Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 329 záznamů.  začátekpředchozí305 - 314dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Šikana mezi dětmi na základních školách a klima školní třídy
HNÍDKOVÁ, Jaromíra
Ve své práci se věnuji problematice šikany jako významnému faktoru působícímu na klima třídy základní školy. V teoretické části charakterizuji to, co pod šikanou obecně rozumíme, jakož i její aktéry. Cílem teoretické části je přiblížit problematiku vztahů v třídních kolektivech, objasnit faktory a zákonitosti, které tyto vztahy ovlivňují a seznámit s mechanismy vedoucími ke vzniku šikany mezi žáky. Ve výzkumné části se pokusím prošetřit několik tříd druhého stupně základní školy a zjistit, zda a v jaké míře se v těchto třídách vyskytuje šikana, porovnat tuto situaci s úrovní klimatu třídy.
Výskyt sociálněpatologických jevů mezi mládeží z pohledu žáka a učitele
FIALOVÁ, Michaela
Bakalářská práce pojednává o sociálně patologických jevech mezi mládeží z pohledu žáka a učitele na středním odborném učilišti a gymnáziu. Teoretická část je zaměřena na výskyt a prevence sociálně patologických jevů. Ústřední bod práce tvoří praktický výzkum, který byl prováděn pomocí dotazníkové metody. Cílem tohoto výzkumu bylo zjištění, do jaké míry se žáci a učitelé setkávají se sociálně patologickými jevy a do jaké míry mají žáci se sociálně patologickými jevy zkušenosti.
Prevence sociálně patologických jevů na základní škole
PANENKOVÁ, Klára
Práce se zabývá výskytem a prevencí sociálně patologických jevů na základní škole, jak je prevence organizována a jekého chování, které není v souladu s normami společnosti, se nejvíce žáci škol dopouštějí, jak je tomuto chování možné předcházet a kdo všechno by se měl na prevenci v rámci výchovně vzdělávacího procesu podílet.
Zkušenosti žáků ZŠ s prevencí šikany na školách ve Svitavách a okolí
ZÁLESKÁ, Lenka
Cílem této diplomové práce, jež má teoreticko-výzkumný charakter, je zmapovat možnosti některých aktuálně dostupných programů určených k prevenci šikany na ZŠ ve Svitavách a okolí. V první, teoretické, části práce je čtenář nejprve seznámen s tématem šikany a následně uveden do problematiky prevence, jak primární a sekundární, tak terciární, tohoto sociálně {--} patologického chování. Pozornost je zde především zaměřena na představení některých používaných metodik, v podobě konkrétních preventivních programů, které ve svém důsledku přispívají ke snižování rizika vzniku šikany. Druhá, praktická, část práce, která byla prováděna na šesti vybraných školách Svitavského okresu, obsahuje výsledky z výzkumu zjištěné pomocí dotazníkového šetření prováděného mezi žáky 8. tříd a jedné 9. třídy a také z rozhovorů se školními metodiky prevence a výchovnými poradci. Dotazováno bylo celkem 108 žáků ZŠ, z toho 63 dívek a 45 chlapců, a 5 školních metodiček prevence a 1 výchovná poradkyně příslušných škol.
Zkušenosti sester se šikanou na pracovišti
KAMASOVÁ, Simona
Zkušenosti sester se šikanou na pracovišti Násilí na pracovišti je každé znevažující chování, projevující se v jednání, gestech, činech a slovech. Světová zdravotnická organizace řadí násilí k velkým problémům veřejného zdraví ve světě. Mobbing je bohužel rozšířený mnohem více než se nám líbí a než je společnost ochotna uznat. Tento jev se týká všech sfér a skupin zaměstnanců, ale nejpostiženější oblasti je sektor zdravotnictví. Mobbing tvoří nezdravou atmosféru na pracovišti, proto nelze tento jev tolerovat a ani přehlížet. Má nedozírné následky na zdraví oběti, organizace a společnost. Mým cílem bylo zmapovat, zda všeobecné sestry mají znalosti o problematice šikany na pracovišti. K tomuto cíli jsem formulovala první hypotézu. Sestry mají znalosti v této oblasti, kdy slovo mobbing nespojují pouze s fyzickým násilím. Ví, že tento jev se může dotknout každého z nás a nepovažují ho za nepodstatnou věc. Dále jsem zjišťovala, zda sestry mají osobní zkušenost s tímto jevem. K tomuto cíli jsem vytvořila druhou hypotézu. Kdy sestry mají osobní zkušenost a byly svědky mobbingu. K tomuto se pojí i třetí hypotéza, kdy nově nastoupivší sestry jsou nejvíce ohroženou skupinou v této problematice. Posledním cílem bylo zjistit, jestli setry umí řešit problém šikany. K tomuto cíli jsem formulovala čtvrtou hypotézu, kdy sestry se umí podílet na řešení při výskytu mobbingu. Bakalářská práce se dělí na dvě části teoretickou a praktickou. V teoretické části jsou popisovány druhy násilí, faktory, fáze. Dále typy a charakter mobbera a oběti. Neopomenula jsem ani důsledky, prevenci a právní legislativu. Ke kvantitativnímu výzkumu byla použita metoda dotazování technikou dotazníku, který byl anonymní a obsahoval 37 otázek. Byl osloven ošetřovatelský personál pracující ve zdravotnickém zařízení v kraji Vysočina. Sebráno bylo 226 správně vyplněných dotazníků. Výsledky šetření potvrdily všechny čtyři hypotézy. Výsledky jsou výzvou pro zamyšlení managementu zdravotnického zařízení. 
Prevence šikany v neziskových organizacích pracujících s dětmi a mládeží ve volném čase na Vysočině
NAVRÁTIL, Josef
Abstrakt Téma mé bakalářské práce je zaměřeno na prevenci šikany. Přesný název práce zní: Prevence šikany v neziskových organizacích pracujících s dětmi a mládeží ve volném čase na Vysočině. Cílem práce bylo zmapovat problematiku prevence šikany v organizacích zabývajících se volnočasovými aktivitami dětí a mládeže na Vysočině. V současném stavu je popsána šikana, agresivita, sociálně patologické jevy, prevence šikany, programy primární prevence, volný čas a neziskové organizace. V práci byl použit kvalitativní výzkum, kde nástrojem sběru dat byl polostandardizovaný rozhovor. Výzkumný soubor S1 tvořily neziskové organizace pracující s dětmi a mládeží ve volném čase a výzkumný soubor S2 tvořili neziskové organizace nabízející preventivní programy. Z výzkumu vyplynulo, že někteří respondenti nedokáží přesně definovat šikanu a také, že všechny oslovené nestátní neziskové organice (dále jen NNO) se snaží řešit si šikanu samy. Ve většině případů nespolupracují s žádnými odborníky, ani s nikým jiným. O preventivní programy pro děti nemají zájem. Dále z výzkumu vyplynulo, že organizace nabízející preventivní programy nevyvíjí přílišnou snahu v oblasti tvorby programů i pro neziskové organizace. Byly by toho schopny pouze v případě zájmu NNO pracujících s dětmi a mládeží. Dále vyplynulo, že důvodem tohoto jednání je vůle a peněžní prostředky, které dnes hrají největší roli. Na základě výzkumu lze konstatovat, že nabídka preventivních aktivit je v kraji Vysočina dostačující. Zejména na Třebíčsku, Jihlavsku a Žďársku. Na základě zjištěných výsledků bude vypracován návrh prevence šikany v neziskových organizacích pracujících s dětmi a mládeží ve volném čase na Vysočině, který bude poskytnut těmto organizacím.
Problematika šikany na 1.stupni ZŠ v Českých Budějovicích
BÜRGEROVÁ, Michaela
Šikana je hrozivý fenomén,který začíná provázet děti již od předškolního věku.V posledních letech došlo ke značnému nárůstu případů.Děti jsou šikanou nejvíce ohroženy na základní škole.Projevy šikany,byť v různém měřítku,existují na každé ze škol.Cílem práce bylo zmapování výskytu šikany u žáků 4.tříd ZŠ v ČB,monitorování informovanosti žáků o šikaně a jejich zkušenosti.Z provedeného výzkumu je patrné,že téměř polovina žáků 4.tříd vybraných základních škol se s šikanou setkala,tedy ještě před nástupem na 2.stupeň základních škol.Žáci jsou informováni o tom,co je šikana,ale nemají dostatečný přehled o tom,jak řešit,když se s šikanou setkají.
Problematika poruch chování žáků ve školním prostředí, zvláště agresivita a šikana, možnosti jejich prevence
VONEŠOVÁ, Pavla
Diplomová práce se zabývá aktuální problematikou poruch chování žáků ve školním prostředí, zvláště agresivitou a šikanou a možnostmi jejich prevence. Je dělena na část teoretickou, praktickou a přílohovou. Teoretická část pojednává o problematice poruch chování žáků. Upřesňuje a rozebírá pojem poruchy chování ve všech jeho formách, a dále vnitřní a vnější vlivy na poruchy chování. Objasňuje příčiny a podmínky vzniku poruch chování. A nakonec popisuje možnosti prevence a nápravy. Cílem zkoumání v praktické části je zjistit nejčastější formy poruch chování, jejich příčiny a důsledky metodou vlastního dotazníku a rozhovoru na ZŠ. Výsledky z dotazníku jsou zpracovány do tabulek a grafů, jsou doplněny o údaje získané z rozhovorů a na závěr jsou vyhodnoceny. Přílohová část diplomové práce obsahuje příklady z praxe učitelů, minimální preventivní program ZŠ Jistebnice a jeho hodnocení za rok 2008/2009, krizový plán ZŠ Jistebnice a další materiály související s problematikou poruch chování.
Šikana na odborném učilišti
PEŠOVÁ, Olga
Téma předkládané bakalářské práce {\clq}qŠikana na odborném učilišti`` se stává v dnešní době stále diskutovanějším. Jako jeden z hlavních důvodů se jeví neutuchající mediální zájem o předmětnou problematiku. Některé případy šikany a agresivity vůbec jsou velmi často prezentovány jak v televizních a novinových zprávách, tak i na internetu. Za vysoce alarmující je považován hlavně fakt, že věková hranice dětí, projevujících se značně agresivně, se posouvá stále níže. Domnívám se, že stejně jako u většiny mezilidských problémů, i zde platí pravidlo hledat počátek negativních projevů v rodinné výchově. Dle mých zkušeností vyrůstali pachatelé šikany zpravidla v neúplných či nefunkčních rodinách, přičemž důsledkem tohoto poznání je obsah předložené bakalářské práce. V teoretické části jsem se zaměřila na přesné definování šikany, agresora, oběti, na zvláštnosti u dětí a mládeže a rovněž tak na přesné definování rodiny a její funkce. V praktické části bylo mým cílem zmapovat problematiku šikany na Odborném učilišti v Třešti a ověřit si její přímou souvislost s výchovou v rodině. K výzkumu byl v praktické části využit kvantitativní dotazník pro žáky odborného učiliště, polostandardizovaný rozhovor s učiteli a vychovateli odborného učiliště. Pro názorný příklad je v závěru praktické části uvedena jedna kasuistika žáka Odborného učiliště v Třešti. Z výzkumu vyplynulo, že jedním z nejdůležitějších předpokladů pro harmonický vývoj dítěte je správná výchova v rodině bez nadbytečného trestání a bez patologických projevů v rodině.
Problematika šikany na 1. stupni ZŠ
PECHÁČKOVÁ, Kateřina
Diplomová práce se zabývá problematikou šikany na 1. stupni základních škol mezi dětmi. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V práci bylo užito citace předních odborníků na šikanu u nás i v zahraničí. V teoretické části se budu zabývat vymezením a vysvětlením základních pojmů. Zaměřím se na sledování příčin tohoto sociálně patologického jevu. Nejprve popíšu teorii šikany, projevy a příčiny šikany, její průvodní znaky, rizika, šíření, formy a následky. Dále se budu věnovat charakteristice osobnosti agresora a obětem šikany a jejich rodinám. Závěr teoretické části bude pojednávat o prevenci šikany a zvládání tohoto problému. V praktické části se prostřednictvím dotazníků pokusím zmapovat současnou situaci ve školách. Praktická část je tvořena výzkumným šetřením, které bylo provedeno na čtyřech základních školách a zúčastnilo se jej 282 respondentů. Dotazníky jsem použila na 1. stupni základních škol, ve třetí, čtvrté a páté třídě. Výsledky výzkumného šetření jsou graficky znázorněny a vyhodnoceny. Tato práce je určena zejména všem stávajícím i budoucím učitelům a rodičům všech dětí, jelikož žádné dítě není imunní vůči těmto problémům.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 329 záznamů.   začátekpředchozí305 - 314dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.