National Repository of Grey Literature 60 records found  beginprevious57 - 60  jump to record: Search took 0.00 seconds. 
Reflection of evident behaviour in graphic manifestation, especially in handwriting
ISEROVÁ, Eva
Thesis discusses the design of expression, especially the handwriting, and it is obvious by comparing the behavior of people during adolescence. The central part of the theoretical work has been devoted to the possible use of handwriting for diagnostic purposes, particularly to describe the behavior of writer, taking into account the specificities of adolescence. Practical work examines the extent to which it is possible to compare the written manifestation adolescent with his behavior and simultaneously testing the value of writing of juvenile personalities. To illustrate examples of work are part of the several handwritings.
THE USE OF PROMOTIONAL GRAPHICS IN PRACTICE
CHARVÁTOVÁ, Jana
The master thesis consists of two parts. In the theoretical part, applied and computer graphics, fonts, and promotion are discussed. The practical part is aimed at applied graphics based on the graphic art extended by mixed media. Matrices made of zinc-galvanized sheets were etched in nitric acid. A set of graphic works was printed on watercolour papers. Individual graphics were placed at a promotional brochure of the company Printing House David. The brochure promotes the printing house equipment. When prepared the brochure, the software CorelDraw was used. Photos taken on the Printing House David and edited with the use of Adobe Photoshop software package are thematically focused on "printing machines" of the company. The photos are attached to the thesis in a form of sketches.
Vizuální komunikace a její využití při prezentaci firem
Bílková, Jana ; Horný, Stanislav (advisor) ; Vilím, Tomáš (referee)
Tato práce zpřehledňuje a popisuje možnosti, využití a podstatu vizuální komunikace. Nastiňuje její důležitost a ukazuje jak se dotýká prezentace jednotlivých firem. Zabývá se barvou, písmem, kompozicí, řazením prvků v prezentaci a jejich souvislostmi právě s komunikací firmy s veřejností. Jsou vyzdviženy některé ze základních druhů vizuální komunikace, jako např. loga, vizitky, firemní tiskoviny, bulletin, webová prezentace atd. a podrobně popsány. Okrajově naznačuje i význam propagace a reklamy pro firmu a důležitost výstupní podoby zpracovávaných informací. Bakalářská práce by měla čtenáři objasnit co se skrývá pod pojmem vizuální komunikace, jaké jsou možnosti její realizace a na praktických ukázkách je popisuje. Praktická část zahrnuje vlastní návrh vizuální komunikace pro reálnou firmu.
Pravidla české digitální typografie
Sirůček, Michal ; Horný, Stanislav (advisor) ; Vilímová, Zuzana (referee)
Práce seznamí čtenáře s typografií a jejími pravidly, která by se měla dodržovat při tvorbě jakéhokoliv dokumentu. Také objasní, do jaké míry jsou pravidla závazná. Kapitoly pokrývají nejdůležitější témata typografie a jejího základního elementu -písma, součástí je také porovnání možností editace textu různými počítačovými programy.

National Repository of Grey Literature : 60 records found   beginprevious57 - 60  jump to record:
Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.