Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 212 záznamů.  začátekpředchozí203 - 212  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Úloha porodní asistentky v sexuální výchově žáků ZŠ
KADLECOVÁ, Zdeňka
Úloha porodní asistentky v sexuální výchově žáků ZŠ Sexuální výchova by měla být především záležitostí výchovy rodinné, nicméně také školní výchova má být její samozřejmou součástí. V současné době probíhá na ZŠ sexuální výchova, která je vedena z pozice slovně názorné koncepce a trpí nedostatky našeho vzdělávání a výchovy vůbec. Budoucí učitelé, přesto, že jsou na svou profesi připravováni v rámci vysokoškolského studia, nemají možnost, vzhledem ke studijním programům se dokonale seznámit s problematikou sexuální výchovy. Jedním ze základních problémů realizace sexuální výchovy na základních školách je nepřipravenost učitelů pro tuto specifickou oblast. Myslím si, že by určitým řešením byla spolupráce učitelů se zdravotníky (porodními asistentkami, lékaři) v sexuální výchově žáků. Cílem této práce bylo zjistit úroveň znalostí žáků ZŠ v oblasti sexuální výchovy, jejich zájem o sexuální výchovu v rámci výuky na ZŠ a zájem vedení školy o vedení sexuální výchovy porodní asistentkou. Byl zvolen kvantitativní výzkum kombinovaný s kvalitativním. Výzkum probíhal na ZŠ v Českých Budějovicích a výzkumným souborem pro kvantitativní výzkum byli žáci ZŠ, pro kvalitativní výzkum byli vybráni učitelé z těchto ZŠ. Byly stanoveny dvě hypotézy a jedna výzkumná otázka. Hypotéza 1 předpokládala, že žáci postrádají znalosti v oblasti způsobu přenosu pohlavních chorob. Tato hypotéza se nepotvrdila. Většina žáků ví o způsobu přenosu pohlavních chorob. Hypotéza 2 předpokládala, že žáci mají zájem o sexuální výchovu v rámci výuky na ZŠ. Tato hypotéza se potvrdila. Žáci odpovídají, že by uvítali, kdyby se výuce o sexuální výchově věnovalo více času, informace chtějí získávat hlavně od učitelů a rodičů. Jak jsme zjistili, na školách, ve kterých byl prováděn výzkum, zájem o vedení sexuální výuky porodní asistentkou byl. Na dvě školy již porodní asistentka dochází, na dvou školách se již projednávalo, že porodní asistentku pozvou a na jedné škole zatím zájem neprojevili. Tím jsem si odpověděla na výzkumnou otázku, zda školy vnímají porodní asistentku jako vhodnou osobu pro výuku sexuální výchovy. Byla bych ráda, kdyby výsledky naší práce sloužily ke zkvalitnění sexuální výchovy na ZŠ a případně se do této výchovy zapojili odborníci, lékaři a porodní asistentky.
Postoje a hodnoty dospívajících
MATĚJKOVÁ, Lenka
Práce se zabývá hodnotami současných dospívajících a jejich postoji ke vzdělání, partnerskému životu, způsobům trávení volného času, představami o jejich budoucnosti a nejbližšími plány. Teoretická část charakterizuje období dospívání a výše uvedené pojmy. Praktická část zahrnuje 4 předpoklady, které se vztahují k postojům a hodnotám dospívajících a vlivům na ně z hlediska vzdělání rodičů.
Média a jejich vliv na delikventní chování dětí a mladistvých
JANOUCHOVÁ, Veronika
Diplomová práce "Média a jejich vliv na delikventní chování dětí a mladistvých" se zabývá studií možného vlivu médií na děti a mladistvé, kteří se dopustili delikventního jednání. Média mají v moderních společnostech zásadní a stále vzrůstající význam, a proto se také stále více diskutuje o jejich vlivu na člověka. Zvláště významnou se jeví oblast vlivu médií na děti a mladistvé. Mezi základní znaky delikventního chování dětí a mladistvých patří mimo jiné vysoká míra ovlivnění vnějšími faktory, včetně vlivu médií. Z tohoto důvodu je snahou diplomové práce propojit tyto dvě specifické oblasti, které jsou v centru pozornosti odborné i laické veřejnosti. Teoretická část práce se nejprve zabývá základními pojmy související s vlivem médií na delikventní chování dětí a mladistvých. Dále je zde popsán vývoj médií, funkce médií, základní znaky mediovaných obsahů a působení médií. Poté je v práci nastíněna oblast legislativy a orgánů upravujících činnost médií stejně jako pojetí mediální výchovy. Následně se autorka zaměřuje na analýzu delikvence dětí a mladistvých, včetně činnosti kurátora pro mládež. Cílem práce bylo získat podrobnější informace o možném vlivu médií na delikventní chování dětí a mladistvých, a z tohoto důvodu byl zvolen výzkum kvalitativního charakteru. Při sběru dat byla využita metoda dotazování realizovaná technikou polostandardizovaných rozhovorů v průběhu května a června roku 2010. Výzkumný soubor tvořily dvě skupiny respondentů. První skupinu představovalo celkem sedm dětí a mladistvých evidovaných kurátorem pro mládež, druhou skupinu tvořilo pět odborníků pracujících s mládeží, která se dopustila delikventního jednání. Navíc byla z dokumentace vedené kurátorem pro mládež vytvořena kasuistika doplňující danou problematiku. Provedený kvalitativní výzkum poté umožnil stanovení šesti hypotéz v závěru práce. Přímý vliv médií na delikventní jednání mládeže se jeví jako sporný, avšak u osob, u kterých je již zvýšeno riziko delikventního chování, může obraz prezentovaný v médiích jejich jednání podpořit. Jako podstatné vidí autorka práce zakomponování mediální výchovy do systému vzdělávání mládeže, která se dopustila delikventního jednání, např. v rámci probačních programů či programů ve středisku výchovné péče. Diplomová práce by měla přispět především ke zpřístupnění, případně rozšíření informací o možném vlivu médií na jedince či společnost zejména v souvislosti s dětmi a mladistvými, kteří se dopustili delikventního jednání. Výsledky výzkumu mohou také sloužit jako pilotáž pro další rozsáhlejší výzkum.
Evaluace primární prevence rizikového chování na základních školách
ŠMATLÁKOVÁ, Iva
Téma této práce zní Evaluace primární prevence rizikového chování na základních školách. Rizikové chování je obecný pojem a každý člověk o něm má různou představu. Dle odborníků lze vymezit 3 základní oblasti rizikového chování. První oblastí je zneužívání návykových látek, druhou je rizikové chování v oblasti reprodukčního zdraví a třetí je rizikové chování v oblasti psychosociální. Tato problematika je stále aktuálním předmětem celé společnosti. Usus návykových látek, šikana či patologické hráčství patří k nejznámějším podobám sociální patologie vyskytující se na základních školách. Současný stav byl čerpán z odborné literatury. Je v něm popsán pojem rizikové chování, druhy sociálně patologických jevů, oblast školní i mimoškolní primární prevence a cílová skupina {--} dospívající. Důležitým faktorem vzniku rizikového chování je jeho prevence. Na kolik jsou preventivní opaření ze stran rodiny, přátel, médií a především školního prostředí účinná zjišťuji v této práci. Cílem bakalářské práce je posoudit účinnost primární prevence rizikového chování na základních školách. Dílčím cílem je zmapovat postoje žáků a školních metodiků prevence k rizikovému chování a k primární prevenci. Ke sběru dat byla pro žáky základních škol použita kvantitativní metoda formou anonymních dotazníků. Dále byl v práci aplikován kvalitativní výzkum, kde byl nástrojem sběru dat polostandardizovaný rozhovor se školními metodiky prevence. Z výzkumu vyplynulo, že děti mají nemalé zkušenosti s návykovými látkami a školní metodici neshledávají primární prevenci za dostatečně účinnou. Výsledky tohoto průzkumu byly předány ředitelům škol a metodikům prevence a mohou být využity v rámci primární prevence, ve výuce a pro potřeby dalšího výzkumu.
Výskyt vybraného rizikového chování u dětí z hlediska genderu.
MÁCHALOVÁ, Lenka
Abstrakt Problematika rizikového chování u dospívajících se stále častěji dostává do popředí sledovanosti široké veřejnosti. Problém rizikového chování u dětí, dospívajících či mládeže je velmi aktuální, a to nejen v České republice, ale na celém světě, je tedy celosvětovým problémem, a představuje v dnešní době závažný společenský problém, kterým se zabývá mnoho odborníků z řad psychologů, psychiatrů, pedagogů, zdravotníků, politiků a dalších zúčastněných institucí, WHO. Zveřejňované výsledky výzkumů poukazují na neklesající výskyt rizikového chování, posouvání do nižší věkové hranice a nabývání na četnosti. V současné době je stále patrnější výskyt rizikového chování, kde dochází k základním posunům z hlediska genderové rovnosti, kdy se dívky a chlapci zapojují do rizikového chování s rozdílnými okolnostmi a výskytem. Na toto téma existuje řada výzkumů, avšak nepostihuje plně rizikové chování například v návaznosti na informační technologie, mobilní telefony a užívání návykových látek. Diplomová práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. V teoretické části jsou popsané vybrané formy rizikového chování u dětí a genderová problematika. V praktické části je zvolena kvantitativní metoda výzkumu, metoda dotazování, technika sběru dat pomocí dotazníku. Výzkumný soubor pro dotazníkové šetření tvořili žáci navštěvující 7. {--} 9. třídy základních škol v Jihočeském kraji. Cílem diplomové práce bylo zjistit výskyt vybraného rizikového chování u dětí z hlediska genderu a zmapovat rozdíly z hlediska problematiky genderu. Byly stanoveny 4 hypotézy. H1: Chlapci jsou více ohroženou skupinou ve výskytu rizikového chování v souvislosti s alkoholem než dívky. H2: U chlapců je vyšší riziko v souvislosti s užíváním nelegálních drog než u dívek. H3: Chlapci jsou ohroženější ve výskytu rizikového chování v souvislosti s návykovým chováním vztahujícímu se k virtuálnímu prostředí. H4: Dívky jsou více ohroženy v návaznosti na komunikační technologii. Diplomová práce může být využita jako informační přehled vybraného rizikového chování u dětí a genderové problematiky. Výsledky výzkumu mohou posloužit jako informační materiál pro laickou veřejnost, pro děti a dospívající, pro rodiče a další odborníky (protidrogové koordinátory, metodiky školní prevence, aj.) a v neposlední řadě pro potřeby výuky či jako podklady pro další výzkumnou činnost. Dále mohou výsledky výzkumu posloužit k bližšímu určení vhodných preventivních programů. Z tohoto důvodu byly výsledky výzkumu předány školám, kde měření probíhalo za účelem zkvalitnění primárně preventivního dění.
Využití fitness centra při redukci tělesné hmotnosti u pubescentů.
VOLDŘICHOVÁ, Jaroslava
Tato práce se zabývá prevalencí nadváhy a obezity u pubescentů ve věku 11-15 let a možnostmi redukce jejich hmotnosti pomocí intervenčního pohybového programu, úpravou dosavadních stravovacích zvyklostí a změnou dosavadního životního stylu. K vyhodnocení pubescentů s nadváhou nebo obezitou jsem dospěla pomocí hodnot BMI a antropometrickým měřením tloušťky deseti kožních řas pomocí kaliperu. Pomocí těchto metod jsem zjistila procentuelní podíl tuku v těle. Výzkumu se zúčastnilo 5 probandů mužského pohlaví, kteří absolvovali intervenční pohybový program. Pohybový program a příslušná měření probíhala od října 2008 do prosince 2008.
Problematika patologického chování dětí a dospívajících z pohledu sociálních pracovníků
BARTOŠOVÁ, Lenka
Problematika patologického chování dětí a dospívajících je v současné době dosti ožehavé téma. Na základě své bakalářské práce jsem proto chtěla zjistit dva cíle. Prvním hlavním cílem práce bylo zmapování nejčastěji se vyskytujícího patologického chování u dětí a dospívajících z pohledu sociálních pracovníků a druhý dílčí cíl zjišťoval, co způsobuje patologické chování dětí a dospívajících. Teoretická část této práce vysvětluje pojem slova dítě, dospívající, sociální pracovník. Rozděluje sociální pracovníky na kurátory pro děti a mládež, sociální kurátory, protidrogové koordinátory, romské poradce a probační pracovníky. Dále podrobně popisuje problematiku patologického chování a jeho druhy. Nechybí zde ani příčiny, léčba a prevence patologického chování dětí a dospívajících. Informace potřebné pro zpracování bakalářské práce byly získány metodou kvalitativního výzkumu a technikou polořízeného rozhovoru se sociálními pracovníky. Celkem mi poskytlo rozhovor šest sociálních pracovníků. Interview probíhaly v listopadu a prosinci roku 2009. Výsledky výzkumu ukazují, že nejčastější patologické chování u dětí a dospívajících, dle sociálních pracovníků, jsou krádeže a záškoláctví. Výsledky práce dále ukazují, že nejčastější příčinou patologického chování u dětí a dospívajících je špatné rodinné prostředí a vliv party. Výsledky práce mapují současnou situaci v oblasti patologických jevů. Jsou cenným zdrojem informací o prevenci a léčbě. Mohou být také podkladem pro další studie a výzkumy v této oblasti. Kromě toho jsou vhodné k použití jako studijní materiál v rámci výuky této problematiky.
Kriminalita a delikvence v rámci základních škol na Uherskohradišsku
BARTOŠOVÁ, Lucie
V té to práci je docela podrobně rozebírána kriminalita dětí a mladistvých na území České republiky. Částečně je v ní také popsána kriminalita celková, její současný stav a vývoj. Studie je zaměřena na výzkum kriminality a delikvence na základních školách na území uherskohradišťského okresu. Je zde popsán aktuální (rok 2006) stav četnosti drobných krádeží na základních školách na Uherskohradišťsku, což bylo provedeno pomocí dotazníkové techniky na vybraném vzorku základních škol. Jsou popsány nejdůležitější vnější faktory, které se podílejí na vzniku kriminality, jako jsou rodina, škola a vrstevníci, společnost a média. Studiem literatury, policejních statistik a informací od vedení základních škol byly zjištěny základní informace o kriminalitě jak na celém území ČR tak na území okresu Uherské Hradiště. Bylo zjištěno, že celková kriminalita v ČR má klesající tendenci a tento trend na celém území republiky sleduje také kriminalita dětská, avšak v oblasti Uherskohradišťska je tento jev nepozorovatelný - kriminalita se nezvyšuje, ale ani neklesá (nemá nic společného s počtem krádeží). Výzkumem dotazníkovou technikou bylo zjištěno, že krádeže na základních školách se nevyskytují často, ale spíše se jedná o drobné přestupky ve formě odcizení věcí, které nemají velkou hodnotu. Přesto tyto drobné krádeže nejsou podle dětí častější než dříve a nelze také říci, že se krádeže vyskytují častěji v městských školách než ve školách na vesnici. Krádeže věcí s vyššími hodnotami se objevují na školách v minimálním počtu, jak plyne z informací získaných od vedení škol. Podle policie v Uherském Hradišti však počet krádeží páchaných nezletilými a mladistvými má stoupající tendenci a je také stále častější setkání dětí s trestným činem ať už jako svědek, účastník nebo oběť. Práce slouží ke zorientování se ve stavu a vývoji kriminality v České republice u definované věkové skupiny a také pro školy v okresu Uherské Hradiště, aby mohly lépe předcházet drobným krádežím a jiným přestupkům mezi dětmi.
Zdravotní benefity vodního póla žen.
KRÁSOVÁ, Barbora
Prezentovaná práce se zabývá zdravotními benefity vodního póla žen. Práce obsahuje stručné seznámení s tématikou vodního póla, charakteristiky adolescentního období a zdravotního významu tohoto sportu. Výzkum byl proveden na aktivních hráčkách vodního póla. K tomuto šetření byla použita anketa.
Zjištění úrovně znalostí poskytování první pomoci\\
PUTYROVÁ, Jana
Cílem práce je zjistit úroveň znalostí v poskytnutí první pomoci u adolescentů v Českých Budějovicích. Šetření bylo provedeno formou dotazníku o dvaceti položkách. Vyplňovali jej respondenti středních škol ve věku 15-19 let. Celkový počet vyplněných dotazníků byl 386, z toho 226 děvčaty a 160 chlapci. Ani jedna ze tří stanovených hypotéz se mi nepotvrdila. Výzkum ukázal, že znalost laické první pomoci adolescentů je nadprůměrná. Respondenti ze Střední zdravotnické školy mají větší znalosti v tomto oboru ale pouze o 7,7 % větší, než studenti ostatních škol.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 212 záznamů.   začátekpředchozí203 - 212  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.