Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 283 záznamů.  začátekpředchozí273 - 282další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Písecké gymnázium v letech 1778-1850
PICHLÍKOVÁ, Kristýna
Náplní této diplomové práce je vývoj píseckého gymnázia v letech 1778-1850. Práce vznikla na základě studia odborné literatury a pramenů uložených ve Státním okresním archivu v Písku. První část práce se zabývá stručnými dějinami města Písku, hlavní důraz je přitom kladen na vznik gymnázia. Nejsou zde opomenuty ani ostatní střední školy, které vznikly v Písku v devatenáctém století. Hlavní část práce je zaměřena na samotné písecké gymnázium, přičemž veškeré poznatky jsou dávány do kontextu dějin vzdělanosti a samotného města. Analýza školy je především zaměřena na studenty. Zaznamenává nejen jejich počet, ale také prospěch a dobu jejich studia. Není opomenut ani jejich teritoriální a sociální původ, který je zkoumán z hlediska zaměstnání otců. Závěrečná část diplomové práce se věnuje učitelskému sboru.
Hledání smyslu života v oblasti práce u učňovské mládeže
PAREISOVÁ, Lenka
Práce se zabývá hledáním smyslu života učňovské mládeže ve vztahu k práci. Zjišťuji perspektivy dnešních mladých lidí v porovnání s perspektivami učňovské mládeže za Baťova systému v období první republiky. Práce má tři hlavní části. V první je podán problém smyslu života obecně {--} z hlediska filosofického, psychologického a dále pak s pohledem na adolescenci z hlediska sociologického. Druhá část rozebírá práci a její smysl pro člověka. Třetí část vyplňuje výchova mládeže a stav učňovského školství dnes ve srovnání s Baťovou mládeží a výsledky dotazníku dnešních učňů na uvedené téma. Závěr pak shrnuje všechny uvedené poznatky.
Počátky českého vzdělávání v Malontech
ŠLECHTOVÁ, Václava
Hlavním tématem předkládané bakalářské práce je přiblížení a objasnění počátků vzdělávání v Malontech. Úvodní část této práce tvoří tři podkapitoly, které sdělují, kde se nachází obec a vypovídají o její historii a současnosti. Taktéž je v práci popsán a srovnáván průběh vzdělávání v poválečných letech až do současnosti, který je rozčleněn do třech částí osvobození - okupace, okupace - revoluce, revoluce - současnost. V druhé kapitole je pro upřesnění také podkapitola, jež pojednává o školství obecně po roce 1945 v celé zemi a také podkapitola, která hovoří o historii školy. K práci jsou přiložené také tři přílohy. V příloze I. je zaznamenán přepis rozhovoru s pamětníkem V. Havelcem a jeho stručný životopis. II. příloha poskytuje k nahlédnutí fotografie budovy školy v průběhu let a ve III. příloze je možné prohlédnout fotokopie korespondencí školy.
Analýza a zavedení systému řízení jakosti v oblasti výchovy a vzdělávání
ŠÍMOVÁ, Hana
Analýza systému managementu kvality a zavedení systému řízení jakosti v oblasti školství. Navrhnout metodiku postupu a praktické ověření jednotlivých kroků metodiky, včetně analýzy, zda otázka managementu jakosti je smysluplná i v této oblasti.
Doplňková činnost příspěvkové organizace - vyšší odborná a střední průmyslová škola
Homolková, Marie ; Zouhar, Tomáš (vedoucí práce)
Bakalářská práce pojednává o problematice doplňkové činnosti příspěvkových organizací. Teoretická část je zaměřena na charakteristiku příspěvkových organizací obecně, na vztahy se zřizovatelem, na účetnictví a jejich financování. Další část se zabývá doplňkovou činností teoreticky a se zaměřením na školství. Vyšší odborná a střední průmyslová škola je objektem zkoumání pro praktickou část, s cílem poodhalit, v jakých částkách se pohybují výnosy a náklady v doplňkové činnosti a jak se hospodaří se ziskem z této činnosti.
Zdanění v regionálním školství v ČR - případová studie
Doubravová, Nikola ; Urbánek, Václav (vedoucí práce) ; Klazar, Stanislav (oponent)
Tato práce se zabývá problematikou zdaňováním neziskových, příspěvkových organizací, se zaměřením na školská zařízení. Je zde popsána legislativní úprava školství, daňový systém České republiky a jakým způsobem jsou tyto organizace financovány. Práce je doplněna případovou studií, kde je na příkladu konkrétní školy -- gymnázia ukázáno, jak vše probíhá v praxi. V závěru je shrnuto, v jakém daňovém režimu fungují neziskové subjekty a jaké jsou hlavní způsoby jejich financování.
Modernizace a optimalizace školních budov a služeb spojených s provozem základního školství ve městě Ústí nad Labem
Sottnerová, Klára ; Mikovcová, Hana (vedoucí práce) ; Ráhm, Marcel (oponent)
Práce pojednává o procesech, projektech, nástrojích, povinnostech a možnostech samosprávy v oblasti veřejné služby ? poskytování vzdělávání. Zabývá se dnes aktuálním tématem modernizace a optimalizace školství. Toto téma se řeší na všech úrovních, ať již celostátní, kdy Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy vydává různé metodiky, či na úrovních krajských a obecních. Největší krizí prochází školství střední a základní. Souvisí to s propadem demografické křivky, kdy v období po ?sametové revoluci? rapidně klesla porodnost. V současné době se situace normalizovala, dá se tedy reálněji pohlédnout do budoucnosti, a udělat prognózu vývoje počtu žáků. Hlavním cílem je zmapování současné situace v oblasti základního školství v Ústí nad Labem, zhodnocení na základě dat a informací minulých období stávající stav, a navržení a posouzení možných řešení do budoucnosti.
Financování základního školství v ČR: případová studie
Hejnová, Gabriela ; Urbánek, Václav (vedoucí práce) ; Kubík, Rudolf (oponent)
V teoretické části práce jsou popsány principy a specifika hospodaření a financování školství v České republice. Pozornost je věnována rozpočtu a výsledku hospodaření škol a školských zařízení. Praktická část je věnována konkrétní základní škole -- ZŠ Toužim, okres Karlovy Vary. Na základě analýzy financování a hospodaření této školy v letech 2007 a 2008 je zhodnoceno její hospodaření a jsou navrženy další možné zdroje finančních prostředků. Na závěr uvádím celkové zhodnocení financování školství v České republice.
Zdanění v regionálním školství v České republice
Jeřábková, Jana ; Urbánek, Václav (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá porovnáním střední školy a podniku -- hotelu, v kontextu daní v České republice. Pozornost je věnována daňovému systému České republiky a právní úpravě školství. V praktické části práce jsou porovnány náklady, výnosy a hospodářské výsledky střední školy a hotelu. Škola vystupuje jako subjekt, který poskytuje vzdělání a hotel jako podnik poskytující ubytovací a jiné služby. V neposlední řadě je uvedena produkční funkce u vzdělání a podniku. Z ní vyplývají závěry o nákladech, které ovlivňují jak školu tak i hotel.
Privatizace veřejných vysokých škol v ČR
Kremín, Jaroslav ; Munzi, Tomáš (vedoucí práce) ; Nováček, Jan (oponent)
Ve své bakalářské práci bych se zaměřím na výhody soukromých vysokých škol (dále už jen SVŠ) oproti veřejným vysokým školám (dále už jenom VVŠ). V první části se budu zabývat zejména srovnáním českých vysokých škol se světovými a zejména pak s americkým terciálním vzděláním. Pozastavím se nad problémem, proč jsou SVŠ v České republice zatím veřejností chápány spíše jako alternativa k VVŠ a to až jako druhá alternativa. A ne jako prestižní záležitost jak je tomu ve světě. Diskutovat budu i téma přechodu z VVŠ na SVŠ. V analytické části budu dokazovat, že privatizací se vymýtí byrokracie z řad učitelů, zvýší se motivace studentů v důsledku finanční zainteresovanosti jich samotných, odstraní se současná stagnace v oblasti rozvoje inovačních prostředků samotných vysokých škol. Rovněž se zameřím na vliv státní regualce akreditací na rozvoj (spíše stagnaci) soukromých vysokých škol v ČR.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 283 záznamů.   začátekpředchozí273 - 282další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.