Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 42 záznamů.  začátekpředchozí23 - 32další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Kombinovaný vliv skelných vláken a uhlíku jako aditiv záporné elektrody na vlastnosti olověného akumulátoru
Bouška, Marek ; Chladil, Ladislav (oponent) ; Bača, Petr (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce je zaměřena na olověný akumulátor pracující v režimu částečného nabití (PSoC) pro hybridní elektrická vozidla (HEV). Rozebrána jsou témata jako zdroje elektrického proudu, hybridní vozidla nebo princip činnosti olověného akumulátoru. Stěžejním úkolem této práce je pak prozkoumat kombinovaný vliv skelných vláken a uhlíku jako aditiv záporné aktivní hmoty a určit tak nejvhodnější kombinaci, jež zlepší vlastnosti olověného akumulátoru v režimu částečného nabití.
Vliv skelných vláken na životnost olověných akumulátorů pracujících v režimu hybridních elektrických vozidel
Tobolák, Jakub ; Křivík, Petr (oponent) ; Bača, Petr (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce je zaměřena na problematiku olověných akumulátorů užívaných v hybridních elektrických vozidlech. Tyto akumulátory pracují v režimu částečného nabití, což s sebou přináší problematiku s předčasnou ztrátou kapacity. Úkole, je prověřit vliv skelných vláken, jako možných aditiv do aktivních záporných elektrod těchto článků za účelem prodloužení jejich života. V textu je popsána problematika hybridních elektrických vozidel, olověných akumulátorů a dalších elektrochemických zdrojů.
Zkoumání teplotních změn olověného akumulátoru
Starý, Viktor ; Křivík, Petr (oponent) ; Bača, Petr (vedoucí práce)
V současné době se stále častěji mluví v automobilovém průmyslu o hybridních elektrických vozidlech. Provoz těchto hybridních automobilů zajišťuje zdroj energie. Tento zdroj je zastoupen akumulátorem. Při činnosti akumulátoru můžeme pozorovat teplotní změny. Tato práce se zabývá používanými druhy akumulátorů pro hybridní elektrická vozidla a zkoumáním teplotních změn při různých režimech jejich provozu.
Použití olověného akumulátoru v režimu hybridních vozidel
Klojda, Viktor ; Vaněk, Jiří (oponent) ; Bača, Petr (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce je zaměřena na využití bezúdržbových olověných akumulátorů v režimu hybridních vozidel. Popisuje paralelní i sériový koncept hybridních vozidel, jejich funkci, výhody a nevýhody. Porovnává olověné akumulátory s ostatními druhy primárních, sekundárních i palivových článků. Cílem této práce je zlepšení životnosti olověných baterií v režimu PSOC a s tím spojené použití příměsí, jakožto aktivní hmoty záporné elektrody.
Vliv příměsí v olověných akumulátorech pro hybridní elektrická vozidla.
Svoboda, Marek ; Bača, Petr (oponent) ; Bilko, Radek (vedoucí práce)
Olověné akumulátory v hybridních elektrických vozidlech (HEV) pracují v režimu PSoC (Partial State of Charge). Právě v tomto režimu dochází k novým mechanizmům poruch. Tyto mechanizmy jsou dávány do souvislosti s nevratnou sulfatací především záporných elektrod. Úkolem výzkumu je, aby sulfatace záporné elektrody již nebyla limitujícím faktorem životnosti článku a zlepšení životnosti olovených akumulátorů plánovaných pro použití v HEV.
Vliv vodivých keramik na životnost olověných akumulátorů
Tobolák, Jakub ; Vaněk, Jiří (oponent) ; Bača, Petr (vedoucí práce)
Tato práce je zaměřena na problematiku olověných akumulátorů používaných v hybridních elektrických vozidlech. Akumulátory v hybridních vozidlech pracují ve specifických podmínkách. Jsou provozovány v režimu částečného nabití označovaném jako PSoC. Tato skutečnost za důsledek předčasnou ztrátou kapacity článků těchto olověných akumulátorů a jejich krátkou životnost. Úkolem této práce je prověřit pozitivní vliv vodivých keramik, použitých jako aditiv do aktivních hmot záporných elektrod článků olověných akumulátorů pracujících v režimu PSOC, za účelem prodloužení jejich životnosti.
Efekt přítlaku vyvozovaného na elektrodový systém olověného akumulátoru s experimentálními elektrodami
Zabloudil, Ondřej ; Křivík, Petr (oponent) ; Bača, Petr (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou olověných akumulátorů, které se využívají u hybridních elektrických vozidel. U těchto vozidel akumulátory pracují v režimu částečného nabití (PSoC), při kterém dochází k degradačním mechanismům u záporných elektrod. Tyto degradační mechanismy mají za následek nižší životnost akumulátorů. Praktická část popisuje výrobu a sestavení experimentálních článků a experimentální část zkoumá vlastností olověných akumulátorů při přítlaku na elektrodový systém.
Design of Generalized Powertrain Model
Borkovec, Tomáš ; Kenyeres, Martin (oponent) ; Škorpil, Vladislav (vedoucí práce)
V této práci je popsán obecný model paralélního hybridního automobilu. Celkový hnací systém je složen z menších sub-systémů popsaných pomocí kvazi-statického modelování. Pro dané cesty je vypočítána potřebná síla pro pohon vozidla po trase. Na základě znalosti požadované síly jsou testovány tři řídící systémy. První je založen na heuristických pravidlech. Druhý je založen na optimalizaci dané funkce jenž představuje výslednou spotřebu nebo množství vytvořenýh emisí. Třetí systém je založen na metodě ECMS.
Vodivá keramika v olověných akumulátorech
Šrut, Martin ; Křivík, Petr (oponent) ; Bača, Petr (vedoucí práce)
Olověné akumulátory jsou nejvyužívanějšími sekundárními elektrochemickými zdroji elektrické energie. Jejich základní princip zůstává již po několik let stejný, vyvíjí se pouze jejich provozní parametry. Olověné akumulátory mají uplatnění v aplikacích hybridních elektrických vozidel (HEV), kde pracuje v režimu částečného nabití PSoC. Jednou z možných poruch olověných akumulátorů v HEV je sulfatace, především záporné elektrody. Přidáním příměsí do záporné aktivní hmoty se může snížit míra sulfatace a zvýšit schopnost přijetí elektrického náboje zápornou elektrodou.
Efekt přítlaku vyvozovaného na elektrodový systém olověného akumulátoru s experimentálními elektrodami s příměsí skelných vláken
Fryda, Daniel ; Vaculík, Sebastian (oponent) ; Bača, Petr (vedoucí práce)
Tato práce pojednává o olověných akumulátorech, jež jsou alternativními zdroji elektrické energie. Olověné akumulátory jsou nejstarším typem článků. Velké využití mají u hybridních elektrických vozidel – HEV, kde pracují v různých režimech provozu vozidla. Těmto režimům odpovídají příslušné reakce při vybíjení a nabíjení akumulátoru. Olověné akumulátory v hybridních elektrických vozidlech pracují v režimu částečného nabití PSoC. Praktická část diplomové práce zkoumá, jak jsou vlastnosti olověných akumulátorů modifikovány vlivem příměsi skelných vláken do záporné aktivní hmoty a aplikací přítlaku na elektrodový systém.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 42 záznamů.   začátekpředchozí23 - 32další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.