Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 80 záznamů.  začátekpředchozí51 - 60dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vliv zatížení hnacích kol traktorů na výstupní parametry orebních souprav
Výravský, Tomáš
Diplomová práce se zabývá problematikou zatížení hnacích kol traktorů a jeho vlivem na výstupní parametry orebních souprav. V úvodu jsou popsány výhody a nevýhody orby. Je zde stručně nastíněna její historie, vývoj a možnosti zlepšení jejích parametrů pomocí správného seřízení pluhu a tříbodového závěsu traktoru. V další části je vysvětlen vliv rozložení zatížení mezi hnací kola traktoru na jeho tahové vlastnosti. Dále jsou zde vyjmenovány a popsány některé možnosti ke zlepšení rozložení zatížení mezi hnací kola. Zvláštní pozornost pak byla věnována zlepšení rozložení zatížení přenosem části tíhy pluhu na traktor. V praktické části práce pak byl zkoumán vliv síly v horním táhle tříbodového závěsu traktoru na tento přenos a následně na výstupní parametry orebních souprav. V diplomové práci byla zpracována dvě měření, z nichž jedno se zaměřovalo na celkové dotížení zadní nápravy traktoru a druhé na vyrovnávání rozdílu zatížení mezi pravým a levým kolem zadní nápravy. Naměřené hodnoty byly tabulkově zpracovány a následně vyhodnoceny pomocí regresní analýzy. Ze zjištěných výsledků byl formulován závěr.
Posouzení vlivu paliva na parametry zážehového motoru
Růžička, Václav
Diplomová práce v teoretické části pojednává o současných palivech pro zážehové motory. Popisují se zde konvenční paliva: benzín, plynná biopaliva a kapalná biopaliva. Tato část je blíže rozdělena na: seznámení s výrobou, surovinami pro výrobu a s jejich klady a zápory. Paliva jsou mezi sebou porovnávána v tabulkách. V samostatné kapitole je podrobněji rozepsáno biopalivo etanol, na kterém probíhalo měření v praktické části. V praktické části je popsána motorová zkušebna, dynamometr a motor, na kterém se provádělo měření. Na motoru se porovnával vliv paliva (N95, E70 a E32) na výkon a točivý moment motoru, spotřebu paliva, teplotu výfukových plynů, účinnost motoru a energie dodávané v palivu. Výsledky sledovaných parametrů jsou uvedeny v tabul-kách a porovnány v grafech. Z výsledků je patrné, že etanol má pozitivní vliv na výkon a točivý moment motoru. Negativní dopad etanolu v palivu je na zvýšenou spotřebu paliva.
Ekonomika provozu traktorových souprav v zemědělském popdniku LEDEKO Letovice
Kolářová, Jana
Diplomová práce řeší ekonomiku traktorových souprav traktoru CASE IH Magnum 280 a traktoru CASE IH Puma 230 CVX EP s vybranými zemědělskými stroji. Jednalo se o agrotechnické operace týkající se orby a podmítky. Orba byla prováděna šesti a sedmi radličným pluhem Kverneland PG 100, podmítka diskovým podmítačem Diskomat 6. Technické parametry motorů traktorů byly brány z DLG - top agrar Test Heft Nr. 11/2003 a z CNH CASE PUMA 230 CVX/DLG 2010-268. Práce obsahuje energetické a výkonnostní parametry traktorových souprav, které byly získány ročním sledováním. Získané hodnoty byly tabulkově a graficky zpracovány. Z naměřených hodnot byla provedena technicko-ekonomická analýza.
Problematika měření spotřeby paliva a vliv pomocných pohonů na její velikost v autobusech hromadné dopravy
Štěrba, Pavel
Předkládaná disertační práce se zabývá měřením spotřeby paliva autobusů. Popisuje různé jízdní cykly, aplikované korekce, sestavení jízdních tolerancí a interpretací výsledků. Zvláštní pozornost je věnována testům UITP-SORT. Experimentální část práce rozebírá použitelnost měření, zejména dopravní zpoždění signálu, aplikuje přídavné korekce na povětrnostní podmínky a srovnává výsledky získané spotřeboměrem s hodnotami z palubních sběrnic CAN. Zvláštní kapitola je věnována vlivu běhu pomocných spotřebičů jako jsou servořízení, vzduchový kompresor, klimatizace, větrání, chlazení a zatížení elektrické soustavy vozidla na spotřebu paliva. Nakonec je hodnocen styl jízdy různých řidičů a srovnáván s řízením vozidla pomocí autopilota.
Faktory ovlivňující ekonomiku traktorových souprav
Katrenčík, Jakub
Traktory jsou využívány při různých pracích, proto výrobci umožňují vybavit traktory motory s výkony od 30 do 450 kW, mechanickými převodovkami nebo hydromechanickými převodovkami a pneumatikami s různými dovolenými tlaky huštění a rozměry. Mnoho typů pneumatik, které jsou dostupné pro zemědělské traktory, klade vyšší nároky na znalost problematiky přenosu výkonu z pneumatiky na podložku. Z výsledků terénního měření plyne, že konstrukční řešení pneumatik ovlivňuje přenos výkonu na podložku, dále je z výsledků měření patrné, že velikost tlaku huštění pneumatik má vliv na prokluz a tahový výkon traktoru. Vhodná volba pneumatik je tedy velmi důležitá pro dosažení optimálního přenosu sil a spotřeby paliva.
Launching and Operating Issues of Supersonic Business Jet
Kincová, Daniela ; Veselý, Petr (oponent) ; Šošovička, Róbert (vedoucí práce)
This thesis is dealing with problematic about launching and operating supersonic business jets. Nowadays, after Concorde retirement, there are no more any supersonic aircrafts in civil transport system. Nowadays, there are exists many projects and research companies, which are trying to reintroduce the supersonic aircrafts into civil aviation and they are focus predominantly to business jets. The main question is, if is at least suitable or reasonable , to reintroduce this type of transport. There are lots of problems, which are complicate this. These aircrafts causes too much noise, they have a huge fuel consumption, which means a problems with emissions, they are flying in high altitudes, which could lead to problems with cabin pressurization, navigation, cosmic radiation and so on. In addition, a ban on supersonic overland flights restrict the flight routes, or extend them. The current emerging projects do not achieve as large a range as classic modern business jets, which causing, that supersonic business jets on longer distances become ineffective. Despite these problems, it is more or less clear that the introduction of supersonic business jets will occur within the next 10 to 15 years, even if it's just a matter of prestige for very wealthy people.
Analýza dopravních prostředků v zemědělské prvovýrobě
Raška, Michal ; Kubín, Karel (oponent) ; Kašpárek, Jaroslav (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá porovnáním spotřeb a výkonností různých transportních souprav v zemědělské prvovýrobě. V první části se věnuje možnostmi dopravy velkoobjemových hmot v zemědělství. Následuje popis porovnávaných souprav. Nakonec je popsána metodika výpočtu spotřeby strojů, které jsou následně porovnány.
Vliv zatížení spalovacího motoru na výstupní parametry traktorových souprav
Paulmichl, Roman ; Svída, David (oponent) ; Bauer, František (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá současným stavem v konstrukci traktorů, zejména motorů a jejich příslušenstvím. Práce obsahuje metodiku měření traktorové soupravy v dopravě a metodiku měření orební soupravy. Naměřené hodnoty byly tabulkově a graficky zpracovány a byla provedena analýza naměřených hodnot. Diplomová práce vytváří náhled na problematiku zatížení spalovacího motoru, které vzniká vlivem pracovních podmínek v dopravě a při základním zpracování půdy s různě nastavenými režimy provozu traktoru. Cílem práce je zjistit, jaký praktický vliv má zatížení na sledované parametry motoru a jakými způsoby by bylo možné dosáhnout vyšší výkonnosti traktorových souprav s co možná minimální energetickou náročností.
Nasazení electric taxi v reálném provozu
Koláček, Lukáš ; Imriš, Pavel (oponent) ; Šplíchal, Miroslav (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá v současné době vyvíjeným elektrickým pohonným systémem sloužícím k pohybu letadel po zemi. Jejím obsahem je popis tohoto systému, požadavky na něj kladené a dostupná řešení, dále pak popis a zhodnocení vlivů, které bude mít zavedení takového systému na letecký provoz a jeho uživatele.
Zkušební stav pro zkoušení chladičů
Kleger, Ondřej ; Smejkal, Michal (oponent) ; Ramík, Pavel (vedoucí práce)
Emisní limity a ekonomická situace tlačí přes kupující sílu výrobce automobilu k tvorbě úspornějších vozidel. Jedním z prvků jenž může nepřímo snížit např. spotřebu paliva je chladič spalovacího agregátu. Konstrukce tohoto aparátu není jednoduchá a simulace jeho schopností potřebuje odezvu také při reálném měření. Měřící stav na chladiče může přispět ke snadnějšímu výběru, případně návrhu chladícího systému dopravního prostředku.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 80 záznamů.   začátekpředchozí51 - 60dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.