|
Vzťah klientov a poskytovateľov bankových produktov v ČR
Boháčová, Anita ; Štěpánek, Pavel (advisor) ; Císař, Jan (referee)
Diplomová práca ČR hodnotí situáciu na českom bankovom trhu a reaguje na súčasné otázky týkajúce sa bankového sektoru. Práca vnáša pohľad na problematiku ochrany bankového klienta a na reguláciu bankového trhu. Taktiež hodnotí jednotlivé prístupy k potrebnosti regulatívnych zásahov na trhu bankových produktov a porovnáva argumentácie jednotlivých názorových strán. Posledná časť práce analyzuje hlavné ukazovatele bankového sektoru a v rámci medzinárodného porovnania cien bankových produktov hodnotí pozíciu ČR.
|
|
Vybrané problémy ochrany bankovního klienta
Chaloupka, Lukáš ; Dvořák, Petr (advisor) ; Janda, Karel (referee)
Práce se zabývá ochranou bankovního klienta. Hodnotí současnou domácí úpravu a poskytuje možnou podobu úpravy budoucí. Analyzuje světové vývojové trendy v oblasti ochrany spotřebitele finančních služeb. Podrobněji se zaměřuje na otázky mimosoudního řešení sporů a samoregulace jako nástroje pro ochranu klienta. Porovnává český institucionální systém ochrany bankovního klienta se zahraničními vzory. Zdůrazňuje význam finančního vzdělávaní a informovanosti pro ochranu klienta při bankovních obchodech.
|
|
Analýza spotřebitelské organizace v ČR
Vilímovský, Jiří ; Kohoutová, Olga (advisor) ; Luňáčková, Lucie (referee)
Diplomová práce seznamuje s institucemi, které se problematikou ochrany spotřebitele intenzivně zabývají a pro které je téma ochrana spotřebitele prioritou. Práce popisuje legislativní a institucionální zabezpečení ochrany spotřebitele. Na konkrétním příkladu jedné z největších spotřebitelských organizací, sdružení Spotřebitel.cz, je ukázáno, čím vším se spotřebitelská organizace zabývá a to, že je v současnosti nepostradatelným článkem v systému ochrany spotřebitele.
|
| |