Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 324 záznamů.  začátekpředchozí304 - 313dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Rozvoj výtvarné tvořivosti dětí v rámci PVČ {--} mladší školní věk
PLETKOVÁ, Petra
Práce je zaměřena na rozvoj tvořivosti dětí mladšího školního věku v rámci pedagogiky volného času. Práce je rozdělena na dvě části a to teoretickou a praktickou. V teoretické části jsou vysvětleny jednotlivé pojmy týkající se tvořivosti, dále různé pohledy na tvořivost, bariéry tvořivosti, jejich překonávání a také vztahu rodiny a tvořivého dítěte. V praktické části je práce zaměřena na tvorbu a uskutečnění projektu, který vytváří osnovy pro vzorové hodiny dětí mladšího školního věku. V projektu je sledována myšlenka vícestupňové struktury práce s dětmi v navazujících cyklech. Projekt je uskutečňován v pěti postupně na sebe navazujících krocích tak, aby byly využity všechny možnosti daného zařízení a stupňován důraz na postup v tvorbě dětí.
VYUŽITÍ ARTETERAPIE A ARTEFILETIKY VE VOLNOČASOVÝCH AKTIVITÁCH
ŘEHÁKOVÁ, Petra
Předkládaná práce se věnuje vymezení pojmů arteterapie a artefiletiky, jejich historii a také popisuje přístupy těchto oborů jednotlivými schématy. Stěžejní oblastí práce je tvořivost a proces tvorby, které jsou pojímány za shodnou oblast arteterapie a artefiletiky. Práce uvádí základní důvody k využívání arteterapie a artefiletiky ve volnočasových aktivitách díky vymezení pozitivních účinků tvořivosti a procesu tvorby. Cílem práce je zmapovat významnost procesu tvorby, který je "jádrem" arteterapie a artefiletiky, a díky tomu upozornit na legitimnost využívání těchto oborů v rámci volnočasových aktivit výtvarného charakteru.
Význam řízených pohybových aktivit ve výchově ke zdraví u dětí v předškolním věku
ULBRICHOVÁ, Dagmar
Předkládaná práce monitoruje řízené pohybové aktivity u dětí předškolního věku jak z hlediska předškolních zařízení, tak z hlediska rodinného prostředí. Cílem práce je zmapovat současnou úroveň pohybových aktivit a poukázat na základní vztahy výchovy ke zdraví a zdravého vývoje předškolního dítěte. Celkový počet účastníků byl 72 dětí předškolního věku. Z důvodu zpětné vazby jsem též oslovila 172 účastníků (učitelky mateřských škol, rodiče). Na základě mých zjištění se prokázalo, že učitelky mateřských škol poskytují při práci s dětmi dostatek kvalitních pohybových aktivit. Z hlediska rodinného prostředí je třeba věnovat pohybovým aktivitám zvýšenou pozornost a nadále poukazovat na problematiku v této oblasti.
Rozvoj nejen výtvarné tvořivosti dětí mladšího školního věku v rámci PVČ (projekt pro školní družinu)
VADOVÁ, Michaela
Práce má dvě části {--} teoretickou, ve které jsou objasněny pojmy související s rozvojem tvořivosti a faktory, které proces rozvíjení tvořivosti ovlivňují. Výtvarný projekt je druhou, praktickou částí s úvodem a vysvětlením struktury. Výtvarný projekt je inspirován linií pohádky Malý princ a zahrnuje jak prosociální témata, tak tvořivé činnosti z mnoha uměleckých oblastí včetně jejich prolínání a vzájemného doplňování.
Dětská tvořivost
HYBRANTOVÁ, Jana
Kresba, malba i modelování patří mezi typické projevy a způsoby vyjadřování dítěte. Pomocí výtvarného projevu dítěte lze pozorovat příležitost emocionálního, intelektuálního, fyzického, perceptivního, estetického, sociálního a kreativního růstu. Předmětem mého zkoumání je v této práci kreativita {--} tvořivost. Práce pojednává o otázkách psychologie tvořivosti a výkladu základních pojmů této vědní disciplíny. Na tento blok je navázáno charakteristikou jednotlivých stádií dětské výtvarné tvorby a charakteristikou vývojových stádií tvořivých činností v dětství. V závěru práce jsou uvedeny různé výtvarné techniky pro rozvoj tvořivosti dítěte využité v arteterapeutickém procesu s dětmi, které při volnočasových aktivitách navštěvují výtvarné hodiny. Je zachycen začátek a průběh arteterapeutického působení a charakterizován výtvarný projev vybraných dětí z otevřené skupiny.Kresba, malba i modelování patří mezi typické projevy a způsoby vyjadřování dítěte. Pomocí výtvarného projevu dítěte lze pozorovat příležitost emocionálního, intelektuálního, fyzického, perceptivního, estetického, sociálního a kreativního růstu. Předmětem mého zkoumání je v této práci kreativita {--} tvořivost. Práce pojednává o otázkách psychologie tvořivosti a výkladu základních pojmů této vědní disciplíny. Na tento blok je navázáno charakteristikou jednotlivých stádií dětské výtvarné tvorby a charakteristikou vývojových stádií tvořivých činností v dětství. V závěru práce jsou uvedeny různé výtvarné techniky pro rozvoj tvořivosti dítěte využité v arteterapeutickém procesu s dětmi, které při volnočasových aktivitách navštěvují výtvarné hodiny. Je zachycen začátek a průběh arteterapeutického působení a charakterizován výtvarný projev vybraných dětí z otevřené skupiny.
Využití přírodnin (přírodního materiálu) v činnostech dětí v MŠ
MEDKOVÁ, Radka
Bakalářská práce se zabývá využitím přírodnin (přírodního materiálu) v činnostech dětí v MŠ. Skládá se ze tří částí. Část teoretická, část praktická a část příloh. V části teoretické budu vycházet z práce s odbornou literaturou a pokusím se vysvětlit několik základních pojmů z oblasti ekologie a tvořivosti ve vztahu k předškolnímu vzdělávání. Dále jsou ke každému ročnímu období (jaro, léto, podzim, zima) charakterizovány přírodní materiály, se kterými lze v daném období pracovat za pomocí nabídky činností. Tímto bych chtěla předložit nápady pro hrové činnosti, inspiraci a popis pro zhotovení výrobků, které lze v mateřské škole využít v určité věkové skupině dětí. V praktické části čerpám ze svých zkušeností z praxe a používám metodických postupů založených na hře, prožitku, manipulaci, experimentu, tvořivosti, fantazii i řešení různých problémů. Funkčnost nabídek činností jsem ověřila při výstupech v mateřských školách. Poslední část je věnovaná přílohám a fotografiím.
Vliv hračky na hru předškolních dětí.
VOKURKOVÁ, Hana
Bakalářská práce se zabývá vlivem přirozené a umělé hračky na hru dětí a skutečnými potřebami hraček ke hrám předškolního dítěte. Teoretická část obsahuje charakteristiku hry a hračky, historický vývoj hračky a některé dosavadní poznatky o jejím vlivu na hru dětí. Předmětem praktické části bylo sledování hry s běžnými hračkami a hry s přírodním materiálem, jejich vyhodnocení a porovnání. Posuzována byla zejména reakce na změnu, kooperace, samostatnost a tvořivost dětí, agresivita ve skupině. Experiment a pozorování, které byly realizovány ve dvou mateřských školách, ukázaly pozitivní vliv na všechny tyto faktory.
Motivace k výtvarným činnostem ve volném čase seniorů - projekt Řemesla a povolání
MÍČKOVÁ, Anna
Diplomová práce je rozdělena do dvou částí, teoretickou a praktickou. Teoretická část se zabývá definicí pojmů, jako je motivace, stáří a volný čas seniorů a jejich způsob trávení volného času a také se zaměřuje na procvičování paměti ve stáří. V této části jsou poznatky čerpány z knih a propojuje souvislosti mezi danými tématy. Praktická část navazuje na část teoretickou a snaží se ji aplikovat v praxi. Náplní projektu je téma Řemesla a povolání, které se formou vzpomínek pokouší motivovat seniory k výtvarným aktivitám. Dochází tak k trénování paměti, rozvoji tvořivosti, fantazie, procvičování jemné motoriky a také ke zlepšení společenských kontaktů.
Porovnání kresebného projevu dětí staršího školního věku ve waldorfské a tradiční základní škole
GRÖGEROVÁ, Jana
Diplomová práce si dává za cíl blíže porovnat kresebný projev u dětí na dvou odlišných výchovně-vzdělávacích institucích, na škole tzv. běžné a na škole waldorfské. První oddíl teoretické části se blíže zabývá specifiky a odlišnostmi waldorfské pedagogiky v porovnání s tradičním školským systémem. V druhém oddílu je nastíněn vývoj kresebného projevu u dětí, s užším zaměřením na II. stupeň ZŠ. Praktická část analyzuje soubor 82 kreseb lidské postavy a dotazníkových psychologických testů získaných od dětí 6. a 9. tříd obou typů škol. Cílem práce je postihnout případné odlišnosti v tvořivém přístupu dětí obou typů školství k zadaným tématům.
Výzkum úrovně tvořivosti u dětí v 5. ročníku ZŠ
LETOVSKÁ, Petra
Diplomová práce se zabývá diagnostikou úrovně dílčích tvůrčích schopností u vybraného vzorku populace - u žáků pátých tříd ZŠ. V první části této práce jsou analyzovány a komparovány teoretické poznatky o tvořivosti. Na základě odborné literatury jsou stručně přiblíženy dílčí problémy kreativity, jako například bariéry tvořivosti, faktory ovlivňující tvořivost, metody na rozvoj tvořivosti. Empirická část práce prezentuje popis výzkumu úrovně dílčích tvůrčích schopností. Jako hlavní a základní výzkumná metoda diagnostiky tvořivosti byl použit standardizovaný Torranceho figurální test tvořivého myšlení. V rámci práce byl testován vliv pohlaví, třídy, školy a velikosti sídla školy na jednotlivé složky tvořivosti. Srovnána byla i relativní úroveň těchto složek.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 324 záznamů.   začátekpředchozí304 - 313dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.