Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 50 záznamů.  začátekpředchozí41 - 50  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Výsledky hospodaření veřejných rozpočtů v ČR v letech 1993-2009
Brejcha, Ludvík ; Ševčík, Miroslav (vedoucí práce) ; Řežábek, Pavel (oponent)
Diplomová práce zkoumá výsledky hospodaření veřejných rozpočtů v ČR v období 1993 až 2009. Jedná se o aktuální téma, které s růstem veřejného zadlužení neustále nabývá na důležitosti. Cílem této práce je komplexní analýza veřejných financí, zejména problematiky přístupu k řešení deficitu veřejných financí a reformy veřejných financí. Teoretická část je zaměřena na definování zkoumané oblasti a teorie popisující tuto oblast, které mají kořeny již před více než šedesáti lety v USA. Přestože se jedná o myšlenky relativně staršího data, jejich obsah je stále aktuální. Je to důležité zejména v současné době, kdy roste zadlužení řady zemí Evropské unie včetně České republiky. V této práci jsou zhodnoceny dosavadní kroky vlád v oblasti řízení veřejných financí. V analytické části práce zkoumám pomocí vhodných statistických dat trendy, korelace a zákonitosti minulých i současných období. Na základě vypozorovaných trendů nastiňuji scénáře možného budoucího vývoje. Zjištěné závěry zkoumání jsou interpretovány formou textu doplněného řadou grafických ilustrací. Není opomenuta komparace situace České republiky s vývojem ostatních zemí Evropské unie. V závěru práce jsou shrnuty zjištěné poznatky a nastíněn doporučený i pravděpodobný budoucí vývoj.
Alternativní způsoby financováni zdravotnictví v ČR a rozložení nákladů v populaci
Koubek, Jan ; Durdisová, Jaroslava (vedoucí práce) ; Mertl, Jan (oponent)
Práce bude analyzovat demografický vývoj a výdaje na zdravotní politiku s ním související. Bude vycházet z hypotézy, že obyvatelstvo stárne. Hypotéza nebere v úvahu další vlivy jako například vývoj mezd nebo změny v domácím zatížení. V analýze se soustředíme na finanční náročnost dosavadního systému v oblasti zdravotního zabezpečení.
Vliv zavedení ekologických daní na veřejné rozpočty a spotřebu zdaněných paliv a energie v ČR
KUNCOVÁ, Alena
Práce zkoumá vliv zavedení ekologických daní v České republice na veřejné rozpočty. Cílem je posoudit, zda uplatňované ekologické daně vedly ke snížení spotřeby zdaňovaných paliv a energie. Komparativní metodou je porovnán rozpočet a skutečné inkaso ekologických daní v letech 2008 a 2009 v ČR. Spotřeba paliva a energie je porovnávána od roku 2005 do roku 2009 v přehledných tabulkách a grafech. Výsledkem zkoumání je zjištění, že výběr ekologických daní nedosahuje rozpočtované výše, takže nedošlo k plánovanému naplnění veřejných rozpočtů. Spotřeba paliva a energie v letech 2008 a 2009 zaznamenala předpokládaný pokles, ale nelze jednoznačně určit, zda je pokles důsledkem implementace ekologických daní do české legislativy.
Fiskální význam jednotlivých druhů veřejných příjmů v České republice
KONVALINA, Petr
Tato práce se zabývá problematikou veřejných příjmů z hlediska jejich fiskálního významu. Jsou zde popsány tedy všechny druhy veřejných příjmů a následně srovnávány z hlediska významu pro státní rozpočet a rozpočty obcí a krajů. Největší důraz je kladen na daně, které představují nejvýznamnější druh veřejných příjmů ve veřejných rozpočtech. Jsou zde popsány jednotlivé druhy daní a je srovnáván jejich význam pro různé rozpočty z hlediska jejich výnosů v předchozích letech.Také se práce zabývá významem jednotlivých druhů veřejných příjmů z hlediska podílu na tvorbě hrubého domácího produktu České republice. Zde je opět kladen důraz na daně, jakožto nejvýznamnější veřejný příjem tvořící HDP.
Produkce veřejných statků v Jihočeském kraji
TRNKOVÁ, Jana
První část práce popisuje teoreticky statky a veřejný sektor. Vysvětluje problematiku veřejných statků a jejich financování. Veřejné statky je velmi široký pojem, proto jsem si pro praktickou analýzu zvolila pouze mateřské, základní a střední školství v období 2004-2007.
Rozpočtová soustava a rozpočtový proces
BOHDALOVÁ, Jitka
Bakalářská práce popisuje současnou rozpočtovou soustavu a rozpočtový proces v podmínkách České republiky. Zabývá se charakteristikou rozpočtové soustavy, rozpočtovou skladbou a procesem na centrální a místní úrovni. Dále řeší rozpočtové zásady a pravidla. Větší pozornost je v celé práci soustředěna na rozpočty územní samosprávy. V práci je využito metody analýzy, která zpracovává v praktické části konkrétní údaje o financování veřejných statků na krajské úrovni. Analyzován je rozpočet Jihočeského kraje a rozpočty s ním související. Pro tento účel jsou porovnávány rozpočtové roky 2007, 2008 a 2009 z dostupných dat Krajského úřadu Jihočeského kraje. Zvláště jsou porovnávány třídy příjmů a výdajů rozpočtu pro dané roky. Dále je analyzován účel použití finančních prostředků a zhodnocení hospodaření Jihočeského kraje pro dané roky. Téma bakalářské práce řeší problematiku veřejných rozpočtů, která se svým způsobem, ač se to na první pohled nezdá, dotýká každého z nás. Každý občan platí daně, správní a místní poplatky apod., které jsou příjmy územních rozpočtů. Je důležité si uvědomit jak je významné uplatňování principu fiskální decentralizace, kdy jsou pravomoci přenášeny z centrální úrovně na úrovně krajů a obcí, díky čemuž jsou i blíže občanovi. Toto platí i u místních rozpočtů, které díky decentralizaci může občan laicky kontrolovat, ovlivňovat svými volenými zástupci, či navštěvovat zasedání zastupitelských sborů, a to jak na krajské, tak i municipální (obecní) úrovni.
Institut památkových statků v České republice: veřejné vs. soukromé financování
Eichlerová, Denisa ; Říhová, Vladimíra (vedoucí práce) ; Doležalová, Antonie (oponent)
Bakalářská práce se soustředí na téma financování stavebních kulturních památek a financování památkové ochrany. Strukturu lze rozdělit na tři hlavní části. Část teoretickou, která definuje památkové statky a jejich pojetí jako veřejného statku. Opomenuta nezůstává ani tradice památkové ochrany v České republice do velké míry určující naše současné vnímání památkových statků. Druhá část práce vymezí legislativní a institucionální rámec památkové péče s patrným propojením ekonomiky a politiky. V posledním aplikačním oddíle budou analyzovány výhody i nevýhody soukromého a veřejného financování v této oblasti. Na základě této analýzy bude prověřena hypotéza, zda je opravdu nutná účast státu na financování památkové péče a ochrany. Systém památkové péče České republiky je v závěru porovnáván se systémem Francie a Velké Británie. Není uváděno, co je lepší nebo horší pro společnost nebo ekonomiku, ale co každá z možností nabízí a naopak bere. Jinými slovy máme soukromě nebo veřejně financovat památkovou péči. Je česká památková politika natolik konzervativní, že nedokáže vyřešit nejpalčivější problém, tedy maximální využití památkového fondu? Zůstane strnulost a jakési národní vědomí brzdou možného rozvoje? Uvedu, jaké zde existují sporné body a jaké jsou návrhy jejich řešení.
Některé aspekty implementace mezinárodních účetních standardů IPSAS do českých účetních předpisů
Svoboda, Michal ; Mejzlík, Ladislav (vedoucí práce) ; Nováková, Štěpánka (oponent)
Práce porovnává vybrané mezinárodní účetní standardy pro veřejný sektor (IPSAS) s českou účetní legislativou. Důraz je kladen na rozdílná ustanovení obou účetních systémů od obecných předpokladů až po konkrétní účetní a oceňovací metody. Stručně jsou také popsány mezinárodní instituce v oblasti účetnictví, resp. účetnictví veřejného sektoru.
Efektivnost fungování municipálních subjektů vlivem implementace systému kvality
Jašková, Petra ; Ševčík, Miroslav (vedoucí práce) ; Peková, Jitka (oponent)
V diplomové práci se věnuji analýze vlivu implementace jednoho ze systémů řízení jakosti na subjekt územní samosprávy. V první kapitole proto uvádím základní definice a pojmy územní samosprávy. Zaměřuji se na kvalitu ve veřejné správě, na její vývoj a důvody, které vedou veřejnou správu k implementaci a využívání metod řízení kvality. Z možných metod kvality jsem si vybrala systém řízení jakosti pomocí sebehodnocení ? Common Assessment Framework (CAF) a hledám přínosy, které subjekt územní samosprávy může díky modelu CAF získat. Následně analyzuji jednotlivé kroky, které úřad při zavedení systému sebehodnocení musí provést. V závěru této práce analyzuji kvalitativní a kvantitativní přínosy modelu CAF pro občany, zaměstnance, společnost a pro konečné hospodaření úřadu.
Zkušenosti z implementace systému řízení kvality v územní samosprávě s akcentem na snížení rozpočtových výdajů
Andrýsová, Magda ; Ševčík, Miroslav (vedoucí práce) ; Peková, Jitka (oponent)
V teoretické části se věnuji vymezení územní samosprávy, obcí s důrazem na jejich hospodaření. Následuje definice pojmu kvalita ve veřejné správě s vysvětlením důvodů, které municipality vedou k modernizaci jejich úřadů. Upozorňuji na problémy, se kterými se při implementaci mohou municipality setkat. Další kapitola obsahuje popis metod modernizace územní samosprávy, které jsou nejčastěji používány v České republice. Analytická část je zaměřena na popis implementace normy ISO 9001 na konkrétním subjektu územní samosprávy ? úřadu městské části Praha 10 s akcentem na zjištění vlivu na spokojenost občanů, zaměstnanců a efektivnost probíhajících činností. Následuje rozpočtová analýza, kdy nejprve vysvětlím současné trendy v rozpočtech obcí a potom se pokouším najít ty položky v rozpočtu ÚMČ Praha 10, kde lze dosáhnout úspor v důsledku zavedení systému kvalitního řízení. Následně se snažím odhadnout výši úspor, které by byly realizovány v národohospodářském hledisku, pokud by systémy kvalitního řízení byly zaváděny plošně po celé České republice.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 50 záznamů.   začátekpředchozí41 - 50  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.