National Repository of Grey Literature 27 records found  beginprevious18 - 27  jump to record: Search took 0.01 seconds. 
Preparing of multimedia learning materials for support teaching
Pacourek, Kryštof ; Šedivá, Zuzana (advisor) ; Benáčanová, Helena (referee)
Thesis deals with the multimedia, their use in education and the creation of multimedia educational materials, serving to support the teaching of Informatics at the University of Economics in Prague. Specifically, the creation of video tutorials whose content is graphic solution of selected tasks in text editor MS Word. Created tutorials are then confronted with the users in the evaluation feedback. The thesis documents the process of creating from planning to final distribution, provides used and alternative tools and last but not least, states comments and recommendations resulting from the experience of own creation. Furthermore, the thesis deals with ensuring suitable distribution of video tutorials to users by using web services and definition of visual style, which should serve followers, who have decided to expand the collection. The thesis itself should also serve as a tool and set of procedures for teachers and trainers who would like to implement multimedia materials and integrate them into their own teaching. The thesis evaluates a questionnaire survey where respondents are asked about multimedia in their learning process. The questionnaire also provided space for feedback, where users rated created multimedia materials. Last the questionnaire was aimed to map the use of portable devices that support multimedia and their potential in relation to teaching.
Webcasting materials creation
HEROUT, Lukáš
Webcasting materials are becoming a very popular eLearning tool. In the bachelor thesis is compiled methodology of creating video materials with the possibility to combine with other rich medias. Theoretical part is completed by the practical part containing manual to the WVC system, that is operating at the PF JU. WVC (Web Video Course) serves to create and to control webcasting courses. Example of the webcasting material created in the WVC is on the enclosed DVD-ROM.
ELearning
Souhrada, Ondřej ; Kubálková, Markéta (advisor) ; Kubálek, Tomáš (referee)
The first part of the thesis provides essential information about eLearning. It attemps to explicate terms connected with eLearning, it briefly outlines past, contemporary and future development of eLearning. Furthermore there are mentioned basic types of eLearning software systems and most common standards used in eLearning nowadays. The second part has several objectives - firstly to find out the measure of use of eLearning at University of Economics in Prague, secondly to find out individual experience with eLearning and Uiversity of Economics in Prague student's opinion of by eLearning supported education. The survey is realized by way of questionnaires sent to the students via email. Last objective is analysis of acquired datas and confirmation or contradiction of certain presumptions.
E-learning pro výuku programování
Kavan, Mojmír ; Švecová, Jarmila (advisor) ; Pecinovský, Rudolf (referee)
Tato práce se zabývá možnostmi, které poskytuje moderní elearningový systém, a to hlavně v oblasti výuky objektově orientovaného programování. Práce se zaměřuje na praktické využití elearningu v podpoře začínajících studentů. V teoretické části se zkoumá jak předmět programování, tak osobnost programátora. Identifikuje se teorie Felder-Silvermanova a odvozuje se z ní, proč mají někteři studenti s počátky programování větší problémy než jiní. Zvyšující se zájem se zaznamenává o koncept učebních objektů a jejich využití v elearningu. Práce se mimo jiné snaží poskytnout odpověď na otázku, zda je možné aplikovat principy učebních objektů také pro efektivní doplněk výuky programování. Východiskem této práce je vyhledání a rozbor nejvhodnějších elearningových řešení. Jelikož se nedaří najít systém obsahově vyhovující, jež by se dal přímo nasadit, slouží analýza jejich kladných i záporných stránek ve vlastním řešení v praktické části této práce. Pro zpracování praktické části se na základě rešeršovaných systémů volí forma animací vytvořených v prostředí Adobe Flash. Tyto animace vysvětlují co nejjednodušším způsobem pojmy objektově orientovaného programování. Při tvorbě animací je reflektována koncepce učebních objektů. Je kladen důraz na maximální názornost a interaktivitu. Klíčové snímky navrženého prostředí jsou detailněji popsány v závěru práce.

National Repository of Grey Literature : 27 records found   beginprevious18 - 27  jump to record:
Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.