole. Pro získání co nejvíce informací o dětech slouží jednak pozorování, testy, rozhovory provedené s paní učitelkami v obou zařízeních, ale také dotazníky směřované rodičům dětí.
Role sestry manažerky na usnadnění adaptačního procesu nově nastupující sestry na oddělení ARO, JIP
HUDCOVÁ, Lenka
Úspěšné zvládnutí adaptačního procesu nově nastupující sestry na pracoviště intenzivní medicíny je vysoce náročný proces. Zvládnutí obsluhy sofistikované přístrojové techniky, odborná náročnost poskytované činnosti a každodenní fyzická zátěž i psychický stres staví před každou nově nastupující sestru široké spektrum požadavků, jejichž bezpodmínečné zvládnutí je zásadním předpokladem pro úspěšné začlenění do elitního týmu. V tomto nelehkém procesu adaptace by každé nově nastupující sestře (a nejen na pracovišti intenzivní medicíny) měla být nápomocná především sestra manažerka, která může významně pomoci nově nastupující sestře se v novém pracovním prostředí adaptovat a stát se rovnocenným členem týmu. Diplomová práce je zaměřena na roli sestry manažerky na usnadnění adaptačního procesu nově nastupující sestry na oddělení ARO a JIP. Cílem diplomové práce bylo zmapovat působení sestry manažerky v adaptačním procesu nově nastupující sestry na oddělení ARO a JIP a zjistit jakým způsobem tato sestra manažerka napomáhá v adaptaci nově nastupující sestře na oddělení ARO a JIP. Dalšími cíli bylo zmapovat vlastní proces adaptace nově nastupující sestry na oddělení ARO a JIP a zjistit faktory, které nejvíce ovlivňují adaptační proces nově nastupující sestry na oddělení ARO a JIP. Pro výzkumnou část této práce byla použita kombinace kvalitativního a kvantitativního výzkumného šetření. Pro kvantitativní část byl jako technika sběru dat použit polostandardizovaný rozhovor, který byl proveden se staničními sestrami odděleni ARO a JIP ve vybraných nemocnicích v Praze. Pro kvantitativní část byl jako technika sběru dat použit dotazník, který byl určen sestrám pracujícím na oddělení ARO a JIP ve vybraných nemocnicích v Praze, které adaptačním procesem buď přímo procházely, nebo které adaptační proces nedávno absolvovaly. Cíle práce byly splněny. Výsledky šetření jasně ukázaly, že adaptační proces nové sestry nespočívá pouze v účinném zaškolení, ale i v začlenění nové sestry do nového pracovního kolektivu. Je tudíž nutné, aby sestra manažerka věnovala adaptačnímu procesu dostatečnou pozornost a pomohla nové sestře se stát rovnocenným členem týmu, který bude pod jejím účelným vedením dosahovat cílů oddělení i celé organizace. Výsledky šetření mohou přispět k větší informovanosti o jednotlivých motivačních faktorech adaptačního procesu. Na základě zjištěných informací o působení sestry manažerky v adaptačním procesu nově nastupující sestry na oddělení ARO a JIP byla vytvořena myšlenková mapa, která může posloužit pro inspiraci či jako návod k realizaci tohoto vysoce náročného procesu.
Adaptace dítěte v mateřské škole
ŠMÍDOVÁ, Linda
Cílem mé práce je poukázat na význam adaptačního období dítěte v mateřské škole, v souvislosti s významem působení rodiny a součinnosti mezi rodinou a mateřskou školou. V teoretické části jsem se zaměřila na popis faktorů ovlivňujících adaptaci dítěte v mateřské škole, pozornost věnuji především rodinné výchově a vztahu mezi matkou a dítětem. V praktické části jsem vypracovala případovou studii adaptačního období dvou až čtyř dětí ze své třídy, která zahrnuje pozorování dítěte, popis zvolených adaptačních prostředků a strategií, spolupráci s rodinou, v časovém období od zápisu dítěte do MŠ (jaro 2010) do ledna 2011. V rámci praktické části bakalářské práce bylo rovněž provedeno a zaznamenáno pomocí dotazníků pro rodiče, jakým způsobem probíhá v praxi adaptační proces dětí v mateřské škole. Je totiž důležité, aby se v teoretickém pojetí předškolní výchovy vycházelo především z praxe.
Adaptační proces sester absolventek
TUČKOVÁ, Marie
Adaptační proces sester absolventek Tématem této práce je ?Adaptační proces sester absolventek?. Prvním cílem bakalářské práce bylo zmapovat spokojenost sester absolventek se způsobem zapracování, délkou a vedením svého adaptačního procesu. Pro hodnocení spokojenosti sester absolventek bylo použito dotazníku. Byly stanoveny H1: Sestry absolventky jsou spokojené se způsobem zapracování adaptačního procesu, H2: Sestry absolventky jsou spokojené s délkou trvání svého adaptačního procesu a H3: Sestrám absolventkám vyhovuje způsob vedení jejich adaptačního procesu. Druhým cílem bylo zjistit, jakým způsobem probíhá a jak hodnotí adaptační proces sester absolventek vedoucí sestry. Pro hodnocení spokojenosti vedoucích sester bylo použito rozhovoru. Byla stanovena 1. výzkumná otázka: Jakým způsobem probíhá adaptační proces sester absolventek a 2. výzkumná otázka: Jak hodnotí vedoucí sestry adaptační proces sester absolventek. Jako kvantitativní technika výzkumného šetření byl použit dotazník určený pro sestry absolventky z Nemocnice České Budějovice, a.s. a z Nemocnice Český Krumlov, a. s. Celkový počet rozdaných dotazníků byl 50 a návratnost byla 43 (86 %). Výzkumným šetřením pomocí rozhovoru bylo zjištěno, že adaptační proces sester absolventek probíhá dle standardu č. 055 stanoveného nemocnicí České Budějovice a. s., pomocí dokumentace ?Plán zapracování?, přidělením školícího pracovníka sestře absolventce, průběžným hodnocením teoretických znalostí a praktických dovedností ústním přezkoušením sestry absolventky. Dále bylo zjištěno, že vedoucí sestry hodnotí adaptační proces pozitivně. Plán zapracování a doba zapracování jsou pro vedoucí sestry dostačující. Dle vedoucích sester je adaptační proces nutný pro všechny nové sestry. Z dotázaných sester absolventek je s průběhem svého zapracování adaptačního procesu spokojeno 66,8 %. Předpokládaná H1 byla nepotvrzena. S délkou trvání adaptačního procesu jsou spokojeni všichni dotázaní (100 %). Předpokládaná H2 byla potvrzena. Ke způsobu vedení adaptačního procesu se kladně vyjádřilo 79,4 % dotázaných, 2,3 % není s vedením spokojeno a 18,6 % uvedlo, že je nikdo nevede. Předpokládaná H3 byla nepotvrzena. Výsledky práce je možno nabídnout osloveným nemocnicím, jako zpětná vazba ke způsobu a účelnosti provádění adaptačním procesům u sester absolventek v jejich zařízeních a jako podklad pro zlepšení tohoto procesu.
Přechod dítěte do ZŠ a možné problémy
JÁNSKÁ, Gabriela
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou vstupu dítěte do školy a možnými problémy. Teoretická část je zaměřena na dítě zahajující školní docházku z pohledu vývojové psychologie, pozornost je věnována také školní zralosti a školní připravenosti. V praktické části, na základě výzkumné sondy, jsou pojmenovány ty momenty, které mohou sehrát negativní roli v adaptaci dítěte na školu.
Adaptace dětí při vstupu do MŠ v souvislosti s typem jejich citové vazby
ŠKROBÁKOVÁ, Jana
Tato bakalářská práce se zaměřuje na adaptaci dětí při vstupu do mateřské školy v souvislosti s typem jejich citové vazby. V teoretické části jsem definovala pojmy jako jsou adaptace, citová vazba, socializace a výchova. V praktické části jsem shrnula výsledky svého pozorování, které jsem prováděla u sedmi nově příchozích dětí. Doplňující informace jsem získala z rozhovorů s rodiči, s kolegyněmi a samotnými dětmi. Zaměřila jsem se na jejich adaptaci, popsala jsem její průběh vzhledem k dané citové vazbě. Cílem této práce bylo zjistit, jak děti zvládají vstup do mateřské školy v souvislosti s jejich citovou vazbou, jaké chování je charakteristické pro daný typ citové vazby a jaký vliv má na samotný proces adaptace.
Socializace dětí v mateřské škole
SMÍŠKOVÁ, Regina
Bakalářská práce se zabývá socializací předškolního dítěte v mateřské škole. Klíčovou roli při výchově dětí hraje rodina jako primární sociální skupina, na tuto primární socializaci pak navazuje socializace sekundární, v podobě společenských institucí a organizací. Teoretická část je věnována socializaci obecně, dále pak popisuje průběh socializace dítěte v rodině, mateřské škole a mateřském centru. Praktická část je zaměřena na význam mateřského centra při následné socializaci dítěte v prostředí mateřské školy. Vlastní výzkum je založen na dvou metodách a to na dotazníkovém šetření a pozorování. Dotazníkové šetření mapuje adaptaci dětí při nástupu do mateřské školy a pohled rodičů na význam mateřského centra. Výzkum pozorování vymezil případné rozdíly při socializaci v prostředí mateřské školy, a to u dětí, které docházely do mateřského centra a dětí, které mateřské centrum nenavštěvovaly.
Úloha dětské sestry v zajištění plnění rolí u rodiny dítěte s diagnostikovaným diabetem mellitem v modelu C. Roy.
ROKOSOVÁ, Lenka
Diplomová práce se týká úlohy sestry v zajištění plnění rolí dítěte s diagnostikovaným diabetem mellitem. Zpracovává tedy téma týkající se problematiky adaptace dítěte a jeho rodiny na chronické onemocnění a pomoci dětské sestry při této adaptaci prostřednictvím ošetřovatelského modelu Calisty Royové.
Adaptační proces klientů v Domově pro seniory G - centra Tábor
PĚCHOTOVÁ, Blanka
Cílem této práce je odhalit postoj člověka k překonávání obtíží a zmapovat problémy,které s sebou zařazení do domova pro seniory přináší.V práci byl použit kvalitativní výzkum.Základní technikou byl standardizovaný rozhovor s uzavřenými a polozavřenými otázkami s respondenty a technika polostandardizovaného rozhovoru se sociálními pracovníky. Výsledky výzkumu ukázaly, že senioři spojují nástup do sociálního zařízení s očekáváním pomoci při zvládání obtížných situací v životě.Vzhledem k tomu, že ubývají jejich kompetence, hledají především bezpečí, společnost, poskytnutí péče a pocit jistoty jejich dostupnosti.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 641 záznamů.   začátekpředchozí603 - 612dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.