Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 170 záznamů.  začátekpředchozí167 - 170  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
K vybraným charakteristikám dětí z dětských domovů
POLÁČKOVÁ, Lucie
Bakalářská práce je zaměřena na problematiku dětí vyrůstajících v dětských domovech. V teoretické části se zabývá vymezením pojmů dětský domov a dětský domov se školou, důvody umístění do dětského domova, smyslem a funkcemi rodiny a dětského domova. V práci je charakterizováno rodinné prostředí, z nějž dítě přišlo do dětského domova, je zde popsán deprivační syndrom a porucha pozornosti s hyperaktivitou (ADHD). Popisuje, jaké jsou romské děti vyrůstající v dětském domově a jaká je spojitost mezi dětstvím stráveným v dětském domově a trestnou činností páchanou v dospělosti. Poslední kapitola poukazuje na některé obtíže mladých lidí opouštějících zařízení ústavní výchovy. Praktická část obsahuje srovnání skladby dětí ze tří zvolených zařízení (dvou státních a jednoho nestátního): Dětský domov se školou Horní Planá, Dětský domov Aš a Soukromý dětský domov Koryto. Porovnávány jsou především v oblastech popisovaných v teoretické části. Souběžně s tím byly také od ředitele(zástupce) zařízení získány základní informace o jednotlivých dětských domovech. Dále byly sledovány názory vychovatelek/vychovatelů na ústavní výchovu a na připravenost na samostatný život po odchodu z dětského domova a jejich přístupy k výchově svěřených dětí.
PŘÍSTUPY RODIČŮ K DÍTĚTI S ADHD
JEŽKOVÁ, Ivana
Výchova dítěte s ADHD v rodině i ve škole je proces náročný a dlouhodobý. Vyžaduje dobrou znalost problematiky. Rodiče i pedagogové, kteří přicházejí do styku s dítětem by měli být dobře seznámeni se zvláštnostmi jeho vývoje a měli by se vyrovnat se skutečností, že budou vychovávat dítě za ztížených podmínek. Cíle práce Cíl práce 1: Cílem práce je poskytnout přehled základních informací o ADHD a přehled vhodných přístupů k dětem s ADHD zejména ze strany rodičů. Cíl práce 2: Cílem práce je zmapovat informovanost rodičů dětí s ADHD, kteří jsou klienty pedagogicko-psychologické poradny. Hypotézy Hlavní hypotéza: Informovanost rodičů bydlících ve městě je vyšší než informovanost rodičů bydlících na venkově. Pracovní hypotéza 1: Předpokládáme, že nejvíce klientů přichází do pedagogicko-psychologické poradny na doporučení třídního učitele. Pracovní hypotéza 2: Předpokládáme, že nejvíce informací získávají rodiče od kvalifikovaných odborníků. Výzkumem byla potvrzena hlavní hypotéza a pracovní hypotéza 2, pracovní hypotéza 1 nebyla potvrzena. Z výsledků výzkumu vyplynulo, že by bylo vhodné soustředit se více na oblast informovanosti učitelů základních škol a mateřských škol. Rodičům, kteří bydlí na venkově, kde vyšla dle výzkumu informovanost o problému ADHD nižší, mohou informovaní pedagogové poskytnout základní informace, doporučit odbornou péči. Aby nedošlo k narušení povahového vývoje a k vážnějším poruchám chování je nutná komplexní péče, aktivní a pozitivní přístup založený na spolupráci všech, kteří se podílejí na výchově dítěte. Tato bakalářská práce byla psána zejména pro rodiče, kteří mají dítě s ADHD. Shrnuje základní poznatky o syndromu ADHD, snaží se nastínit přístupy jenž doporučují odborníci. Výsledky výzkumu mohou využít pedagogicko-psychologické poradny.
Canisterapie u dětského klienta
KOCAROVÁ, Lucie
Cílem práce je zjistit vliv individuálně praktikované canisterapie na dětského klienta se sluchovým postižením a klienta s ADHD. Teoretická část zahrnuje celkovou charakteristiku canisterapie, její počátky sahající do historie a přípravu psa pro canisterapii. Dále se zabývá vybraným postižením, což je syndrom ADHD a poruchy sluchu. Praktická část se snaží o objektivní hodnocení canisterapie praktikované u klienta s postižením. Je zde podrobný popis zaznamenaných výsledků v průběhu individuálně prováděné canisterapie. Výsledky jsou zpracovány formou kazuistik. Na základě zúčastněného pozorování, analýzy dokumentů a polostandardizovaného rozhovoru autor došel k závěru, že canisterapie přispívá ke zlepšení jemné motoriky a koncentrace, rozšíření slovní zásoby a v neposlední řadě se velmi dobře uplatňuje v socializačním procesu.
Rodinný příběh dětí s ADHD
KRÁLOVÁ, Kateřina
Tato diplomová práce se zabývá problematikou dětí s ADHD, hyperaktivitou, na 2.stupni základní školy a jejich vlastním pohledem na sebe sama jako na hyperaktivního jedince za použití narativní metody. Anotace V teoretické části bylo cílem zaměřit se na vymezení pojmů LMD, ADHD, ADD a narativní metody. V praktické části byla cílem analýza školní zkušenosti dětí s diagnózou ADHD, hyperaktivitou. Snahou bylo posoudit problém především z pohledů dětí samotných. Vycházeno přitom bylo z teoretické části.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 170 záznamů.   začátekpředchozí167 - 170  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.