Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 62 záznamů.  začátekpředchozí43 - 52další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Houslové koncerty P.I.Čajkovského a D. Š ostakoviče č.1 v podání D.Oistracha, Maxima Vengerova a Vadima Repina
Al-Ashhab, Milan ; ŠTRAUS, Ivan (vedoucí práce) ; HŮLA, Pavel (oponent)
Účelem této práce je poukázat na specifika hry Davida Oistracha, Maxima Vengerova a Vadima Repina. Jednotlivé prvky, charakteristické pro tyto houslisty jsou popsány v anylýze interpretací houslových koncertů P.I.Čajkovkého a D. Šostakoviče. Práce je rozdělena do tří kapitol. První je věnována stručnému obeznámení s oběma skladateli, jejich díly a okolnostmi doby jejich působení. Ve druhé kapitole patří prostor porovnávání interpretací Čajkovského houslového koncertu, třetí kapitola poté obsahuje rozbor provedení prvního houslového koncertu Dmitrije Šostakoviče.
Velcí světoví houslisté první poloviny 1 9.století Koncertní činnost a skladatelský odkaz
Zrostlík, Jan ; ČEPICKÝ, Leoš (vedoucí práce) ; MATOUŠEK, Bohuslav (oponent)
Práce se zabývá představením nejvýraznějších osobností houslové hry první poloviny 19. století, se zaměřením na jejich interpretační styl a celkový přínos houslové hře. Představuje jednotlivé houslisty v rámci nejvýznamnějších houslových stylových škol, tedy školy francouzské a s ní úzce související školy belgické, dále školy německé a italské, dle toho, ke které náleželi. Zvláštní pozornost je v této práci věnována osobě Niccoli Paganiniho, který svou originalitou a mimořádně inovativním způsobem nevídaně obohatil především technické možnosti houslové hry. V závěru práce stručně pojednává o některých významných houslistech období následujícího, kteří úspěšně a výrazně navázali na odkaz svých předchůdců a stali se tak jejich důstojnými pokračovateli.
Slovenskí študenti Vítězslava Nováka a i ch huslové diela
Hledík, Alexander ; PAZDERA, Jindřich (vedoucí práce) ; TOMÁŠEK, Jiří (oponent)
Tato práce detailně představuje výběr houslových skladeb skladatelů slovenské hudební moderny, kteří studovali v Praze v Mistrovské třídě Vítězslava Nováka. Konkrétně se jedná o skladby Alexandra Moyzese, Dezidera Kardoše a Eugena Suchoně. Cílem práce je přiblížit tyto skladby, které jsou pro posluchače i interpreta často neznámé. Rozbory popisují také historické okolnosti vzniku skladeb, zajímavé detaily o provedení, a obsahují i notové ukázky. Práce obsahuje přílohu ve formě CD, které obsahují všechny pojednávané skladby.
Vliv variability stavby rezonančního dřeva na jeho akustické vlastnosti
Schwarzer, Martin
Tato práce byla věnována stavbě rezonančního dřeva smrku. U připravených vzorků byly zjištěny hodnoty šířek letokruhů a zastoupení letního dřeva. Pomocí nedestruktivních metod byly zjištěny jejich akustické vlastnosti - rychlost šíření zvuku, akustická konstanta, logaritmický dekrement útlumu, akustický vlnový odpor a dále hustota a Youngův modul pružnosti. Data byla statisticky vyhodnocena a byla vypočtena míra variability stavby dřeva jednotlivých vzorků. Byly sestaveny tři odlišné metodiky pro ověřování vlivu variability stavby. Následně bylo zjištěno, zda je možné určit, jaký vliv na jednotlivé akustické vlastnosti má variabilita makroskopické stavby dřeva.
Pedagogický odkaz Ivana Galamiana.
Snyder, Ian John ; ŠTRAUS, Ivan (vedoucí práce) ; ČEPICKÝ, Leoš (oponent)
Impozantní pověst Ivana Galamiana jako učitele hry na housle je mezinárodně uznávaná. Mnoho houslistů světové úrovně studovalo u něj na Curtis Institute ve Filadelfii nebo na Juilliard School v New Yorku a jejich sláva je pokračováním té jeho. Zároveň je o jeho raných letech, jeho exaktních metodách a o tom, jakým způsobem dosáhl tak vynikajících výsledků se svými studenty, známo velmi málo. Slabého ocenění se mu dostalo hlavně ve Spojených státech amerických, kde dožívá nebo již bohužel dožilo velké množství jeho bývalých studentů. Mnoho houslistů nejmladší generace projevuje jen malý zájem o jeho spisy a jeho stupnicové metody, dokonce i tehdy, jsou-li členy "rodinného stromu" Galamianových houslistů. Úbytek zájmu o jeho metody je ještě mnohem patrnější v Evropě, kde se orchestry a hudební školy nezdají být tak ovlivněné jeho odkazem (přesto, že ve skutečnosti také jsou). Cílem této práce je tedy vnést tak potřebné světlo do jeho výjimečného života, myšlenek a vyučování. Čtenář by se měl blíže seznámit s Galamianovým životem - důležitou kapitolou historie hry na housle - s jeho klíčovými technickými metodami, a měl by pochopit, co Galamiana učinilo - a co by učinilo i každého schopného učitele - velkým. Zároveň je tato práce i pokusem o objektivní kritiku jeho metod tehdy, kde nefungovala, takže nemá být pouhým stavěním pomníku houslové modle. Naopak, Galamian je zde chápán zcela jako osobnost z masa a kostí.
Slovenská húslová tvorba a jej interpréti
Nagyová, Natália ; ČEPICKÝ, Leoš (vedoucí práce) ; PAZDERA, Jindřich (oponent)
Táto bakalárska práca pojednáva o slovenskej hudbe a jej konkrétne vymedzenej kapitole - hudobnej moderne s prihliadnutím na najvýznamnejších skladateľov a ich diela pre husle. V druhej časti sa práca zameriava na najvýznamejších intepretov tejto oblasti slovenskej tvorby.Nebolo mojím cieľom vytvoriť kompletný zoznam skladateľov či interpretov v oblasti husľovej tvorby.
Heinrich Wilhelm Ernst
Valečková, Barbora ; PAZDERA, Jindřich (vedoucí práce) ; HŮLA, Pavel (oponent)
Heinrich Wilhelm Ernst (1812 - 1864) je dokonce i v dnešní době znám hlavně jako autor dvou skladeb pro sólové housle - Poslední růže léta a Krále duchů op. 26. Hlavní část této práce proto mapuje Ernstův život, který byl plný tajemství - až do nedávné doby nebylo známo ani přesné datum jeho narození. Doplněna je pak o kapitolu o Ernstových nástrojích a seznamem díla dochovaného i ztraceného.
Odkaz Leopolda Auera v jeho studentech
Kirs, Pavel ; ŠTRAUS, Ivan (vedoucí práce) ; HŮLA, Pavel (oponent)
Kirs, P. Odkaz Leopolda Auera v jeho studentech, Praha, 2014 Diplomová práce. Akademie múzických umění v Praze. Hudební fakulta. Cílem práce je popsat vznik petrohradské houslové školy, spojený především se jménem Leopolda Auera. Zaměřuji se na jeho umělecké a pedagogické názory. Dále seznamuji čtenáře s jeho nejvýznamnějšími žáky a analýzou jejich interpretace chci objasnit, proč se stali tak úspěšnými.
Profesor Rudolf Šťastný - houslista,pedagog
Krestová, Eva ; PAZDERA, Jindřich (vedoucí práce) ; PANOCHA, Jiří (oponent)
KRESTOVÁ, Eva: Profesor Rudolf Šťastný: houslista, dirigent, pedagog. [Diplomová práce] / Eva Krestová - Akademie múzických umění v Praze, Hudební fakulta; Vedoucí práce: prof. Jindřich Pazdera Akademie múzických umění v Praze, 2014. Diplomová práce se zabývá významnou českou houslovou osobnosti prof. Rudolfem Šťastným se zaměřením na jeho profesní přínos coby houslisty, dirigenta a pedagoga. Obsahem práce je seznámení se s jednotlivými profesionálními a životními etapami prof. R. Šťastného, charakteristika jeho osobnosti a pedagogické metodiky a také kapitola věnována vzpomínkám a vyjádřením blízkých lidí z jeho okolí.
Vývoj houslového smyčce.
Borůvka, Petr ; MATOUŠEK, Bohuslav (vedoucí práce) ; ČEPICKÝ, Leoš (oponent)
Diplomová práce s názvem " Vývoj houslového smyčce" je zaměřena na vznik a vývoj houslového smyčce od jeho počátku a zároveň popisuje jeho další historický vývoj. Dále pojednává o nejvýznamnějších evropských výrobcích smyčců minulosti. V této práci je také detailně popsána výroba houslového smyčce a materiály, které se na jeho výrobu používají.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 62 záznamů.   začátekpředchozí43 - 52další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.