Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 57 záznamů.  začátekpředchozí48 - 57  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Obytné celky z přírodních materiálů
Lontrasová, Michaela ; Řehůřek, Ivan (oponent) ; Výskala, Miloslav (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je stanovení nákladů na výstavbu rodinného domu srubového ve srovnání s dřevostavbou. První část práce se věnuje přírodním stavebním materiálům. Jejich vlastnostmi, použitím a porovnáním s průmyslově vyráběnými stavebními materiály. Druhá část práce nejprve stručně charakterizuje odlišné stavební konstrukce vybraných rodinných domů, dřevostaveb a srubu. Následně jsou pro konstrukce sestaveny rozpočty, srovnána a vyhodnocena jejich nákladnost. Rozpočet je sestaven na základě výkazu výměr dřevostavby zateplené balíky ze slámy. Na závěr jsou uvedeny kladné a záporné vlastnosti těchto domů.
Objekt pro bydlení s kombinovaným stavebně konstrukčním systémem
Krella, Jeremiáš
Teoretická část práce se zabývá popisem využívání, zpracování a aplikací přírodních materiálů ve výstavbě, jejich vlivem na zdravotní aspekty uživatelů staveb a zároveň definuje jejich samotnou ekologickou stopu. Vlastní praktická část práce představuje návrh rodinného domu rozdílných konstrukčních systémů z masivního dřeva v lokalitě města Jeseník. Při návrhu podoby stavby byl kladen důraz na vizuální koncepci samotné stavby s ohledem na okolní krajinu, pro kterou platí doporučené požadavky CHKO Jeseníky. Při návrhu domu byly také respektovány požadavky na trvalé bydlení podle platné legislativy v České republice s maximální snahou využít přírodní materiály v samotné stavbě.
Návrh dřevostavby podle principů trvale udržitelného rozvoje
Pacáková, Petra
V této diplomové práci je provedena rešerše v oblasti trvale udržitelného rozvoje a výstavby z české i zahraniční literatury. Na základě tohoto literárního přehledu je sestaven podrobný postup popisující podmínky pro úspěšný návrh stavby podle trvale udržitelných principů. Závěrečným výstupem je vlastní návrh rodinného domu, který je proveden podle zmíněného postupu, a snaží se zahrnout a dodržet všechny stanovené požadavky.
Vliv změny hraček na hru předškolních dětí
FOŘTOVÁ, Marcela
Bakalářská práce se zabývá vlivem změny běžného sortimentu hraček v nabídku přírodních materiálů na hru skupiny tří až čtyřletých dětí a skutečnou potřebou hraček k jejich hrám. Teoretická část obsahuje charakteristiku hry a hračky předškolního dítěte, jejich historický vývoj a dosavadní poznatky o vlivu hračky na hru dětí. Předmětem praktické části byl experiment spočívající v odstranění všech běžných hraček ve třídě a jejich nahrazení přírodními materiály na dobu dvou týdnů. Posuzována byla zejména reakce dětí na tuto změnu, projevy kooperace, tvořivosti a agresivity. Závěry z pozorování ukazují pozitivní vliv přírodních materiálů na všechny tyto projevy.
Využití přírodních materiálů pro tvořivou činnost dětí v mateřské škole
ŠAFRÁNKOVÁ, Helena
Cílem této práce je připomenout čtenáři důležitý význam využívání přírodních materiálů při tvoření a hrách v mateřské škole. Právě jejich prostřednictvím totiž nejsnadněji přivedeme děti k empirickému poznávání jejich zdrojů i prostředí, ve kterém se vyskytují, a tím k vytváření kladného vztahu k přírodě a životnímu prostředí, chápání souvislostí v něm a nutnosti jeho ochrany. Je zde proto uvedeno mnoho možností využití přírodních materiálů vhodných pro předškolní děti, popis praktických realizací některých z nich, jejich příprava i následné vyhodnocení.
Využití přírodnin (přírodního materiálu) v činnostech dětí v MŠ
MEDKOVÁ, Radka
Bakalářská práce se zabývá využitím přírodnin (přírodního materiálu) v činnostech dětí v MŠ. Skládá se ze tří částí. Část teoretická, část praktická a část příloh. V části teoretické budu vycházet z práce s odbornou literaturou a pokusím se vysvětlit několik základních pojmů z oblasti ekologie a tvořivosti ve vztahu k předškolnímu vzdělávání. Dále jsou ke každému ročnímu období (jaro, léto, podzim, zima) charakterizovány přírodní materiály, se kterými lze v daném období pracovat za pomocí nabídky činností. Tímto bych chtěla předložit nápady pro hrové činnosti, inspiraci a popis pro zhotovení výrobků, které lze v mateřské škole využít v určité věkové skupině dětí. V praktické části čerpám ze svých zkušeností z praxe a používám metodických postupů založených na hře, prožitku, manipulaci, experimentu, tvořivosti, fantazii i řešení různých problémů. Funkčnost nabídek činností jsem ověřila při výstupech v mateřských školách. Poslední část je věnovaná přílohám a fotografiím.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 57 záznamů.   začátekpředchozí48 - 57  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.