Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 271 záznamů.  začátekpředchozí249 - 258dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Akvinského pojetí vášní a porovnání s emocemi
KILBERGR, Pavel
Práce se zabývá popisem pojetí vášní v Teologické summě Tomáše Akvinského. Tento model vášní pak je srovnáván s přístupy k emocím v rámci psychologického diskursu. První část rozebírá způsob poznávání člověka a odděluje rozumové poznání od smyslového. Reakcí na toto smyslové poznání jsou vášně. Ty jsou u Tomáše rozděleny na dvě skupiny. První skupina obsahuje vášně dychtivosti. Tyto vášně vznikají jako přímá reakce a směřují k dosahování cílů. Druhá skupina vášní nese název vznětlivá a má za úkol obtíže překonávat. Tyto vášně vznikají, pokud je k dosažení cíle potřeba překonat překážku. Druhá část představuje jednotlivé teorie emocí. Tyto teorie jsou rozděleny podle psychologických směrů. Ve třetí části jsou pak porovnány tyto teorie emocí spolu s modelem vášní Tomáše Akvinského a jsou hledány styčné body mezi těmito dvěma odlišnými přístupy.
Stenizující a astenizující role emocí v interpersonálních vztazích, se zaměřením na vztahy mezi pracovníky přímé péče a klienty domova pro seniory
LEHANKOVÁ, Žaneta
Tématem bakalářské práce jsou emoce v interpersonálních vztazích. Práce je blíže zaměřena na vztahy mezi pracovníky přímé péče a klienty domova pro seniory. První kapitola stručně seznamuje s pojmem emoce a s druhy emocí, zmíněno je i jejich neverbální vyjádření. Druhá kapitola se zabývá emocemi a jejich vlivem na sociální chování člověka obecně. Třetí kapitola poukazuje na důležitost vztahu mezi pomáhajícím pracovníkem a klientem, v němž hrají emoce a jejich zvládání podstatnou roli. Čtvrtá kapitola přibližuje emoční prožívání klientů v domově pro seniory. Některé emoce jsou podrobněji popsány. Pátá kapitola, která je zaměřena prakticky, zjišťuje pomocí kvalitativního výzkumu, jak se emoce strachu, hněvu a smutku, které jsou prožívány klienty domova pro seniory vztahují k pracovníkům přímé péče, jaký mají vliv na jejich interakce.
Rozvoj emočních projevů dítěte v mateřské škole
RODĚJOVÁ, Veronika
Tématem bakalářské práce je rozvoj emočního projevu dítěte v mateřské škole. V teoretické části se věnuji rozboru základních emocí, které dítě vnímá již v předškolním věku. Také zde vymezuji klíčové pojmy, které s tématem úzce souvisí. Tato část také obsahuje strategie, které vedou k rozvoji emočního projevu dítěte. V praktické části popisuji jednotlivá pozorování a zaznamenávám rozhovory, ve kterých jsem se zaměřovala, zda u dítěte v předškolním věku dochází k rozvoji emočního projevu a zda je schopno rozlišovat základní emoce u sebe i ostatních. V této části nabízím ukázku tematického bloku, pomocí něhož jsem postupně realizovala své činnosti. Cílem bakalářské práce je, zjistit a zrealizovat možnosti, jak lze pomocí různých činností a výtvarných aktivit rozvíjet emoční vnímání dítěte předškolního věku. To vše bude doplněno jednotlivými případovými studiemi, kdy využijeme vybarvování mandal k vyjádření momentálních pocitů dětí předškolního věku.
Kvalitativní výzkum vlivu pohádek a příběhů na identitu předškoláka
KREJČÍ, Petra
Hlavním cílem bakalářské práce bylo zjistit, jak pohádka a příběh ovlivňují současné děti předškolního věku. Teoretická část je zaměřena na významné psychologické teorie, které se týkají vývoje dítěte (Teorie vazby ? J. Bowlby, Psychoanalytická teorie a psychosexuální vývoj ? S. Freud, Teorie kognitivního vývoje ? J. Piaget). Po vysvětlení klíčových pojmů těchto teorií se práce věnuje problematice socializace dítěte a problematice genderu a genderové identity. Pozornost je věnována i citovému prožívání dítěte a jeho emocím. Závěr teoretické části je zaměřen na pohádky a příběhy, které velkou měrou ovlivňují identitu předškoláka. Metodologická část objasňuje, jaké výzkumné metody byly v práci použity: kvalitativní výzkum, zakotvená teorie, pozorování, rozhovor a způsoby kódování. V praktické části jsou shrnuty výsledky prováděného pozorování doplněného o polostrukturované hloubkové rozhovory s dětmi. Doplňující informace byly získávány od kolegyň a rodičů dětí. Hlavním cílem práce bylo zjistit, jaké pohádky, příběhy a seriály ovlivňují současné děti předškolního věku a jaký vliv mají na utváření identity a sebepojetí dítěte.
Využití arteterapie a artefiletiky při práci s dětmi v MŠ
NIKODÝMOVÁ, Monika
Tato práce by měla přiblížit možnosti využití arteterapie a artefiletiky při práci s dětmi v mateřské škole, především pak užití jejich metod v kontextu sociálním i rodinném. V teoretické části se zabývá specifiky předškolního dítěte z hlediska jeho individuálního vývoje a možností, které se odráží v jeho emoční sféře, hře a zvláště pak ve výtvarném projevu. Vymezuje základní znaky arteterapie a artefiletiky. V praktické části se zabývá případovou studií rodiny v rámci artefiletických a arteterapeutických postupů, dále pak možností využití vlastní projektivní metody.
Emoční stavy matek při aplikaci Vojtovy reflexní terapie
KASTNEROVÁ, Drahomíra
V bakalářské práci se zabývám využitím Vojtovy terapie při léčbě dětí s různým stupněm motorického postižení, od nejlehčího až po dětskou mozkovou obrnu (DMO) a dále tím, jak na postižení dítěte a nutnost intenzivního cvičení reaguje matka. Vojtův princip je považován za nejúčinnější způsob léčení těchto dětí, Jako hlavní cíl práce jsem si stanovila evaluaci efektivity léčby právě dle Vojty a zjištění vývoje emotivity matky v průběhu léčby. Respondenty bylo třicet matek dětí ve věku do 18 měsíců, které docházejí na cvičení do mé ordinace. V teoretické části popisuji skutečnosti týkající se Vojtovy metody a rehabilitace dětí, které zahrnují etiologii, symptomy, klinický obraz, diagnostiku, prevenci, samotnou terapii a úlohu rodiny a matky v péči o dítě s handicapem. Praktická část se metodologicky opírá o principy kvantitativního výzkumu, který byl založen na sekundární analýze dat a přímém pozorování. Jako prostředek ke splnění dílčího cíle práce, tedy pro analýzu emocí matek při terapii dítěte dle Vojty jsem použila dva dotazníky, Zungův sebeposuzovací dotazník úzkosti a dotazník vlastní konstrukce. Kineziologické vyšetření spontánní hybnosti, kvality a kvantity tělesné postury při vývoji vzpřimovacích mechanismů potvrdilo objektivní zlepšení u dětí po třech měsících aplikace terapie dle Vojty. Jako příklad uvádím jednu kazuistiku. Z mého výzkumu vyplynulo, že míra úzkosti matek se po třech měsících cvičení dítěte Vojtovou metodou snížila. Na efektivitu terapie dle Vojty mají též vliv jisté aspekty, mezi něž patří frekvence, intenzita, včasnost zahájení terapie, správné vedení rodičů fyzioterapeutem a jejich přístup k terapii. First name and surname of the author: Drahomíra Kastnerová Title of the baccalaureate thesis: The Emotional Expression of Mother in connection with application of Vojta Therapy Department: Department of Health Education, Pedagogical Faculty, University of South Bohemia in České Budějovice Supervisor of the baccalaureate thesis: Mgr. Petra Vojtová, Ph.D. Year of defense of the baccalaureate thesis: 2012 Abstract: The baccalaureate thesis deals with the use of Vojta induction therapy for the treatment of children suffering from various degrees of motor disability ranging from the mildest one up to poliomyelitis, and furthermore with how the mother responds to the child's disability and to the need of intensive exercise. The Vojta principle is understood as the most effective way of therapy in these children. The main aim of the thesis was to evaluate the treatment efficacy precisely according to Vojta, and to determine the mother's emotiveness during the treatment. The respondents included thirty mothers of children in the age up to 18 months that came to my office for exercises. The theoretic part describes facts related to this paediatric disease, which include etiology, its symptoms, clinical image, diagnostics, prevention, the treatment itself, and the role of the family and the mother in caring for the disabled child. In terms of methodology, the practical part is supported by the principles of qualitative- quantitative research based on secondary data analysis and direct observation. Two questionnaires were used as the means to complete a partial goal of the thesis, thus to analyze the mothers' emotions during the child's therapy according to Vojta - Zung Anxiety Self-Assessment Scale and my own questionnaire. Kinesiological assessment of spontaneous motility, of the quality and quantity of physical posture in the development of stand up mechanisms confirmed objective improvement in all respondents after the therapy according to Vojta, which is evidenced by the case report attached. The research indicated reduced anxiety levels of the mothers after three months of exercises with the child using the Vojta method. Certain aspects, which include the freq
Výtvarné vyjádření emocí a jeho působení na člověka
BLÁHOVÁ, Lenka
Hlavním tématem této bakalářské práce jsou emoce. Na základě toho je jejím cílem objasnit tento pojem a následně jej aplikovat do kontextu výtvarného umění. Tato práce obsahuje teoretickou a praktickou část. V části zabývající se teorií je objasněn vztah emoce a barvy, především však zobrazování emocí prostřednictvím výtvarného umění. Dále je kladen důraz na působení samotného díla na emoční stránku diváka. Tento fenomén je analyzován chronologicky od počátku lidstva do současnosti. Praktická část obsahuje triptych obrazů zaměřených na téma emoce, popis postupu práce včetně inspiračních zdrojů a následnou úvahu nad jejich působením.
Emotional saturation in context of art-therapy
MIHALOVIČOVÁ, Jaroslava
Bakalárska práca predkladá pohľad na emocionálnu saturáciu prostredníctvom arteterapie. Práca je prezentáciou aplikácie arteterapeutického programu, ktorý zakomponováva Rožnovskú arteterapiu a pri tom využíva súvislosť s výtvarným umením u ľudí v pokročilej starobe. Cieľom práce je nasýtiť emóciami ľudí v neskorej starobe prostredníctvom arteterapeutického programu a poskytnúť radosť a uspokojenie z tvorby v posledných chvíľach života.
Psychologie reklamy
Mukhina, Alesia ; Kašparová, Eva (vedoucí práce) ; Surynek, Alois (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá pojmem psychologie reklamy a vlivem reklamy na chování a postoje člověka v jeho každodenním životě. Cílem této práce je zjistit, do jaké míry reklama ovlivňuje psychiku a chování lidí, dále do jaké míry je efektivní a jak je její vliv vnímán soudobou společností. Teoretická část zahrnuje vymezení pojmu psychologie reklamy, její historii a typy. Popsány budou také způsoby ovlivňování a manipulace s lidskou psychikou a emocemi. Cílem praktické části je zjistit působení na chování, postoje a přijetí ze strany spotřebitelů ovlivňovaných reklamními médii. Praktická část obsahuje interpretace výsledků výzkumu vzhledem ke stanovené hypotéze. Zahrnuje i rozhodnutí o tom, zda získané výsledky souhlasí, či jsou v rozporu s výsledky stanovenými v teoretické části.
Pohled na učitelské role prostřednictvím tematických koláží
KRNINSKÝ, Luboš
Práce se věnuje motivaci a emocím v souvislosti s profesí učitele. Teoretická část přináší poznatky o různých přístupech k motivaci a emocím a o souvislostech této problematiky s učitelským povoláním. Ve vztahu k tematice emocí prožívaných vyučujícími je pojednáno též o zátěži a stresu v profesi učitele. Praktická část práce zkoumá výše uvedené u osmi vyučujících základní školy pomocí polostrukturovaného rozhovoru a tematických koláží, které se věnují profesní roli učitele.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 271 záznamů.   začátekpředchozí249 - 258dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.