Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 35 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Současná grafika a výtvarná výchova na základní škole
Kopicová, Jiřina ; Arbanová, Linda (vedoucí práce) ; Špirk, Ivan (oponent)
KOPICOVÁ, Jiřina. Současná grafika a výtvarná výchova na základní škole. Praha, 2011. 115 s. Diplomová práce. Univerzita Karlova - Pedagogická fakul- ta. Vedoucí diplomové práce Mgr. Linda Arbanová, PhD. Teoretická studie zabývající se problematikou současné volné grafiky. Popisuje hlavní trendy, užívané materiály a techniky. Text zahrnuje komentovaný výběr českých i zahra- ničních autorů ilustrujících hlavní tendence současné grafiky. Didaktická část zahrnuje výzkumnou sondu na téma Vztah žáků ZŠ ke grafice a návrh didaktické řady, vycházející z výsledků výzkumu. Výtvarná část práce obsahuje mou vlastní tvorbu s námětem Čas přírody, zpracovanou kombinovanou technikou digitálního tisku a linorytu.
Cestou dramatické výchovy (nejen) k výtvarnému cíli
Osvaldová, Božena ; MACHKOVÁ, Eva (vedoucí práce) ; MARTÍNKOVÁ, Nina (oponent)
Diplomová práce se věnuje především hledání pedagogické cesty k výtvarné dramatice. Autorka popisuje své vlastní hledání a přiklání se k variantě dramatických aktivit coby cestě k výtvarné výpovědi. V první části diplomové práce jsou popsána dosavadní teoretická poznání dotýkající se osobní zkušenosti učitelky, ale i širší rozhled po poli výtvarné dramatiky vůbec. Jsou zde popsána strukturální východiska výtvarné dramatiky, která byla zároveň ověřována v praxi. Jsou zde naznačeny též další možné cesty výtvarné dramatiky, které by měly zároveň rezonovat v povědomí o oboru. Druhá část je pak věnována především čtyřem výtvarně dramatickým celkům, které autorka DP vyučovala a prožila se svými žáky na Základní umělecké škole Klementa Slavického v Praze 5 – Radotíně. Je zde zaznamenán postup práce krok po kroku a v závěru každého dílčího úkolu je zahrnuta i menší reflexe. Větší reflexe pak také následuje po každém ze čtyř výtvarně dramatických celků. Z uvedených čtyř celků je také vidět, jak se celkově posouval náhled autorky na pedagogickou práci. S každým dalším výtvarně pedagogickým celkem se nejen rozšířila paleta výtvarných i dramatických metod, ale celkově prohloubil vhled do tématu jak konkrétního projektu, tak i celkově do tématu výtvarné dramatiky. U některých úkolů je přiřazeno několik konkrétních výtvarných výstupů v podobě fotodokumentace, které z práce vznikly.
Stín a stínohra - výtvarná řada ve výtvarné výchově na základní umělecké škole.
TICHÁČKOVÁ, Barbora
Diplomová práce je věnována teoretickému uvedení stínu jako svébytného námětu a výrazového elementu v dějinách výtvarné kultury s přesahem do dramatického umění, filmu a fotografie a také specifikaci stínohry jako expresivního média. Práce se rovněž zabývá popisem stínu z hlediska optiky a vizuální percepce, odpovídá na otázku, co je to stín. V diplomové práci není opomenuta analýza tradiční i moderní symboliky vztahující se k fenoménu stínu. Nemalá část práce je věnována didaktické analýze tématu a stručné charakteristice výtvarně - projektových metod a výtvarných řad ve VV s ohledem na praktické vyústění práce. Součástí diplomové práce byla příprava, realizace a dokumentace vlastní výtvarné řady (souboru výtvarných lekcí) na téma "Stín a stínohra" na druhém stupni základní školy.
Rozvoj tvořivosti v pedagogicko výchovném procesu
FLAŠKOVÁ, Petra
Práce má dvě části teoretickou a praktickou. V teoretické části jsou zmíněny definice tvořivosti, pojmy související s tvořivostí jako inteligence, fantazie, věk, bariéry i metody rozvoje tvořivosti. Každý tvůrčí proces má své etapy a dají se vyjmenovat vlastnosti tvůrčí osobnosti, kterými by měl disponovat samotný tvůrčí pedagog. Výtvarná výchova je jednou z možností rozvoje tvořivosti a k tomu může sloužit výtvarný projekt. Účastníky výtvarného projektu jsou žáci ubytováni na DM při OA, SOŠ, SOU v Třeboni. Věk účastníků se pohybuje mezi 16-18 lety. Výtvarný projekt "Člověk napříč časem" je druhou částí této práce. Na začátku druhé části uvádím inspiraci pro tento projekt a vysvětluji jeho strukturu. Cílem projektu je dovést účastníky k zamyšlení se nad hodnotami, vztahy, komunikací mezi námi a nad sebou samými s důrazem na environmentální výchovu. Jedním z dílčích cílů projektu je samozřejmě rozvoj tvořivosti, a zda, je to možné u této skupiny.
Břetislav Pojar a základy techniky animace v hodině výtvarné výchovy na prvním stupni ZŠ (Prakticko-teoretická práce)
KUČEROVÁ, Alena
Práce je zaměřená na život a dílo Břetislava Pojara. Také se zabývá animovaným filmem a poskytuje návod k využití techniky animace v hodinách výtvarné výchovy na 1. Stupni ZŠ. Teoretická část představuje osobnost Břetislava Pojara, jeho život a dílo. Seznamuje s historií českého a zahraničního animovaného filmu a vybranými tvůrci. Praktická část obsahuje vlastní soubor lekcí, zaměřených na animaci a její využití ve výtvarné výchově. Popisuje jednotlivé části projektu a nabízí reflexi získanou při realizaci. Práce obsahuje i fotodokumentaci průběhu projektu.
Přiblížení základních principů Feng-Shui žákům v ZŠ a MŠ ve Zdíkově a jejich aplikace v praktickém projektu
SOJKA, Milan
Tato práce má za úkol aplikovat základní tvůrčí principy feng shui do prací žáků prvního a druhého stupně ZŠ a MŠ Zdíkov ve výtvarné výchově. První kapitola vysvětluje pojem feng shui a jeho historii. Dále jsou vysvětleny pojmy základních metod feng shui, jejich principy a definicemi ve vztahu k energii hmoty a prostoru. Druhá kapitola je věnována praktické části projektu. Základním tvůrčím principům, jejich významu a všeobecnému popsání projektu. Určení kompetencí a dovedností, jež žák získává, při výtvarné výchově. Prostřednictvím náhodného vzorku žáků je provedena aplikace tvůrčích principů feng shui ve výtvarné výchově. Dále je zde také zmíněna historie školství Zdíkovska a popis školy, kde projekt vznikl.
VÝCHOVA K VÝTVARNÉMU UMĚNÍ SE ZAMĚŘENÍM NA OSOBNOSTI MALÍŘSKÉ TVORBY
LEBAROVÁ, Anastazija
Bakalářskou práci jsem pojala jako výtvarný projekt. V teoretické části se věnuji pojmům a oblastem výtvarné výchovy, z kterých vycházím při tvorbě mého výtvarného projektu. Charakterizuji výtvarně projektovou metodu. Uvádím základní rozlišení výtvarně projevových typů žáků, stručnou charakteristiku staršího školního věku dětí, kterým je projekt určen. V souvislosti s psychickým vývojem tohoto období se zmiňuji o krizi dětského výtvarného projevu, která ve vývoji výtvarného projevu dítěte nastává. Na závěr podávám základní informace o malířích, které jsem pro výtvarný projekt vybrala. V praktické části uvádím samotný výtvarný projekt, který je rozepsán na 11 výtvarných činností, vztahujících se k pěti vybraným malířským osobnostem. Jednotlivé náměty výtvarných činností jsou inspirovány tvorbou a způsobem práce uvedených malířů a mají skrze vlastní prožitek dětí rozvíjet vztah k výtvarnému umění.
Literatura pro děti a mládež jako inspirační zdroj v hodinách výtvarné výchovy
NEUŽILOVÁ, Kateřina
Předkládaná kvalifikační práce s názvem ?Literatura pro děti a mládež jako inspirační zdroj v hodinách výtvarné výchovy? ve svém obsahu řeší složité mezipředmětové vztahy dvou humanitních oborů: výtvarné výchovy a českého jazyka. Teoretická část je zaměřena na charakteristiku žáka druhého stupně základní školy z psychologického, čtenářského a výtvarného hlediska. Praktická část této práce zahrnuje empirický výzkum, který zkoumá čtenářství a volný čas soudobé mládeže. K výsledkům výzkumné sondy je přihlédnuto ve výtvarném projektu (tematické řadě), který je částečně uveden do praxe na druhém stupni základní školy.
Možnosti využití odpadového materiálu ve výtvarné výchově na prvním stupni základní školy.
NOVÁKOVÁ, Jitka
Práce se zabývá jedním z možných způsobů, jak u dětí mladšího školního věku rozvíjet citlivý vztah k přírodě a uvědomělé chování ve vztahu k životnímu prostředí pomocí propojení výtvarné a environmentální výchovy. Teoretická část je věnována představení jednoho z fenoménu environmentálního umění, takzvaného junk-artu. Dále je v této části práce obsaženo teoretické ukotvení výtvarné a environmentální výchovy v rámcovém vzdělávacím programu a analýza prostoru pro tvorbu z odpadového materiálu v rámci intermediálních a experimentálních aktivit ve výtvarné výchově na prvním stupni základní školy. Závěr teoretické části je věnován knižním publikacím na českém trhu, které se věnují možnostem využití odpadového média při aktivních výtvarných činnostech žáků. Praktická část obsahuje realizaci a reflexi souboru vlastních lekcí výtvarné výchovy s využitím odpadového materiálu ve třetí, čtvrté a páté třídě na malotřídní škole ve Staré Říši.
Výtvarné projekty v MŠ
KRAHULÍKOVÁ, Pavla
Bakalářská práce se zabývá výtvarnými projekty v mateřských školách a jejich využitím. První část je zaměřena na vymezení pojmu výtvarný projekt a zásady projektování výtvarných úkolů v souladu RVP PV. Druhá část práce se zaměřuje na realizaci a funkčnost výtvarných projektů v mateřských školách.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 35 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.