Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 199 záznamů.  začátekpředchozí180 - 189další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Využití lesního ekosystému v přírodovědném vzdělávání v mateřské škole.
BOLEHOVSKÁ, Alena
Tato bakalářská práce se ve své teoretické části zabývá environmentální výchovou a jejím zařazením do vzdělávacího působení v mateřské škole. Jsou zde nastíněny alternativní směry ve školství a jejich vztah k environmentální výchově. Teoretická část práce rovněž obsahuje shrnutí dostupné literatury, která se zabývá přírodovědným vzděláváním v mateřské škole. Praktická část je věnována čtyřdílnému projektu Lesní ekosystém v přírodovědném vzdělávání v mateřské škole, který byl aplikován v praktickém vyučování. V průběhu realizace projektu byly pokládány výzkumné otázky zjišťující aktuální úroveň znalostí dětí na přírodovědné téma. Výsledky dotazování byly zaneseny do tabulek a grafů.
Využití recyklovatelného odpadu v činnostech mateřské školy
SCHAFFERHANS, Vladislava
Bakalářská práce se zabývá především tříděním odpadu a jeho zpracování v mateřské škole. Teoretická část se věnuje třídění a recyklaci odpadu a jeho začlenění v environmentální výchově v mateřských školách, začlenění v Rámcovém vzdělávacím programu pro předškolní vzdělávání a problematice odpadu. Praktická část obsahuje vyhodnocení dotazníku v oblasti nakládání s odpadovým materiálem, dále jsou zde uvedeny možnosti využití odpadových materiálů při výtvarných činnostech vhodné pro předškolní děti, popis praktických realizací a projekt zaměřený na třídění odpadu.
Utváření vztahu dětí ke zvířatům ve věku 3-7 let
ANDĚLOVÁ, Alena
Cílem této práce je popsat, jak a v jaké míře probíhá v mateřských školách utváření vztahu dětí ke zvířatům, porovnat v tomto snažení městské a vesnické mateřské školy a nabídnout vhodné aktivity, kterými lze děti seznamovat přímo i nepřímo se živou přírodou. V teoretické části je popsán vztah dítěte se zvířetem a možnosti kontaktu dětí a zvířat, zejména prostřednictvím mateřských škol a jimi připravovaných aktivit a činností. Je zde objasněno, jaké požadavky jsou kladeny na pedagogy mateřských škol v oblasti enviromentální výchovy. Cílem praktické části je zjistit za pomoci dotazníkového výzkumu, jaký vztah ke zvířatům mají děti ve věku 3 až 7 let podle výpovědí svých rodičů a pedagogů. Zda mateřské školy umožňují dětem přímý kontakt se zvířaty, a jakým způsobem. Dále jsou zde uvedeny aktivity, které dětem nabízí Mateřská škola Branice v rámci seznamování se živou přírodou a utváření vztahu k ní. Příklady aktivit rozvíjejících poznatky o zvířatech mohou posloužit jako inspirace pro pedagogické pracovníky. V závěru je uveden seznam vybraných organizací z jižních Čech, které v náplni své činnosti dětem zprostředkovávají kontakt se zvířaty.
Struktura a efektivita odpadového hospodářství ve městě Lipník nad Bečvou
Humplík, Jaromír ; Syrovátka, Oldřich (vedoucí práce) ; Zvonek, Ladislav (oponent)
Cílem práce je analýza struktury integrovaného systému odpadového hospodářství ve městě Lipník nad Bečvou, jeho ekonomické efektivity a úrovně environmentální výchovy, vzdělávání a osvěty na vybrané základní škole.
Spolupráce mateřské školy a rodiny v oblasti environmentálního vzdělávání
ČERNÁ, Barbora
Práce pojednává o spolupráci mateřské školy a rodiny v oblasti environmentálního vzdělávání a výchovy dětí předškolního věku. Teoretická část je zaměřena na vysvětlení pojmů a funkcí rodiny, mateřské školy a environmentální výchovy. Jsou zde vypsány možné formy spolupráce mateřské školy a rodiny v této oblasti. V praktické části jsou vymezeny cíle a metodika práce a provedena analýza dotazníkového šetření. Na závěr je uskutečněno celkové shrnutí výsledků výzkumu. Poslední část práce představují návrhy společných aktivit pro rodiče a mateřské školy s environmentální tematikou.
Realizace environmentální výchovy ve speciálních školách
ŠVECOVÁ, Markéta
Environmentální výchova klade důraz na poznávání životního prostředí a jeho vztahu s člověkem a uvědomování si nezbytnosti zachování podmínek života. Trvalá péče o životní prostředí úzce souvisí se stavem environmentálního vědomí a vzdělanosti populace. Ministerstvo životního prostředí vede odpovědnost za environmentální vzdělávání, výchovu a osvětu (dále jen EVVO). Neméně významná úloha náleží Ministerstvu školství mládeže a tělovýchovy, které vydalo metodický pokyn k zajištění EVVO. Bakalářská práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. V teoretické části je popsána environmentální výchova, její realizace ve školách, státní program EVVO, speciální školství a EVVO v Jihočeském kraji. Ve výzkumné části bakalářské práce byl využit kvalitativní výzkum. Ke zjištění stanovených cílů byla zvolena metoda dotazování. Použitou technikou ke sběru dat byl individuální nestandardizovaný rozhovor. Výzkumný soubor byl tvořen školními koordinátory EVVO, řediteli škol či pedagogy odpovědnými za EVVO ve speciálních školách v regionu České Budějovice. Cílem této bakalářské práce bylo zjistit jakým způsobem je realizována environmentální výchova ve všech speciálních školách v regionu České Budějovice. Všechny výzkumné otázky byly zodpovězeny a ukázalo se, že environmentální výchovu realizuje šest speciálních škol ze sedmi a všech šest těchto speciálních škol realizuje environmentální výchovu podobným způsobem. Těchto šest speciálních škol realizuje environmentální výchovu v rámci vyučovacích předmětů, a zvolili kombinovanou formu hry a teorie. Při výuce používají všichni respondenti pomůcky a pět z nich se zúčastňuje projektů k environmentální výchově. Šest speciálních škol realizuje environmentální výchovu dle Rámcového vzdělávacího programu a dvě z nich čerpají i z metodického pokynu EVVO. Služeb ekologických center využívá šest speciálních škol, realizující environmentální výchovu, ale komplikací je pro ně financování těchto služeb. Výsledky bakalářské práce mohou přispět k lepší orientaci v problematice realizace EVVO ve speciálních školách a budou poskytnuty Centru ekologické a globální výchovy Cassiopeia do projektu ?Nevidím, neslyším, ale vím ??.
Motivace žáků na 1. stupni ZŠ k environmentálnímu myšlení a chování
CHLOUPKOVÁ, Magda
Diplomová práce mapuje současné mezinárodní trendy v oblasti environmentálního myšlení a rozvoje a jak se tento současný světový postoj odráží ve školství v České republice. Je zde uveden i návrh krátkého projektu ekovýchovného vyučování určeného žákům 1. stupně ZŠ, jehož snahou je vzbudit u dětí zájem o tuto problematiku a udělat tak první krok nezbytný na cestě k trvale udržitelnému rozvoji.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 199 záznamů.   začátekpředchozí180 - 189další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.