Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 64 záznamů.  začátekpředchozí45 - 54další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Analýza trhu zařízení určených pro předškolní výchovu dětí
Vitáková, Andrea ; Filipová, Alena (vedoucí práce) ; Zeman, Jiří (oponent)
Cílem této diplomové práce je zmapování situace na trhu předškolní výchovy dětí v České republice. Obsahuje teoretickou a praktickou část. V teoretické části se zabývám hlavně legislativní stránkou věci, obecným vymezením vzdělávací soustavy a poté výčtem a popisem jednotlivých zařízení pro předškolní výchovu dětí. V praktické části se zabývám vývojem počtu dětí a předškolních zařízení, aktuální situací a prognózou na další období. Na závěr jsou zde vypracovány SWOT analýza pro oblast předškolní výchovy a doporučení pro subjekty uvažující o podnikání v této oblasti.
Projevy agresivity a prosociálního chování dětí v mateřské škole
DLOUHÁ, Ivana
Bakalářská práce se zabývá projevy agresivního a prosociálního chování dětí v mateřské škole. První část uvádí základní teoretická východiska dané problematiky. Vymezuje důležité pojmy jako agrese, agresivita, prosociálnost, seznamuje s jejich druhy, projevy a příčinami. Vysvětluje jejich vývoj v souvislosti s vývojovými etapami předškolního věku. Dále se zaměřuje na doložení významu prosociálního chování a na jeho zakotvenosti v předškolní výchově. Praktická část je zaměřena na kvalitativní výzkum, jehož cílem bylo popsat a analyzovat situace, ve kterých se u dětí projevovalo agresivní nebo prosociální chování. Ke zjištění potřebných informací byla použita metoda zúčastněného pozorování.
Využití lesního ekosystému v přírodovědném vzdělávání v mateřské škole.
BOLEHOVSKÁ, Alena
Tato bakalářská práce se ve své teoretické části zabývá environmentální výchovou a jejím zařazením do vzdělávacího působení v mateřské škole. Jsou zde nastíněny alternativní směry ve školství a jejich vztah k environmentální výchově. Teoretická část práce rovněž obsahuje shrnutí dostupné literatury, která se zabývá přírodovědným vzděláváním v mateřské škole. Praktická část je věnována čtyřdílnému projektu Lesní ekosystém v přírodovědném vzdělávání v mateřské škole, který byl aplikován v praktickém vyučování. V průběhu realizace projektu byly pokládány výzkumné otázky zjišťující aktuální úroveň znalostí dětí na přírodovědné téma. Výsledky dotazování byly zaneseny do tabulek a grafů.
Dramatická výchova v profesi učitele mateřské školy
TOMANOVÁ, Marie
Tato bakalářská práce se zaměřuje na dramatickou výchovu, její uplatnění v mateřské škole i na samotného pedagoga. Zkoumá cesty jak, se dramatická výchova dostane k učiteli v mateřské škole, jaké metody a techniky se dají v mateřské škole využívat a co obnáší práce s dramatickou výchovou pro pedagoga. Praktická část je kombinací kvalitativního a kvantitativního výzkumu. Metodami výzkumu je dotazník pro učitele/ky mateřských škol a dále je zde popsán mnou vedený dvoudenní projekt konkrétní skupiny dětí v mateřské škole, kdy zkoumám účinnost metod a technik dramatické výchovy v praxi. Cílem práce je ukázat důležitost dramatické výchovy v mateřských školách, její nezastupitelnost v rozvoji osobnostním   i společenském.
Rozvoj vztahů mezi dětmi v mateřské škole metodami dramatické výchovy
OUPICOVÁ, Jana
Tato bakalářská práce se zaměřuje na rozvoj vztahů mezi dětmi v mateřské škole užitím metod dramatické výchovy. Zkoumá, zdali dramatická výchova a její metody mohou přispět a pomoci k rozvoji pozitivních vztahů mezi dětmi. Teoretická část obsahuje vysvětlení pojmu emoce a s nimi související pojmy, problematiku agresivity a charakteristiku dramatické výchovy. Obsahem praktické části je rozbor činností při práci s dětmi.
Kořeny předškolní výchovy: Podmínky zdravého vývoje dětí v rodině, školce a přírodě
Asociace lesních školek ; Vostradovská, Helena ; Krajhanzl, Jan ; Vošahlíková, Tereza
Zmapování aktuální situace vybraných předškolních zařízení z pohledu podmínek pro zdravý rozvoj dětí. Analýza zkoumá rozdíl mezi klasickými školkami. byla popsána základní charakteristika školek (prostředí, zázemí, vybavení, personální zajištění), hospodaření, pedagogický přístup, metodika, program, problematika pobytu v přírodě, bezpečnost a zdraví dětí, rodinné prostředí dítěte, vnímání a hodnocení školky rodiči, rodina a kontakt dítěte s přírodou, schopnosti dětí lesních a klasických školek.
Porovnání předškolní výchovy v zemích Evropské Unie: Česká republika a Rumunsko
KLEPÁČKOVÁ, Alina
Teoretická část této bakalářské práce se zabývá vzdělávacím systémem dvou evropských zemí. Nejdříve je stručně představeno Rumunsko a pak se zde souhrnně zabýváme jeho vzdělávací politikou. V další kapitole je stejným způsobem prezentován vzdělávacím systém České republiky, konkrétně historický vývoj školství v českých zemích a současný vzdělávací systém. Dalším úsekem teoretické části je předškolní instituce v České republice a Rumunsku. V obou zemích je popisován historický vývoj, jak popisnými informacemi, tak grafy a tabulkami. Po historickém vývoji předškolního zařízení je zde vysvětlen současný stav předškolních institucí v České republice a v Rumunsku. Pro praktickou část bakalářské práce jsou zde vybrány dvě konkrétní existující mateřské školy. První mateřská škola v Sulejovicích na území České republiky a druhá v Rumunsku na Svaté Heleně (Sfanta Elena).
Škola a její pozice ve společnosti
SLADKÁ, Dagmar
Bakalářská práce se zabývá školou jako vzdělávací institucí a jejím postavením ve společnosti se zaměřením na mateřskou školu. Pokouší se nalézt odpověď na otázku: "Jaké je postavení mateřské školy v současné české společnosti?" Ve své teoretické části je práce zaměřena na charakteristiku tématu a jeho vymezení z hlediska společenského významu, včetně historického vývoje školství na našem území, funkci školy v oblasti vzdělávací, integrační a socializační, specifika mateřské školy a stanovením metod a cílů výzkumu. Hlavní, praktická část práce, je zaměřena na vlastní výzkum pozice školy v české společnosti, komparaci zjištěných skutečností a vyvození závěrů.
Masáže dětí v mateřské škole
JIŘINCOVÁ, Dagmar
Cílem práce je představit masážní techniky v mateřské škole jako cestu ke vzájemným kontaktům dětí a prosociálnímu přijetí spolužáků. Teoretická část práce popisuje masážní techniky, význam i rizika jejich užití v mateřské škole v souvislosti s fyzickým i sociálním vývojem předškolního dítěte. Praktická část poskytuje zásobník masážních technik, popisuje jejich použití v integrovaném vzdělávání v mateřské škole a jejich zařazení do tematického celku. Praktická část je doplněna o videozáznam práce s masážními technikami.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 64 záznamů.   začátekpředchozí45 - 54další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.