Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 444 záznamů.  začátekpředchozí396 - 405dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Identifikace faktorů a forem odchodu podnikatele-zakladatele z firmy
Habrmanová, Blanka ; Srpová, Jitka (vedoucí práce) ; Jarošová, Eva (oponent) ; Grácz, Viliam (oponent)
Ekonomiku České republiky táhnou malé a střední podniky, které tvoří 99,84 % všech ekonomicky aktivních subjektů. S malými a středními podniky je silně provázán život jednotlivých regionů ČR. Každý podnikatelský subjekt, podobně jako každý člověk, má svého rodiče (podnikatele-zakladatele), který firmu založil, rozvíjel a řídil. I přes ohromný pokrok, který člověk ve svém vývoji udělal, jednu skutečnost změnit nedokáže, a to je plynutí času, s ním spojené stárnutí a smrtelnost člověka. V životě každého podnikatele-zakladatele jednou nastane okamžik, kdy svoji firmu opustí. Na způsobu odchodu podnikatele-zakladatele z firmy a na zvládnutí či nezvládnutí tohoto procesu závisí další existence jím založené firmy; její fungování je "klíčové" pro stabilitu ekonomiky a má vliv na blahobyt obyvatelstva v regionu, ve kterém působí. Firma může odchodem svého podnikatele-zakladatele hodně ztratit, ale také může hodně získat. Výměna dosavadního leadera je velkým zásahem do fungující firmy a stává se milníkem v její existenci. S ohledem na tvrzení Generálního ředitelství pro podniky a průmysl Evropské komise, že "přibližně jedna třetina evropských podniků bude muset být v nadcházejících 10 letech předána další generaci. To znamená, že v průměru každý rok změní svého majitele 610 000 malých a středních podniků, což se potenciálně dotkne 2,4 milionu pracovních míst." provedla jsem v České republice vůbec první sondu mezi českými podnikateli na téma jejich odchodu z firmy, kterou založili a řídili. Na základě tohoto výzkumu mohu konstatovat, že otázka odchodu podnikatele z firmy je pro dotazované podnikatele aktuální. Více než polovina dotázaných podnikatelů se touto otázkou více či méně zabývala, ale jen 30 % firem ze zkoumaného vzorku je na odchod připraveno a má zpracovaný plán odchodu podnikatele z firmy. Dalších 30 % firem ze zkoumaného vzorku je ohroženo v případě nenadálé události, protože nemají připravený plán odchodu podnikatele z firmy. Polovina dotázaných podnikatelů, kteří již o svém odchodu uvažovali, by rádi svou firmu opustili v horizontu 5 let. To, zda podnikatel řeší svůj odchod z firmy, závisí zejména na jeho věku, době věnované budování podniku a počtu zaměstnanců firmy. Podnikatelé na svých firmách lpí a jen velmi neradi se jich vzdávají. Nejméně podnikatelů ze zkoumaného vzorku (pouze 2 % podnikatelů) by volilo kompletní předání firmy v rámci rodiny, tj. nejen předání řízení ale i celého vlastnického podílu. Naopak nejvíce podnikatelů by si rádi podrželi alespoň nějaký vlastnický podíl a další osobě by předali pouze řízení. Mezi faktory, které ovlivňují formu odchodu podnikatele z firmy, patří věk podnikatele, motivace podnikatele k zahájení podnikání, současná situace firmy, očekávaný vývoj firmy v budoucnosti a angažovanost rodinných příslušníků ve firmě. Ve zkoumaném vzorku všichni respondenti, kteří již měli jasný plán a zvolili by formu odchodu předání řízení firmy rodinnému příslušníkovi a ponechání si vlastnického podílu, byli do podnikání dotlačeni. Pokud podnikatelé vnímali stávající situaci firmy pozitivně, preferovali takovou formu odchodu, při níž by jejich firma odchod přežila. Stejně tak by nevolili likvidaci firmy, pokud očekávali pozitivní budoucnost své firmy. Ze 14 respondentů, kteří by rádi předali řízení svému rodinnému příslušníkovi, jich 65 % uvedlo, že v jejich firmě byli rodinní příslušníci angažovaní. S rostoucím věkem podnikatele rostla pravděpodobnost volby jedné z forem odchodu počítajících s následníkem z řad členů rodiny.
Vliv velikosti zemědělského podniku na úroveň výsledku hospodaření
CARDA, Martin
Tato práce se zabývá vlivem velikosti podniku na úrovni výsledku hospodaření. Předmětem zkoumání bylo 10 subjektů, které byly podrobněji analyzovány, abychom mohli získat i podrobnější informace o hospodaření těchto podniků. Vycházejícím bodem pro stanovení velikosti podniku byla výše jeho obratu, který se zkoumal v porovnání s výsledným hospodářským výsledkem. Tyto údaje byly posléze srovnány do grafů podle tří zkoumaných období (2008,2009, 2010). Časová řada byla vybrána proto, aby se předešlo nějakým extrémním výkyvům v případě třeba jen jednoho konkrétního roku. Výsledkem práce tedy byly tyto tři grafy, do nichž byly vloženy výsledky zkoumaných 10 subjektů. Posléze byly proloženy spojnicí trendu, abychom zjistili, zda velikost podniku hospodářský výsledek ovlivňuje a do jaké míry. Tento vliv se sice prokázal, ale pouze malý. Můžeme tedy říct, že velikost zemědělského podniku má na hospodářský výsledek jen malý vliv. Tento malý vliv je způsoben tím, že se každý zemědělský podnik snaží o to, aby státu na daních odváděl co nejmenší částku.
Komparace účetní závěrky u podnikatelského a neziskového subjektu
KOŠŤÁL, Lukáš
Téma práce je komparace účetní závěrky u podnikatelského a neziskového sektoru. Jedná se o sestavení účetní závěrky v režimu dvou účetních systémů, jež vycházejí z jednoho zákona, ale obsah i věcná náplň vedení účetnictví jsou individuálně upraveny prováděcími předpisy. Tato práce by měla sloužit především všem zájemcům, kteří si chtějí rozšířit své znalosti v oblasti vedení účetnictví v režimu nevládní neziskové organizace. Právě z tohoto důvodu je zvolený koncept práce postaven na komparaci, kdy jsou u čtenáře předpokládány základní znalosti vedení účetnictví pro podnikatele. Práce si neklade za cíl objasnit a popsat účetní systémy jako celek, nýbrž se snaží o přehledný a věcný výčet diferencí u systémů účetnictví, určených pro subjekty jejichž vznik podstata a účel jsou ve zcela jiných intencích.
Profesní etiketa v obchodním styku
REIFOVÁ, Sabina
Záměrem práce je definovat profesní etiketu z pohledu podnikatelského prostředí dvou zemí České republiky a Španělska. Z hlediska zkoumané problematiky se autorka zaměřila na možnosti komunikace verbální {--} osobní, telefonickou, písemný styk a neverbální formy. Komunikace je klíčovým jevem ovlivňujícím obchodní styk mezi manažery. Proto autorka považuje komunikaci za jeden z nejpodstatnějších rysů, z něhož lze vnímat pravidla etikety a následně je zhodnocovat. Popsala, jaká mají být formální pravidla při jejich používání, vytyčila pozitivní a negativní stránku každé z nich a poukázala na drobné nuance v chápání a užívání pravidel komunikace podnikatelů v mentálně odlišných státech V závěru práce autorka komparačně analyzovala jednotlivé mentální projevy obou národností,které se promítají do podnikatelského interkulturního střetu.
Porovnání důsledků plynoucích z rozdílů mezi vedením účetnictví a daňovou evidencí v podniku zabývajícím se autodopravou.
FROMMOVÁ, Zuzana
Cílem této práce je ukázat rozdíly ve způsobu vedení účetnictví a daňové evidence u vybraného subjektu, znázornit jak účetní diference, tak daňové dopady na daný subjekt. V teoretické části této práce se zabývám stručnou charakteristikou, jak daňovou evidencí, tak účetnictvím, jejich výhodami a nevýhodami způsobu zaznamenávání hospodářských operací a odlišnostmi v právních normách, podle kterých je nutné postupovat. Praktickou část tvoří porovnání způsobu vedení daňové evidence a účetnictví u vybraného podniku zabývajícím se autodopravou. Rozdíly spočívají jak ve způsobu stanovení daňového základu, tak i v ostatních operacích, které jsou možné jen v určité formě vedení účetnictví.
Klastry jako nástroj rozvoje malého a středního podnikání
MAŇHALOVÁ, Hana
Práce podává komplexní pohled na klastry jako nástroj sloužící ke zvýšení konkurenceschopnosti malých a středních podniků a sleduje další možnosti jejich rozvoje. Cílem bakalářské práce je analýza MSP v České republice, analýza současné situace v oblasti tvorby klastrů, posouzení možností pro vznik a rozvoj nových klastrů. Z analýzy MSP vyplývá, že v České republice je vhodné prostředí pro vznik a rozvoj nových klastrů. Je zde dostatek subjektů vhodných pro členství v klastru, dále instituce, které by mohly pomoci zájemcům získat informace, které mnohdy podnikatelům chybí.
Analýza konkurence a potřeb zákazníků vybraného malého podniku
PETRLE, Milan
Malé a střední podnikání má vliv hlavně na zaměstnanost a konkurenční prostředí. Malí a střední podnikatelé se v nynější době nacházejí ve svízelné situaci. Po celém světě se rozvíjí trend globalizace. Tento trend se v posledních letech vyskytl i u nás a velmi se podepsal na tom, že mnoho podnikatelů muselo zanechat podnikání z důvodů nízkých příjmů nebo nedostačujícího zisku. Práce analyzuje konkurenci, která se nachází v daném okrese a která poslouží majiteli společnosti Nový Byt Zbyňku Zlesákovi pro jeho osobní potřebu. Dále se zabývá potřebami stávajících i budoucích zákazníků. Z analýzy konkurence a potřeb zákazníků jsou získány informace, které firma využije ke zvýšení své konkurenceschopnosti, zjistí svoje silné a slabé stránky, které přispějí k upevnění pozice na trhu. Výsledky šetření poskytnou firmě Nový Byt také potřebné informace o největších konkurentech v dané oblasti, o jejich silných a slabých stránkách, výhodách i nevýhodách. Odhalena jsou i určitá nebezpečí. Jako největší z nich se jeví nadnárodní společnost JYSK, která se chystá vstoupit na tamější trh s nábytkem a bytovými doplňky. Jako největšího současného konkurenta považuje firma Nový Byt Nábytek u Kozů, který se sice nenachází ve Žďáře nad Sázavou, ale v Novém Městě na Moravě. Zde si firma za dobu svého působení vybudovala silné postavení na trhu a v podstatě převzala zákazníky v dané oblasti i firmě Nový Byt. Zákazníci již nejezdí nakupovat nábytek do Žďáru nad Sázavou, ale nakupují nábytek i ostatní doplňky v dané firmě. Nábytek u Kozů se totiž orientuje na podobný sortiment zboží a doplňků, dodává zboží od podobných dodavatelů, jak zahraničních tak domácích a nabízí stejné služby jako prodejna nábytku Nový Byt. Cenová úroveň je opět na podobné úrovni, v několika případech dokonce na nižší úrovni, jako například doprava zboží. Firma má svojí vlastní autodopravu, díky níž může poskytnout tuto službu levněji než ostatní konkurence. Majitel těží ze svých předešlých zkušeností v daném oboru, kde pracoval mnoho let jako obchodní zástupce firmy Pohoda, prodávající především sedací soupravy a čalouněné postele. Účelem dotazníkového průzkumu bylo zjistit, na jaký segment zákazníků by se měl Zbyněk Zlesák zaměřit. Podle zpracovaných odpovědí respondentů se bude jednat o osoby v produktivním věku (20-59 let). Mnoho respondentů však nemá vůbec žádné nebo jen malé zkušenosti s nakupováním zboží popř. nábytku přes internet. Toto zjištění bylo překvapivé a otvírá se zde velký potenciál, který by mohl Zbyněk Zlesák v budoucnosti využít při založení internetového obchodu s prodejem nábytku.
Právní jednání podnikatele
TVRDÍKOVÁ, Šárka
Cílem mé bakalářské práce bylo analyzovat platnou právní úpravu jednání podnikatele a zjistit, jakým způsobem je v praxi využívána. Svou pozornost jsem zaměřila především na obsah společenských smluv a odlišnosti jejich řešení u konkrétních podnikatelských subjektů. Zejména mne zajímalo, zda podnikatelé plně přejímají ustanovení obchodního zákoníku anebo využívají možnosti upravit společenskou smlouvu podle vlastních potřeb tak, jak to připouští obchodní zákoník.
Ochrana spotřebitele
HRBKOVÁ, Vendula
Cílem celé práce bylo nastínit obraz historie a vývoje ochrany spotřebitele v České republice a vývoj implementace standardů a směrnic Evropské unie do české legislativy. S tématikou také souviselo vymezení základních pojmů, práv a povinností a nejdůležitějších zásad a zachytit přístup k ochraně spotřebitele jak ze strany státních institucí, tak také organizací zabývajících se ochranou spotřebitele přímo.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 444 záznamů.   začátekpředchozí396 - 405dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.