|
Koncept zlepšení životního prostředí regionu Střední Morava
Agiplan, Praha
Na základě analýzy stavu životního prostředí v regionu střední Morava byla připravena opatření, jejichž realizace přinese výrazné zlepšení ekologické situace. Jedná se o vybavení tepláren v Olomouci, Přerově a Otrokovicích, přestavbu dalších výtopen na zemní plyn nebo biomasu. Navrhuje se změna zdroje pro zásobování energií průmyslových podniků a plynofikace malých spotřebitelů. Je navrhována výstavba silniční sítě s ohledem na zatížení center osídlení. Upozorňuje se na nezbytnost sanace starých ekologických zátěží a pro nakládání s nebezpečnými odpady.
|
| |
|
Vyhodnocení projekce a realizace cestní sítě ve vybraných okresech Jihočeského kraje
JOŠTOVÁ, Eva
Práce byla zaměřena na vyhodnocení vhodného souboru zapsaných komplexních pozemkových úprav s vyprojektovanou a realizovanou cestní sítí. Bylo vybráno devět katastrálních území v okrese Tábor. Dopravní systém v zájmovém území byl porovnán dle navržených kritérií před pozemkovou úpravou, projektovým a realizačním stavem z hlediska dopravního, estetického, ekonomického a sociálního. Komparace byla problémová z důvodu značného časového odstupu mezi dnem zápisu KPÚ do katastru nemovitostí a realizační etapou cestní sítě. Výstavba většiny navržených polních cest doposud neproběhla. Zjištěné výsledky poukazují na nedostatky v projektové dokumentaci a na odlišnost navrženého a skutečného stavu polních cest.
|
| |
|
Příklady cestní sítě zohledňující retenci a akumulaci vody v intravilánu a extravilánu.
MARKOVÁ, Dana
Cílem této bakalářské práce je vybrat vhodné příklady cestní sítě zohledňující retenci a akumulaci vody v extravilánu a intravilánu. Teoretický přehled, poskytující informace potřebné k nastínění problematiky cestních sítí ve vztahu k vodě, je uveden v rešerši. Ta je zpracována na základě dostupných podkladů, které byly čerpány převážně z platných technických norem a doporučené literatury. Další část bakalářské práce, demonstrovaná na zvolených příkladech již realizovaných cestních sítí, se zabývá dokumentací cestních sítí, které byly realizovány v souladu s poznatky uvedenými v rešerši (Zpevněná polní cesta v k.ú. Skřípov, okres Prostějov; Polní cesty včetně příkopů, katastrální území Chotěbudice; Svodné a zasakovací průlehy včetně cestního příkopu podél polní cesty C 5 v k.ú. Vojnice).
|
|
NÁVRH STRUKTURY GIS PRO SPRÁVU A ÚDRŽBU SILNIC V PLZEŇSKÉM KRAJI
SÁDLOVÁ, Zuzana
Bakalářská práce se zabývá aktuálním využíváním GIS pro příspěvkovou organizaci Správu a údržbu silnic v Plzeňském kraji a vytvořením dalších vhodných návrhů, jak GIS efektivně využívat. Úvod bakalářské práce je věnován stručné charakteristice Správy a údržby silnic Plzeňského kraje, vymezení jejího hlavního předmětu činnosti, rozmístění Okresních správ v rámci její působnosti a především pak spravované silniční síť. Teoretická část pak dále zahrnuje jeden z hlavních bodů, a to souhrn aktuálního využívání GIS (základní silniční prvky, využívání GIS prostřednictvím dodavatelů a využití pro tvorbu zimních okruhů). Tento souhrn je vytvořen a strukturován podle průzkumu na jednotlivých provozech organizace. Praktická část je sestavena z nových návrhů a dalších možností jak v takovéto organizaci GIS využívat. Nové návrhy vycházejí z potřeb jednotlivých středisek organizace a slouží především k zajištění správy silnic, následné údržbě silnic a bezpečnosti silničního provozu. Mezi nové návrhy jsou zařazeny okruhy pro kontroly silnic, evidence zásněžek, evidence svodidel a úseky s vysokou nehodovostí. Cílem této práce je vytvoření námětů pro další rozšiřování a využívání GIS právě v organizacích, jako jsou Správy a údržby silnic.
|
|
Postavení a úloha cestní sítě v interakci s ostatními složkami plánu společných zařízení
KLÍMOVÁ, Michaela
Tato bakalářská práce je zaměřena na postavení a úlohu cestní sítě v interakci s ostatními složkami plánu společných zařízení. Cílem práce je získat ucelený přehled týkající se cestní sítě a jejího posouzení z hlediska uplatnění v protierozní ochraně, jako součást ÚSES či jako prvek zlepšující vodohospodářské poměry v území a v neposlední řadě vliv na přístupnost pozemků a prostupnost území. V druhé části jsou porovnána dvě katastrální území, a to katastrální území Čejkovice u Hluboké nad Vltavou a katastrální území Záluží nad Vltavou z hlediska společných zařízení. Cestní síť v obou zmíněných lokalitách byla navržena s ohledem na ostatní společná zařízení, ovšem dodatečné doplnění cestních příkopů v území Záluží nad Vltavou, či výsadba solitérů podél polních cest v k.ú. Čejkovice by bylo potřeba v budoucnu dořešit.
|
|
Návrh řešení cestní sítě pro komplexní pozemkovou úpravu.
ZÍDKOVÁ, Eva
Tato diplomová práce je zaměřena na vyhodnocení stávající cestní sítě v komplexní pozemkové úpravě Plav. Cílem práce je navrhnout rekonstrukce a nové polní cesty a vyhodnotit nutný zábor půdy. Dalším úkolem je navržení doplňkových opatření v cestní síti {--} doprovodná výsadba dřevin, příkopy apod. a posoudit cestní síť z hlediska možnosti jejího uplatnění v protierozním řešení území. Katastrální území Plav má rozlohu 510 ha a nachází se 8 km jižně od Českých Budějovic. Nedílnou součástí a podkladem pro zhodnocení skutečného stavu řešeného území byl terénní průzkum zaměřený na cestní síť. Cestní síť v řešeném území lze celkově zhodnotit jako nedostatečnou. Nízká hustota cestní sítě, nevyhovující technický stav, zanedbané nebo zcela chybějící doprovodné porosty podél cest si vyžadují mnoho opatření. Byly navrženy četné rekonstrukce a vybudování nových cest.
|
|
Projektová dokumentace účelové komunikace včetně připojení na silnici III. třídy.
STROPKOVÁ, Jana
Hlavním cílem této diplomové práce je vypracovat ve dvou variantách studii modernizace a rekonstrukce připojení účelové komunikace na pozemní komunikaci III. třídy tak, aby došlo ke zlepšení dopravního řešení sjezdu. Jedna varianta má být řešena na stávajícím místě, pro druhou má být zvoleno jiné vhodnější místo. Cestní síť ze všech liniových zařízení ovlivňuje nejvýrazněji organizaci půdního fondu. Kromě dopravní funkce plní se svými příkopy i funkci protierozní a spolu s doprovodnou zelení dotváří ráz krajiny. Vhodnou inspirací pro návrh zemědělského dopravního systému mohou být staré mapy s původními trasami cest. Na návrhu nového systému cestní sítě se musí podílet jak dopravní specialista, tak i specialista v protierozní ochraně a krajinář. Výchozím podkladem práce je reálná mapa v měřítku 1 : 5000. Zájmová oblast je zobrazena na mapovém listu SMO Trhové Sviny 9-3 a nachází se v k.ú. Mohuřice. Nejprve se vypracuje přehledná situace, ve které se navrhovaná komunikace umístí do terénu. Potom jsem pro obě varianty sestavila přehledný podélný profil. Pro druhou variantu jsem vypracovala i přehledný podélný profil. Při návrhu konstrukce vozovky jsem vycházela z dopravního zatížení a postupovala jsem podle Katalogu vozovek polních cest. Konstrukce vozovky je zobrazena na vzorovém příčném řezu. Při projektování polních cest je kladen důraz na minimalizaci zemních prací, které velmi navyšují rozpočet, proto je nutné co nejvíce kopírovat terén. Dalším důležitým hlediskem je začlenění polní cesty do okolní krajiny.
|
| |