Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3,781 záznamů.  začátekpředchozí3219 - 3228dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vliv výchovy dítěte s Aspergerovým syndromem na život ostatních členů rodiny
MUŽÍKOVÁ, Alena
Narození dítěte s těžkým postižením změní dosavadní život celé rodiny v mnoha oblastech. Tématem práce je především, jakým způsobem se rodiče vyrovnávají se samotným faktem postižení jejich dítěte, v jakých oblastech rodinného života pociťují největší dopady, do jaké míry postižení ovlivní jejich výchovné přístupy k dítěti, co usnadňuje zvládání zátěže spojené s péčí o dítě s postižením, jakou roli hraje sociální okolí. Práce je zaměřena na vývoj a výchovu dítěte s postižením v rodině a specifika výchovy dítěte s poruchou autistického spektra, konkrétně s Aspergerovým syndromem. Práce popisuje celý proces vyrovnávání se jednotlivých členů rodiny s danou diagnózou, od prvních reakcí na ni, přes změny v jejich každodenním životě až po vyrovnávání se s tímto faktem.
Výchova k hlubšímu vnímání národní identity prostřednictvím výtvarné hry (mladší školní věk)
MACHÁLKOVÁ, Martina
Ústředním tématem práce je národní identita v rámci výtvarné výchovy. Nejdříve se tedy zabývám definováním pojmů výchova, vnímání, mladší školní věk, samozřejmě také vymezením národním identity a s ní souvisejícími termíny identity, zvyků, tradice, kultura a společnost. Práce se snaží názorně popsat poznání svého národa právě prostřednictvím výtvarné hry a uvádí pak názorné příklady pro práci s dětmi během školní výuky i mimo ni. Bakalářská práce slouží spíše k upozornění na danou problematiku a dává tak možnost dalšího zkoumání tématu národní identity vyučované v hodinách výtvarné výchovy.
Vliv tradic lidové kultury, zvyků a obyčejů na výchovu dětí a jejich využití v dramatické výchově
MRÁZOVÁ, Vlasta
Práce se zabývá vlivem tradic lidové kultury na výchovu dětí. Teoretická část pojednává o historických kontextech spojení tradic lidové kultury se základní složkou lidu a dále se pokouší o přehledné uspořádání a obecný popis jednotlivých svátků, obřadů a výročních obyčejů v průběhu lidového roku. Druhá část se věnuje odkazu lidových tradic výchově ve školní praxi, je zde také stručně popsáno pojetí tradiční kultury v historických proměnách školy. Dále je pozornost zaměřena na tradiční lidovou kulturu prostřednictvím výchovy ve volném čase, kde mají své nezastupitelné místo dětské folklórní soubory. Na závěr je stručně popsán a charakterizován dětský folklór jako jeden z důležitých nástrojů výchovy dítěte. Praktická část se snaží naznačit možnost využití tradiční lidové kultury v dramatické výchově. Cílem vytvořeného tvůrčího projektu je seznámit děti se zvykoslovným projevem ?Otvírání studánek?, s jeho historií, významem a průběhem a motivovat členy souboru lidových tanců pro nacvičení a prezentaci obřadní hry.
Moc a odpovědnost dítěte
SVOBODOVÁ, Kateřina
Tato práce se formou literárního přehledu zabývá problematikou vývoje chápání moci a odpovědnosti u dětí a moderním pojetím výchovy, prostřednictvím které se rodiče snaží působit na své děti tak, aby byly schopné socializace a dlouhodobého fungování v běžném životě bez konfliktů s obecně platnými zákonitostmi soužití. V úvodu definuji nejdůležitější sociální skupiny ovlivňující vývoj jedince. Dále se krátce zmiňuji o celkovém morálním vývoji dítěte, protože ovládání touhy po moci a uvědomování si odpovědnosti patří k celkovému pochopení základních principů lidského jednání ve společnosti. V další části se již zabývám vlastní problematikou vývoje uplatňování vlastní moci, nalézáním hranic pro projevy a činy při kontaktu s okolím a postupným uvědomováním si odpovědnosti za své činy. V souvislosti s mocí se nelze nezmínit o agresi, která se mezi dětmi objevuje čím dál tím častěji a je velmi obtížné ji řešit. V práci popisuji obtíže, se kterými se rodiče mohou při výchově setkat, a postupně doporučuji přístupy, které rodičům pomáhají v tom, aby děti zbavili pocitu všemohoucnosti a nadřazenosti, který se objeví u naprosté většiny z nich, a aby jejich potomci pochopili, že je důležité být zodpovědný. V závěru ve zkratce nastiňuji, kdy je dítě chápáno jako zodpovědný uživatel svých práv a povinností z hlediska zákona. Cílem práce bylo ukázat, že prvotní uchopení moci a odpovědnosti dětmi se neslučuje s normami pro běžný život ve společnosti. Rodiče tedy musí vést potomka cílenou a vytrvalou výchovou k modifikaci chování a posunu chápání těchto pojmů.
Španělština v. katalánština a jiné minoritní jazyky užívané ve Španělsku a jejich postavení v EU: právní režim a jazyková praxe.
MARHOUNOVÁ, Marie
Tématem bakalářské práce jsou jazyky užívané ve Španělsku, jejich postavení na úrovni státu a Evropské unie. Cílem práce je zjistit, jaké jsou znalosti a užití těchto jazyků mezi obyvateli autonomních společenství a do jaké míry jsou dodržovány právní předpisy upravující postavení jazyků ve státě. Dalším cílem je popsat, jakou pozici jazyky ve Španělsku získali v Evropské unii. Práce je rozdělena na čtyři kapitoly. První kapitola je úvodní a obsahuje základní informace o Španělsku a charakteristiky jednotlivých jazyků. Druhá kapitola se zabývá rozborem právních předpisů upravujících jazykovou politiku v jednotlivých autonomních společenství. Třetí kapitola zkoumá znalosti a užití jazyků. Na základě těchto výsledků se pak snaží dokázat, jak jazykové zákony působí na rozšíření jazyků a do jaké míry jsou dodržovány. Čtvrtá kapitola popisuje proces, jakým způsobem byly jazyky, kterými se ve Španělsku mluví, postupně prosazovány na úrovni Evropské unie a čeho Španělsko do dnešní doby dosáhlo.
Významné osobnosti současné české pedagogiky zážitku
ŠULCOVÁ, Martina
Práce se zabývá osobnostmi, které na našem území patří mezi ty významnější v tomto oboru. Cílem tohoto zpracování je tedy především objevit, a poté následně popsat, tyto jedince. Dále uvést, kde, a v jaké organizaci či sdružení působí, z jaké pozice se představují, jaké mají vzdělání, co propagují nebo zastávají. V práci nechybí ani představení jejich zveřejněných příspěvků, ale ani stručné shrnutí jejich celkového působení v naší zemi.
Role a význam sociálního pracovníka ve výchově k odpovědnému rodičovství
POSEKANÁ, Radka
Práce se zaměřuje na roli a význam sociálního pracovníka ve výchově k odpovědnému rodičovství. Vychází přitom z definice odpovědného rodičovství, jak je formulována v církevních dokumentech, především v pastorální konstituci Druhého vatikánského koncilu ?Gaudium et spes?. Zde prezentované aspekty odpovědného rodičovství vykazují svoji relevanci pro co nejširší praxi, bez ohledu na náboženské přesvědčení člověka. V návaznosti na ně práce řeší etické otázky, které v sociální práci ve vztahu k rodičovství vyvstávají. Práce nabízí možná, konkrétní, eticky akceptovatelná východiska pro praxi sociálního pracovníka.
Aktivní politika zaměstnanosti, úspěšnost zaměstnávání osob po výkonu trestu odnětí svobody
Mejzlík, Marek ; Vostrovská, Zdenka (vedoucí práce) ; Krebs, Vojtěch (oponent)
Práce se snaží analyzovat úspěšnost zapojení osob po výkonu trestu do pracovního procesu v letech 2008- 2012 a to na základě dat Vězeňské služby ČR, projektů Šance, Pomůžeme ti pracovat a Nová šance. K reintegraci této rizikové skupiny by měli sloužit prvky aktivní politiky zaměstnanosti, která má za cíl zvyšovat zaměstnanost. Hypotézou pro tuto práci je tvrzení, že finanční prostředky vynakládané v rámci aktivní politiky zaměstnanosti (z evropských sociálních fondů, státního rozpočtu a municipalit) na podporu reintegrace osob po výkonu trestu jsou efektivně vynakládány v porovnání s možností, že by stát použil stejné prostředky formou pasivní politiky zaměstnanosti. Na základě analýzy získaných dat jsem vyvrátil tuto hypotézu, protože vynakládané prostředky jsou vyšší na opatření aktivní politiky zaměstnanosti než veřejné prostředky vynaložené v rámci pasivní politiky zaměstnanosti. Doporučení vycházející z práce jsou: větší individualizace a kontrola projektů řešících tuto problematiku.
Podpora vztahu k umění v období základního vzdělávání
Smetáčková, Zuzana ; Hucková, Barbara (vedoucí práce) ; Malcová, Zuzana (oponent)
Bakalářská práce mapuje problematiku českého vzdělávacího systému a jeho provázanosti s uměním. Upozorňuje na konkrétní nedostatky současného systému a udává příklady některých zahraničních iniciativ ve vzdělávání. Teoretická část zahrnuje charakteristiku faktorů ovlivňujících výši kulturního kapitálu, od které se odvíjí prosperita celé společnosti. Na základě dlouholetého výzkumu Národního informačního a poradenského střediska pro kulturu je dále popsáno, jakým způsobem ovlivňují umělecké aktivity osobnost a hodnotové preference dětí. Praktická část obsahuje výzkum zaměřený na způsob výuky esteticko-výchovných předmětů v Kutné Hoře, který referuje o celkem pozitivním vývoji v této oblasti.
Moderní knihovnické budovy, proměny českých knihoven a jejich role v současné společnosti
Sedláčková, Lucie ; Kouba, Vojtěch (vedoucí práce) ; Richter, Vít (oponent)
Bakalářská práce se zabývá veřejnými knihovnami jako kulturními a vzdělávacími institucemi, které prošly během 20. století mimořádnými proměnami své funkce, včetně jejího legislativního zakotvení. Současně se měnila také architektonická podoba knihoven. V současné době knihovny plní mimo své primární úlohy (uchovávání a zpřístupňování dokumentů) také množství doplňkových funkcí, moderní knihovnické budovy se proto stávají multifunkčními kulturními a společenskými centry s významem pro celé místo či region. Praktická část práce je zaměřena na město Hradec Králové. To dlouhodobě vyniká vysokou hladinou enkulturace obyvatel, což úzce souvisí i s úrovní zdejších knihovnických služeb. Práce popisuje probíhající rekonstrukci bývalé továrny Vertex v Hradci Králové na novou budovu městské knihovny -- Centrum celoživotního vzdělávání.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 3,781 záznamů.   začátekpředchozí3219 - 3228dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.