Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 329 záznamů.  začátekpředchozí285 - 294dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Kyberšikana jako jeden ze zdrojů ohrožení pro děti základní a střední školy
ANTONŮ, Monika
Cílem práce je shromáždit informace, které umožní zhodnotit rizika komunikace prostřednictvím sociálních sítí pro žáky základní a střední školy. Teoretická část je zaměřena na problematiku šikany a kyberšikany, a to nejprve obecněji, v kontextu pohledů na dopady médií, počítačů, sociálních sítí aj., na utváření životního stylu, životního způsobu dospívajících. Dále zde sleduje problematiku virtuální reality a významu sociálních sítí pro děti a mládež v období školní docházky na základní a střední škole. Také je zde popsána specifičnost virtuálního prostředí a věnuje se problematice virtuální identity, bezpečného využívání internetu. Cílem praktické části je zjistit, zda žáci spatřují v internetu, resp. v komunikaci prostřednictvím sociálních sítí, nějaká rizika, zda si uvědomují jeho (ne)bezpečnost a do jaké míry na něj umí kriticky nahlížet. Sleduje, do jaké míry se již studenti a žáci stali obětí kyberšikany či klasické šikany a také, jaké mají v této oblasti povědomí.
Delikvence dětí v současné společnosti v závislosti na sociálním a výchovném prostředí rodiny
POLÁČEK, Martin
Autor si v této bakalářské práci klade za cíl poukázat na prostředí, ve kterém dítě vyrůstá, na negativní vlivy tohoto prostředí směřující dítě k delikvenci a zamýšlí se nad určitými faktory výchovy v současné rodině, které by měly negativní vliv prostředí na dítě omezit a jak by tyto faktory měly v rodině fungovat. V bakalářské práci budou v teoretické části rozebrány pojmy jako institut manželství a rodina, rozvod, neúplná rodina a z uvedeného vyplývající negativní vlivy působící na mládež 21. století, které se projevují zejména formou majetkové a mravnostní kriminality mládeže. V praktické části bude čerpáno ze skutečných případů vedených v evidencích Odboru sociálně právní ochrany dětí a z písemných materiálů Policie ČR.
Prevence šikany na základních školách v regionu Prachatice
PSUTKA, Jan
Problematika šikany, která v sobě skrývá fyzické i psychické omezování či týrání jedince v kolektivu, je v současné době velmi aktuálním tématem. Vzhledem k tomu, že pracuji jako komisař služby kriminální policie a vyšetřování, zaměřil jsem svou pozornost na prevenci šikany na základních školách v regionu Prachatice a využil tak svých znalostí a zkušeností z praxe. Opíral jsem se samozřejmě také o teoretické poznatky řady odborníků publikujících k tomuto tématu. Tyto obecné poznatky o šikaně jsem představil v teoretickém oddíle. Cílem mé práce bylo popsat spolupráci základních škol v regionu Prachatice s Policií České republiky při prevenci šikany mezi dětmi ve škole. V rámci kvalitativního výzkumu jsem se zaměřil na metodu dotazování a jako techniku použil polostrukturovaný rozhovor. Můj výběrový soubor tvořilo 30 metodiků prevence, kteří působí na základních školách v prachatickém regionu. Výzkum byl realizován v období únor - březen 2012. Výsledky výzkumu potvrdily, že v regionu Prachatice pravidelně žádají základní školy Policii České republiky o spolupráci při prevenci šikany mezi dětmi ve škole, neboť považují tuto spolupráci za efektivní a s jejich poskytovanými službami jsou spokojeny. Podle některých respondentů je přesto do budoucna potřeba, aby policie zlepšila informovanost o svých možnostech v otázkách prevence a aby byla také se školami v častějším kontaktu, když je zapotřebí plnit i další úkoly v preventivní oblasti. Školy by uvítaly pomoc policie nejen při zpracování minimálního preventivního programu, ale i při vzniku speciálního programu proti šikaně, neboť jsou si vědomi přínosu policie v této věci. Dále je potřeba vytvořit společnou preventivní strategii škol a policie. Navrhuji, aby se další výzkum zaměřil na zjištění, zda by tato doporučená preventivní opatření měla v praxi vliv na minimalizaci problému šikany mezi dětmi ve škole.
Mobbing v pomáhajících profesích
KRŠIAKOVÁ, Lucie
Bakalářská práce byla zaměřena na mobbing v pomáhajících profesích, což je šikana mezi zaměstnanci. Již několik let se o tomto tématu hovoří, ale zdá se, že problematika zůstává. Je obtížné určit, když už výměna názorů a konflikt přerůstá v mobbing. Každý jedinec reaguje na tuto situaci různě. Myslím si, že v dnešní době, která je psychicky náročná, je k mobbingu jen krůček. Pozornost byla zaměřena na profese zdravotních sester, lékařů a pracovníků center pro osoby se zdravotním postižením. Teoretická část byla určena na popis a rozpoznání mobbingu. Dále jsem popisovala vymezení pojmu mobbingu, agresivitu jako sociálně patologický jev, problematiku interpersonálních konfliktů, interpersonální vztahy a interakci s druhými. V praktické části byly zapsány odpovědi, týkající se mobbingu v pomáhajících profesích. Respondenti byli rozděleni do tří skupin a výsledky jsem mezi sebou porovnávala. Účastníci, které jsem oslovila, byli předem upozorněni na to, že dotazník je naprosto anonymní. Kvantitativní výzkum zahrnoval 23 otázkový dotazník. Ze 150 dotazníků se mi celkem vrátilo 90 dotazníků, tedy 60%. Dotazníkové šetření bylo realizováno v období od 27.2. 2012 do 18.3. 2012. Hlavním cílem mé bakalářské práce bylo zjistit, která z pomáhajících profesí je mobbingem ohrožena v Českých Budějovicích. Z dotazníkového šetření jsem zjistila, že zdravotní sestry mají nejvyšší výskyt mobbingu a to v 63 %. Předpokládané využití mé práce bude sloužit jako informační materiál, který může pomoci pro prevenci mobbingu v pomáhajících profesích.
Preventivní program proti šikaně na základní škole
JURKOVÁ, Ivana
Ve své bakalářské práci se zabývám preventivním programem proti šikaně na základní škole. Cílem bylo na základě studia odborné literatury a analýzy současného stavu dané školy vypracovat školní program proti šikaně pro tuto základní školu. Práce je rozdělena do třech kapitol. Nejprve se věnuji objasnění pojmů, jako je šikana a šikanování, dále charakterizuji její aktéry a následky, které u nich mohou vzniknout. V následující kapitole se zaměřuji na prevenci šikany, kterou nejprve vymezím, a následně představím některé metody a formy prevence. Součástí kapitoly jsou instituce, orgány v systému prevence šikany, které poskytují pomoc v případě prevence nebo již šikany vzniklé. V poslední kapitole je obsahem školní program proti šikanování, jeho charakteristika, předpoklady k fungování, diagnostika žáků a evaluace preventivních programů. Na základě prostudovaných odborných informačních zdrojů a analýzy současné situace dané základní školy je poslední částí této bakalářské práce mnou vytvořený škoní program proti šikaně pro tuto konkrétní základní školu. Program obsahuje třináct klíčových komponent, potřebných pro jeho funkčnost. Preventivní program následně poskytnu předem vybrané základní škole.
Šikana a agresivita na základní škole
MINÁRIKOVÁ, Michaela
Bakalářská práce se zabývá výskytem šikany a agresivity na základní škole v porovnání na velkém a malém městě. Cílem práce je zmapovat v jaké míře se na těchto školách vyskytuje šikana a zmapovat názory učitelů na možnosti a podoby prevence a řešení šikany. Teoretická část se zabývá různými pohledy na pojem šikana, šikanování, agresivita, jejími aktéry a jaké jsou možnosti prevence a nápravy. Praktická část popisuje výsledky provedeného výzkumu, který porovnával situaci na vybraných školách. Odhaluje rozšířenost šikany mezi žáky a jejich osobní zkušenosti s tímto jevem.
Analýza rodinného a užšího sociálního prostředí aktérů šikany-žáků 2. stupně základní školy
RŮŽIČKOVÁ, Světlana
Práce se zabývá rodinným a užším sociálním prostředím aktérů šikany, žáků 2. stupně základních škol. V teoretické části je popsána šikana, její formy a stádia, charakteristika obětí šikany a aktérů šikany. Následuje analýza rodiny, její funkce a typologie. Praktická část obsahuje analýzu úředních dokumentů, vedených na Oddělení sociálně-právní ochrany dětí a mládeže Městského úřadu v Prachaticích, o výskytu šikany v rodinách žijících v jeho působnosti.
Problematika šikany u dětí na základních a středních školách
SLACHOVÁ, Lucie
Téma bakalářské práce je Problematika šikany u dětí na základních a středních školách. Bakalářská práce se skládá ze dvou částí, teoretické a praktické. Cíl práce jsem si zvolila zmapování problematiky šikany jako takové a hlavně zpřehlednění informací týkajících se dané problematiky. V teoretické části vysvětluji termín šikana, zabývám se šikanou z právního hlediska a dále popisuji příčiny, projevy, druhy a znaky šikany. Dále v práci popisuji a charakterizuji agresora a oběť šikany. Zabývám se také šikanou ve škole a vývojovými stádii šikanování. V poslední kapitole se zabývám prevencí šikany. Praktická část obsahuje dotazníkové šetření, které zjišťuje výskyt šikany na základních a středních školách v Plzeňském kraji. Jde hlavně o zmapování současné situace ve výskytu šikany na školách.
Šikana
HŘEBEČKOVÁ, Věra
Bakalářská práce Šikana pojednává o projevech a prevenci šikany ve škole. V první kapitole jsou popsány příčiny, prvotní zrod agresivity, eliminace. Druhá kapitola vysvětluje historii a pojem šikany, podrobněji se zabývá příčinami, zamýšlí se nad osobnostmi všech zúčastněných. Třetí kapitola je věnována rodině a možným metodám, způsobu, jak minimalizovat šikanu v roinném prostředí. Uvádím zde vhodná doporučení pro komunikaci rodičů s dětmi, neboť jsou-li dodržena, vztahy jsou pevnější a šikana se minimalizuje.Zároveń upozorňuji na nevhodné postupy rodičů a jejich možné pozdější negativní reakce.Čtvrtá kapitola se zabývá prostředky minimalizace šikany ve škole. Popisuje metody prevence, které škola používá, uvádí správné způsoby vyšetřování šikany a opět se zamýšlí nad osobnostmi všech zúčastněných. Zkoumá, zda jsou příčiny šikany v jejich nesprávném chování a zároveň se snaží najít způsoby, směřující k minimalizaci šikany. Pátá kapitola vymezuje hranice pozitivního chování, upozorńuje na hrozící rizika, k nimiž při překročení těchto hranic dochází. Navrhuje možná řešní za pomoci odborníků, odborných středisek a zákonů, jenž se šikanou zabývají. Na konci všech kapitol je vždy stručná rekapitulace napsaného.
Kyberšikana na základní škole
DLOUHÁ, Veronika
Diplomová práce ?Kyberšikana na základní škole? pojednávala o problematice kyberšikany v současné době v naší společnosti. Měla nám nejprve objasnit základní pojmy dané tematiky, dále prostředky takového chování dětí a související pojmy, jako je kybergrooming. Dále se práce věnovala neméně důležitým tématům, jako jsou preventivní opatření, postupům v případě zjištění kyberšikany a její postižitelností. Také nás seznámila se skutečnými případy kyberšikany. V empirické části diplomové práce jsme se zaměřili na konkrétní skupinu respondentů z vesnické a městské základní školy v jihočeském kraji s cílem potvrdit či vyvrátit hypotézy o existenci kyberšikany na dané škole a o povědomí žáků o takovém jednání a z tohoto pak vyvodili patřičné závěry.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 329 záznamů.   začátekpředchozí285 - 294dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.