Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 547 záznamů.  začátekpředchozí515 - 524dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
VÝUKA MÍSTNÍHO REGIONU NA 2.STUPNI ZŠ NA PŘÍKLADU HEŘMANOVA MĚSTCE A TŘEMOŠNICE
LOUDOVÁ, Petra
Diplomová práce na téma ?Výuka místního regionu na 2. stupni ZŠ na příkladu Heřmanova Městce a Třemošnice? je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část je zaměřena na postavení tohoto tématu ve vzdělávacích oblastech. Důraz je kladen na plnění klíčových kompetencí a některé části práce jsou propojeny s průřezovými tématy. Praktická část shrnuje konkrétní poznatky o způsobech výuky na místních základních školách na základě empirického šetření. Součástí praktické části je vlastní návrh koncepce učiva. Práce je určena především pro učitele základních škol a nižších stupňů gymnázií.
Srovnání výkonnosti 14-15letých žáků ve vybraných atletických disciplínách
KOLÁŘOVÁ, Tereza
Diplomová práce sleduje výkonnost 14-15letých ţáků, ve čtyřech vybraných atletických disciplínách: běh na 60m, skok do dálky, vrh koulí, běh na 800m (dívky), 1500m (chlapci). Cílem práce je srovnat výkony ţáků pomocí statistických metod a komparativní metody. Srovnávání výkonnosti proběhlo na vybraných školách v okrese České Budějovice. Výzkumu se zúčastnilo celkem 88 ţáků z toho 44 dívek a 44 chlapců. Ze zpracovaných výsledků vyplynulo, ţe dané školy se z hlediska výkonnosti neliší.
Volba povolání u žáků 9. tříd.
KŘIKAVOVÁ, Soňa
Volba povolání zásadním způsobem ovlivňuje úspěšnost člověka nejen na jeho profesní dráze, ale do jisté míry i v celém jeho životě. Důležitým momentem je tzv. prvotní volba povolání, před kterou stojí žáci na konci základní školy. Velká část mladistvých volí svou profesní dráhu s nejasnými představami a nepřesnými a málo detailními informacemi. Nejistota je zvyšována ještě tím, že rozhodnutí musí být realizováno v době, kdy je mladistvý ještě zájmově nevyhraněný, kdy není dokončen jeho vývoj a kdy svou orientaci a rozhodnutí často mění. Jedním z poradců, se kterým se žáci v této oblasti setkávají je výchovný poradce, který působí na základních školách jako poradce v oblasti výchovy, vzdělávání, podpory profesní orientace žáků, prevence negativních sociálních jevů a školního selhávání. Cílem práce bylo zmapování faktorů, které na žáky působí, ať již pozitivně či negativně a nastínit jejich míru působení. Dalším cílem bylo zobrazení praktické činnosti výchovných poradců v problematice volby povolání na základních školách na Berounsku. Také byly stanoveny tyto hypotézy: Hypotéza 1- Žáci 9. tříd považují své rodiče za rozhodující autoritu při volbě svého budoucího povolání. Hypotéza 2- Práce v poradenství v oblasti volby povolání není na základních školách na Berounsku vedena jako hlavní pracovní činnost. Hypotéza 3- S výběrem povolání souvisí dostupnost školy ve zvolené profesi. Všechny hypotézy byly potvrzeny a cíle práce splněny. Potřebné informace byly zjišťovány u žáků prostřednictvím standardizovaného dotazníku a u výchovných poradců formou polořízeného rozhovoru. Šetření se zúčastnilo celkem 92 žáků 9. tříd a 6 výchovných poradců ze základních škol na Berounsku. Vliv rodičů při rozhodování se o budoucím povolání nepřipustilo pouze 5% žáků. Proto vidím zlepšení spolupráce mezi rodiči a výchovnými poradci jako důležitý bod. Sami výchovní poradci se však snad ve všech případech ocitají v časové tísni a proto aby mohli pomoci využívají i svůj volný čas.
Vztah prospěchu a postojů k předmětům u studentů SŠ
Hájek, Viktor ; Hadj Moussová, Zuzana (vedoucí práce) ; Dvořáček, Jiří (oponent)
Tato diplomová práce pojednává o souvislostech mezi hodnocením žáka (dosaženou známkou na vysvědčení) a postoji k ekonomickým předmětům. Je členěna do dvou základních celků, teoretického a empirického. V teoretické části se obecně zabývám postoji, motivací a hodnocením žáků. Empirická část přináší východiska a závěry výzkumu postojů, který byl realizován u žáků třetích ročníků středních škol.
Etická výchova na základní škole
VELÍKOVÁ, Kateřina
Práce se zabývá popisem zavádění doplňujícího vzdělávacího oboru Etická výchova na základní školy. Teoretická část se zaměřuje na výklad základních pojmů, dále charakterizuje předmět Etická výchova, jeho obsah, cíle a metody. Uvádí potřebné vzdělání učitelů, přibližuje důvody zavádění tohoto předmětu do školního vzdělávání, popisuje vybrané koncepce. V závěru se zaměřuje na přiblížení aktuálního stavu výuky etické výchovy na základní škole. Praktická část je zacílena na výzkum zavádění etické výchovy a aktuální stav výuky tohoto předmětu ve školách. Práce poskytuje komentář výsledků výzkumného dotazníkového šetření mezi učiteli etické výchovy a vyhodnocuje získaná data.
Pedagog a žák v etopedickém zařízení
ŠÍMOVÁ, Jaroslava
Bakalářská práce řeší okolnosti ovlivňující vztah mezi pedagogem a žákem v etopedickém zařízení a snaží se posoudit okolnosti ovlivňující úspěšnost či neúspěšnost pedagogovy činnosti v bezprostředním styku s dítětem v zařízení tohoto typu. Pro posouzení pedagogovy činnosti byly osloveny děti z Dětského diagnostického ústavu v Homolích u Českých Budějovic. Šlo o děti středního a staršího školního věku. V praktické části byla uplatněna metoda kvalitativního výzkumu konkrétně metodou rozhovoru mezi tazatelem (mnou) a jednotlivými respondenty (dětmi). Z rozhovorů vyplynulo, že pedagogova "úspěšnost" není ovlivněna jen jeho výbavou, ale i faktem úrovně fixace problému dítěte před příchodem do DDÚ, jeho výbavou a zkušenostmi (s Policií, OSPODem, školou, kam chodilo, rodinou,...). Získané poznatky pomohou pedagogům rozšířit náhled na celou složitou oblast kontaktů, přímou práci s dětmi či vhodnost výběru programu.
Klima školy a třídy
REPKOVÁ, Dominika
Cílem diplomové práce je orientovat se v problémech klimatu školy a třídy na základní škole. Práce se zabývá porovnáním klimatu tříd na základních školách z hlediska velikosti města, kde se daná základní škola nachází. Teoretická část definuje základní pojmy - prostředí, atmosféra a klima. Dále uvádí typologie klimatu a aktéry klimatu. Také se zaměřujeme na přístupy šetření klimatu a metody měření klimatu. Praktická část zprvu definuje použitou metodu MCI, dále pak zpracovává cíle a hypotézy výzkumu. Poté popisuje realizaci výzkumu, který probíhal v šestých ročnících základních škol. V závěru práce se ověřují stanovené hypotézy.
Využití didaktické techniky ve vyučování odborných předmětů
JIROUT, Jiří
Bakalářská práce ?Využití didaktické techniky ve vyučování odborných předmětů? popisuje různé metody výuky a využití didaktické techniky ve vyučování. Teoretická část popisuje obecné aspekty využívání didaktické techniky, výukové metody a didaktickou techniku, kterou lze při výuce odborných předmětů použít. Praktická část zjišťuje, jak žáci hodnotí využívání moderní didaktické techniky přímo ve vyučovacích hodinách.
Vyučovací metody a jejich využití ve výuce odborných předmětů na střední škole
ŠPANINGEROVÁ, Marie
Obsahem bakalářské práce je v teoretické části popis metod a jejich význam ve výuce, důležitost osobnosti učitele, vzájemných vztahů ve výchovně vzdělávacím procesu, motivace. Zmapovat problematiku vyučovacích metod a možností uplatnění ve výuce na střední škole. Práce obsahuje teoretickou a praktickou část. V teoretické části jsou popsané vyučovací metody využitelné při výuce odborných předmětů, laboratorních pracích, odborném výcviku. Cílem praktické části je zjistit, jaké vyučovací metody žáci při praktické výuce upřednostňují. Bude využita metoda dotazníku, který bude zadán žákům 1. ? 4. ročníku oboru Hotelnictví a turismus.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 547 záznamů.   začátekpředchozí515 - 524dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.