Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 233 záznamů.  začátekpředchozí214 - 223další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Výchova ke zdraví a strategie výuky duševní hygieny ve škole.
FUKEROVÁ, Hana
Práce se zabývá otázkou duševní hygieny v České republice. Teoretická část shrnuje dosavadní poznatky o zdraví jako celku i jeho jednotlivých složkách a vlivy, které na člověka působí. Dále stručně charakterizuje věkovou skupinu pubescentů, především z psychologického hlediska. Praktická část obsahuje metodický program výuky duševní hygieny, který je vytvořený pro druhý stupeň ZŠ. Samotné sestavení programu, stejně tak jako jeho účinnost, vychází z použitých metod {--} intervenční metoda, dotazování, pozorování, projektivní technika. Program je vytvořený na 10 setkání a i přesto výsledky ukazují jeho účinnost i při krátkodobém působení edukátora. K výrazné změně došlo u žáků v oblasti sebehodnocení. Žáci také přeskládali životní hodnoty, rozšířili si vědomosti a dovednosti v mezilidských vztazích a získali přehled o nových možnostech pohybových aktivit.
Výchova ke zdraví a strategie výuky duševní hygieny ve vzdělávacím procesu.
KORCOVÁ, Petra
Ve své bakalářské práci se zabývám obsahem a formou edukace duševní hygieny, která je určena pro žáky staršího školního věku. Široké téma duševní hygieny je zde představeno jako součást zdravého životního stylu a předmětu výchovy ke zdraví. Teoretická část je zaměřena na kompilaci literárních pramenů, vztahujících se k tématu. Dále obsahuje popis českého, školního prostředí současnosti. Praktická část obsahuje použité metody a informace o tom, jak vypadá režim dne zkoumaného souboru žáků staršího školního věku, jejich potřeby a přání. Výsledkem práce je metodický materiál pro učitele a žáky, který má pomoci nejen rozšířit znalosti o duševní hygieně, ale i nabídnout praktické dovednosti podporující cennou hodnotu zdraví a zdravý životní styl.
Výuka Výchovy ke zdraví a sledování jejího vlivu na životní hodnoty a postoje žáků 6. a 7. tříd základní školy v Benešově nad Černou
HOKROVÁ, Ivana
Cílem předkládané bakalářské práce je vytvoření pomocného metodického materiálu pro pedagogy oboru Výchova ke zdraví. Stejně tak i možnosti nahlédnout do přípravy vyučujících hodin v šesté a sedmé třídě předmětu Výchova ke zdraví. Ukázat jak tento nový předmět působí nejen na žáky jmenovaných tříd, ale i na jejich rodiny a širší okolí. Jeho pečlivou přípravou a svědomitou výukou můžeme pomoci dětem jak po vzdělávací stránce, tak po psychické i sociálně kulturní. Nenásilnou formou vedeme pomocí předmětu Výchovy ke zdraví žáky k správnému životnímu stylu. Naplňujeme také myšlenku zdraví v její nejpřirozenější podobě a po všech stránkách - fyzické, psychické, sociální a kulturní, a samozřejmě duševní. Ráda bych touto prací poukázala též na nové netradiční formy výuky a vzdělávací prvky, jako je např. jóga, jednoduché masáže a jiné. Důležitým prvkem práce je také upozornění na růst zájmu ze strany dětí o nový vyučovací předmět, a jak poznatky, které v hodinách výchovy ke zdraví získávají, předávají dál svým nejbližším. Naplňuje se tak význam tohoto nového předmětu, neboť zdraví zde není už pouhým pojmem, ale faktem. Doufám, že má práce napomůže kolegům pedagogům, stejně jako studentům oboru Výchova ke zdraví v jejich nelehké, ale krásné práci.
Význam řízených pohybových aktivit ve výchově ke zdraví u dětí v předškolním věku
ULBRICHOVÁ, Dagmar
Předkládaná práce monitoruje řízené pohybové aktivity u dětí předškolního věku jak z hlediska předškolních zařízení, tak z hlediska rodinného prostředí. Cílem práce je zmapovat současnou úroveň pohybových aktivit a poukázat na základní vztahy výchovy ke zdraví a zdravého vývoje předškolního dítěte. Celkový počet účastníků byl 72 dětí předškolního věku. Z důvodu zpětné vazby jsem též oslovila 172 účastníků (učitelky mateřských škol, rodiče). Na základě mých zjištění se prokázalo, že učitelky mateřských škol poskytují při práci s dětmi dostatek kvalitních pohybových aktivit. Z hlediska rodinného prostředí je třeba věnovat pohybovým aktivitám zvýšenou pozornost a nadále poukazovat na problematiku v této oblasti.
Sauna - jedna z důležitých forem regenerace aktivních sportovců
ČERNÝ, Kamil
Bakalářská práce se zaměřuje na význam sauny v procesu regenerace aktivních sportovců - hráčů ledního hokeje. Cílem je popsat pozitivní vliv saunování na lidský organismus, konkrétně pohybový aparát a psychiku. Dále objasnit pojmy regenerace, relaxace, únava a zotavení. Praktická část obsahuje zpracované a vyhodnocené výsledky dotazníkového šetření u mužstva Karlových Varů a mužstva Tábora. Výzkum se zaměřuje na četnost využívání sauny obecně v jednotlivých týmech, následně pak dle jednotlivých věkových skupin. Dále zkoumá využívání sauny z hlediska důvodů a hlediska časového.
Vývoj vztahu rodičů k dítěti v prenatálním období
DVOŘÁKOVÁ, Kateřina
Práce se zabývá možnostmi navazování kontaktu a vztahů obou rodičů k nenarozenému dítěti. Hlavním cílem této práce bylo poukázat na možnosti vytvoření pozitivního vztahu matky a otce k dítěti již v prenatálním období. Z celé práce vyplývá, že nastávající rodiče mají mnohem více možností k navázání kontaktu k dítěti než pouhé hlazení bříška a jeho oslovování.
Relaxace ve volném čase
BENEŠOVÁ, Michaela
Diplomová práce se zabývá relaxací a rekreací ve volném čase. Obsahuje relaxační techniky a metody. Část je věnována józe.
Podpora výchovy ke zdraví formou intervenčního pohybového programu pro děti předškolního věku.
SEBEROVÁ, Eva
Cílem mé bakalářské práce je vytvoření intervenčního pohybového programu podporující výchovu ke zdraví pro děti předškolního věku. Jako dílčí cíl jsem si stanovila ověření realizovatelnosti tohoto programu v praxi. Teoretická část mé práce obsahuje množství informací o významu pohybu v životě člověka, o psychomotorice a jejím vlivu na zdraví. V praktické části je rozpracován vytvořený pohybový program, který je postaven na bázi psychomotorických her a přizpůsoben věku dětí. Před i po jeho aplikaci byly další údaje získány metodou pozorování a metodou řízeného rozhovoru. Veškerá sebraná data byla zpracována a vyhodnocena. Výsledky potvrzují, že vytvořený pohybový program pozitivně přispívá k tvorbě podmínek pro tělesnou, duševní a společenskou pohodu dítěte a je v praxi realizovatelný.
Speciální relaxační a regenerační techniky pro rozvoj zdraví (kryoterapie).
CYMLOVÁ, Radka
Teoretická část mé práce zachycuje množství erudovaných informací o metodě celotělové kryoterapie a shrnuje je v přehledný celek. V praktické části jsou zpracovány a vyhodnoceny výsledky mého praktického šetření, které bylo zaměřeno na zjištění stavu informovanosti o celotělové chladové terapii a to vzhledem k věku, pohlaví, způsobu života a místu bydliště. Díky podkladům a studiím rovněž dokazuje, že celotělovou chladovou terapii lze zařadit mezi léčebné procedury. Tato skutečnost je podložena diskusemi s odborníky a zkušenostmi klientů celotělové kryoterapie. Závěrem předkládá možnosti rozšíření informovanosti o metodě celotělové kryoterapie mezi širokou veřejnost.
Výkon specializace perioperační sestry a její vliv na životosprávu sester
ROUŠALOVÁ, Vladana
Přestože ošetřovatelství je důležité a náročné, jeho společenská prestiž není příliš vysoká. O práci sester na operačním sále se téměř nehovoří. Vyžaduje se od nich maximální připravenost, soustředění, neustálé doplňování vědomostí a dovedností, emocionální stabilita, ale i schopnosti technické. Na operačních sálech se neustále setkáváme s novou, ale i starší přístrojovou technikou. Od perioperačních sester se vyžaduje její bezchybné ovládání, kterým přispívá ke zdárnému průběhu operačních výkonů. Perioperační sestra, která se připravuje k asistenci u operačního výkonu, musí znát postup a průběh operačního zákroku, také si musí připravit a spočítat všechny potřebné pomůcky, nástroje a mulový materiál. Perioperační sestra asistuje lékařům,ale i pomáhá při příjezdu pacienta na operační sál překonat jeho strach z operačního výkonu i neznámého prostředí. Tyto všechny činnosti vedou k zajištění kvalitní ošetřovatelské péče na operačním sále. Operační výkon je týmovou prací, setkávají se zde specialisté více oborů. Sestry mimo svých odborných znalostí musí dobře ovládat i komunikační dovednosti. Jednak pomáhají pacientům při komunikaci s lékařem, především však musí správně koordinovat mezioborovou péči. Je to nezbytné pro zdárný a hladký průběh operačního výkonu. Komunikační dovednosti ovlivňují pracovní vztahy i atmosféru pracoviště. Sestry neustále pečují o zdraví ostatních spoluobčanů. Aby svou profesi vykonávaly bezchybně a kvalitně, musí být samy zdravé, odpočaté a připravené. Proto jsme se výzkumným šetřením zaměřili na to, jak výkon profese perioperačních sester ovlivňuje jejich životosprávu, jak sestry relaxují a neprojevuje-li se u nich syndrom vyhoření.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 233 záznamů.   začátekpředchozí214 - 223další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.