National Repository of Grey Literature 44 records found  beginprevious35 - 44  jump to record: Search took 0.01 seconds. 
Managment of Company enteprising in Logistics
CHADTOVÁ, Petra
This graduation thesis is concerned with managment of company called R. Braun Internat Spedition ltd., which is carrying business in logistics, between 2004 and 2006. Thesis deals with its contemporary economic problems and proposes some possibilities how to improve business results in future too. Common analytic proceedings evaluating managment of studied company were used in this dissertation. All the results of analyses were used immediate advancements and modification of R. Braun Internat Spedition ltd. corporate strategy.
Strategie podniku
BARTUŠKOVÁ, Martina
The aim of this diploma thesis is the development of the {\clq}qA`` company, focused on the sales of lighting appliances. The analytic period has covered the years 2005-2007. For the investigation were used SWOT and PEST analyses and in addition the financial analysis. The synthetic part of the thesis contains the proposal of change of the strategy for the years 2008-2010.
Corporate strategy
REK, Martin
The principal objective and purpose of the thesis is to evaluate the company{\crq}s strategy and the suggestions of possible relevant adjustments and changes. Two separate divisions have been analysed in the company: division A and division B. The analysis of both divisions has been executed between 2005 and 2007. Certain anticipations of the future development have been determined on the analysis{\crq}s base. The anticipations are nevertheless influenced by the exterior and interior of the company. Three possible alternatives of the future development have been set up: the realistic, pessimistic and critical ones. These three alternatives have however the same purpose {--} to achieve the profit in both divisions A and B, or to achieve at least the level of costs where the incomes of the individual divisions are able to cover the total costs of the individual divisions.
Partial Strategies of an Enterprise - marketing, sales, business, economic, financial, personnel, investment and other strategies
Kouba, David ; Kovář, František (advisor) ; Vacek, Oldřich (referee)
Partial Strategies of an Enterprise - marketing, sales, business, economic, financial, personnel, investment and other strategies
Strategic Analysis of an Enterprise
Plášilová, Ilona ; Dvořák, Jiří (advisor) ; Šiška, Ladislav (referee)
In the theoretical part, the thesis focuses on terms related to the strategy of a company and on possibilities and methods used in the analysis itself. The main goal of the practical part of the thesis is to find, if the sales problems and interconnected decline in revenues in a company KSB, spol. s r. o, are caused by competitors and custormes, which is the opinion of its management. To solve the problem I used Porter's Five forces model, which includes other forces (supliers, new entrants and substitutes), that could also play a part in the aforementioned negative situation.
Strategic analysis of the company
Matoušková, Irena ; Krause, Josef (advisor) ; Holeček, Petr (referee)
This diploma thesis with the topic "Strategic analysis of a company" involves both the analysis of internal processes, sources, abilities and the impact of environment on the business. The construction company Skanska that is analyzed, operates in the area of the Czech and Slovak republic as a holding company with the central in Sweden. The target of this diploma thesis is to give a recommendation for good strategy of this company.
Corporate Performance Management and its support by BI tools
Koucký, Jiří ; Novotný, Ota (advisor) ; Maryška, Miloš (referee)
Corporate Performance Management (CPM) je poměrně nově se rozvíjející obor. Vychází z předpokladu, že řízení podniků vyžaduje vytvoření speciálních procesů, metodologií, metrik a systémů potřebných k měření a řízení podnikové výkonnosti. Mým cílem je v této práci rozlišit a popsat různé přístupy k této problematice. V prvním přístupu se zkoumá především finanční výkonnost podniku, finanční plánování a finanční konsolidace. Druhý přístup se zaměřuje na metody pro naplňování strategie jako je ballanced scorecard nebo strategické mapy. Poslední přístup reprezentuje CPM jako celopodnikovou manažerskou metodologii. Zmiňuji se o nejlepších manažerských praktikách a o celostním pohledu na CPM podle renomovaných světových konzultantů. Nemohu zapomenout poukázat na význam moderních informačních technologií pro podporu CPM, jimiž jsou nástroje Business Intelligence (BI). Ve zvláštní kapitole píši o předních světových dodavatelích BI a o kategoriích BI nástrojů pro podporu CPM.
Finanční analýza a finanční plán společnosti Fruko-Schulz s. r. o. pro roky 2007, 2008 a 2009
Pechek, Václav ; Plná, Jaruše (advisor) ; Olejníková, Hana (referee)
Práce hodnotí finanční situaci a zdraví podniku Fruko-Schulz s. r. o. v období let 2002 - 2006. Dále je sestaven finanční plán pro roky 2007, 2008 a 2009. Strategie podniku a finanční plán jsou koncipovány tak, aby společnost dosáhla alespoň průměrných hodnot finančních ukazatelů evropských podniků, které působí ve stejném odvětví.
Hromadná kustomizace
Uchytil, Radek ; Kislingerová, Eva (advisor) ; Dedouchová, Marcela (referee) ; Heřman, Jan (referee)
Práce systematicky prezentuje poznatky o hromadné kustomizaci. Zabývá se nejprve definicí termínu a obsahem pojmu. Následuje popis základních charakteristik hromadné kustomizace, strategie její aplikace, klíčové faktory úspěchu, problematika komplexity a především komunikace při hromadné kustomizaci výrobků. Hlavním cílem práce je prokázání vztahu mezi pomalým rozvojem hromadné kustomizace výrobků a současným stavem konfiguračních systémů. Práce za účelem naplnění hlavního cíle přináší analýzu konfiguračních systémů a prezentuje výsledky emipirického výzkumu padesáti českých konfigurátorů.
Strategie podniku v kontextu současného vývoje
Krause, Josef ; Kohoutová, Helena (advisor) ; Dedouchová, Marcela (referee) ; Bartes, František (referee)
Určení základní strategické orientace podniku je v dnešní době nesmírně obtížné. Svět se významným způsobem mění a objevují se nové faktory, na které podniky nejsou často připraveny. Cílem práce je provést srovnání a zhodnocení různých přístupů ke strategiím a ke zdrojům konkurenční výhody, identifikovat základní trendy, které v současné době v podnikovém okolí probíhají. Dalším cílem je identifikovat hlavní problémy, které podniky v České republice musí řešit při tvorbě a realizaci strategie. Součástí práce je rovněž vyhodnocení dopadu vybraných faktorů na tvorbu hodnoty podniků.

National Repository of Grey Literature : 44 records found   beginprevious35 - 44  jump to record:
Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.