Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 59 záznamů.  začátekpředchozí50 - 59  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Klima třídy a emoční inteligence žáků
Pokorná, Jana
Pro spokojený pobyt žáků ve škole a dobré studijní výsledky je velmi důležité klima školní třídy, do které žák chodí. Školní třídy obecně se týkají tři pojmy, a to je prostředí, klima a atmosféra. Klima školní třídy, kterým se tato práce také zabývá, je dlouhodobá záležitost, která může být závislá na žácích, kteří třídu navštěvují a na jejich emoční inteligenci (dále jen EQ). Emoční inteligenci nelze měřit žádnými hodnotami, jen pomocí testů lze vyhodnotit, zda je EQ jedince kladná, záporná nebo nevyhraněná. Stejně tak se klima třídy neměří reálnými hodnotami, ale na základě například dotazníkového šetření lze zjistit, zda je klima dobré, špatné nebo se pohybuje někde mezi těmito krajními hodnotami. V teoretické části se bakalářská práce zabývá emoční inteligencí a klimatem školní třídy. Byla provedena analýza názorů jednotlivých autorů, kteří se problematikou zabývají, dále syntéza a srovnání těchto názorů. V praktické části bakalářské práce jsou pak stanoveny předpoklady, vycházející z rozboru teoretické části, a vyhodnoceny výsledky dotazníků zjišťujících emoční inteligenci žáků a klima jednotlivých školních tříd. Problematika je sledována v 1. a 4. ročníku střední školy, a to ve třídách dvou oborů, technického, kam chodí převážně chlapci, a sociálních služeb, který navštěvují převážně dívky. Průzkum je realizován formou dotazníkového šetření a vyhodnocení dotazníků je provedeno jednoduchými statistickými metodami. Výsledky šetření jsou velmi zajímavé, protože z dotazníků bylo zjištěno, že jediný předpoklad, který se opravdu potvrdil, je, že je rozdíl v emoční inteligenci žáků v chlapecké a v dívčí třídě. Další předpoklady, a to, že klima školní třídy je lepší, pokud je vyšší kladná emoční inteligence žáků a že klima školní třídy je lepší ve 4. než v 1. ročníku, se nepotvrdily.
Využití metod dramatické výchovy pro rozvoj emoční inteligence
Mecová, Lucie ; SEDLÁČEK, Martin (vedoucí práce) ; MACHKOVÁ, Eva (oponent)
Předložená diplomová práce se zabývá konceptem emoční inteligence a jeho průniky s dramatickou výchovou. Sumíruje poznatky z teorií emocí a využívá jich k pedagogické práci s cílem rozvoje emoční inteligence. Práce je členěna do čtyř základních kapitol. V první kapitole s názvem emoční inteligence, jsou vysvětleny odborné pojmy a koncepty emoční inteligence, další kapitolou jsou teorie emocí a jejich vztah k dramatické výchově, třetí kapitola je věnována pojmům dramatické výchovy a v poslední kapitole konkrétnímu návrhu a realizaci pedagogického programu. Kromě konkrétních témat a situací směřujících k emočnímu rozvoji přináší práce i konkrétní zkušenosti a vyhodnocení pedagogického experimentu
Ventilace a regulace emocí u dětí v Mateřské škole v Českém Krumlově.
BEROUNSKÁ, Alice
Bakalářská práce se zabývá tematikou ventilace a regulace emocí u dětí předškolního věku. Teoretická část, čerpaná z literárních zdrojů, obsahuje klíčové pojmy z oblasti vývoje dítěte předškolního věku, emocí a pojmů s nimi spojených a v neposlední řadě mapuje postoj emocí v předškolním věku. V praktické části jsou uvedeny metody v intervenčním programu pro efektivní rozvoj ventilace emocí u dětí předškolního věku. Cílem bakalářské práce bylo zjištění technik ventilace emocí a prověření, jak techniky ventilace emocí působí na vybranou skupinu dětí. Pro splnění těchto cílů jsem použila metody - intervenčního programu, pozorování, rozhovoru, případových studií čtyř dětí předškolního věku z Mateřské školy v Českém Krumlově, které byly vybrány náhodným výběrem. První cíl byl naplněn v teoretické části, kde jsem uvedla techniky ventilace a regulace emocí vyhledané v odborné literatuře. Druhý cíl je naplněn v praktické části bakalářské práce, kde jsou techniky ventilace emocí realizovány prostřednictvím intervenčního programu. Celý intervenční program a pořízená fotodokumentace jsou uvedeny v přílohové části bakalářské práce.
Emoční inteligence a její rozvoj v předškolním věku
MATĚJČKOVÁ, Radka
V bakalářské práci je zpracováno téma emoční inteligence a její rozvoj v předškolním věku. Teoretická část se zabývá objasněním pojmů emoce, emoční inteligence a jejím významem v životě člověka, osobností pedagoga. V praktické části je proveden výzkum v konkrétní mateřské škole se zaměřením na povědomí pedagogů o problematice emoční inteligence a jejím zařazováním do výchovně vzdělávacího procesu. Použitá metoda je kvalitativní, provedená pozorováním doplněným o rozhovory s jednotlivými pedagogy. Na základě zkušeností z vlastní pedagogické praxe jsem navrhla program na rozvíjení emočních dovedností předškolního dítěte. V závěru bakalářské práce je shrnut výzkum, zda a v jaké míře pedagogové dané mateřské školy s emoční inteligencí pracují.
Význam emocí pro socializaci dítěte předškolního věku
ČERNOCHOVÁ, Tamara
Bakalářská práce se zabývá významem emocí pro socializaci dítěte v mateřské škole a poukazuje na možné způsoby jejich rozvíjení a kultivace. V teoretické části jsou objasněny pojmy emoce, socializace, emoční inteligence v souvislosti s předškolním věkem a upozornění na jejich pozici v předškolním vzdělávání, určenou Rámcovým vzdělávacím programem pro předškolní vzdělávání. V praktické části je zpracovaný projekt na rozvoj emoční inteligence dětí předškolního věku a je provedena evaluace vzdělávacích výsledků. V závěru bakalářské práce jsou uvedeny výsledky a zhodnocení projektu.
Rozvoj empatie jako cíl výchovy a vzdělávání
NOVÁČKOVÁ, Lenka
Tato práce představuje empatii jako jeden z cílů výchovy a vzdělávání. Vymezuje termíny emoce a emoční inteligence. Dále seznamuje s pojmem výchova ve volném čase, její charakteristikou, cíli, a metodami. Zabývá se možnostmi rozvoje empatie ve výchově ve volném čase. Popisuje také cíle předškolního a základního vzdělávání. V kapitole věnované empatii se zabývá historickým vývojem pojmu, vývojovými předpoklady empatie a souvislostmi s morálním vědomím. V poslední kapitole popisuje některé z faktorů, které rozvíjejí empatické chování.
Rozvíjíme emoční inteligenci dítěte předškolního věku
SOUKUPOVÁ, Yvona
Bakalářská práce se zabývá tématikou rozvoje emoční inteligence dětí předškolního věku. Teoretická část je zaměřena na objasnění pojmu emoční inteligence a seznámení s některými autory známých publikací, které se touto tématikou zabývají. Praktická část poukazuje na možnosti práce s dětmi, a to konkrétně v rámci realizace projektu na rozvoj emoční inteligence dětí předškolního věku. V závěru bakalářské práce jsou uvedeny výsledky pozorování s grafickým zpracováním.
Výchovná a vzdělávací péče o nadané děti a specifika výuky cizích jazyků nadaných dětí
HAVELKOVÁ, Lenka
Práce se zabývá hledisky, která je potřeba uplatnit ve výuce cizích jazyků nadaných dětí. Zabývá se koncepcí pojetí výuky a kontexty, které je třeba zohlednit při vytváření aktivit pro nadané. Práce navrhuje některé metody, které jsou vhodné pro práci s nadanými dětmi. Současně práce pojednává o charakteristice učitele, který je schopen nadané děti vést, a o charakteristice nadaných dětí, aby bylo možné vytvářet takové aktivity, aby vyhovovaly jejich kognitivním, emočním a sociálním potřebám.
Rozvoj empatie u dětí předškolního věku
NOVÁČKOVÁ, Lenka
Ve své bakalářské práci se zabývám empatií u dětí. V teoretické části představuji emoce, které se na empatii významnou měrou podílí, a vymezuji klíčové pojmy. Tato část obsahuje i strategie, které vedou k rozvoji vcítění. V praktické části popisuji pozorování a především experiment, kdy jsem zkoumala, jestli jsou děti v předškolním věku empatické. Dále nabízím ukázku dvou tématických bloků, které jsem realizovala při mých praxích.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 59 záznamů.   začátekpředchozí50 - 59  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.