Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 204 záznamů.  začátekpředchozí193 - 202další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Informovanost žáků základních škol v Milevsku o problematice HIV/AIDS
VINKLEROVÁ, Lucie
AIDS je pandemické onemocnění známé bezmála tři desetiletí a nejúčinnější prevencí je informovanost a uvědomělé sexuální chování jednotlivců. Zejména mladí lidé mají o onemocnění vědět co nejvíce, aby se mohli účinně chránit. Cílem práce je zjistit zdroje informací o HIV/AIDS a úroveň vědomostí o tomto onemocnění dospívající populace, resp. žáků nejvyšších ročníků základních škol v Milevsku. V teoretické části této práce se zaměřuji na dospívající jedince, jejich životní styl a především na probouzející se zájem o sexualitu a jejich sexuální chování. Hledám vlivy, které tyto sexuální aspekty mohou ovlivňovat, včetně sexuální výchovy ve škole a v rodině. Zabývám se vlivem informací o HIV/AIDS na sexuální chování mládeže. Krátce popisuji preventivní programy AIDS určené pro dospívající jedince. Výzkum provedený dotazníkovou metodou ukazuje, že žáci jsou o problematice prevence HIV/AIDS rámcově informovaní, ovšem některým skutečnostem je třeba se věnovat podrobněji. Pozitivním zjištěním je, že až dvě třetiny dotazovaných se domnívají, že získané informace o HIV/AIDS ovlivní v budoucnu jejich sexuální chování tak, aby nedošlo k nákaze. Jen samotná informovanost ale k zábraně šíření infekce nestačí. Je potřeba dále realizovat preventivní programy, poskytovat kvalitní informace v rámci sexuální výchovy, ale i v médiích a směřovat k odpovědnému sexuálnímu chování jednotlivce. V neposlední řadě je důležité zajišťovat a podporovat takové prostředí ve společnosti, které bude pozitivní a nebude napomáhat šíření nákazy.
Ekologická výchova z hlediska psychického vývoje jedince
NEBESKÁ, Martina
NEBESKÁ, M. Ekologická výchova z hlediska psychického vývoje jedince. Práce se zabývá ekologickou výchovou z hlediska psychického vývoje jedince. Nejprve se věnuje vnímání zvířat v historickém kontextu, charakterizuje ekologickou výchovu, její metody, systém a seznamuje s činností Centra ekologické výchovy OFČR. Navazuje popis jednotlivých vývojových období dětí předškolního věku, mladšího školního věku, dospívání a jejich zvláštností, na jejichž základě jsou sestaveny výukové programy v závěrečné části práce
Vybrané rizikové chování a společensky nežádoucí jevy u dětí základních škol
SUCHELOVÁ, Markéta
Práce se zabývá vybraným rizikovým chováním a společensky nežádoucími jevy u dětí základních škol. Data pro tuto práci byla sbírána v devátých třídách základních škol v Jihočeském, Středočeském a Ústeckém kraji. Pro zjištění dat byl použit kvantitativní výzkum, metoda dotazování, technika anonymního dotazníku, na základě jehož vyhodnocení jsou verifikovány či falzifikovány předem stanovené hypotézy. Respondenti vyplňovali dotazníky ve školním prostředí, ovšem s vyloučením jim blízké autority z důvodu získání co nejvyšší validitu dat. Práce obsahuje teoretickou část, která popisuje jednotlivé vybrané jevy, předchozí statistiky jejich výskytu, stejně jako období života, ve kterém se respondenti nacházejí. V praktické části jsou vytyčené cíle a je zde popsán vlastní výzkum a diskuze s autory, z nichž jsem čerpala. Cílem práce bylo zmapovat výskyt a rozsah vybraných jevů u žáků devátých tříd základních škol. Dílčími cíli bylo porovnání jevů mezi jednotlivými regiony a komparace dat s realizovanou prevencí. Z výzkumu vyplývá, že vybrané jevy se vyskytují ve všech regionech, žádný z jevů neabsentuje v žádném kraji. Nejvíce je zastoupeno užívání legálních, společensky tolerovaných látek, tedy alkoholu a tabáku. Každý z vybraných krajů je ohroženější v jiné formě rizikového chování než ostatní regiony. Jako nejrizikovější se ukazuje kraj Jihočeský s nejvyššími zkušenostmi žáků s nelegálními drogami, a to jak v počtu zkušeností, tak ve frekvenci užívání. Z výzkumu dále vyplývá, že realizace primární prevence přichází téměř u všech forem vybraného rizikového chování pozdě, a to často až po vlastním zapojení žáka či jen krátce před ním. Výsledky práce je možné využít praxi, např. lektory primární prevence, školními metodiky prevence k sestavení Minimálních preventivních programů a v neposlední řadě k výuce a pro potřeby dalších výzkumům.
Problematika kouření a užívání alkoholu u dětí školního věku (12-15 let)
VOHLÍDALOVÁ, Petra
Tato práce se skládá z teoretické a praktické části.Teoretická část obsahuje historii alkoholu a tabáku,jejich složení a vliv na organismus,a to zejména dětský, a současný stav.Také nás seznámí s prevencí a platnými zákony v této oblasti.Praktická část má za úkol potvrdit,či vyvrátit předem stanovené hypotézy.Jako prostředek výzkumu jsem si zvolila kvantitativní dotazníkovou metodu.Dotazníky byly rozdány v sedmých,osmých a devátých třídách na ZŠ v Ševětíně a ZŠ v Dukelské ulici v Českých Budějovicích.Celkem bylo rozdáno 281 dotazníků a jejich návratnost byla 100%. Ve své práci se snažím o monitoring přístupu dnešních dětí ke kouření a konzumaci alkoholu,jejich vědomostí v této oblasti a rozsahu prevence.Předpokládám,že výsledky bude možno využít jako nástin pro preventivní opatření na základních školách.
Hodnotová orientace adolescentů
PAVLŮ, Blanka
Tato diplomová práce se zabývá problematikou hodnotové orientace současných adolescentů. Skládá se ze dvou částí: 1. Teoretická část navazuje na současnou literaturu a vysvětluje pojmy dospívání, adolescence, sociální vývoj, emocionalita, identita, hodnotová orientace a sebepojetí. Dále vymezuje období adolescence. Blíže se věnuje i sociálním a psychologickým charakteristikám adolescentů. Práce také krátce popisuje systém současných středních škol. Poslední bod teoretické části se zaměřuje na porovnání determinantů vývoje osobnosti a jejich vlivu na formování hodnot u dospívající mládeže v období adolescence. 2. Praktická část se opírá o interpretaci výsledků výzkumného šetření, které bylo provedeno u současných maturantů formou dotazníku. Cílem výzkumu bylo zjistit hodnotové orientace současných adolescentů. Praktická část podává také informace o hodnotových žebříčcích respondentů. Výsledky šetření jsou prezentovány jak celkově, tak jednotlivě, tzn., dle pohlaví, takže vzniká prostor pro srovnávání mezi chlapci a dívkami.
Hodnotová orientace pubescentů
MALÍKOVÁ, Eva
Diplomová práce je zaměřena na problematiku hodnotové orientace u současných pubescentů. Práce je rozdělena na dvě části: 1. V první, teoretické části, jsou vysvětleny základní pojmy, které jsou v práci nejvíce využívány. Blíže je vysvětleno období pubescence, tělesný a duševní vývoj. Dále jsou popsány hodnoty a determinanty vývoje osobnosti. 2. Druhá, praktická část, je zaměřena na výzkum, který je založen na sestavení žebříčku hodnot a na dotazníkové metodě. Praktická část zjišťuje postavení daných hodnot u současných pubescentů.
Vztahy mezi dívkami a chlapci na 2. stupni ZŠ
LIŠKOVÁ, Michaela
Diplomová práce rozebírá problematiku vztahů mezi dívkami a chlapci na 2. stupni základní školy. První část práce je zaměřena na teorii dospívání, na téma genderu, vztahů, sexuální výchovy a školní dokumenty. Hlavní část práce se zaměřuje na analýzu sebraných dat v jednotlivých třídách, porovnání vztahů v jednotlivých ročnících a na vývoj těchto vztahů v průběhu školní docházky.
Mapování sociálních služeb pro mládež v Týně nad Vltavou a okolí
REMIŠ, Václav
Práce je teoretického charakteru a je zaměřená na mapování sociálních služeb pro mládež v Týně nad Vltavou a okolí. Zabývá se problematikou dospívání mladých lidí, jejich psychickými a fyzickými změnami. Dále je zaměřena na možnosti poskytování sociálních služeb v Týně nad Vltavou a okolí a trávení volného času mládeže ve státních a nestátních organizacích.
Sociální vývoj v období adolescence
MANKOVÁ, Zuzana
Diplomová práce {\clqq}Sociální vývoj v období adolescence`` má teoreticko-empirický charakter. V teoretické části se práce zabývá termíny dospívání, adolescence, sociální vývoj, emocionalita, identita a socializace. Dále popisuje jednotlivé fáze adolescence. Pozornost je věnovaná i sociálním a psychologickým charakteristikám adolescentů. Dále nás stručně seznamuje s charakteristikou středních škol. Praktická část se zabývá dotazníky a testy osobnosti, které byly vyplněny studenty prvního, druhého a třetího ročníku víceletého gymnázia. Cílem praktické části je objasnit vztahy adolescentů ke studiu, k sobě samému, k autoritám a vrstevníkům. Praktická část zjišťuje i kognitivní a emoční vyspělost a žebříčky hodnot dotazovaných adolescentů. Navíc měla ukázat případné rozdíly ve vývoji a vyspělosti chlapců a dívek.
Možné krizové situace chování a jednání mladistvých pod vlivem omamných a psychotropních látek
ŘEHOŘ, Vladislav
Období dospívání je podle odborníků velmi krizové. Mladý člověk se dostává do situací, které navyklými způsoby řešení nezvládá, jeho tělo, jeho myšlení se bouřlivě proměňují. Je to věk přechodu mezi bezstarostným dětstvím a zodpovědným dospělým. Protože toto období je zátěžové, někteří mladí lidé ho nemusejí zvládat bez potíží a snadno tak podlehnou pokušení zkusit některou z látek, která jim umožní zapomenout na problémy, která jim dodá iluzi pohody, štěstí a klidu. Jak říkají odborníci, mladé lidí k těmto látkám láká i zvědavost, chtějí obstát mezi vrstevníky, chtějí okusit kouzlo zakázaného. Drogy jsou ale látkami, které v tomto věku dokáží hodně ublížit {--} přinášejí zdravotní, psychické a sociální problémy. Proto se Světová zdravotnická organizace zasazuje svým Programem Zdraví 21 o to, aby děti a dospívající drogy konzumovali v menší míře či spíše vůbec. Z tohoto důvodu prosazuje cílenou prevenci postavenou na spolupráci různých subjektů (státních institucí, samosprávných celků, neziskových organizací), jejímž hlavním cílem je vést mladé lidi ke zdravému způsobu života a nepoškozování zdraví. Cílem práce bylo zjistit, zda pojetí primární prevence drogové závislosti realizované v Jihočeském kraji odpovídá požadavkům Programu Zdraví 21, a kolik procent dospívajících užívá návykové látky (legální i nelegální) a jaký je jejich podíl na celkové kriminalitě spojené s návykovými látkami. Preventivní programy plně respektují doporučení WHO {--} vycházejí ze spolupráce mnoha subjektů a sám kraj svými dotacemi na tuto problematiku dává najevo, že považuje užívání drog mladými lidmi za vážný problém. Na území jižních Čech konzumují dospívající návykové látky zhruba ve stejném rozsahu jako na území ČR, ale v užívání heroinu, těkavých látek a léků bez předpisu republikové údaje výrazně převyšují. Přitom tyto látky patří mezi nejnebezpečnější. Zde se tedy otevírá prostor pro možnou inovaci preventivních programů. Podíl dospívajících na kriminalitě spojené s drogami od roku 2003 klesá, roste ale počet dětí páchajících tuto trestnou činnost.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 204 záznamů.   začátekpředchozí193 - 202další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.