Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 437 záznamů.  začátekpředchozí426 - 435další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vzdělávání romských dětí v systému základního školství ČR.
KUBÍČKOVÁ, Eva
Tato práce se zabývá tématem vzdělávání romských dětí v systému českého základního školství. Cílem diplomové práce je analyzovat současný stav českého vzdělávacího systému ve vztahu k romským žákům, upozornit na segregační praxi na základních školách a nabídnout možná řešení. V teoretické části se zabývám popisem současné situace romské menšiny v ČR. Prostřednictvím mediálních sdělení i odborných studií je reflektována vyhrocená sociální situace a jsou analyzovány nejčastější spory mezi romskou menšinou a většinovou společností. Reforma vzdělávání romských dětí je uváděna jako jedna z prioritních oblastí integrace Romů v ČR. Jsou popsány současné alternativy základního vzdělávání romských žáků v ČR a porovnány výhody inkluze oproti segregaci ve vzdělávání. Praktická část je zaměřena na didaktické zpracování témat multikulturní výchovy na 2. stupni ZŠ. Výukový projekt s názvem ?Černé ovce, bílé vrány? je projektovou realizací průřezového tématu multikulturní výchovy v hodinách občanské výchovy a českého jazyka. Cílem výukového projektu je ověřit, jak funguje výuka na otevřené základní škole, která jde cestou inkluzivního vzdělávání.
Využití klasifikace MKF k možné inkluzi občanů s mentální retardací do společnosti
ŠULOVÁ, Jana
Téma disertační práce je věnováno aplikaci Mezinárodní klasifikace funkčních schopností, disability a zdraví (MKF) u občanů s mentální retardací, respektive zkoumání způsobů užití jejích údajů k možné inkluzi občanů s mentálním postižením do společnosti. Práce se zabývá systémem klasifikace MKF, jejím aplikováním v rámci výzkumu, i následným možným využitím v praxi při posouzení situace osob s disabilitou. Výsledky práce přinášejí doporučení, jak lze postupovat při posuzování situace klienta s mentálním postižením v praxi a jak využít klasifikaci MKF jako možnost podpory psychosociální inkluze těchto osob.
Dobrovolnická činnost v Diakonii ČCE Klatovy zaměřená na osoby s mentálním postižením
SEJPKOVÁ, Zdeňka
Stručná charakteristika práce: V této práci jsem se pokusila vyjmenovat a definovat základní pojmy, které se týkají problematiky lidí s mentálním postižení. Cílem praktické části bylo provést předvýzkum, který měl vysledovat, motivační faktory, které přivedly studenty k dobrovolnické činnosti a zároveň sledovat jaký vliv může mít tato činnost na mladé lidi z řad studentů. Výzkumný vzorek tvořily studenti Střední školy zemědělské a potravinářské školy v Klatovech, kteří pravidelně docházejí za uživateli denního stacionáře. V kapitolách je také představena organizace Diakonie ČCE. Podrobná analýza dotazníků vyplněných dobrovolníky, kterou jsem vykonala, mi napomohla k pochopení motivačních faktorů, které studenty vedou k dobrovolnické činnosti a že je též velmi významně tato činnost pozitivně ovlivňuje. Studenti nabývají nové zkušenosti, znalosti a dovednosti. Cítí, že dělají dobrou věc a tato činnost je naplňuje. Získávají nový pohled na problematiku lidí s postižením. Za hlavní iniciativy v této oblasti mnozí z nich považují potřebu nového poznání, zvídavost a nové zážitky. Má bakalářská práce by mohla být pomocníkem v zamýšlení se nad integrací lidí s postižením. Možná by také mohla být oním důvodem, proč se zapojit do dobrovolnické činnosti a pomáhat lidem s mentálním postižením. Pojmy uvedené v teoretické části se mohou stát vodítkem, jak se ve stručnosti zorientovat v problematice mentálního postižením.
Vzdělávání žáků s tělesným postižením
Masná, Lucie ; Hadj Moussová, Zuzana (vedoucí práce) ; Blažková, Veronika (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá vzděláváním žáků s tělesným postižením a jejich integrací do běžných základních a středních škol. Teoretická část se věnuje charakteristice tělesného postižení se zaměřením na dětskou mozkovou obrnu, vzdělávání tělesně postižených - kompenzační pomůcky, individuální vzdělávací plán, asistent pedagoga, inkluzi a integraci, legislativní úpravě této oblasti a samozřejmě také financování, u kterého je zmínka i o programech podporovaných Evropskou unií. V praktické části se věnuji případové studii žáka s diagnózou "dětská mozková obrna" a jeho vzdělávání pomocí individálního vzdělávacího plánu, následně pak plnění tohoto plánu žákem. Druhá část je zaměřena na statické šetření na téma vzdělávání žáků s tělesným postižením a jejich integraci do běžných tříd základních a středních škol, popřípadě do speciálních tříd.
Autistické dítě zahajující školní docházku v běžné škole
HOFMANNOVÁ, Romana
HOFMANNOVÁ, Romana. Autistické dítě zahajující školní docházku v běžné základní škole. České Budějovice: Jihočeská Univerzita v Českých Budějovicích, Fakulta pedagogická, Katedra pedagogiky a psychologie, 2012, s. Vedoucí diplomové práce PhDr. Marta Franclová. Diplomová práce je zaměřena na problematiku autismu, zejména na propojení autismu a možností vzdělávání jedinců s PAS. Práce je koncipována do dvou částí. Teoretická část shrnuje informace o autismu, zejména o charakteristických projevech a klasifikaci. Teoretická část dále obsahuje informace o možnostech vzdělávání autistů v České republice, poradenské činnosti. Neméně důležitou částí je také problematika individuálního vzdělávacího plánu. Část praktická je ve formě případové studie.
Děti s bilingvní výchovou v mateřské škole z pohledu rodiny
JAVŮRKOVÁ, Ivana
Bakalářská práce je zaměřena na integraci dětí do českých mateřských škol, a to především z rodin cizích státních příslušníků a imigrantů, ale dotýká se krátce i tématiky romských dětí. Teoretická část je věnována nejčastějším pojmům, se kterými se v této souvislosti můžeme setkat a aktuálním názorům uvedeným v literatuře posledních let, která se integrací cizinců do škol zabývá. Cílem bakalářské práce je nahlédnout do přístupů učitelů z vybraného vzorku českých mateřských škol, jednání učitelek a jejich schopnosti začlenit děti cizinců do kolektivu. Především ale zjistit prostřednictvím rozhovorů s rodiči názor na kvalitu a erudovanost českých mateřských škol. Prostřednictvím pozorování je pak možná konfrontace s realitou. Výsledky výzkumu ukazují na nedocenění závažnosti situace, která se týká začleňování cizinců do škol ze strany vzdělávacích institucí a zákonodárců. V mateřských školách není příliš rozvíjeno vzdělávání pedagogických pracovníků tímto směrem a je kladen důraz na jiné aktivity. Jednoznačně prioritou v této problematice se stává znalost majoritního jazyka, která v případě neznalosti ze strany rodičů klade dítěti mnohdy nepřekonatelné překážky. Jednání učitelky v mateřské škole se díky nastavenému systému zajištění vzdělávání dětí cizinců stává mnohdy více intuitivní záležitostí. S problematikou souvisí rovněž nejvyšší dosažené vzdělání rodičů, kteří následně kladou různý důraz na vzdělávání svých potomků. Z výzkumu vyplývá přímá úměrnost mezi hodnotou dosaženého vzdělání rodičů a schopností a ochotou dítěte naučit se komunikovat majoritním jazykem.
Úspěšnost integrace žáků s tělesným postižením v základních školách v regionu jižních Čech
KONDZIOLKOVÁ, Lucie
Bakalářská práce se zabývá integrací žáků s tělesným postižením do běžných základních škol v regionu jižních Čech a pokouší se zjistit podmínky, za kterých integrace v současnosti probíhá a pokouší se nastínit klíčový faktor, jenž by byl schopen zajistit úspěšnou integraci žáků s tělesným postižením. Pro zjištění těchto podmínek byli kontaktováni výchovní poradci, pedagogové, asistenti pedagoga, případně ředitelé škol, kteří dle informací Krajského úřadu v Českých Budějovicích s těmito žáky pracují. Výzkumná část probíhala kvantitativní formou, konkrétně rozesláním dotazníků zmíněným pověřeným osobám. Byly formulovány celkem 3 hypotézy. Hypotéza č. 1: Žák s tělesným postižením se bez obtíží začleňuje do kolektivu intaktních jedinců. Hypotéza č. 2: Škola o integraci předem informuje intaktní žáky a jejich rodiče. Hypotéza č. 3: Před integrací žáka s tělesným postižením je zapotřebí vyřešit bezbariérovost školy. Při dotazníkovém šetření jsem zjistila, že integrace žáků s tělesným postižením je bezproblémová. Též druhá hypotéza týkající se informovanosti žáků a rodičů byla potvrzena. Hypotéza č. 3, která se týká potřeby bezbariérovosti škol, se nepotvrdila. Z dotazníků bylo zjištěno, že nejdůležitějším faktorem, který by mohl zaručit úspěšnou integraci, patří na prvním místě, asistence při výuce. Následují spolužáci a rodina, kteří mají vliv na jeho psychickou připravenost a na to, jak bude žák s postižením přijat do kolektivu. Na posledním místě je dle respondentů bezbariérovost školy. Získané poznatky v této práci mohou sloužit k identifikaci rozhodujících podmínek, které by mohly zaručovat úspěšnou integraci žáků s tělesným postižením v běžných základních školách v duchu inkluzivního vzdělávání.
POSTOJE RODIČŮ A UČITELŮ K ZAŘAZENÍ DÍTĚTE SE SPECIÁLNÍMI VZDĚLÁVACÍMI POTŘEBAMI DO ŠKOLY
LINHARTOVÁ, Iva
Diplomová práce se zabývá vzděláváním žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v běžných základních školách a základních školách speciálních. U vybraných žáků charakterizuje jejich speciální vzdělávací potřeby (syndrom ADHD/ADD, specifické poruchy učení, dětská mozková obrna, autismus, epilepsie, mentální retardace, poruchy sluchu, kombinované vady) a zjišťuje postoje rodičů a učitelů k zařazení žáků se speciálními vzdělávacími potřebami do běžných a speciálních škol.
Role asistenta při integraci handicapovaného žáka
KRÁTKÁ, Pavla
Diplomová práce se zabývá problematikou integrace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami do běžných základních škol, s využitím podpůrných asistenčních služeb. Teoretická část je zaměřena na vymezení odborné terminologie, vysvětlení pojmů a forem pedagogické integrace. Podrobněji se zaměřuji na zákony a vyhlášky, jež se celou touto problematikou zabývají. Práce se dále orientuje na vysvětlení rozdílnosti mezi asistentem pedagoga a osobním asistentem, na jejich kompetence, zajištění, pracovní náplň, kvalifikaci a legislativu s tím související. Praktická část zahrnuje výzkumné šetření, jehož cílem bylo zjistit, zda jsou pedagogičtí asistenti reálně připraveni a kvalifikováni ke své práci.
Integrace studentů se zdravotním postižením v rámci sekundárního vzdělávání
SVAČINOVÁ, Jana
Integrace studentů se zdravotním postižením je již několik let hodně diskutovaným problémem a názory na něj se liší ať již ze strany odborníků ,tak ze strany laické veřejnosti. Každý student by měl být integrován nejlépe ve spádové škole podle místa svého bydliště. Ne každá škola je tomuto fenoménu nakloněna. Proces integrace má svoje limity a jeho úspěšnost závisí nejen na možnostech samotného integrovaného jedince, ale i na mnoha dalších faktorech, mimo jiné i na podmínkách školy. Bakalářská práce se zabývá tématem integrace studentů se zdravotním postižením v rámci sekundárního vzdělávání a skládá se ze dvou částí. Teoretická část vymezuje základní pojmy, které s problémem integrace souvisí, legislativní opatření i historické hledisko. Dále se zabývá faktory podmiňujícími úspěšnost integrace. Cílem praktické části práce bylo zjistit, kolik středních škol v Českých Budějovicích je v současné době na integraci studentů se zdravotním postižením připraveno, tzn. jaké mají školy podmínky pro integraci -např. bezbariérový přístup, podpůrná opatření, atd. Pro účely práce byl proveden kvalitativní výzkum, který se týkal pouze gymnázií, středních odborných škol a konzervatoře. Oslovila jsem vedení 22 středních škol, z nichž 7 se výzkumu odmítlo zúčastnit. Výzkumný vzorek se tedy skládá z 15 zástupců škol (respondentů). Informace mi poskytli ředitelé škol, zástupci ředitelů či výchovní poradci. Z odpovědí respondentů vyplynulo, že v současné době jsou na tuto možnost vzdělávání studentů se zdravotním postižením připraveny pouze 3 střední školy.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 437 záznamů.   začátekpředchozí426 - 435další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.