Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 301 záznamů.  začátekpředchozí276 - 285dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Reinterpretace barokního zátiší
BARTŮŠKOVÁ, Sally
Bakalářská práce, jež se zabývá tématem barokního zátiší, se skládá z teoretické a praktické části. Teoretická část obsahuje základní přehled vzniku a vývoje tohoto žánru v Holandsku, ve Španělsku, v Itálii, Francii a v českých zemích. Zmíněný přehled je doplněn o techniku malby, kompozici a obrazové symboly. Následuje přehled současného zátiší, který je doplněn o seznam českých i světových autorů. Jako součást praktické části byl namalován obraz na téma reinterpretace barokního zátiší do současnosti technikou olejomalby. Práce obsahuje obrazový materiál dokumentující realizaci malby.
Parafráze uměleckého díla proměny v čase
KANALOŠOVÁ, Alexandra
Tato diplomová práce je rozdělena na dvě základní části. Na část teoretickou a praktickou. Teoretická část se zabývá tématem parafráze v oblasti klasického malířství, podává informace o vytváření parafrází v kontextu vývoje výtvarného umění od 16. století po současnost a hledá odpovědi na otázky, které se vztahují k důvodům jejich vzniku. Co bylo příčinou a z jakého důvodu se umělci uchylovali k tvorbě parafrází. Jaké hodnoty oslovily umělce k tomu, aby vytvořil parafrázi na dílo, které je často časově velmi vzdálené. Teoretická část je nepatrným glosářem, jehož smyslem je ukázat škálu nejrůznějších přístupů. Praktická část je zaměřena na tvorbu autorských parafrází, které vznikly na základě teoretické části a využívají různé pohledy a přístupy zpracování, které fenomén parafráze nabízí.
Figura a možnosti její dimenze
HRABÁNKOVÁ, Tereza
Tereza Hrabánková, Jihočeská univerzita, pedagogická fakulta, katedra výtvarné výchovy, bakalářská práce Figura a možnosti její dimenze, vedoucí práce Dr. Dominika Sládková. Práce je rozdělená na dvě části, teoretickou a praktickou. Teoretická část se zamýšlí nad zobrazováním lidské figury ve výtvarném umění v období starověku, mapuje nejvýznamnější umělce zabývající se figurální tvorbou a jejich díla a podává informace o dimenzi figury ve smyslu její velikosti a proporcionálních vztahů. Teoretická část se dále zabývá historií videoartu v Čechách a videoartem se zaměřením na animovaný film. Stručně také popisuje historii výtvarné výchovy a způsob zobrazování lidské figury u dětí. Praktická část je zaměřena na postup při tvorbě animovaného filmu. Výsledná animace se skládá z cyklu kreseb a maleb, ze kterých pak vznikne krátký film, jež bude mít za cíl seznámit žáky základních uměleckých škol s proporcionálními zákonitostmi lidské figury.
Obraz matky v díle Tomáše H.
HRUBÁ, Helena
Bakalářská práce se zabývá vztahem matky a dítěte v raném dětství s následnými dopady tohoto vztahu v dospělosti. Je postavena na hledání paralel mezi neuspokojivým vztahem syna s matkou v dětství a latentním významem zjištěné symboliky orální frustrace či separační úzkosti ve výtvarné produkci syna, profesionálního výtvarníka. Je zde zahrnut výklad pojmu matka ve všech dostupných symbolických modifikacích. Teoretická část se věnuje vztahu matky a dítěte z hlediska psychoanalýzy a analytické psychologie, stručně pak zmiňuje základní názory předních psychoanalytiků na tuto problematiku. Druhou oblast teorie tvoří psychologie umění, kde jsou opět předloženy základní otázky vztahu mezi výtvarným dílem a umělcem, případně divákem, nelze opomenout ani teoretický a filozofický přístup k výtvarnému umění. Stěžejní část práce již věnuje pozornost osobnosti umělce Tomáše H., sestává z umělcovy biografie, analýzy a interpretace třech artefaktů, na kterých jsou aplikovány poznatky z oblasti psychoanalýzy a arteterapie. Cílem práce je konfrontace latentního a manifestního obsahu zkoumaných artefaktů, a propojení těchto zjištění se vztahem umělce s matkou v raném dětství. Závěr patří hledání odpovědí na klíčové otázky týkající se vztahu matky, syna a výtvarné produkce. Přínosem této práce je seriózní potvrzení významu oboru arteterapie, jeho úzká souvislost s psychoanalýzou a aplikace arteterapeutické metodiky v praxi s relevantními výsledky.
Geneze portrétu: Zkoumání podoby rodinných příslušníků společně s proměnou pojetí rodinného portrétu
ŠVADLENA, Václav
Václav Švadlena, diplomová práce je složená ze dvou částí, praktické a teoretické. Teore-tická část se zabývá portrétem - jeho historii, podobami portrétní malby a postupný pře-chod od malby k fotografii. Součást teoretické práce jsou kapitoly věnované autorům: Francisco de Goya a Alberto Giacometti. Praktická část obsahuje soubor skic ve formě autorské knihy obsahující zkoumání rodinných genetických znaků doplněno cyklem - tetraptychem velkoplošných kreseb portrétů. Cíl: seznámení s fenoménem portrétu, vytvoření autorské knihy skic a cyklu velkoplošných kreseb - rodinných portrétů.
Jezuitská kaple na Ostré horce a malířská rodina Wohlhaupterů
Valeš, Tomáš
Studie je zaměřena na výzdobu jezuitské kaple na Ostré horce a na osudy malířské rodiny Wohlhaupterů.
Možnosti a meze interpretace v arteterapii
PRÁŠEK, Jiří
Bakalářská práce pojednává o možném uplatnění prostředku interpretace během procesu arteterapeutické léčby. Zabývá se potenciálem, který může interpretační proces v arteterapii nabývat, různými podobami jeho uplatnění a významu pro léčbu. Dále jsou v práci rozpracovány kritéria pro určování pravdivosti interpretací a východiska a předpoklady, které je nutné či doporučené brát v úvahu, pokud má mít interpretační zákrok přínosný, tedy měnící, léčebný charakter. V závěrečné části je rozvedena otázka interpretace symbolů obsažených v kresbě. V úplném závěru je předloženo několik stručných zásad, podle kterých lze interpretační proces v arteterapeutické realitě řídit.
Picture and the framing in (non)theatrical context
Syrůčková, Klára ; ŽIŽKA, Tomáš (vedoucí práce) ; SMOLÍK, Robert (oponent)
These bachelor thesis is devided to three main parts. The first one is trying to look to the subject theoretically. That´s also the main source for every definitions and keywords which were the basement for my following writing about the art painting and his frame. The next part takes some inspiration from the history of art. According to these chapter I was trying to remember what is the main inspiration from the history for me and my work. The main aim of the thesis is to discover the phenomenon of the art painting from each sides and forms. Like on the one straight line is in this work possible to see the painting, photographic and film picture next to each other. In the third part I would like to compare the dramatic picture with the other forms according to already completed projects.
Portréty
KANALOŠOVÁ, Alexandra
Vývoj portrétní malby, zkoumání stáří a fenoménu moudrosti stáří jako východisko pro vlastní malbu.
KAŽDODENNOST
PEŠKOVÁ, Lucie
Diplomová práce se skládá z části teoretické, která obsahuje pasáže vztahující se k problematice každodennosti. Dále poukazuje na názory a teze spojené s všedností lidského života v sociologických a antropologických vědách. Kapitola seznamující nás se stručnými encyklopedickými dějinami každodennosti má poukázat na vybrané denní činnosti, jako je osobní hygiena, stravování a další. Teoretická část se také zabývá díly vybraných evropských malířů s náměty každodennosti ve spojitosti s ovlivněním japonským dřevořezem. Praktická část popisuje hlavní inspirační zdroje a technologický postup. V závěru práce se nachází vygenerovaná obrazová příloha, sloužící k lepšímu porozumění textu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 301 záznamů.   začátekpředchozí276 - 285dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.