Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 302 záznamů.  začátekpředchozí255 - 264dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Výuka cizích jazyků u žáků se specifickými poruchami učení
VOLDÁNOVÁ, Veronika
Tato diplomová práce se zabývá tématem specifické poruchy učení. V teoretické části definuji pojem specifické poruchy učení a zmiňuji související pojmy. Zabývám se historií, druhy a příčinami specifických poruch učení, dále popisuji možnosti diagnostiky a reedukace specifických poruch učení. Věnuji se také situaci žáka v rodinném a školním prostředí. Hlavní pozornost je věnována především výuce cizích jazyků u žáků se specifickými poruchami učení. Praktická část je založena na metodě dotazníku, který byl zadán učitelům na základních a středních školách. Cílem je zjistit, jaké zkušenosti mají učitelé s žáky se specifickými poruchami učení a jaký je jejich přístup k nim. Dotazníkový průzkum je v praktické části zpracován a vyhodnocen.
Specifické poruchy učení v podmínkách středních škol
Zatloukalová, Martina
Tato bakalářská práce se zabývá povědomím žáků středních škol o specifických poruchách učení. Teoretická část práce je zaměřena na charakteristiku specifických poruch učení a terminologii s tímto související. Popisuje její příčiny a klasifikaci. Dále popisuje projevy jednotlivých poruch učení, symptomy a jejich diagnostiku. Zmíněna bude také výchova a vzdělání dětí se specifickými poruchami učení s ohledem na období adolescence. Metodou teoretické části je studium odborných literárních zdrojů, tvorba výpisků a jejich analýza, syntéza a srovnávání. Cílem praktické části je zhodnocení znalostí žáků středních škol o specifických poruchách učení, do jaké hloubky mají vědomosti o specifických poruchách učení a také jak jsou žáci se specifickými poruchami učení hodnoceni učiteli a vnímáni ostatními spolužáky. Pro šetření bude použita metoda dotazníku, respondenty budou žáci vybraných SŠ. Data získaná dotazníkovým šetřením budou analyzována a vyhodnocena jednoduchými statistickými metodami. Na závěr budou formulovány konkrétní doporučení, vyplývající z šetření.
Přístup pedagoga k žákům se specifickými poruchami učení v podmínkách střední školy
Fišerová, Lenka
Práce se zabývá problémy učitelů, při výuce žáků se specifickými poruchami učení V teoretické části jsou definovány pojmy dyslexie, dysgrafie, dysortografie, dyskalku-lie, dyspraxie a lateralita. V této části jsou použity definice čerpané z odborných zdrojů. Práce využívá metod analýzy, syntézy a komparace. V praktické části práce předkládá analýzu průzkumného dotazníkového šetření, kde se zjišťuje informovanost učitelů o specifických poruchách učení a jejich ochotu pomáhat žákům s tímto handicapem. Snahou je vytvořit doporučení učitelům odborného výcviku, jak se žáky se specifickými poruchami učení pracovat a jak jim pomoci v jejich vzdělání.
Kompenzace specifických poruch učení v podmínkách střední školy
Haičmanová, Eva
Bakalářská práce se zabývá problematikou kompenzace specifických poruch učení v podmínkách školního vzdělávání s důrazem na střední školu. Práce je rozdělena na dvě části a to teoretickou a praktickou. Cílem teoretické části je popsat jednotlivé specifické poruchy učení, je zmíněna jejich etiologie, symptomatologie, reedukace a kompenzace u žáků. Při zpracování teoretické části jsou použity metody analýzy, syntézy a komparace odborných literárních pramenů věnujících se dané problematice. Cílem praktické části je zjistit, jaké konkrétní kompenzační postupy a metody jsou využívány učitelem, směrem k žákům se specifickými poruchami učení na střední odborné škole. K naplnění cílů je použito dotazníkového šetření spojené s rozhovorem pro vybrané zaměstnance školy (ředitel, výchovný poradce, speciální pedagog, třídní učitel a učitel praktického vyučování, učitel teoretického vyučování a žák se specifickou poruchou učení). Výsledky jsou analyzovány pomocí základních postupů, interpretovány slovním hodnocením a znázorněny pomocí tabulek a grafů. Na základě zjištěných výsledků jsou zformulována doporučení pro pedagogickou praxi.
Kompenzace dyslexie v podmínkách střední školy
Buchtová, Lucie
Bakalářská práce se zabývá specifickými poruchami učení u žáků střední školy. Část teoretická je zaměřena na definování jednotlivých poruch, dále etiologii, diagnostiku, symptomy, reedukaci a kompenzaci. Jsou zmíněny také organizace, které pomáhají osobám se specifickými poruchami učení. Praktická část je realizovatelná ve formě kvalitativního výzkumu. Výzkum se věnuje případové studii-kazuistice studentky ve věku 21 let. Dílčí metody jsou pozorování, rozhovor, anamnéza, dotazník a analýza výsledků činnosti. Cílem teoretické části je zjištění nejnovějších poznatků v oblasti specifických poruch učení. Cílem praktické části je vypracování případové studie-kazuistiky, která je zaměřena na všechny stupně vzdělávání a s důrazem na rodinu.
Diktáty v didaktice ČJ na 2. stupni
PRÁŠILOVÁ, Romana
Tématem diplomové práce jsou diktáty a pravopisná cvičení v rámci didaktiky českého jazyka. Práce se skládá z teoretické části, která obsahuje definici pojmu didaktika českého jazyka, její zařazení mezi ostatní vědní disciplíny a jejich vztah. V této části práce se také zaměřuji na pravopis, jehož součástí jsou rovněž diktáty. Jádrem teoretické části je charakteristika diktátu, zásady diktovaného textu a hodnocení a klasifikace napsaných diktátů. Součástí této práce je také kapitola pojednávající o specifických poruchách učení.Praktická část této diplomové práce je věnována analýze učebnic českého jazyka a pravopisných publikací. Podrobně jsou zde popsány jednotlivé formy diktátů, jejichž tématem je interpunkce. V závěru práce je stručné shrnutí a zhodnocení analýzy jednotlivých typů diktátů, popřípadě pravopisných cvičení.
Perspektivy ve vzdělávání žáků s handicapem.
SABOLOVÁ, Andrea
Diplomová práce je zaměřena na zmapování podmínek současné školy při vzdělávání žáků se specifickými poruchami učení s ohledem na státem stanovené podmínky tohoto typu vzdělávání. Práce je rozdělena do dvou částí- část teoretická a praktická. Teoretická část práce se zabývá celkovým pohledem a postavením žáka se specifickými potřebami učení ve škole. Konkrétně jde o pojmy jako diagnostika, reedukace a problémy ve škole těchto žáků. Podstatná část práce pojednává také o možnostech integrace těchto žáků do běžných typů škol a s tím související nároky a požadavky kladené školám. Tyto podmínky jsou v podobě vyrovnávacích a podpůrných opatření zakotveny ve vyhlášce č. 147/2011 Sb., jejíž dodržování v praxi je předmětem praktické části diplomové práce.
Specifické poruchy učení u dětí na ZŠ a jejich integrace z pohledu rodičů a učitelů.
MONSPORTOVÁ, Eva
Bakalářská práce se zabývá specifickými poruchami učení u dětí na ZŠ a individuálním vzdělávacím plánem těchto žáků. cílem práce je zjistit, jaký je pohled rodičů a učitelů na individuální vzdělávací plán. Teoretická část se zabývá specifickými poruchami učení, jejich vlivem na život dítěte a dále se zabývá individuálním vzdělávacím plánem žáku s poruchami učení. K naplnění výzkumných cílů je použita výzkumná metoda dotazování, technika dotazníku.
Domácí příprava dítěte s handicapem na vyučování.
VÁCLAVÍKOVÁ, Pavla
Diplomová práce se zabývá domácí přípravou dětí s handicapem na vyučování. Práce je rozdělena na dvě části, část teoretickou a část praktickou. Teoretická část se zabývá základními pojmy, které se týkají specifických poruch učení, etiologií a projevy jednotlivých specifických poruch učení. Dále pak poradenskou podporou pro děti se specifickými poruchami a jejich rodiče, diagnostikou a reedukací specifických poruch učení. V teoretické části je také uvedena domácí příprava. Zde jsem se snažila uvést koncepce domácí přípravy, jakou roli mají rodiče v domácí přípravě. Dále pak psychohygienu a metodiku domácí přípravy. Praktická část navazuje na část teoretickou. Praktická část je věnována samotnému výzkumu. Hlavním cílem diplomové práce bylo zjistit, jak se děti s diagnózou specifické poruchy učení doma připravují na vyučování. Ke splnění cíle byla využita kvantitativní metoda šetření.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 302 záznamů.   začátekpředchozí255 - 264dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.