Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2,380 záznamů.  začátekpředchozí1722 - 1731dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Adaptační proces v Domově pro seniory, Rybniční ve Strakonicích
VALEŠOVÁ, Olga
Diplomová práce se zaměřuje na proces adaptace v konkrétním Domově pro seniory ve Strakonicích. Stáří je poslední vývojovou etapou života, a proto by se společnost měla snažit umožnit toto období prožít harmonicky, s pocitem klidu a radosti. Senior je v dnešní době nucen zvažovat možnosti využití sociálních služeb, pokud mu to jeho zdravotní stav neumožní, jestliže není schopen se o sebe dostatečně samostatně postarat a není připraven tuto péči si zajistit ani za pomoci rodiny. Jako vhodná možnost se jeví pobytová služba domov pro seniory. Nástup do tohoto zařízení se obecně považuje za jednu z nejobtížnějších situací, se kterou se senior může setkat. Přináší řadu rizik jako je změna prostředí, neznalost jak prostor, tak lidí, představuje ztrátu či ohrožení autonomie, zvyklostí a soukromí, apod. Senior by měl společně s rodinou tuto situaci dobře zvážit, připravit se na ni a rozhodnout se dobrovolně k nástupu do domova pro seniory. Cílem mé diplomové práce bylo zmapovat faktory, které ovlivňují adaptaci seniorů v Domově pro seniory, Rybniční ve Strakonicích. V empirické části byla použita pro sběr dat metoda kvalitativního výzkumu, technika polostrukturovaného rozhovoru. Výzkumný soubor byl vybrán pomocí metody kvótového záměrného výběru. Samotný výzkum byl proveden na vybraném vzorku seniorů, kteří splňovali stanovené kvótní podmínky. Z výzkumu vyplynulo, že nástup do domova pro seniory je podmíněn zhoršeným zdravotním stavem a nevyhovující bytovou situací, která pro seniora představuje bariérové prostředí.K zodpovězení hlavní výzkumné otázky: Jaké faktory ovlivňují adaptační proces v Domově pro seniory, Rybniční ve Strakonicích? mohu konstatovat, že faktory jako jsou prostředí domova, saturace potřeb, sociální kontakty s rodinou, přáteli a ostatními uživateli a aktivní trávení volného času seniory ve větší či menší míře ovlivňují. Výsledky výzkumu poukázaly také na důležitost soběstačnosti, která je sice ovlivněna zdravotním stavem, ale i tak jsou senioři nejen posláním Domova pro seniory Rybniční, ale též vlastní iniciativou hnáni k udržení co největší míry samostatnosti a soběstačnosti. Zdravotní stav a míra soběstačnosti má velký vliv na samotný proces adaptace a ovlivňuje jednotlivé faktory adaptace. Tato práce by měla poukázat na důležitost procesu adaptace seniora v domově pro seniory, který není možný brát na lehkou váhu. Dále by pak měla vyzdvihnout nutnost spolupráce personálu s rodinou, důležitost komunikace, prostředí, saturování potřeb a aktivizačních činností, které seniorovi mohou pomoci tento nelehký životní krok překonat. Získané poznatky a závěry diplomové práce budou využity jako zpětná vazba pro dané zařízení, kde byl výzkum realizován.
Složky koordinované rehabilitace využívané u vybrané skupiny jedinců s DMO (kombinovanou disabilitou) v centru ARPIDA v Českých Budějovicích
PYKALOVÁ, Jana
Diplomová práce se zaměřuje na vybrané složky koordinované rehabilitace, které jsou využívány u jedinců s DMO (kombinovanou disabilitou) v konkrétním nestátním zdravotnickém zařízení v Českých Budějovicích. Dětská mozková obrna je nejčetnější neurovývojové onemocnění, u kterého se zdravotní postižení může projevit v jedné nebo ve více oblastech. V současném pojetí je chápána jako interdisciplinární obor usilující o co nejrychlejší a co nejširší zapojení osob se zdravotním postižením do všech obvyklých aktivit života společnosti s využitím léčebných, pedagogických, sociálních a pracovních prostředků. Předpokladem úspěšnosti je multidisciplinární tým, tzv. kruhová podpora, ve které spolupracují odborníci s rodiči, a to ve prospěch dítěte s postižením. Práce obsahuje teoretická východiska, kde je zmiňováno zdravotní postižení, koordinovaná rehabilitace a DMO, u které je popsán výskyt, formy, přidružené poruchy a léčba. Samostatnou kapitolu jsem věnovala rodině jedince se zdravotním postižením, kde uvádím reakce rodičů na narození dítěte s postižením, vliv postižení a pomoc rodině. Dále se věnuji sociálním službám pro osoby se zdravotním postižením a centru ARPIDA, kde byl výzkum realizován. Ve výzkumné části je vymezen cíl diplomové práce, kterým bylo zmapovat složky koordinované rehabilitace, které se využívají u jedinců s DMO (kombinovanou disabilitou) v centru ARPIDA v Českých Budějovicích. Dílčím cílem práce bylo srovnat využití složek koordinované rehabilitace u jedinců do 15 let a u jedinců nad 15 let.V souvislosti s cílem diplomové práce byly stanoveny tři hypotézy. Výzkumná část diplomové práce probíhala formou kvantitativního výzkumu. K získání dat jsem použila metodu dotazování. Výzkumný soubor tvořili jedinci s DMO (kombinovanou disabilitou), kteří navštěvují centrum ARPIDA, přičemž dotazníky vyplňovali jejich rodiče. Provedený výzkum v rámci diplomové práce, který byl podpořen nastudovanou odbornou literaturou, potvrdil třetí hypotézu, o větším využití Vojtovy metody reflexní lokomoce, která je aplikována u jedinců s DMO v centru ARPIDA v Českých Budějovicích. Zbylé dvě hypotézy nebyly potvrzeny. Ze statistického šetření dále vyplývá, že péče o jedince s DMO je dlouhodobá, kdy je nutná provázanost služeb v rámci koordinované rehabilitace. Ve skupině jedinců do 15 let a u jedinců nad 15 let bylo využito odlišných složek koordinované rehabilitace, což souvisí s věkem, formou DMO, přidruženými poruchami a dalšími faktory. Problematické zůstává pracovní uplatnění jedinců se zdravotním postižením, kteří mnohdy zůstávají doma bez možnosti další stimulace. Péče a služby v centru ARPIDA byly komplexně hodnoceny pozitivně. Výsledky a závěry diplomové práce budou použity jako zpětná vazba centru ARPIDA, kde budou sloužit k zmapování složek koordinované rehabilitace a zpřehlednění potřeb jedinců ve skupině do 15 let a nad 15 let.
Vychovatelské strategie zvládání verbální agrese dětí
KORANDOVÁ, Denisa
Práce se zabývá vychovatelskými strategiemi, které vychovatelé používají nebo používali při projevech verbální agrese u dětí. Jsou zde teoreticky shrnuta témata, která se objevovala v realizovaném kvalitativním výzkumu (design zakotvené teorie, rozhovory s 9 respondenty). Jedná se o především o agresi jako pojem, verbální agresi, typy agrese, které respondenti rozlišují. Teoreticky jsou také popsány strategie jak osvědčené, tak neosvědčené, kde se objevují témata jako výchova, rodina, spolupráce rodiny se školou, kázeň, trest. Rozhovory s respondenty byly analyzovány pomocí otevřeného a axiálního kódování. Kategorie jsou zpřehledněny a je vytvořeno schéma, které znázorňuje vztahy mezi těmito kategoriemi. V závěru práce jsou uvedeny výsledky, které z daného kvalitativního výzkumu vyšly.
Středisko rané péče v Českých Budějovicích. Aktivity a aktuální problémy.
AMBROZKOVÁ, Edita
Tématem bakalářské práce je Středisko rané péče v Českých Budějovicích, aktivity a aktuální problémy. Tato práce je deskriptivním výzkumem fenoménu rané péče. Úvodní část je zaměřena jednak na objasnění základních pojmů, které souvisí s danou problematikou, dále na problematiku rané péče u dětí se zrakovým a kombinovaným postižením s důrazem na sociální aspekty a představení organizace Střediska rané péče v Českých Budějovicích, se zaměřením na poskytované služby, aktivity a cíle. V závěru této části jsou uvedeny některé příklady dobré praxe.
Prvky žánru road movie s využitím subjektu rodiny v současné kinematografii
Honzková, Aneta ; DUFEK, Jiří (vedoucí práce) ; MRAVCOVÁ, Marie (oponent)
V teoretické práci se budu věnovat proměnám a práci se žánrem road movie, které se zabývají tématem rodiny. Road movie je sice mnohotvárný žánr, ale s přesně vymezeným pravidlem - z bodu A do bodu Z. Co se stane na cestě, to je otevřené. Na příkladu road movie, hlavně té současné, se dá demonstrovat, jak se vytrácejí naše závěry, sny a cíle. Co vlastně chceme, kdy to chceme, proč to chceme? Co hledáme. Naše generace se učí dosáhnout všeho a pokud možno hned. Co nejvíc a co nejrychleji. Ale to vede jen ke vzniků rebelů, antihrdinů, které známe z road movie. Stejně jako oni se vydáváme na cesty a pátráme po tom něčem "onom," co dá našemu životu smysl.
Hledání aspektů zdraví a zdravotního stavu školáků - případová studie
Rousová, Gabriela
Bakalářská práce "Hledání aspektů zdraví a zdravotního stavu žáků" je zaměřena na otázky týkající se zdraví a spokojenosti žáků základních škol Jihomoravského kraje. Cílem práce je hledat aspkety zdraví a zdravotního stavu žáků základních škol pomocí analytického nástoje, jakým je dotazník. Zájmem je porovnat výsledky podle věkových kategorií a pohlaví, podle charakteristiky školy, její geografické polohy a velikosti sídla. Případová studie, jako použitá výzkumná metoda, umožní komparaci výsledků s již publikovanými výsledky mezinárodní srovnávací studie HBSC. Práce se na svém začátků zabývá pojmy, které se následně v práci budou vyskytovat, v další části jsou již výsledky zpracovávány a porovnávány.
Témata a zdroje sexuální výchovy u žáků vybrané střední zdravotnické školy
Bednářová, Jitka
Bakalářská práce se zabývá zdroji sexuální výchovy u žáků vybrané střední zdravotnické školy a tím, jaká témata s danými zdroji probírají. Práce je rozdělena na část teoretickou a část empirickou. Cílem teoretické části je zejména definovat sexuální výchovu a specifikovat hlavní zdroje sexuální výchovy, jako jsou rodina, škola, vrstevníci a média. Dále je popsán obsah sexuální výchovy, tedy témata, která se v rámci této problematiky řeší. Metodami, které jsou použity v teoretické části, jsou analýza, syntéza a komparace odborných zdrojů, které jsou v tištěném i elektronickém provedení. Cílem empirické části bylo zjistit, jaké zdroje, v rámci sexuální výchovy, žáci středních odborných škol, užívají a které preferují a zároveň, jaký je obsah sexuální výchovy u jednotlivých zdrojů. Metodou empirické části bylo dotazování. Data pro účely průzkumu byly získávány prostřednictvím dotazníkového šetření. Respondenty byly žáci vybrané střední zdravotnické škole. Předpokládaný počet byl sto respondentů. Výsledná data byla následně vyhodnocována jednoduchými statistickými metodami. V závěru práce jsou shrnuty výsledky dotazníkového šetření, ze kterých jsou formulovány doporučení pro pedagogickou praxi.
Role nukleární rodiny v rámci studia žáků střední školy
Lemperová, Pavla
V bakalářské práci je zpracováno téma role nukleární rodiny v rámci studia žáků střední školy. Cílem teoretické části je definovat pojem rodina, klasifikovat typy a funkce rodiny, popsat strukturu rodiny a rodinné prostředí, výchovné styly, rodičovskou péči. Dále je cílem specifikovat si komunikaci v rodině, komunikační procesy, komunikaci mezi rodinou a školou a popsat celkový vliv na vzdělávání žáků. Pro zpracování teoretické části práce jsou použity metody studium odborných literárních zdrojů, vytváření poznámek a jejich analýza, srovnávání a syntéza. V praktické části je hlavním cílem zjistit, jakým způsobem přistupuje rodina ke vzdělávání žáků. Dílčím cílem je zjistit zájem rodičů o studium žáků, zdali rodiče kontrolují studium a studijní výsledky žáků, komunikaci rodičů se žáky, komunikaci rodičů se školou (především s třídním učitelem) a zdali a jakým způsobem se rodiče zajímají o budoucnost žáků. K naplnění cíle je použita dotazníková metoda. Nástrojem sběru dat je dotazník vytvořený pro účely výzkumu. Respondenty jsou žáci druhých, třetích a čtvrtých ročníků oboru Obchodní akademie na Obchodní akademii, Střední odborné škole knihovnické a Vyšší odborné škole Brno, Kotlářské 9. Data z dotazníků jsou zpracována statistickými metodami, především však za využití popisné statistiky, do přehledných tabulek a grafů. Výzkum vede k návrhům pro zlepšení komunikace mezi rodinou a školou, návrhům jak společně komunikovat, možným prostředkům společné komunikace.
Podpora rodiny z pohledu žáka střední školy
Konůpková, Veronika
Bakalářská práce je zaměřena na rodinu a rodinné zázemí, v jakém žák vyrůstá a na pomoc rodiny, kterou (ne)potřebuje v průběhu svého studia. Teoretická část práce je zaměřena na rodinu, její funkci, znaky a rodinné prostředí. Rodina jako jeden z mnoha činitelů ovlivňuje žáka v jeho budoucím životě a v jeho úspěchu. Současně se práce zaměřuje na samotného žáka a jeho vývoj v dospívání, které probíhá v období studia střední školy. Praktická část bakalářské práce se zabývá tím, jak žáci vnímají podporu rodi-ny při studiu střední školy a na žákovo rodinné zázemí. Dotazníkovou metodou je uskutečněn průzkum na SOŠ v Brně a v Olomouci. Získaná data jsou vyhodnocena jednoduchou statistickou metodou a zhodnocena v diskusi této práce.
Obytný soubor na ul. Pastviny v Brně - Komíně
Sýkorová, Alexandra ; Zíka, Vratislav (oponent) ; Makovský, Zdeněk (vedoucí práce)
Koncept obytného súboru v Brne sa snaží nadviazať na charakter mestskej okrajovej časti Komín, v ktorej sa nachádza. Má priam dedinský charakter “dedina v meste“ . jeho poloha blízka prírode, škole, detskému ihrisku, ale aj centru mesta charakterizuje ideálne podmienky pre rodinné bývanie, na ktoré sa riešenie zameriava. Zástavba má malú mierku skromných radových domčekov, ktoré majú k sebe orientované záhrady a ulice. Vznikajú tak dva spoločné priestory s rôznym charakterom. Na okolitú zástavbu reaguje rovnakým princípom aký je v obytnom súbore, teda orientáciou záhrad k sebe. Koncept rešpektuje súkromie a potrebu izolovať sa, no dáva aj podnet k spoznávaniu, pozorovaniu a interakciám medzi obyvateľmi. Tvar terénu dáva možnosť vzniknúť netradičnému usporiadaniu hmôt domov podľa výškovej úrovne. Tento znak tvorí charakteristickú črtou celého obytného súboru.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 2,380 záznamů.   začátekpředchozí1722 - 1731dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.