Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 23 záznamů.  začátekpředchozí22 - 23  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Komunikace zdravotnického personálu s klienty.
KOLÁŘOVÁ, Markéta
Svou bakalářskou práci Komunikace zdravotnického personálu s klienty jsem rozdělila do několika kapitol. První kapitolu Současný stav jsem zaměřila na vysvětlení pojmu komunikace a objasnění procesu komunikace obecně. Dále se v práci zaměřuji již na komunikaci z konkrétního hlediska zdravotník- klient (pacient). Jde například o vztah klienta a zdravotníka, zásady správné komunikace při interakci zdravotnického personálu s klienty, produktivní chování, rozhovor ve zdravotnictví atd. V neposlední řadě se v této kapitole zaměřuji na devalvační prvky v komunikaci a neproduktivní chování zdravotníků. V následující kapitole jsou stanoveny cíle a hypotézy. Prvním cílem mé práce je zjistit subjektivně vnímanou úroveň komunikačních dovedností zdravotnického personálu s klienty z pohledu klientů v nemocnici Rudolfa a Stefanie v Benešově. Druhým cílem je posoudit vliv komunikačních dovedností zdravotnického personálu na informovanost klientů o diagnóze, vyšetření a průběhu léčby. Hypotézy znějí takto: {\clqq}Klienti vnímají úroveň komunikace zdravotnického personálu jako nízkou.`` a {\clqq}Informovanost klientů je přímo úměrná s úrovní komunikace.`` Pro splnění cílů a ověření hypotéz jsem zvolila kvantitativní výzkum, metodu dotazování technikou dotazníku. Základní soubor respondentů tvoří 65 dospělých klientů nemocnice Rudolfa a Stefanie v Benešově ve věku od 18 do 65 let. Návratnost dotazníku byla 98%. Oba stanovené cíle se mi povedlo splnit na základě provedeného výzkumu. Respondenti ohodnotili úroveň komunikace zdravotníků jako velmi dobrou. Stejně tak ohodnotili i informovanost ze strany zdravotníků. Informovanost je tedy přímo úměrná s úrovní komunikace zdravotnického personálu. První hypotéza tedy potvrzena nebyla, klienti jsou s úrovní komunikace zdravotnického personálu spokojeni. Tuto hypotézu jsem si stanovila na základě osobní zkušenosti a jsem velmi ráda, že ji výzkum vyvrátil. Druhá hypotéza potvrzena byla, informovanost klientů je přímo úměrná s úrovní komunikace. Zjištěné výsledky mohou posloužit jak zdravotnickému personálu, tak i klientům nemocnice.
Profesionální poranění zdravotníků
KRÁTKÁ, Hana
Téma své práce, profesionální poranění zdravotníků, jsem si zvolila, neboť mě zajímalo vyhodnocení této problematiky, neboť každý z nás se jednou ocitl, či ocitne, ve zdravotnickém zařízení a všimne si, jak se zdravotničtí pracovníci chovají při své práci a jak svou práci vykonávají. Z mých předešlých poznatků ze zdravotnických zařízení jsem věděla, že ne všechny postupy zdravotníků jsou v pořádku, ale nevěděla jsem, zda porušují legislativu či provozní řád, nebo jsou-li jejich postupy správné. Proto jsem si také vybrala toto téma, abych pronikla do tajů profesionálních poranění a postupů zdravotníků při vykonávání jejich profese. Zdravotničtí pracovníci čelí denně rizikům poranění ostrým předmětem a s tím spojeným nebezpečím nákaz přenosných touto cestou. V České republice se sledují neprofesionální, ale i profesionální poranění. Zdravotničtí pracovníci čelí i nákazám v důsledku profesionálního poranění, jakou jsou virové hepatitidy A, B, C, D, E, HIV/AIDS, cytomegalovirová infekce, infekční mononukleóza a syfilis. Cílem této práce je vyhodnotit sledované počty poranění zdravotnických pracovníků v Ústí nad Labem dle stanovených kritérií se zaměřením na dodržování platných právních předpisů při manipulaci se zdravotnickým materiálem, se zdravotnickými prostředky a s nebezpečným odpadem. Dále je cílem seznámit zdravotníky s výsledky výzkumu a zúčastnit se školení o bezpečnosti práce ve zdravotnickém zařízení. Hypotézou v mé práci je, že při manipulaci se zdravotnickým materiálem, se zdravotnickými prostředky a s nebezpečným odpadem je dodržována platná legislativa. Jako výzkumnou metodu jsem použila rozdání dotazníků, které byly rozdány do pěti nemocničních oddělení, a sekundární sběr dat ze zdravotnických dokumentací z let 2003, 2004, 2005, 2006 a 2007, které mi byly k dispozici na protiepidemickém odboru Krajské hygienické stanice v Ústí nad Labem. Myslím, že hypotéza, uvedená v bakalářské práci, nebyla potvrzena, neboť zdravotníci porušují legislativu platnou v České republice. Cíl mé práce byl splněn, neboť došlo k zpracování dotazníků formou tabulek a grafů, dále byl vyhodnocen sekundární sběr dat tabulkami a vše bylo porovnáno s ostatními zdroji v této problematice. Poznatky z této bakalářské práce budou interpretovány hlavní sestře Krajské zdravotní a.s. {--} Masarykovy nemocnice v Ústí nad Labem, která poté provede školení vrchních sester. Dále budou tyto poznatky sloužit k vytvoření edukačního plánu zdravotníků a budou interpretovány osobám, kterých se tato problematika týká.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 23 záznamů.   začátekpředchozí22 - 23  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.