Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 212 záznamů.  začátekpředchozí206 - 212  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Problematika integrace zrakově postiženého dítěte v období předškolního a školního věku v Plzeňském kraji
JEŽKOVÁ, Martina
Integrace dětí s handicapem do tříd běžného vzdělávacího proudu se stala běžnou realitou v podmínkách českého školství. Cílem diplomové práce bylo zmapovat a objektivně poukázat na případné problémy a rizika provázející plnou integraci zrakově znevýhodněných dětí do běžného kolektivu zdravých vrstevníků. Splnění tohoto cíle jsem docílila studiem odborné literatury i zdrojů a výzkumem za použití kvalitativní a kvantitativní metody. Vlastní výzkum byl proveden za účelem zjištění, zda v Plzeňském kraji dochází k integraci žáků se zrakovým postižením a pokud ano, tak zda je integrace této skupiny žáků provázena problémy a úskalími.
Volný čas a osoby se zrakovým postižením
NOVOTNÁ, Petra
Diplomová práce se zabývá možnostmi smysluplného využívání volného času osob se zrakovým postižením. Nejprve vymezuje zrakové postižení, jeho klasifikaci či etiologii, dále poukazuje na možnosti trávení volného času v různých volnočasových aktivitách. Také popisuje instituce, které mohou osoby se zrakovým postižením integrovat. Integrace je pro osoby se zrakovým postižením důležitým mezníkem již od narození a pokračuje až do období dospělosti, kde se důležitou oblastí stává pracovní uplatnění. Celá práce je ukončena dotazníkovým šetřením, které tuto práci pouze dokresluje.
Vytvoření a ověření metodického materiálu pro posluchače oboru Výchova ke zdraví (kompenzační a rehabilitační pomůcky pro osoby se zrakovým postižením).
ŠTĚPÁNOVÁ, Zuzana
Cílem bakalářské práce je vytvoření metodického materiálu pro posluchače oboru Výchova ke zdraví. V teoretické části se zabývám zdravotním postižením, zrakovým postižením a hluchoslepotou. Ústředním tématem jsou kompenzační a rehabilitační pomůcky. Pomůcky jsou řazeny do skupin. V každé skupině je výčet jednotlivých pomůcek, vybrané pomůcky jsou podrobněji popsány. V praktické části vyhodnocuji přínos studijního materiálu pro studenty. Studijní materiál má pozitivní vliv na zlepšení znalostí, avšak zároveň analyzuji i nedostatky materiálu a zabývám se doporučením, jak jeho kvalitu zlepšit.
Využití projektové metody v mateřské škole pro zrakově postižené
BEJDÁKOVÁ, Lenka
Tato bakalářská práce se zabývá využitím projektové metody v mateřské škole pro zrakově postižené. V teoretické části bakalářské práce je charakterizována projektová metoda, její historie, znaky, hlavní kroky, klady a nedostatky. Popisuji psychomotorický vývoj dítěte se zrakovým postižením a mateřskou školu pro zrakově postižené. V praktické části je popsán vlastní projekt, vytvořený s dětmi z mateřské školy pro zrakově postižené, jeho průběh a hodnocení.
Možnosti uplatnění metody dílčího oslabení výkonu v praxi
PROKOPCOVÁ, Miloslava
Metoda dílčího oslabení výkonu rozvíjí kognitivní funkce u dětí ve všech oblastech poznávání: optické a akustické vnímání, prostorové orientace, intermodality, seriality, rozvíjí motorické schopnosti, řeč a komunikaci. Zároveň také rozvíjí sociální vztahy, morálně-etické principy a přispívá k celkovému rozvoji dětské osobnosti v předškolním a mladším školním věku. Diplomová práce je členěna do sedmi hlavních kapitol. První až třetí kapitola mimo jiné pojednává o historii metody, etiologii, klinických příznacích, výskytu, diagnostice a nápravě dílčího oslabení výkonu. Ve čtvrté kapitole je rozebrána psychologická charakteristika dětí předškolního věku. Pátá kapitola ukazuje testování dětí zrakově a sluchově postižených. Šestá kapitola reflektuje etickou problematiku práce s dětmi. Závěrečná kapitola ukazuje odborně zpracované kazuistiky.
Aplikace mediálních prostředků při práci s dětmi s postižením ve středisku rané péče
KOUBOVÁ, Petra
Práce se zabývá péčí o děti se zrakovým postižením ve středischích rané péče. Teoretická část charakterizuje děti se zrakovým postižením, poskytuje přehled o nejčastěji vyskytujících se vadách ve středisku rané péče. Dává nahlednout, jak funguje středisko rané péče. Práce se snaží nastínit používanou metodologii. Je zde i profil činnosti střediska. V teoretické části je obsažena kapitola o rodinách dětí s postižením. Praktická část obsahuje případovou studii,kde je kazuistika klienta Střediska rané péče v Českých Budějovicích. Je zde popsána metoda, která využívá speciální pomůcku Little Room.
Podpora počítačové výuky pro handicapované
Bauerová, Zuzana ; Benáčanová, Helena (vedoucí práce) ; Heller, Petr (oponent)
Tato práce se zabývá světem handicapovaných lidí (zrakově a sluchově postižených). Blíže vysvětluje dané handicapy a snaží se nahlédnout i do školství v ČR. Hlavní problematikou je počítačová výuka a dostupné kompenzační pomůcky, aby postižení lidé byli schopni samostatně ovládat počítač a (v dnešní době nezbytný) internet. Těchto pomůcek již existuje celá řada, nemá tedy smysl popisovat každý z nich. Bylo vybráno několik "zástupců", aby se dal vysvětlit jejich smysl a popsat funkčnost. Vzhledem k tomu, že konkurence je veliká a tyto pomůcky jsou čím dál efektivnější, je potřeba brát v úvahu veškeré činitele (především náročnost na obsluhu a poměr cena vs. výkon). Bohužel to není levná záležitost, ale zato svůj účel splňují dokonale.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 212 záznamů.   začátekpředchozí206 - 212  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.