Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 304 záznamů.  začátekpředchozí280 - 289dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Komunikační kompetence a její edukace u dětí se SPU v hodinách ČJ a slohu na 2. st. ZŠ
BRUNCLÍKOVÁ, Jana
Téma diplomové práce patří svým charakterem do oboru didaktiky českého jazyka druhého stupně základní školy a částečně i do oboru speciální pedagogiky. Teoretická část práce se zabývá výukou komunikační a slohové výchovy u žáků se specifickými poruchami učení ve specializovaných třídách na druhém stupni základní školy. Pracuji s termíny: klíčové kompetence, komunikační kompetence, specifické poruchy učení. Hlavní část práce tvoří výzkum zaměřený na zjištění pojetí výuky českého jazyka a postoje učitelů ke klíčovým kompetencím a tvorba a praktické ověření pracovních listů podporujících výuku komunikační a slohové výhovy ve specializovaných třídách vycházejících z metod kritického myšlení.
Vliv dyskalkulie na pochopení a řešení slovní úlohy u dítěte na 1. stupni ZŠ
LOUŽENSKÁ, Barbora
Diplomová práce je tvořena dvěma částmi; teoretickou a praktickou. Teoretická část je zaměřena na specifické poruchy učení předně dyskalkulii, postupy a metody řešení slovních úloh. Cílem praktické části je zjištění vlivu specifických vývojových poruch učení na úspěšnost v řešení slovních úloh v matematice na 1. stupni základní školy. Příloha obsahuje několik pracovních listů, které lze použít k reedukaci obtíží.
Dítě se specifickou poruchou učení na ZŠ z pohledu učitele
ŠULCOVÁ, Pavlína
Diplomová práce s názvem ?Dítě se specifickou poruchou učení na ZŠ z pohledu učitele? má za cíl proniknout do hloubky této problematiky a nahlédnout na práci vyučujících s dětmi se specifickou poruchou učení ve skutečné každodenní výuce. Základní výzkumnou otázkou je ?Jaký je celkový pohled vyučujících prvního stupně základních škol na specifické poruchy učení? Jak v souvislosti s jejich pohledem na danou problematiku přistupují k dětem se specifickými poruchami učení během vyučování??
Postavení integrovaného žáka s lehkým postižením v žákovské skupině
ŠVAMBERKOVÁ, Lenka
Diplomová práce je zaměřena na zjišťování postavení dítěte s lehkým postižením v kolektivu třídy na prvním stupni základní školy. Jedná se konkrétně o děti, u kterých je diagnostikována lehká mozková dysfunkce nebo specifická porucha učení. Teoretická část pojednává o charakteru třídy na prvním stupni základní školy, a to z vývojového a sociologického hlediska. Dále se zabývá problematikou poruch učení a chování, kam spadají právě žáci, o které se v mé práci zajímám, a také problematikou školské integrace. Praktická část zahrnuje vlastní šetření a zpracovává získaná data. Výzkum probíhal na základní škole Grünwaldova v Českých Budějovicích. Byl proveden pomocí sociometrické metody, monitorovacího systému, pozorování a dotazníku pro učitele. V přílohách jsou uvedeny součásti výzkumu sociometrickou metodou.
Péče o děti s dyslexií na základní škole
ŠRÁMKOVÁ, Marie
Tato práce se zabývá tématem specifických poruch učení, zvláště však jejich symptomy a příčinami. Dále jsem věnovala pozornost problematice výskytu specifických poruch učení a různými přístupy k dětem se specifickou poruchou učení. Poruchy učení je termín označující heterogenní skupinu obtíží, které se projevují při osvojování a užívání řeči, čtení, psaní, naslouchání a matematiky. Tyto obtíže mají individuální charakter a vznikají na podkladě dysfunkcí centrální nervové soustavy. Hlavní pozornost jsem však věnovala dyslexii, kterou jsem definovala. Těžiště práce je však věnováno péči o děti s dyslexií na základní škole, zvláště však na užití slovního hodnocení a individuálního vzdělávacího plánu.
Integrace dětí s poruchami učení na 1. stupni základních škol
MALINOVSKÁ, Hana
Bakalářská práce se zabývá integrací dětí s poruchami učení, konkrétně zařazením dyslektiků a dysgrafiků do běžných tříd 1. stupně základních škol. V teoretické části jde právě o otázky problematiky dětí s poruchami učení. Jedná se o obtíže dyslektiků a dysgrafiků, nácvik čtení a psaní, reedukaci, spolupráci rodiny a dalších institucí, aktuální problémy integrace těchto dětí. V praktické části jsou již probírány konkrétní problémy integrace dyslektických a dysgrafických dětí. První část výzkumu je zaměřena na funkčnost individuálních vzdělávacích plánů. Druhá část je zaměřena na potřebu posilovat stranovou orientaci.
RIZIKA ČTENÍ A PSANÍ V PŘEDŠKOLNÍ TŘÍDĚ
BARTOŠOVÁ, Ivana
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou specifických poruch učení u dětí předškolního věku se zaměřením na rizika čtení a psaní. Teoretická část vymezuje terminologii SPU, charakterizuje typické znaky psychosomatického vývoje dítěte, uvádí příčiny, diagnostiku a současně i možnosti nápravy. V praktické části jsou prezentovány výsledky výzkumného šetření zaměřeního na možnost využití testu Rizika poruch čtení a psaní pro rané školáky. V závěru práce jsou zhodnoceny získané výsledky.
Práce s dyskalkulikem
MATĚJKOVÁ, Daniela
Diplomová práce: ?Práce s dyskalkulikem? vymezuje termín specifické poruchy učení, jednotlivé specifické poruchy učení se zaměřením na dyskalkulii. Podává stručný přehled o metodách, formách, pomůckách, jednotlivých postupech reedukace a dotýká se možností integrace dyskalkuliků v současné základní škole. Praktická část se zabývá začleněním dyskalkulických žáků do vyučovacího procesu a zjišťuje formy, metody a pomůcky, které jsou vyučujícím zajišťovány. Je tvořena třemi kazuistikami a výsledky dotazníku.
Sluchová učebnice španělštiny pro děti postižené specifickou poruchou učení - dyslexií
LACINOVÁ, Lenka
Práce je zaměřená na výuku cizích jazyků u dětí se specifickou poruchou učení, dyslexií. Teoretická část se zabývá specifickými poruchami učení, především jejich příčinani, projevy, diagnostikou a reedukací. Praktická část může sloužit jako pomůcka při výuce španělského jazyka u dětí s SPU, dyslexií. Jedná se o sluchovou učebnici španělštiny, jejíž součástí je i CD, které slouží jako sluchová opora pro čtení textů a vysvětlení nově probírané gramatiky.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 304 záznamů.   začátekpředchozí280 - 289dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.